Muziek / Algemeen / Covers door amateurbands(..): mooi van lelijkheid?
zoeken in:
0
buizen
geplaatst: 3 november 2015, 22:58 uur
Het is soms ontroerend om te zien en horen hoe beginnende bands in kleine kroegjes of in de oefenruimte een poging te doen een song van een van hun helden te vertolken.
Ken je mooie voorbeelden, plaats ze gerust.
Ken je mooie voorbeelden, plaats ze gerust.
0
buizen
geplaatst: 3 november 2015, 22:58 uur
Voor de keuze van deze UFO-song verdienen deze mannen toch een aanmoedigingsprijs.
0
Robertus
geplaatst: 18 december 2015, 17:25 uur
Ik weet niet of ik van het bovenstaande nou moet lachen of huilen...De volle 3.46 trek ik niet in elk geval. Zouden die mannekes nou echt niet in de gaten hebben dat dat zangertje stront in zijn oren heeft of hebben ze gewoon radicaal schijt aan alles..En die toetsenist die kan toch ook wel even zijn best proberen te doen die melodie gewoon GOED te spelen, zoe moeilijk moet dat toch niet zijn??
Ooh man....
Ooh man....
0
Robertus
geplaatst: 18 december 2015, 17:35 uur
A Horse With No Name - YouTube
buizendit zijn wij, Flashback, coverband. Ik ben de leadzanger. Ik hoop toch vooral dat het ontroerend is van mooiheid, haha.
Kritiek mag ook hoor....Overigens is dit niet persé ter promotie, maar ter vermaak.
buizendit zijn wij, Flashback, coverband. Ik ben de leadzanger. Ik hoop toch vooral dat het ontroerend is van mooiheid, haha.
Kritiek mag ook hoor....Overigens is dit niet persé ter promotie, maar ter vermaak.
0
buizen
geplaatst: 24 december 2015, 15:55 uur
Gaaf dat je in een bandje speelt, Robertus. Een coverband weliswaar, maar toch.
Bij veel coverbands zie je een erbarmelijke presentatie. Als houten planken staat men er bij.
Kan niet geloven dat dit 'on stage' anders is als je bij het oefenen er al zo bij staat (zie ook die UFO-coverband hierboven).
Geldt trouwens niet voor jouzelf, Robertus, jij swingt, beweegt en oogcontactt wel met de lyrics of music mee maar je bandgenoten mogen wel eens aan een meer rock 'n roll attitude werken. Heb je ook wat strepen voor op andere coverbands.
Treed je regelmatig op?
Bij veel coverbands zie je een erbarmelijke presentatie. Als houten planken staat men er bij.
Kan niet geloven dat dit 'on stage' anders is als je bij het oefenen er al zo bij staat (zie ook die UFO-coverband hierboven).
Geldt trouwens niet voor jouzelf, Robertus, jij swingt, beweegt en oogcontactt wel met de lyrics of music mee maar je bandgenoten mogen wel eens aan een meer rock 'n roll attitude werken. Heb je ook wat strepen voor op andere coverbands.
Treed je regelmatig op?
0
Robertus
geplaatst: 24 december 2015, 16:16 uur
Dank voor je reactie, buizen. Interessant ook wat je aanhaalt, want ik sta daar zelf niet zo bij stil, alhoewel ik ook een hekel heb aan bands waarbij iedereen naar zijn schoenen staart. Wel leent de song hier zich niet zo echt voor een rock' n roll-presentatie, deze des te meer: (dit is trouwens voorlopig even de laatste link die ik hier toevoeg, omdat ik niet precies weet wat de grenzen van MUME zijn qua "reclame")
Hello Josephine - YouTube
Dit is exclusief materiaal, hoor. Een beetje op het randje van de flauwekul
Hier hebben we altijd veel plezier aan, dit nummer, maar omdat onze huidige lead-gitarist er niet in speelt, promoot ik meestal alleen de filmpjes waar hij ook op staat...
