menu

Genres / Hip-Hop / Wie van jullie doet aan eigen raps?

zoeken in:
eazyfan
dusja wie van jullie rapt er??en lukt het goed??ik zelf hou me er niet mee bezig en ik heb zin om wat te lachen,dus post maar.

Relax
Kerel dus als een Nederlander / Belg rapt ga jij die persoon uitlachen ?
Doe normaal man

Ikke! is wel beter als in een dagboek schrijven, en het lucht soms best op.

eazyfan
Relax schreef:
Kerel dus als een Nederlander / Belg rapt ga jij die persoon uitlachen ?
Doe normaal man
nee man,zo bedoel ik het dus niet.ik wel gewoon eens weten of jullie dat doen,vergeet dat van dat lachen.

Wat wil je erover weten dan? ik schrijf op wat me dwars zit of over een onderwerp waar ik gewoon een hoop lines over kan verzinnen, soms gaat t best lekker. HEb twee best aardige teksten geschreven, eentje heb ik gedropt op een feest op konningendag en viel wel in de smaak.

eazyfan
kan je die niet opnemen en uploaden ofzo??

Hmm, eerst maar eens een leuke beat eronder zetten (heb em destijds met de vocals van bitch please2 gedaan), ben bezig dit soort programma`s in huis te halen maja, dat wil niet echt vlotten.
Is ook erg moeilijk om aan te komen, dus iemand met tips, hoor ik graag.

avatar van luc011190
Ja, ik rap ook. Niet opnemen, gewoon een instrumental opzetten (Tearz, Bad Bitch, Shook Ones Pt 2 of Break You Off) en daaroverheen wat freestylen. Een virtuele battletegenstander verzinnen Ik ben redelijk zelfkritisch, waardoor ik mijn teksten vaak niet goed genoeg vind om op te schrijven. Hierdoor heb ik weinig serieus bewaard.

luc011190 schreef:
Ja, ik rap ook. Niet opnemen, gewoon een instrumental opzetten (Tearz, Bad Bitch, Shook Ones Pt 2 of Break You Off) en daaroverheen wat freestylen. Een virtuele battletegenstander verzinnen Ik ben redelijk zelfkritisch, waardoor ik mijn teksten vaak niet goed genoeg vind om op te schrijven. Hierdoor heb ik weinig serieus bewaard.


Dat heb ik ook, ma als je iets probeert met vrienden en de reacties zijn positief, tsja dan ga je toch nadenken...

avatar van luc011190
Misty44 schreef:
(quote)


Dat heb ik ook, ma als je iets probeert met vrienden en de reacties zijn positief, tsja dan ga je toch nadenken...

Ik niet, ik kreeg eigenlijk ook alleen positieve reacties. Maar als een vriend wat kan, vinden ze het al gelijk tof. Ik vind mezelf pas écht tof worden, als Kees de Koning aan de lijn hangt

avatar van tovenaar
ik wil best eens een keer biets onder een toffe MC knallen hoor .

avatar van luc011190
tovenaar schreef:
ik wil best eens een keer biets onder een toffe MC knallen hoor .

Als ik een tekst opneem en naar jou stuur, kan jij er een beat onderzetten? Dat zou tof zijn, maar dan moet ik eerst een mic regelen

Improvision
weet er toevallig iemand een goed gratis-downloadbaar beat-programma? of mag ik dit niet vragen?

avatar van luc011190
Improvision schreef:
weet er toevallig iemand een goed gratis-downloadbaar beat-programma? of mag ik dit niet vragen?

Fruity Loops is niet gratis. Je kan wel de demo downloaden en er 2 patches overheen laten gaan, waardoor je wél de originele hebt (sterker nog, de xxl producers version). Met alleen de demo kun je helaas niet opslaan...

tovenaar schreef:
ik wil best eens een keer biets onder een toffe MC knallen hoor .


