De Site / Gebruikers / MusicMeter fotoboek
zoeken in:
0
geplaatst: 16 januari 2016, 16:26 uur
Metalhead99 schreef:
Hm, het lukt me niet om een foto toe te voegen. Pakt deze website facebook foto's niet?
Hm, het lukt me niet om een foto toe te voegen. Pakt deze website facebook foto's niet?
Jawel, als je de [img] [ /img] notering gebruikt en de directe link daar tussen plakt moet het loukken.
0
buizen
geplaatst: 16 januari 2016, 18:56 uur
Mjuman schreef:
Opvallend dat (lege) tafeltje vooraan dat voor reportagechef Buizen was gereserveerd.
(quote)
Opvallend dat (lege) tafeltje vooraan dat voor reportagechef Buizen was gereserveerd.
Donderdagavond kon ik niet.
Reportagechef buizen is vandaag voor het eerst een medeMuMe'er in het wild loslopend tegen gekomen
Ik was (voor het eerst) in een bepaalde zaak op het platteland en zat druk aan de koffie met de eigenaren, asbak op tafel en al die tijd geen klant. Hij kende mensen die ik ook weer ken, en over designmeubelen, etc. etc. en toen kwam daar een manspersoon met eega binnen. Ik wist het meteen: een MuMe'er. Hij stevende idd in één streep naar de vinylbakken (waar ik nog helemaal niet was geweest, eerst koffie).
Hij zou wat items voor mij weg kapen zeg! Ik hoorde "Bowie" al vallen!
Hahaha.
Heel grappig.
Was wel een leuke ontmoeting.
MuMe'ers zijn hele normale mensen.
0
Ozric Spacefolk
geplaatst: 16 januari 2016, 19:45 uur
Hier zien jullie Ozric in actie, toen hij (in een vorig leven) nog een bluesmuzikant was. Artiestennaam: The Washboard Kid. Hier live met Brian Sydney (de enige echte).
Deze gig was voor een awardshow, maar we kwamen niet verder dan een nominatie en veel te veel bier en whiskey....
https://www.cleeft.nl/wp-content/uploads/2013/12/dsc_4217-copy2.jpg
Deze gig was voor een awardshow, maar we kwamen niet verder dan een nominatie en veel te veel bier en whiskey....
https://www.cleeft.nl/wp-content/uploads/2013/12/dsc_4217-copy2.jpg
0
geplaatst: 16 januari 2016, 19:52 uur
buizen schreef:
Donderdavond kon ik niet.
Reportagechef buizen is vandaag voor het eerst een medeMuMe'er in het wild loslopend tegen gekomen
Ik was (voor het eerst) in een bepaalde zaak op het platteland en zat druk aan de koffie met de eigenaren, asbak op tafel en al die tijd geen klant. Hij kende mensen die ik ook weer ken, en over designmeubelen, etc. etc. en toen kwam daar een manspersoon met eega binnen. Ik wist het meteen: een MuMe'er. Hij stevende idd in één streep naar de vinylbakken (waar ik nog helemaal niet was geweest, eerst koffie).
Hahaha.
Heel grappig.
(quote)
Donderdavond kon ik niet.
Hahaha.
Heel grappig.
Wie was het dan? Of mogen we dat niet weten?
0
buizen
geplaatst: 16 januari 2016, 20:07 uur
Ten eerste weet ik eerlijk gezegd, en dat zal wel heel dom overkomen, niet (meer) wie het was. Hij heeft het wel gezegd (toen ik me eerst voorstelde met 'buizen' maar het was noch een iconische noch een bekend klinkende MuMe naam. Hij zat ook niet zo vaak op MuMe zei ie nog. Maar vandaag zeker wel want hij wist me te vertellen dat ik 's ochtends op pad ging naar die tweedehandsvinylvenue, dat schreef ik in een berichtje hier ergens. Ongelooflijk. De wereld is klein. Meende hem wel te herkennen van een foto die ik ooit zag in MuMe-fotoboek.
Hij stelde zich gewoon voor met voornaam achternaam en die ben ik dus vergeten.
Is ook niet belangrijk.
Mijn eerste confrontatie met een medeMuMe'er was duidelijk wel die met een roofdier: ook deze man was hongerig en op jacht naar die ene bijzondere vinylschijf. Herkenbaar.
Leuk.
0
Robertus
geplaatst: 17 januari 2016, 10:35 uur
buizen schreef:
(quote)
Was blijkbaar een confronterende ontmoeting, gezien je smiley..