Sinds dat de leadgitarist erbij is zijn we zo'n beetje begonnen met optreden. Onze drummer is een Belg en om die reden hebben we tot nu toe alleen nog in België gespeeld (hij regelt meestal de optredens). Tot nu toe drie maal, was super gaaf! Als zanger kan ik mij geweldig uitleven... Eerstvolgende optreden is in Dordrecht, 14 januari. De eerste die ikzelf heb geregeld en in Nederland dus.
Dan nog even over die presentatie: Ik ben vroeger lang singer/songwriter geweest en dan moet je erg je best doen in je eentje om op te vallen als je optreedt. Dat ben ik blijven doen dus min of meer..
Hello Josephine - YouTube
Dit is exclusief materiaal, hoor. Een beetje op het randje van de flauwekul
Hier hebben we altijd veel plezier aan, dit nummer, maar omdat onze huidige lead-gitarist er niet in speelt, promoot ik meestal alleen de filmpjes waar hij ook op staat...Sinds dat de leadgitarist erbij is zijn we zo'n beetje begonnen met optreden. Onze drummer is een Belg en om die reden hebben we tot nu toe alleen nog in België gespeeld (hij regelt meestal de optredens). Tot nu toe drie maal, was super gaaf! Als zanger kan ik mij geweldig uitleven... Eerstvolgende optreden is in Dordrecht, 14 januari. De eerste die ikzelf heb geregeld en in Nederland dus.
Dan nog even over die presentatie: Ik ben vroeger lang singer/songwriter geweest en dan moet je erg je best doen in je eentje om op te vallen als je optreedt. Dat ben ik blijven doen dus min of meer..
0
Robertus
geplaatst: 24 december 2015, 16:31 uur
Nog even over UFO trouwens: Nou ik er op let vind ik dat stukje waar gesoleerd wordt wel een beetje hilarisch voor die zanger. Hij heeft "niks te doen" en dan staat hij daar zo beetje onhandig af te wachten.. Ik zou toch op zijn minst als ik weet dat de camera draait toch headbangen of anderszins meebewegen..Even wat live-concerten van Iron Maiden kijken en dan vooral naar Bruce Dickinson...wat die doet tijdens dat soort momenten.
0
buizen
geplaatst: 24 december 2015, 16:39 uur
Ja die UFO-coverband is ook echt hilarisch. De zanger staat ook gewoon wat door zijn baard te kroelen, wachtend tot de solo klaar is. De drummer kijkt steeds in de lucht en vermijdt elk oogcontact met de camera, nou dat zal dan straks bij optreden ook wel het publiek glazig inkijken worden. Dat kun je niet maken zo'n performance.
Die Hello Josephine uitvoering is juist tof!, een beetje een partysfeer al, het gaat wel om publiek dat je aan de gang moet krijgen tijdens een optreden. En natuurlijk ook niet in je dagelijkse kloffie optreden, dat kunnen alleen echte sterren die eigen nummers spelen zich veroorloven.
Op weg naar de top is het wel zo fijn om bands sharp or cool dressed on stage te zien, in de rock 'n roll dan. Maar waar bemoei ik me ook mee.
Succes met je eerst optreden in Nederland straks, Robertus!
Die Hello Josephine uitvoering is juist tof!, een beetje een partysfeer al, het gaat wel om publiek dat je aan de gang moet krijgen tijdens een optreden. En natuurlijk ook niet in je dagelijkse kloffie optreden, dat kunnen alleen echte sterren die eigen nummers spelen zich veroorloven.
Op weg naar de top is het wel zo fijn om bands sharp or cool dressed on stage te zien, in de rock 'n roll dan. Maar waar bemoei ik me ook mee.
Succes met je eerst optreden in Nederland straks, Robertus!
0
Robertus
geplaatst: 24 december 2015, 16:56 uur
Dank je wel! Nog even inhoudelijk, want is zeker interessant: Als drummer ben je voor het publiek vaak maar weinig te zien, ik denk dat het voor een drummer daarom ook niet altijd nodig is tijdens optredens om op de voorgrond te treden. Echter, wanneer er een camera rondgaat wordt het weer wat anders.
