MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Dead Can Dance- Live CD's

zoeken in:
Ik wil u de navolgende tip toch niet onthouden.

Op www.dcddiscs.com zijn nog steeds dubbelcd's te bestellen van de Amerikaanse tour 2005 van deze fenomenale band. Oplage : 1000 stuks per optreden.Een collector's item dus. En dat voor 30 $ inclusief shipping.

De cd's worden door de band zelf uitgegeven (een beetje het Pearl Jam concept).

Als trotse bezitter van de gehele Europese Tour en Seattle ( in afwachting op de rest) kan ik je melden dat de cd's zeer zeer de moeite waard zijn.

neo
Interresant al vind ik de normale albums die ik heb voorlopig wel genoeg

Ik beloof je dat je deze cd's nog mooier vindt

Ik zou ze dan liever gewoon zelf een keertje live willen zien. Ben echt zo benieuwd naar de magie die die mensen uitstralen tijdens zo'n optreden. Ik had al eens een paar live nummers gehoord en de zaal was -helemaal- stil.

Overigens (Ik weet ook niet waar ik het anders moet posten) heb ik nu al 2 keer het nummer The Protagonist op The Lotus Eaters en op een boxset zien staan. Maar ik heb em niet kunnen vinden op hun normale albums, toch schijnt het een enorm goed nummer te zijn. Is de enige manier om die op schijf te krijgen die boxset te bestellen?

Twilight schreef:
Ik zou ze dan liever gewoon zelf een keertje live willen zien. Ben echt zo benieuwd naar de magie die die mensen uitstralen tijdens zo'n optreden. Ik had al eens een paar live nummers gehoord en de zaal was -helemaal- stil.

Correct. De verwachting is dat ze niet snel nog een tour doen. De magie van de concerten is overigens prima geregistreerd op boven genoemde cd's
Twilight schreef:
al 2 keer het nummer The Protagonist op The Lotus Eaters en op een boxset zien staan. Maar ik heb em niet kunnen vinden op hun normale albums, toch schijnt het een enorm goed nummer te zijn. Is de enige manier om die op schijf te krijgen die boxset te bestellen?

Staat niet op een regulier album. Ik ken het alleen van de boxset hetgeen een zeer mooie aanschaf is als je nog niet veel van ze hebt maar veel te veel geld is als t alleen om The Protagonist te doen is. Als gemiddelde fan kun je prima zonder dit nummer (hebben veel mooiere dingen gedaan). Als diehard wil je toch de boxset hebben.

Oke bedankt voor de info!

Maar als ik me niet vergis hebben ze ook al eens een DVD gedaan, of niet?

Ja. Die DVD maakt overigens deel uit van de boxset maar is inmiddels ook los te verkrijgen. Toward the Within heet t ding.

VanDeGriend schreef:
Als trotse bezitter van de gehele Europese Tour ...
Bedoel je hiermee de volledige boxset met alle 12 afzonderlijke dubbelaars van de steden of gewoon de best-of Europe met de beste selecties van de afzonderlijke steden?

Ja, ik weet dat Rob een complete box set heeft, dus van alle concerten een dubbelaar. Ik had ook zo'n box, maar ik heb later alle exemplaren afzonderlijk via Ebay verkocht. Alleen Den Haag heb ik zelf gehouden. Van de Amerikaanse tournee heb ik alleen Chicago en Washington gekocht, waarvan ik alleen nog Washington in huis heb. In eerste instantie ontving ik Washington met een jewelcase, die de overtocht naar Europa niet had overleefd. Totaal aan gruzelementen. De mensen van The Show deden daar absoluut niet moeilijk over, binnen een paar dagen had ik gratis een tweede exemplaar binnen. Washington heb ik dus dubbel, maar wel 1x zonder bijbehorend doosje. Severance staat er in ieder geval ook op.

Ik meen mij ook nog te herinneren dat er iets mis gegaan is met het concert in Bordeaux. Daarvan is geen dubbelaar verschenen. Als pleister op de wonde hebben we toen gratis een exemplaar van Selections from Europe gekregen. Ook die ben ik via Ebay kwijt geraakt.

Nou, die Selections van Europe had ik alvast graag gehad, maar nu is daar niets meer van terug te vinden, ook niet op eBay

Ach, die Selections van North-America die ik net besteld heb zal wel even goed zijn, zeker. De nummers die ik zeker wil horen, staan er allemaal op. En die paar ontbreken (zoals Yamyinar) mis ik niet echt.

Ja, je hebt aan 1 exemplaar genoeg. Alle optredens bestonden uit dezelfde nummers (afgezien van af en toe 1 track meer of minder), de wijze van uitvoering was hetzelfde en in mijn herinnering klonken ze ook allemaal even goed.

freddze schreef:
Bedoel je hiermee de volledige boxset met alle 12 afzonderlijke dubbelaars van de steden of gewoon de best-of Europe met de beste selecties van de afzonderlijke steden?
Ik geloof zelfs 13 dubbelaars ja. Daarnaast heb ik ook nog de US tour. Een box met 8 dubbelaars. Verder nog selections from Europe, selections from the US en ik geloof 4 losse dubbel cd's. Zwaar maar dan ook zwaar overdone maar als collector's items zijn de meeste çd's inmiddels wel wat prijzig, al denk ik toch dat er uiteindelijk een paar op cdvriend komen te staan. Tegen woekerprijzen uiteraard.

Zelf vond ik dat er per concert toch nog best wat verschil in kwaliteit te ontdekken was overigens. Daarnaast vind ik sowieso de Europse cd's beter klinken dat de US ones. Den Haag klinkt erg goed al kan ik een iets bevoordeeld zijn. Overigens heb ik zelfs die dubbel

Heb me overigens wel wat verbaasd over de bedragen die er op ebay worden geboden voor de losse concert cd's. 70 euro doet zo mee. Maar allez, een oplage van 500 (EU) en 1000 (US) is natuurlijk garantie voor de collector's item status. Selections from Europe was 5000 exemplaren. North America dacht ik 10000.

Overigens heeft Edwin gelijk. 1 exemplaar is wel genoeg voor de gemiddelde fan al zou ik dan het liefst een Europese hebben

Gast
geplaatst: vandaag om 15:36 uur

geplaatst: vandaag om 15:36 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.