0
buizen
geplaatst: 17 januari 2016, 12:09 uur
Ozric Spacefolk schreef:
Hier zien jullie Ozric in actie, toen hij (in een vorig leven) nog een bluesmuzikant was. Artiestennaam: The Washboard Kid. Hier live met Brian Sydney (de enige echte).
(afbeelding)
(afbeelding)
Coole foto, Ozric. Bijna 'on-Nederlands'
. Mooi met die kleurstelling, het Perzisch tapijtje en de velours gordijnen ook. En niet te vergeten de smetteloze blouse met stropdas. Alles klopt. Behalve een snaredrum zo rechtstreeks op een bassdrum gemonteerd. Heel raar en nog nooit gezien.
0
Ozric Spacefolk
geplaatst: 17 januari 2016, 12:21 uur
buizen schreef:
. Mooi met die kleurstelling, het Perzisch tapijtje en de velours gordijnen ook. En niet te vergeten de smetteloze blouse met stropdas. Alles klopt. Behalve een snaredrum zo rechtstreeks op een bassdrum gemonteerd. Heel raar en nog nooit gezien.
(quote)
. Mooi met die kleurstelling, het Perzisch tapijtje en de velours gordijnen ook. En niet te vergeten de smetteloze blouse met stropdas. Alles klopt. Behalve een snaredrum zo rechtstreeks op een bassdrum gemonteerd. Heel raar en nog nooit gezien. De naam van het drumstel was: The Washboardkit

Het was ook een hell om te bespelen. Maar we gingen bewust voor Less = more. Kick-snare en hihat.
Maar thanks voor de lieve woorden.
0
buizen
geplaatst: 17 januari 2016, 12:55 uur
Weet inmiddels weer precies wie het was. Hij stuurde me een PM nl., en nu PM'en we wat. Over goede tips voor platenzaken en dagjes uit naar Duitsland en zo.
Wie het is doet er hier verder niet toe.
Tja zoiets blijft toch altijd een 'confrontatie'. In het wild los lopende MuMe'ers was ik nog nooit tegengekomen. En het was onaangekondigd (maar voor mij niet geheel onverwacht, je kon het gewoon verwachten, in deze tijden van 'vinylrevival' en de jacht op goed tweedehands). En het is natuurlijk wederzijds altijd zo dat je onbewust toch een bepaald 'beeld' hebt van 'iemand' die je vaak hebt gelezen maar nog nooit gezien. Vergelijk het met een boek wat je goed kent en waar je je helemaal inleeft in de personages en dan zie je opeens een verfilming. En hoe personen er uit zien. Valt altijd 'tegen' want het strookt niet met je eigen invulling.
Ik heb het ook met radiostemmen. Sommige radiostemmen ken ik al jaren en laatst 2x meegemaakt dat ik die radioman en die radiovrouw hetzij in het echt hetzij op een foto heb gezien. Had ik dat maar nooit gezien. Mythes doorbroken.
De MuMe'er heeft van buizen misschien wel een beeld gehad van een door de zaak rondstuiterende adhd'er met lang haar tot midden op zijn rug en een zwart leren jack met een vlek met de geur van verschraald bier en kwijlend boven de Slayer-afdeling hangend en onwel wordend van het alleen al zien van Beatlesalbums.
In het echt ben ik een rustig persoon in casual (doch uiteraard cool) clothes en zag ik met één blik op die hoek al dat het Slayervinyl oninteressant (veel te duur, slechte staat) was en verliet de tent met o.a. enkele Beatlesitems

Maar mijn beeld van 'een gemiddelde MuMe'er' klopte wel aardig precies. De bril met groot zwart hoornen monteur zat al in m'n beeld gegrift en klopte maar wel meer kenmerken.
O.a. dat het gewoon een aardige vent was, bezeten van muziek. Vrouw meegesleurd op de vrije zaterdag naar een stoffige vinylzaak nou dan weet je het wel, dat zit wel snor..