Daarnaast denk ik dat het ook met persoonlijkheid te maken heeft en tot op zekere hoogte moet je het ook wel in je hebben om ook visueel zoveel te geven. Maar aan de andere kant: Als je oogcontact en op de voorgrond staan bijvoorbeeld nogal eng vindt en het is je ding niet, dan moet je zeker geen frontman/zanger zijn, dan kun je je beter "verschuilen" achter je drumkit of basgitaar.
De anderen in onze band zijn ook niet echt showtypes, dat laten ze liever aan mij over en ik doe dat juist weer heel graag. Ik vind het goed zo, want ik zou me juist een beetje ongemakkelijk gaan voelen als bijvoorbeeld onze leadgitarist vlak voor me zou gaan staan met zijn gitaar in verticale positie. Grote kans dat ik achteraf dan zeg: "Hee, wil je voortaan niet meer voor mijn voeten lopen"!
Ook heb ik mijn lengte en postuur niet echt mee, dus ik moet het erg hebben van mijn mimiek en mijn bewegingen.
Daarnaast denk ik dat het ook met persoonlijkheid te maken heeft en tot op zekere hoogte moet je het ook wel in je hebben om ook visueel zoveel te geven. Maar aan de andere kant: Als je oogcontact en op de voorgrond staan bijvoorbeeld nogal eng vindt en het is je ding niet, dan moet je zeker geen frontman/zanger zijn, dan kun je je beter "verschuilen" achter je drumkit of basgitaar.
De anderen in onze band zijn ook niet echt showtypes, dat laten ze liever aan mij over en ik doe dat juist weer heel graag. Ik vind het goed zo, want ik zou me juist een beetje ongemakkelijk gaan voelen als bijvoorbeeld onze leadgitarist vlak voor me zou gaan staan met zijn gitaar in verticale positie. Grote kans dat ik achteraf dan zeg: "Hee, wil je voortaan niet meer voor mijn voeten lopen"!

Ook heb ik mijn lengte en postuur niet echt mee, dus ik moet het erg hebben van mijn mimiek en mijn bewegingen.
0
buizen
geplaatst: 24 december 2015, 17:29 uur
Als de rest van je team met geen 10 paarden in (swing) beweging is te krijgen dan misschien iemand erbij, een echte frontman: een zanger. En jij maakt wel moves en mimiek dus dat zijn er dan al twee waar je naast luisteren ook naar kunt kijken, omdat er wat te beleven is on stage.
Ach, jullie moeten het zelf zien.
Zo als MM hoeft natuurlijk ook weer niet, dat is geen enkele andere band gegeven, maar je kunt er misschien wat inspiratie uit ontlenen.
Zoals alle rock 'n roll bands heeft ook Hanoi Rocks een periode van cocaine en teveel drank gekend maar deze kinderziekten zijn achter de rug en MM's band zelf is sterker, stabieler en gretiger dan ooit.
Hier een concert ter gelegenheid van zijn 50ste verjaardag, eerste nummer heeft anti-drugs thema, it's (just) a trick of the wrist. Met die boodschap begint ie zijn eigen feestje.
Het is eigenlijk maar een 'kleine' band (kijk naar de apparatuur: versterkers, drumstel) en past ook in kleinere zalen, waar ze helaas te vaak spelen.
Met Kerst bid ik voor een toekomstige doorbraak voor deze band.
Ach, jullie moeten het zelf zien.
Zo als MM hoeft natuurlijk ook weer niet, dat is geen enkele andere band gegeven, maar je kunt er misschien wat inspiratie uit ontlenen.
Zoals alle rock 'n roll bands heeft ook Hanoi Rocks een periode van cocaine en teveel drank gekend maar deze kinderziekten zijn achter de rug en MM's band zelf is sterker, stabieler en gretiger dan ooit.
