Genres / Hip-Hop / Overleden Hip Hop-iconen appreciatietopic
zoeken in:
0
geplaatst: 1 januari 2021, 03:01 uur
Na aanleiding van de dood van een van de absolute GOAT's MF DOOM, wilde ik een gestorven Hip Hop-iconen of belangrijke figuren topic aanmaken. Ik weet dat er al een topic is over overleden muziekanten en dergelijke, maar Hip Hop is zo een specifiek iets, en verliest relatief meer mensen dan welk genre dan ook... Ik wil graag zeggen:
Reside In Paradise, Rest In Power, Requiescat In Pace
Daniel Dumile aka Zev Love X, MF DOOM, Viktor Vaughn, King Geedorah... Je zult gemist worden voor je unieke bijdrages aan de Hip Hop-muziekgeschiedenis. Sure, je was niet altijd even lief voor je fans... Maar wat een vreugde bracht je met je muziek. Laten we het leven van DOOM en andere fallen soldiers hier vieren, eren en hun tunes hier rocken. Ik trap af met een dope tune met een andere fallen soldier... 2 van de meest iconische rappers ooit samen op een track... ROCK ON WITH RUCK, DANIEL!
Reside In Paradise, Rest In Power, Requiescat In Pace
Daniel Dumile aka Zev Love X, MF DOOM, Viktor Vaughn, King Geedorah... Je zult gemist worden voor je unieke bijdrages aan de Hip Hop-muziekgeschiedenis. Sure, je was niet altijd even lief voor je fans... Maar wat een vreugde bracht je met je muziek. Laten we het leven van DOOM en andere fallen soldiers hier vieren, eren en hun tunes hier rocken. Ik trap af met een dope tune met een andere fallen soldier... 2 van de meest iconische rappers ooit samen op een track... ROCK ON WITH RUCK, DANIEL!
2
geplaatst: 1 februari 2021, 01:44 uur
Reside In Paradise/Rest In Peace Double K, een van de tofste 'modernere' Hip Hop-acts van deze eeuw was zonder twijfel People Under the Stairs. Geen idee wat er gebeurd is, over het algemeen zijn dat ook geen dingen waar ik nieuwsgierig naar ben. 43 is way too young though. Voor degenen die PUTS niet kennen/kende. Wat een heerlijke trip heb je voor je om hun discografie te ontdekken. Dit is en was altijd mijn favo track van hen. Btw, de eerste verse is van een gastrapper.
2
geplaatst: 9 februari 2021, 20:02 uur
Wat!? Double K ook overleden RIP
Toevallig gisteren nog de albumpagina van PUTS bezocht.
Acid Raindrops blijft een top track, zo chill!
De PUTS albums 'OST' en 'Question in the Form of an Answer' die ik in bezit heb, blijven voor mij erg hooggewaardeerde albums.
Ik was van de week weer na jaren het mooie boek Behind the Beat aan het doorbladeren met hierin foto's en tekst van studio's van hiphop producers. Thes One's studio staat hier ook in met foto's van zijn diverse apparatuur.
Toevallig gisteren nog de albumpagina van PUTS bezocht. Acid Raindrops blijft een top track, zo chill!
De PUTS albums 'OST' en 'Question in the Form of an Answer' die ik in bezit heb, blijven voor mij erg hooggewaardeerde albums.
Ik was van de week weer na jaren het mooie boek Behind the Beat aan het doorbladeren met hierin foto's en tekst van studio's van hiphop producers. Thes One's studio staat hier ook in met foto's van zijn diverse apparatuur.
1
Diederik d(-_-)b
geplaatst: 11 februari 2021, 08:26 uur
Ik las een maand geleden nog de laatste interview van PUTS in 2019 en daaruit blijkt dat Double K volgens de interviewer er ziek uitzag, behoorlijk vermagerd was en ook erg met zijn handen trilde tijdens het gesprek.
Ook Thes One die afscheid nam met zijn laatste solo Where The Piecelock Ends en ook met pensioen is gegaan blijkt volgens het interview permanente kopstem schade te hebben en tinnitus (gehoorschade) in beide oren en begrijp nu wel waarom hij in eerste instantie gestopt was omdat vele mensen niet begrepen waarom.
Één van mijn favoriete nummers is The Double K Show geproduceerd door Double K (aka LA Mike) zelf dat eigenlijk een dis nummer is naar turntable dj's die beweren dat je elke dag moet oefenen maar hij ze te kakken zet met het feit dat hij vooral joints rookte en bier dronk en lekker aan het chillen was met Thes One.