Tot zover de typische zondagmiddagbijdrage.
0
Robertus
geplaatst: 17 januari 2016, 16:34 uur
Jij hebt Beatlesitems gekocht?
Dapper, man! Nou ja, dat je breder dan metal geïnteresseerd was had ik in elk geval wel door en ook wel dat je niet het eerste de beste vinyl meeneemt. Trouwens, als we het toch over Beatles hebben, kun jij wellicht het best met Abby Road of White Album beginnen denk ik. Zit net wat meer pit in de vorm van gitaarwerk in.. 
Ik heb ook wel een beeld bij bepaalde personen op Mume, maar wanneer er géén leeftijd bij staat wordt het soms toch lastig, maar dat is meer van toepassing op een andere, nogal enigmatische user wiens bijdragen zowel leerzaam, confronterend (soms op het randje van schofferend), als grappig zijn. Vaak zelfs in één en dezelfde post, bestaande uit meerdere alinea's en duidelijke opbouw....Uiteraard zeg ik niet wie. Bij jou had ik wel in elk geval lang haar verwacht, biergeur dan weer niet zozeer, dat vind ik toch generaliserend.
Bij mij is de kans aanmerkelijk groter dat ik herkend word door een andere user, omdat ik simpelweg foto's en beeldmateriaal heb rondslingeren op het forum. Vind ik niet erg, wel heb ik recent wat info uit mijn profiel gehaald, zoals E-mail adres, woonplaats en achternaam. Dat was nog van 2008, toen ik nog jong en naïef was en alles op het Wereld Wijde Web smeet.
Dapper, man! Nou ja, dat je breder dan metal geïnteresseerd was had ik in elk geval wel door en ook wel dat je niet het eerste de beste vinyl meeneemt. Trouwens, als we het toch over Beatles hebben, kun jij wellicht het best met Abby Road of White Album beginnen denk ik. Zit net wat meer pit in de vorm van gitaarwerk in.. 
Ik heb ook wel een beeld bij bepaalde personen op Mume, maar wanneer er géén leeftijd bij staat wordt het soms toch lastig, maar dat is meer van toepassing op een andere, nogal enigmatische user wiens bijdragen zowel leerzaam, confronterend (soms op het randje van schofferend), als grappig zijn. Vaak zelfs in één en dezelfde post, bestaande uit meerdere alinea's en duidelijke opbouw....Uiteraard zeg ik niet wie. Bij jou had ik wel in elk geval lang haar verwacht, biergeur dan weer niet zozeer, dat vind ik toch generaliserend.
Bij mij is de kans aanmerkelijk groter dat ik herkend word door een andere user, omdat ik simpelweg foto's en beeldmateriaal heb rondslingeren op het forum. Vind ik niet erg, wel heb ik recent wat info uit mijn profiel gehaald, zoals E-mail adres, woonplaats en achternaam. Dat was nog van 2008, toen ik nog jong en naïef was en alles op het Wereld Wijde Web smeet.
0
geplaatst: 17 januari 2016, 17:07 uur
0
Robertus
geplaatst: 17 januari 2016, 17:40 uur
Metalhead99 schreef:
Volgens mij moet je dat knopje "link invoeren" gebruiken en dan de gekopiëerde URL erin plakken voor facebook althans. Dan vraagt hij als het goed is ook nog om een korte naam...Andere foto's dan facebook is mij ook nog niet gelukt tot heden.
0
geplaatst: 17 januari 2016, 17:49 uur
Robertus schreef:
Volgens mij moet je dat knopje "link invoeren" gebruiken en dan de gekopiëerde URL erin plakken voor facebook althans. Dan vraagt hij als het goed is ook nog om een korte naam...Andere foto's dan facebook is mij ook nog niet gelukt tot heden.
(quote)
Je moet de link van de afbeelding hebben. Dat is dus bijvoorbeeld een link die op .jpg eindigt. Als je afbeeldingen op je computer hebt staan, kan je ze trouwens heel makkelijk uploaden via de site imgur.com
Je kan trouwens een link invoeren, maar je kan ook daadwerkelijk de afbeeldingen zelf invoeren. Met het icoontje waarop je een landschap ziet, of door de link tussen [img]-tags te plaatsen.
0
buizen
Doe maar rustig, die Beatlesitems gaan zo gauw mogelijk de deur weer uit.
Wil ze geen dag langer in huis hebben dan nodig.
Maar zeldzaam spul kun je gewoon niet laten liggen. Het vindt z'n weg wel weer.
0
buizen schreef:
Zo kennen we je weer.