Hier een concert ter gelegenheid van zijn 50ste verjaardag, eerste nummer heeft anti-drugs thema, it's (just) a trick of the wrist. Met die boodschap begint ie zijn eigen feestje.
Het is eigenlijk maar een 'kleine' band (kijk naar de apparatuur: versterkers, drumstel) en past ook in kleinere zalen, waar ze helaas te vaak spelen.
Met Kerst bid ik voor een toekomstige doorbraak voor deze band.
0
Robertus
geplaatst: 24 december 2015, 21:38 uur
Gaaf hoor. Ja, qua performance zitten deze mannen natuurlijk helemaal aan het andere eind van het spectrum!
Trouwens voor wat betreft onze band heb ik stiekem ook wel eens nagedacht over een zanger erbij. Op dit moment draag ik de band voor een heel groot gedeelte (zang, slaggitaar/toetsen), maar vocaal zie ik ook wel in dat ik wat gelimiteerd ben. En ik moet er hard voor werken, zeker als een optreden langer dan twee uur duurt. Afwisselen met een andere, meer rock/powerzanger/performer, zou op papier wel leuk kunnen zijn. En niet gebonden zijn aan keyboard of gitaar ook, zodat je lekker met draadloze mic door het publiek kan gaan lopen.
Maar het is een dilemma: We zijn in deze line-up goede vrienden/maten en we weten wat we aan elkaar hebben en kunnen elkaar alles vertellen. We hebben heel lang een drummer stoelendans gehad en ik heb gewoon nu even geen zin meer in veranderingen in de line-up. Want iedere keer als er iemand nieuw bij komt moet je weer opnieuw beginnen met op elkaar ingespeeld te raken en dat staat nog los van de persoon (karakter) dat je binnenhaalt. En ik ben ook niet de makkelijkste en nogal een controlfreak en met name zangers kunnen nogal grote ego's zijn...De eerste met wie ze dan in botsing zouden komen ben ik waarschijnlijk.
Trouwens voor wat betreft onze band heb ik stiekem ook wel eens nagedacht over een zanger erbij. Op dit moment draag ik de band voor een heel groot gedeelte (zang, slaggitaar/toetsen), maar vocaal zie ik ook wel in dat ik wat gelimiteerd ben. En ik moet er hard voor werken, zeker als een optreden langer dan twee uur duurt. Afwisselen met een andere, meer rock/powerzanger/performer, zou op papier wel leuk kunnen zijn. En niet gebonden zijn aan keyboard of gitaar ook, zodat je lekker met draadloze mic door het publiek kan gaan lopen.
Maar het is een dilemma: We zijn in deze line-up goede vrienden/maten en we weten wat we aan elkaar hebben en kunnen elkaar alles vertellen. We hebben heel lang een drummer stoelendans gehad en ik heb gewoon nu even geen zin meer in veranderingen in de line-up. Want iedere keer als er iemand nieuw bij komt moet je weer opnieuw beginnen met op elkaar ingespeeld te raken en dat staat nog los van de persoon (karakter) dat je binnenhaalt. En ik ben ook niet de makkelijkste en nogal een controlfreak en met name zangers kunnen nogal grote ego's zijn...De eerste met wie ze dan in botsing zouden komen ben ik waarschijnlijk.
0
buizen
geplaatst: 14 januari 2016, 19:22 uur
De soundcheck is achter de rug. Nu maar afwachten hoeveel publiek er binnen stroomt. Het regent niet dus dat scheelt.
Om 20.00 uur treedt Robertus, een groot Bowiefan, op met zijn coverband en vertolkt dan o.a. enkele Bowiesongs. In Dordrecht. Een bijzonder optreden wellicht, gezien de omstandigheden.
Laat je nog even weten hoe het gegaan is?
Om 20.00 uur treedt Robertus, een groot Bowiefan, op met zijn coverband en vertolkt dan o.a. enkele Bowiesongs. In Dordrecht. Een bijzonder optreden wellicht, gezien de omstandigheden.
