MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Overleden Hip Hop-iconen appreciatietopic

zoeken in:
Senica da Misfit een getalenteerde gast uit Baltimore is helaas heen gegaan. Reside In Paradise. En voor degene die het niet kennen, het is wat laidback boombap achtige ish. Van het album The Mayan Script zijn er sowieso nog meerdere verkrijgbaar...

23 jaar geleden werd een der grotere talenten van zijn tijd bruut het leven ontnomen... Rest In Peace, Lamont!
https://i.imgur.com/jorj5Ee.jpg

R.I.P. Blacastan, lid van Army of the Pharaohs en Demigodz. Enorm geliefd en gerespecteerd persoon in de undergroundhiphopwereld. Life of a Tape is toch wel een anthem.

MAS
RIP Blacastan!

MJ_DA_MAN schreef:
R.I.P. Blacastan, lid van Army of the Pharaohs en Demigodz. Enorm geliefd en gerespecteerd persoon in de undergroundhiphopwereld. Life of a Tape is toch wel een anthem.

Damn. Rust in vrede.
Life of a tape staat hier ook standaard in de playlist ja.

Rest In Peace KaySlay. Een van de echte vaandeldragers vanuit het verleden, een gatekeeper van de cultuur...Zo zag ik hem, bekend ook van zijn graffiti onder de naam Dez. Deze komt hard aan, 4 maanden lang gevochten tegen de gevolgen van Covid... Tja, hij ging eraan onderdoor. Ik pak nog even zijn laatste grote wapenfeit om hier te spinnen...

https://www.youtube.com/watch?v=SGIEVyfarS4

Rust in vrede. Vooral veel voorbij horen komen in de jaren 0 met zijn Streetsweepers albums en op mixtapes.

MAS
RIP DJ Kay Slay!

Rust in vrede Hurricane G en Tame One...

My man Rockin Roger aka AzhqOne uit Amsterdam Bimre met de on point tribute voor Tame One

https://i.imgur.com/0Gt7F3w.jpg

MAS
RIP Grand Daddy I.U.!

MAS schreef:
RIP Grand Daddy I.U.!

Nog even het tribute van mijn homie Rockin Roger, ook bekend onder zijn graffitimoniker azhqone, plaatsen. Ik vind hem heel stylish en het portret te on point!

https://i.imgur.com/ciP62l9.jpg

MAS
Gangsta Boo van Three 6 Mafia is overleden
RIP!

RIP Gangsta Boo!

MAS
Big Jook de broer van Yo Gotti is neergeschoten en overleden. Hij was verantwoordelijk voor de producties van de horrorcore 'debuutplaat' die Yo Gotti op 15 jarige leeftijd maakte.

Rust in vrede, De Allergoeiste: Def Rhymz.

MAS
RIP DEF RHYMZ!

MAS
RIP!!

DAMN, binnen enkele dagen DJ Polo en Chino XL. Chino komt bij mij wat harder binnen, daar hij een van mijn favo lyricists was... Mad dope punchlines en quotables for years... Reside In Paradise aan deze 2 giganten... In de shiny suit era was Chino iemand die het echt hield en bleef vernieuwen... Ik ga zijn muziek missen (qua nieuwe ish), en ik vraag me af wat en hoe. Op God's Carpenter was zijn stem al iets anders, maar speculeren moeten we maar aan andere mensen overlaten.

Nee! Chino Xl was zo'n ongelooflijk goede rapper. Rise is nog altijd een van mijn favoriete songs (van alle genre).

Damn. De held Ka overleden.

Wow, heftig nieuws!

Damn, dit is bizar. Ik heb nooit naar Ka geluisterd, maar ben deze ochtend toevallig naar wat werk van hem aan het luisteren op Spotify, nadat ik op hem stuitte via een nummer waar hij gastartiest is. Vervolgens ook Radio Ka opgezet. Zie ik op zijn artiestenpagina op Spotify een playlist, waaruit blijkt dat hij is overleden. Ik wist dat niet, maar wellicht heb ik dat in een eerder stadium gemist. Blijkt zijn overlijden gisteren pas bekend te zijn gemaakt. Bizar dus. Rust zacht, Ka, en alle andere gevallen hiphopartiesten.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:48 uur

geplaatst: vandaag om 03:48 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.