0
Robertus
geplaatst: 17 januari 2016, 18:06 uur
buizen schreef:
Over welke beatlesitems hebben we het hier eigenlijk?
0
geplaatst: 17 januari 2016, 19:38 uur
http://i.imgur.com/NvTBBb5.jpg
Hehe, daar is hij dan. Niet kijken voor het slapen gaan, want dan kom ik in je nachtmerrie voor.
Hehe, daar is hij dan. Niet kijken voor het slapen gaan, want dan kom ik in je nachtmerrie voor.

0
geplaatst: 17 januari 2016, 19:38 uur
Ozric Spacefolk schreef:
Hier zien jullie Ozric in actie, toen hij (in een vorig leven) nog een bluesmuzikant was. Artiestennaam: The Washboard Kid.
Hier zien jullie Ozric in actie, toen hij (in een vorig leven) nog een bluesmuzikant was. Artiestennaam: The Washboard Kid.
Jij bluesmuzikant? Ik dacht dat je niet zo van de blues was.
0
Robertus
geplaatst: 17 januari 2016, 20:32 uur
Metalhead99 schreef:
(afbeelding)
(afbeelding)
Je maakt het wel erg spannend, nu Metalhead99. Echter zie ik niets in je link.."Image does not exist or is no longer available"....

0
Ozric Spacefolk
geplaatst: 17 januari 2016, 21:12 uur
Ik houd echt van alle soorten muziek. En om te maken ook. Maar blues vind ik soms een beetje teveel..... blues. Het wordt allemaal zo hetzelfde...
En inderdaad je foto doet het niet.
Probeer eens : www.tinypic.com
0
geplaatst: 17 januari 2016, 21:20 uur
Nou, nu moet hij toch goed zijn:
http://i.imgur.com/2zW3JyH.jpg
http://i.imgur.com/2zW3JyH.jpg
0
geplaatst: 17 januari 2016, 21:29 uur
0
geplaatst: 17 januari 2016, 21:37 uur
De eerste keer was het al de hele tijd zichtbaar hoor (ik weet niet waar ze over bazelen hier) 

0
geplaatst: 17 januari 2016, 21:38 uur
Ozric Spacefolk schreef:
Maar blues vind ik soms een beetje teveel..... blues. Het wordt allemaal zo hetzelfde...
Maar blues vind ik soms een beetje teveel..... blues. Het wordt allemaal zo hetzelfde...
Nu raken we wel wat off-topic voor dit topic, maar ik snap je punt. Ik ervaar namelijk soms hetzelfde.
0
geplaatst: 18 januari 2016, 12:08 uur
Twee kiekjes die gemaakt zijn bij het eerste optreden van Paper Cuts Hurt in Zeist. Ik ben de drummer, die zo nodig zijn middelvinger op moest steken.
https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xap1/v/t1.0-9/12552995_1131649080202251_8931081846971069687_n.jpg?oh=571c602e33fc3057b80f3b75b9ffb553&oe=5738C45E
https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xfa1/v/t1.0-9/12400521_1133498519996039_2670684910854005204_n.jpg?oh=a4f834b8c017e19dd59f7b5b856c2834&oe=574989B9
https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xap1/v/t1.0-9/12552995_1131649080202251_8931081846971069687_n.jpg?oh=571c602e33fc3057b80f3b75b9ffb553&oe=5738C45E
https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xfa1/v/t1.0-9/12400521_1133498519996039_2670684910854005204_n.jpg?oh=a4f834b8c017e19dd59f7b5b856c2834&oe=574989B9
0
geplaatst: 18 januari 2016, 22:07 uur
En laat ik die takkeherrie ook nog als snippet mee hebben gekregen 

0
Robertus
geplaatst: 18 januari 2016, 23:14 uur
Gloeilamp schreef:
Twee kiekjes die gemaakt zijn bij het eerste optreden van Paper Cuts Hurt in Zeist. Ik ben de drummer, die zo nodig zijn middelvinger op moest steken.
(afbeelding)
(afbeelding)
(afbeelding)
(afbeelding)
Cool!
* denotes required fields.