Laat je nog even weten hoe het gegaan is?
0
Robertus
geplaatst: 15 januari 2016, 13:18 uur
buizen, het was een geweldige avond! Er circuleert een aantal korte filmpjes op het net, waaronder eentje van The Jean Genie. Zodra ik technisch uitgevogeld heb hoe ik dat hier kan delen, dan doe ik het meteen.
In verband met de tijd konden we helaas niet heel onze setlist spelen, maar voor de gelegenheid hadden we de setlist ietwat aangepast aan Bowie, zodat we die twee songs (Heroes en Jean Genie) direct achter elkaar speelden.
Van Heroes heb ik nog geen footage, maar de het zingen ging in elk geval geweldig en de reacties logen er ook niet om. Ik heb mensen geraakt in ieder geval... Ik deed eigenlijk gewoon mijn ding zoals altijd, alleen de aankondiging aan het begin verstomde een beetje. Wist niet zo goed wat ik moest zeggen, maar aan het einde van de song heb ik nog wel een soort van spontaan dankwoordje in het Engels naar Bowie gericht terwijl ik naar boven keek..Dat was niet gerepeteerd, spontaan.
De Site >> Gebruikers >> MusicMeter fotoboek
In verband met de tijd konden we helaas niet heel onze setlist spelen, maar voor de gelegenheid hadden we de setlist ietwat aangepast aan Bowie, zodat we die twee songs (Heroes en Jean Genie) direct achter elkaar speelden.
Van Heroes heb ik nog geen footage, maar de het zingen ging in elk geval geweldig en de reacties logen er ook niet om. Ik heb mensen geraakt in ieder geval... Ik deed eigenlijk gewoon mijn ding zoals altijd, alleen de aankondiging aan het begin verstomde een beetje. Wist niet zo goed wat ik moest zeggen, maar aan het einde van de song heb ik nog wel een soort van spontaan dankwoordje in het Engels naar Bowie gericht terwijl ik naar boven keek..Dat was niet gerepeteerd, spontaan.

0
buizen
geplaatst: 15 januari 2016, 18:57 uur
Robertus schreef:
buizen, het was een geweldige avond! Er circuleert een aantal korte filmpjes op het net, waaronder eentje van The Jean Genie. Zodra ik technisch uitgevogeld heb hoe ik dat hier kan delen, dan doe ik het meteen.

Geweldig, Robertus! Wou je nog zeggen dat je die Bowienummers wel meteen achter elkaar moest spelen. Een minuut stilte was ook nog een optie. Maar zo te horen/lezen heb je mensen geraakt, tof zeg. Mooi ook dat dankwoord naar Bowie.
Heb nog even gedacht "Het zal toch niet helemaal verkeerd zijn gegaan?", je had nog geen reactie geplaatst na je optreden en misschien was je wel erg emotioneel geworden o.i.d. (je komt hier over als een erg met Bowie betrokken fan) en kwam je niet uit je woorden/zang maar gelukkig niets van dat al: een geslaagd optreden.
Dat podium ziet er prima uit, met aardig wat lichtinstallatie voor de optredende band.
En zo weinig publiek? Maakt geen donder uit, je moet ergens beginnen, in zeer kleine venues, gewoon doorzetten.
Every girl goes crazy by a sharp dressed man: vraag maar aan Bowie (oh nee, dat kan helaas niet meer) en dat krijtpak vind ik wel cool. Oh nee, het is geen heel pak, alleen een colbert. Maakt ook niet uit: is ook een begin.
Verdorie was ik er maar bij, had het graag meegemaakt en gehoord.
Maar over dat 'technisch uitgevogeld' hebben om hier iets te delen wat er 'circuleert op het net': je zoekt zo'n filmpje en kopieert en plakt dan toch gewoon wat er in de browser staat?