Is best lastig om een tekst te rappen zonder een beat, dan kan je er geen flow aan geven, ma noem eens een programma waar ik de goede mogelijkheden mee heb, want ik ben wel bereid er wat geld voor neer te tellen als het echt moet, wil namelijk ook zelf tracks remixen enzo, dus zo`n programa is voor mij echt een must have.
Heb wel proffesioneel mengpaneel en een mic tot mijn beschikking, mischien kan ik dat combineren met een beat programma? zit niet zo diep in de muziekbizz dat ik weet wat voor mogelijkheden er zijn. met betrekking tot het opnemen en maken van tracks, dus advies is altijd welkom.

eazyfan
ja download gewoon Audacity om op te nemen en Fruityloops voor beats.

eazyfan schreef:
ja download gewoon Audacity om op te nemen en Fruityloops voor beats.


Ja zal es kijken hoe ver we dan komen, over twee weken heb ik vakantie, dan kan ik daar wel eens een dagje aan besteden, hopelijk kan ik er iets van maken, als het resultaat erna is zal ik zorgen dat jullie het kunnen downloaden. Ma ben bang dat het heel veel tijd gaat vergen, ben wel perfectionistisch als het om dit soort dingen gaat.

avatar van luc011190
Ben eigenlijk wel benieuwd, zijn er hier nog een beetje actieve MC's?

Misschien moet ik hier eens een tekst van mezelf neerzetten, maar ik vind dat altijd maar erg dood. Live-performance en bijbehorende flow is toch wel een erg belangrijk element in hiphop.

Een lowbudget manier om jezelf te laten horen, is ff een opname maken met de digitale camera, natuurlijk.

Beats maken probeer ik ook nog af en toe op Fruity Loops, een basisbeat heb je al snel, maar echt wat moois en origineel is zo ontzettend moeilijk.

ik schrijf zelf

hier is een link naar een text van mij:
http://www.nobodysmiling.com/forum/showthread.php?t=83238
laat maar weten wat je er van vind :^:

avatar van luc011190
dutchboi schreef:
ik schrijf zelf

hier is een link naar een text van mij:
http://www.nobodysmiling.com/forum/showthread.php?t=83238
laat maar weten wat je er van vind :^:

Sowieso waardering voor het neerzetten, natuurlijk
Ik vind het er goed uit zien, voor zoverre ik verstand heb van Engelse teksten (zo goed als niets).

Het is niet echt iets persoonlijks, meer het droppen van vette lines, toch? Zo zie ik het tenminste.

Maarja, vette tekst, dat wel

thanks man

CaliLove
Ik schijf ook rapteksten maar dan in het engels.
Ik ben van plan om 1 van deze teksten op te nemen met een beat of instrumental op de achtergrond.
En @ dutchboi: dat was best een vette tekst man. Keep on rhymin' zou ik zo zeggen

Relax
Trouwens, ga niet meteen denken dat je kan rappen als je alleen tekst schrijft
Anders sta je nogal voor paal als je het aan je vrienden laat horen (nee ik rap en schrijf niet, het is maar een advies)

Erg nice dutchboi .

thnx thnx thnx en ik weet dat een freestyle ook heel wat anders is dan wat schrijven
gewoon lekker oefenen en als t lukt kan je gaan showen

avatar van luc011190
Ach, je moet ergens beginnen. Een flow is vaak ook een kwestie van veel oefenen. En in het geval van dutchboi, als je geen Nederlands accent hebt bij het Engels rappen, dan klinkt een tekst als deze als snel vet. Storrytelling is veel moeilijker te flowen.

Verder zijn er toch ook wel mensen die Nederlandstalig rappen? Vast wel. Laat maar horen. CaliLove, ik ben benieuwd. En ik wacht nog op Misty...

ik vind nederlands rappen een beetje nep, vandaar dat ik het engels doe... kheb het wel een tijdje geprobeerd maar daar kwam egt nix fatsoenlijks uit
engels luister ik ook veel meer, nederlands eigenlijk maar zelden

Als je iets op hebt genomen, laat het dan horen zou ik zeggen. Verder heb ik niks met engelse teksten zelf te maken, alleen al door de woordenschat..

avatar van luc011190
C Changes schreef:
Als je iets op hebt genomen, laat het dan horen zou ik zeggen. Verder heb ik niks met engelse teksten zelf te maken, alleen al door de woordenschat..

Heb jij niks, C? Geschreven teksten zijn ook altijd welkom

avatar van MJ_DA_MAN
Ik heb wel beats maar geen raps .

Gast
geplaatst: vandaag om 03:37 uur

geplaatst: vandaag om 03:37 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.