Double K heeft wel één solo album gemaakt genaamd Clinophobia en ironisch een nummer opgedragen aan een overleden vriend denk ik maar zelf ook op veel te vroege leeftijd gestorven is. RIP Double K
Ook Thes One die afscheid nam met zijn laatste solo Where The Piecelock Ends en ook met pensioen is gegaan blijkt volgens het interview permanente kopstem schade te hebben en tinnitus (gehoorschade) in beide oren en begrijp nu wel waarom hij in eerste instantie gestopt was omdat vele mensen niet begrepen waarom.
Één van mijn favoriete nummers is The Double K Show geproduceerd door Double K (aka LA Mike) zelf dat eigenlijk een dis nummer is naar turntable dj's die beweren dat je elke dag moet oefenen maar hij ze te kakken zet met het feit dat hij vooral joints rookte en bier dronk en lekker aan het chillen was met Thes One.
Double K heeft wel één solo album gemaakt genaamd Clinophobia en ironisch een nummer opgedragen aan een overleden vriend denk ik maar zelf ook op veel te vroege leeftijd gestorven is. RIP Double K
0
Diederik d(-_-)b
geplaatst: 11 februari 2021, 11:26 uur
Ik zit een beetje discogs te checken zie ik ineens dat DJ Spinbad ook op 46e jarige leeftijd is overleden op 10 november afgelopen jaar.
RIP - DJ Spinbad
RIP - DJ Spinbad
1
geplaatst: 11 februari 2021, 15:11 uur
Nog even over Double K, ik heb een kameraad die op graffiti zit
(grappig om het zo te zeggen), en een tribute drawing had gemaakt. Even mijn G pluggen en ook het dope artwork laten zien!
https://i.imgur.com/TQ92lbp.jpg
(grappig om het zo te zeggen), en een tribute drawing had gemaakt. Even mijn G pluggen en ook het dope artwork laten zien!https://i.imgur.com/TQ92lbp.jpg
0
geplaatst: 11 februari 2021, 15:30 uur
Diederik d(-_-)b schreef:
Ik zit een beetje discogs te checken zie ik ineens dat DJ Spinbad ook op 46e jarige leeftijd is overleden op 10 november afgelopen jaar.
RIP - DJ Spinbad
(embed)
RIP - DJ Spinbad
(embed)
Niks van gelezen of gehoord, beetje buiten mijn radar om allemaal...
0
Diederik d(-_-)b
geplaatst: 11 februari 2021, 16:08 uur
ForWhomThePeteTolls schreef:
(quote)
Dat komt omdat DJ's een vergeten hoekje zijn binnen de hiphop scene vandaag de dag.
0
geplaatst: 11 februari 2021, 16:32 uur
Dat komt omdat DJ's een vergeten hoekje zijn binnen de hiphop scene vandaag de dag.
(quote)
Niet bij de oudere heads... Dus vind dit wel opvallend. Twitter (waar ik veel heads volg) en FB (met teveel heads op mn lijst) heb ik er niets van mee gekregen... Of het moet onbewust zijn geweest...
0
Diederik d(-_-)b
geplaatst: 11 februari 2021, 16:39 uur
Niet bij de oudere heads... Dus vind dit wel opvallend. Twitter (waar ik veel heads volg) en FB (met teveel heads op mn lijst) heb ik er niets van mee gekregen... Of het moet onbewust zijn geweest...
(quote)
Er staan hier op musicmeter bijna geen albums van hem maar ook van andere dj's niet dus ik denk toch dat het gros er niets mee heeft of niet kent.
0
geplaatst: 11 februari 2021, 16:43 uur
Er staan hier op musicmeter bijna geen albums van hem maar ook van andere dj's niet dus ik denk toch dat het gros er niets mee heeft of niet kent.
(quote)
Ik ga het eens aan een zeer wel ingevoerde homie vragen... Ben benieuwd!
1
Diederik d(-_-)b
geplaatst: 11 februari 2021, 19:04 uur
(quote)
DJ Spinbad dead at 46 - Iconic New York artist shockingly dies at young age - thesun.co.uk
6
geplaatst: 15 februari 2021, 22:39 uur
Vandaag exact 22 jaar geleden werd Big L vermoord. Om even stil te staan een dope tekening die ik custom heb laten maken door een homie... (Dezelfde als van de Double K)
https://i.imgur.com/NF7f3Tf.jpg
En natuurlijk de joint die zijn solo-doorbraak betekende...
https://i.imgur.com/NF7f3Tf.jpg
En natuurlijk de joint die zijn solo-doorbraak betekende...