Wist je trouwens wel dat als je een zelfgemaakt filmpje van 3 of 5 minuten wilt uploaden op youtube dat dit uren duurt? Sommige clips duren 6 uur voor het proces klaar is. En dat is niet vreemd, dat is normaal. Ben daar achter gekomen, dacht dat ik wat fout deed maar het is dus echt normaal dat dat zo lang duurt.
0
Robertus
geplaatst: 15 januari 2016, 21:30 uur
Het kan raar lopen met zoiets als muziek, buizen. Ik kan Bowie (en ook wel andere muziek) horen en in tranen uitbarsten, alleen zelf performen schept toch een soort afstand dat ik meestal niet breek en dus sterk blijf. Op dat moment is het eigenlijk voor het publiek spannender dan voor mezelf...die krijgen ineens "Heroes" voor hun kiezen en dat heeft hier en daar wel effect gehad.
Ik kan je in dit verband wel een anekdote vertellen over een optreden dat ik als singer/songwriter in Leuven heb gedaan, toen ik daar nog studeerde, zo rond 2005. Ik had een setje van ongeveer 6 eigen nummers en één cover. Die cover, dat was Space Oddity en daar opende ik mee.
Maar ik was zo zenuwachtig omdat er allemaal van die "hoogwaardigheidsbekleders" van de Universiteit in het publiek zaten: Rector, professoren e.d..
Op van de zenuwen begon ik.....sla het eerste akkoord aan op mijn gitaar en...gitaar zwaar ontstemd. Valse start....Ik werd nog zenuwachtiger. uiteindelijk toch begonnen en compleet van mezelf verwijderd qua gevoel speel ik heel het nummer...Maar van de zenuwen en ook van de warmte stroomden er tranen langs mijn gezicht, terwijl ik eigenlijk totaal niet huilde. Was heel raar, zal ik nooit meer vergeten. Het was net alsof ikzelf niet speelde, maar het compleet automatisch ging.
Na afloop van Space Oddity zaten mensen in de zaal gewoon een beetje snikkend voor zich uit te kijken en ik had waanzinnig goede reacties gehad, maar zelf had ik het gevoel dat ik het niet eens was...Dissociatie/depersonalisatie denk ik, interessant begrip uit de psychiatrie..Maar dan uiteraard in milde, geaccepteerde vorm.
Over je opmerking van late reactie: Dat is enkel en alleen omdat ik geen internet op mijn smartphone gebruik. Is deels een keuze om persoonlijke redenen. Mume, Facebook en dergelijke doe ik alleen thuis vanaf mijn laptop.
Ik kan je in dit verband wel een anekdote vertellen over een optreden dat ik als singer/songwriter in Leuven heb gedaan, toen ik daar nog studeerde, zo rond 2005. Ik had een setje van ongeveer 6 eigen nummers en één cover. Die cover, dat was Space Oddity en daar opende ik mee.
Maar ik was zo zenuwachtig omdat er allemaal van die "hoogwaardigheidsbekleders" van de Universiteit in het publiek zaten: Rector, professoren e.d..
Op van de zenuwen begon ik.....sla het eerste akkoord aan op mijn gitaar en...gitaar zwaar ontstemd. Valse start....Ik werd nog zenuwachtiger. uiteindelijk toch begonnen en compleet van mezelf verwijderd qua gevoel speel ik heel het nummer...Maar van de zenuwen en ook van de warmte stroomden er tranen langs mijn gezicht, terwijl ik eigenlijk totaal niet huilde. Was heel raar, zal ik nooit meer vergeten. Het was net alsof ikzelf niet speelde, maar het compleet automatisch ging.
Na afloop van Space Oddity zaten mensen in de zaal gewoon een beetje snikkend voor zich uit te kijken en ik had waanzinnig goede reacties gehad, maar zelf had ik het gevoel dat ik het niet eens was...Dissociatie/depersonalisatie denk ik, interessant begrip uit de psychiatrie..Maar dan uiteraard in milde, geaccepteerde vorm.
Over je opmerking van late reactie: Dat is enkel en alleen omdat ik geen internet op mijn smartphone gebruik. Is deels een keuze om persoonlijke redenen. Mume, Facebook en dergelijke doe ik alleen thuis vanaf mijn laptop.
0
buizen
geplaatst: 15 januari 2016, 21:43 uur
Dat is inderdaad een bijzondere anekdote, Robertus.
Tja, je kunt soms in een trance geraken.
Trouwens ik zag laatst een oproep van een beginnende muziekzaal en die zochten specifiek coverbands die wilden optreden. Zal het nog wel even nazoeken. Misschien weer een optreden erbij.
Tja, je kunt soms in een trance geraken.
Trouwens ik zag laatst een oproep van een beginnende muziekzaal en die zochten specifiek coverbands die wilden optreden. Zal het nog wel even nazoeken. Misschien weer een optreden erbij.
0
Robertus
geplaatst: 15 januari 2016, 21:45 uur
Ik realiseer me ineens dat een link naar Facebook niet werkt, tenzij we fb vrienden zijn..
Ja, ik ben niet echt vingervlug met die digitale snelweg...
Ja, ik ben niet echt vingervlug met die digitale snelweg...
0
buizen
geplaatst: 15 januari 2016, 21:55 uur
Ik heb geen facebook, Robertus. Raar dat je niet gewoon de link naar het filmpje kan plaatsen.
Staat het niet op youtube dan?
0
Robertus
geplaatst: 15 januari 2016, 22:31 uur
buizen schreef:
Ik heb geen facebook, Robertus. Raar dat je niet gewoon de link naar het filmpje kan plaatsen.
Eh, nee dus. Mijn moeder heeft het gefilmd en op haar eigen facebook geplaatst, zonder tussenkomst van youtube..Komt goed, we gaan eraan werken.
0
Robertus
geplaatst: 17 januari 2016, 22:58 uur
David Bowie - YouTube
Heroes, David Bowie
Elvis Presley - YouTube
Blue Suede Shoes, Elvis Presley
Toch weer twee grote (en niet meer levende) artiesten geëerd door coverband Flashback. Beide filmpjes zijn kort, maar krachtig..Watch, buizen!
Heroes, David Bowie
Elvis Presley - YouTube
Blue Suede Shoes, Elvis Presley
Toch weer twee grote (en niet meer levende) artiesten geëerd door coverband Flashback. Beide filmpjes zijn kort, maar krachtig..Watch, buizen!
0
buizen
geplaatst: 17 januari 2016, 23:17 uur
Mooi gedaan, Robertus. Je moet het maar durven er te staan en te performen.
Petje af.
Gewoon heel veel optreden, dan gaat het onwennige vanzelf van de band af.
Petje af.Gewoon heel veel optreden, dan gaat het onwennige vanzelf van de band af.
0
Robertus
geplaatst: 18 januari 2016, 10:02 uur
Bij "Heroes" is het wel jammer dat onze leadgitarist niet zo goed te horen; die speelt namelijk die essentiële gitaarmelodie. Nu lijkt het erg te steunen op mijn zang, en alhoewel ik het niet slecht doe, ben ik natuurlijk geen Bowie. En eigenlijk zou er ook een synthesizer/keyboard bij moeten..Het origineel lijkt eigenlijk een beetje op een Wall Of Sound; een door allerlei geluiden, dichtgesmeerde productie.
Ik vind onze versie in vergelijking daarbij qua muzikale backing wat dunnetjes...maar goed, daar kunnen we nog aan werken.
Wat ikzelf nog moet leren qua performance (maar dat vind je in deze filmpjes niet zo terug) is wat te zeggen tussen de nummers door. Wanneer het publiek dichtbij staat en ik mensen aan kan kijken gaat dat beter, maar op het moment dat ik bijna niets zie door bijvoorbeeld lichten of rook of gewoon doordat er weinig volk is is het net of ik tegen de muren praat en dan slaan die praatjes een beetje dood..