1
geplaatst: 23 april 2021, 03:41 uur
Same Song, hoe toepasselijk. Reside In Paradise Shock G, Rest In Power Humpty Hump.
3
geplaatst: 24 april 2021, 11:16 uur
RIP Shock G.
Mijn eerste verrassende kennismaking met Shock G/Humpty Hump was op het album van Murs. Murs - The End of the Beginning (2002)
Risky Business
Blijft een grappig nummer
Mijn eerste verrassende kennismaking met Shock G/Humpty Hump was op het album van Murs. Murs - The End of the Beginning (2002)
Risky Business
Blijft een grappig nummer

2
geplaatst: 18 mei 2021, 11:32 uur
Hiphop (en electrofunk) pionier Captain Rock is 2 dagen terug overleden. RIP!
4
geplaatst: 21 juni 2021, 12:20 uur
Vorige week is Richard, de eigenaar van Ashame Records overleden. Iemand ie uit liefde voor hiphop een label is gestart en daarop underground (NL) hiphop op kwaliteitsvinyl uitbracht.
RIP!
https://cdn.shopify.com/s/files/1/0494/9429/4696/files/header_logo_360x.png?v=1601839288
RIP!
https://cdn.shopify.com/s/files/1/0494/9429/4696/files/header_logo_360x.png?v=1601839288
2
geplaatst: 25 juni 2021, 19:30 uur
Reside In Paradise Gift of Gab... Een imho toepasselijke track ter ere van deze absoluut zwaar geskillde MC die niet meer onder ons is. 

2
geplaatst: 25 juni 2021, 22:13 uur
Pfff rust in vrede. Ga dit weekend Blackalicious albums weer eens uit de kast trekken om de beste man op een bescheiden wijze te eren.
4
geplaatst: 18 juli 2021, 01:21 uur
Speechless zou je moeten zijn als dergelijke iconen overlijden. Maar Biz heeft me zoveel vreugde gebracht in mijn leven met zijn humor, dope albums en die ene keer dat ik hem live mocht aanschouwen... Een zeldzaam entertainende MC/DJ/Whatever je zeg in hem. Had hem voor 2k Hardrockers en of Punkers gezet en hij had ze laten springen en schreeuwen van vreugde. Had hem in een bejaardenhuis gedropt, dier crowd rockte hij moeiteloos ook. Kleuterschool, whatever... Ik ben ervan overtuigd dat deze man een van de meest entertaining personen was die er rondliepen. Hip Hop mourns and unites over this. Biz je gaat zo ontiegelijk gemist worden. Laten we voor nu vooral de gedachte aan al die dope dingen die je deed levend houden. Met alle respect naar DMX en DOOM, legendes hoor... Biz though: Next Level Legend. Dit is buitencategorie. Het zat er natuurlijk al lang aan te komen, met de meerdere bijna dood verklaringen die er al waren afgegeven. Toch een schok. #NobodyBeatsTheBiz #riplegend
Om even mijn mad talented homie nog een keer te pluggen in dit topic, een tekening die hij vorig jaar deed van Biz Markie die ik hier plaats... Deze man staat open voor tributes tekenen op commissie (mag dit? Geen idee, ik doe het toch) en is er erg goed in.
https://i.imgur.com/jTmndQe.jpg
Om even mijn mad talented homie nog een keer te pluggen in dit topic, een tekening die hij vorig jaar deed van Biz Markie die ik hier plaats... Deze man staat open voor tributes tekenen op commissie (mag dit? Geen idee, ik doe het toch) en is er erg goed in.
https://i.imgur.com/jTmndQe.jpg
1
geplaatst: 9 augustus 2021, 22:21 uur
Reside In Paradise Gift of Gab... Een imho toepasselijke track ter ere van deze absoluut zwaar geskillde MC die niet meer onder ons is.
(embed)
Oh shit, dit heb ik helemaal gemist. Al 15 jaar lang komt zijn gruwelijke stem hier regelmatig voorbij. RIPReside In Paradise Gift of Gab... Een imho toepasselijke track ter ere van deze absoluut zwaar geskillde MC die niet meer onder ons is.

(embed)
1
geplaatst: 19 december 2021, 23:06 uur
Rest In Peace Kangol Kid. Nog even dit wederom te on point tribute van mijn homie plaatsen:
https://i.imgur.com/iSFrs1X.jpg
https://i.imgur.com/iSFrs1X.jpg
1
geplaatst: 22 december 2021, 12:55 uur
Kalikula schreef:
Hub van The Roots is helaas ook heengegaan.
Hub van The Roots is helaas ook heengegaan.
Reside In Paradise...
* denotes required fields.