Ik vind onze versie in vergelijking daarbij qua muzikale backing wat dunnetjes...maar goed, daar kunnen we nog aan werken.
Wat ikzelf nog moet leren qua performance (maar dat vind je in deze filmpjes niet zo terug) is wat te zeggen tussen de nummers door. Wanneer het publiek dichtbij staat en ik mensen aan kan kijken gaat dat beter, maar op het moment dat ik bijna niets zie door bijvoorbeeld lichten of rook of gewoon doordat er weinig volk is is het net of ik tegen de muren praat en dan slaan die praatjes een beetje dood..
0
Robertus
geplaatst: 20 januari 2016, 19:03 uur
Origineel! Leuk hoor, en niet eens zo heel slecht. Vooral dat stuk met dat aftellen, leuk gedaan.
0
buizen
geplaatst: 24 januari 2016, 14:52 uur
Wanneer, en waar, is jullie volgende gig, Robertus? Je moet het ijzer smeden als het heet is, die Bowienummers maken alvast een interessante setlist. Nu nog travelling and playing.
Desnoods tegen vergoeding van reiskosten, gratis bier en een hardgekookt ei.
Zelf spullen uit- en inladen en de backline opzetten. Onderaan beginnen. It's a long way to the top.
Zelf spullen uit- en inladen en de backline opzetten. Onderaan beginnen. It's a long way to the top.
0
Robertus
geplaatst: 24 januari 2016, 16:13 uur
buizen schreef:
Wanneer, en waar, is jullie volgende gig, Robertus? Je moet het ijzer smeden als het heet is, die Bowienummers maken alvast een interessante setlist. Nu nog travelling and playing.
Dat weet ik helaas nog niet. We zijn nu vooral bezig ons repertoire uit te breiden; oefenen aan nieuwe nummers. We zijn eigenlijk vorig jaar pas begonnen met optreden, dus we staan wat dat betreft nog helemaal in de kinderschoenen, als formatie dan. We hebben wel allemaal een muzikaal verleden en in andere formaties opgetreden..
Ja, dat van dat onderaan beginnen klopt helemaal! We rijden zelf, sjouwen zelf en voor een krat bier doen we het ook. Ik vind het geen probleem, het hoort erbij. In het begin moet je jezelf toch vooral veel laten zien, soms ook hielen likken en zowat op je kop gaan staan.
Maar gelukkig hoef ik er niet van te leven

Zodra er weer wat geboekt is laat ik het je wel weten via PM, maar mijn inschatting is wel dat dat de provinciegrens (Noord-Brabant) voorlopig nog niet gaat overschrijden, hooguit de landsgrens met België (provincie Antwerpen). Dat is vooralsnog ons actieve gebied zeg maar...
0
buizen
geplaatst: 12 april 2016, 19:03 uur
Een 'cultureel cafe' als De Amer (Drenthe) is natuurlijk een publiek geheim voor de fijnproevers. Maar het is niet uniek. Even over de grens is ook een bloeiende blues- en kleinkunst/kleinschalige jazz en rock scene. Nordhorn. Dat is daar al heel lang zo, net als in Drenthe. Denk ook aan de Alte Weberei. Vroeger was er ook het Schuttorf Open Air Festival (met Frank Zappa, Rod Stewart, Depeche Mode, hele grote namen).
Je vindt er anno 2016 ook optredens van heel bedenkelijke coverbandjes, maar oh zo leuk, Ace Of Spades wordt niet geschuwd. Reken maar dat je een leuke avond hebt als je in zo'n tent verzeild raakt:
De ene coverband (en ambiance) is de andere niet.
Gewoon bij iemand thuis kan prima.
Je vindt er anno 2016 ook optredens van heel bedenkelijke coverbandjes, maar oh zo leuk, Ace Of Spades wordt niet geschuwd. Reken maar dat je een leuke avond hebt als je in zo'n tent verzeild raakt:
De ene coverband (en ambiance) is de andere niet.
Gewoon bij iemand thuis kan prima.
* denotes required fields.