MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Wie van jullie doet aan eigen raps?

zoeken in:
SinX schreef:
Weight [ weet ] I zn 1 gewicht ( voor weegschaal); gewichtsklasse, zwaarte.. etc.

Height [ hajt ] 1 hoogte, lengte, peil... etc.

Weight rijmt op hate, rate, state..
Height rijmt op light, night, right.. compleet andere klank...

Hehe zijn we er eindelijk over uit

CaliLove
SinX schreef:
Weight [ weet ] I zn 1 gewicht ( voor weegschaal); gewichtsklasse, zwaarte.. etc.

Height [ hajt ] 1 hoogte, lengte, peil... etc.

Weight rijmt op hate, rate, state..
Height rijmt op light, night, right.. compleet andere klank...

Ok maar wat ik al in het begin zei op het eerste gezicht rijmt het niet maar in een Rap valt het dus minder op en rijmt het toch een beetje vanwege die T-klank op het einde, anyway whateva....

Het was uiteindelijk ook toen ter plaatse verzonnen etc. you know beetje freestylen en ik vond het wel nice klinken....

Case Closed

1,5/2 jaar geleden deed ik het nog weleens. Zaten soms leuke dingen tussen. Een keer ook daadwerkelijk een rap opgeslagen en verspreid in mijn vriendenkring; die was nog wel degelijk al zeg ik het zelf. Helaas heb ik die niet meer, verloren toen mijn PC crashte en dus vergeten te back-uppen.

Tegenwoordig doe ik het nooit meer. Schrijven ook niet.

Ah, jammer.
Waarom niet meer als ik vragen mag?

Relax
Stapler schreef:
(quote)

Hehe zijn we er eindelijk over uit

Dat zei ik en een andere persoon ook...

Het zal wel.

Relax
Nieuwe track

Microfoon (Test 1,2,3)
http://www.speedyshare.com/627872733.html

Heb ook een nieuwe mic.. een echte.

Relax
Jammer dat het forum zo inactief is, wil graag wat feedback.

http://www.urbanstreetforum.nl/audio-toernooi-goto-t3878.html

Voor de liefhebbers, er komt een groot toernooi op dat forum. Misschien mag ik geen reclame maken? Zo niet, verwijder de post maar. Maar als je wil meedoen hieraan, moet je je effe registreren (liefst onder je MuMe of Rapnaam), en inschrijven.

raffael77
De gedrevenheid bij jonge mensen vind ik leuk omdat ze niet willen opgeven. Alleen moet je zo snel mogeljk zorgen dat je verder komt, anders is het te laat en kom je erachter dat je het voor niets doet en dat is kostbare tijd.

Klopt, ik ben dan ook bezig steeds nieuwe trucjes te leren en andere apparaten etc.
Zo ben ik nu veel met scratchen bezig en geluidsvervorming.

Relax
JLjuju schreef:
http://www.urbanstreetforum.nl/audio-toernooi-goto-t3878.html

Voor de liefhebbers, er komt een groot toernooi op dat forum. Misschien mag ik geen reclame maken? Zo niet, verwijder de post maar. Maar als je wil meedoen hieraan, moet je je effe registreren (liefst onder je MuMe of Rapnaam), en inschrijven.

Bedankt voor het negeren van mijn track dames en heren.

Maar waar gaat dat over die audio toernooi.. gewoon zomaar tracks opnemen waar je niet eens je eigen beats mag gebruiken.

Ja.
Ik heb ergens gelezen dat je niet kan rappen op andermans beats? maar het kan toch het proberen waard zijn...

Over je track:
De beat is echt goed, daar heb ik niks op aan te merken.
Maar over je rap, ik versta niet alles. Je vocals mochten wat harder. Ook heb je hetzelfde probleem als mij: het komt nog niet echt overtuigend over. Maar dat komt na lang oefenen.

Relax
Dat snap ik niet, iedereen zegt dat het te zacht staat... maar als ik het harder zet lijkt het wel te hard naar mijn mening.
Ik moet er iemand bij hebben die de volumes bepaald.

Maarja, ik kan toch nooit overtuigend overkomen, alleen op emotionele tracks.. niet op gewone tracks.

Ik hoor overal redelijk dezelfde mening.

Articulatie is slecht, stem is niet fijn om naar te luisteren.. flow is wel goed en afwisselend, het is maar goed dat ik ook producer ben want anders was ik gewoon klaar geweest.

Relax schreef:
Dat snap ik niet, iedereen zegt dat het te zacht staat... maar als ik het harder zet lijkt het wel te hard naar mijn mening.
Ik moet er iemand bij hebben die de volumes bepaald.

Maarja, ik kan toch nooit overtuigend overkomen, alleen op emotionele tracks.. niet op gewone tracks.

Ik hoor overal redelijk dezelfde mening.

Articulatie is slecht, stem is niet fijn om naar te luisteren.. flow is wel goed en afwisselend, het is maar goed dat ik ook producer ben want anders was ik gewoon klaar geweest.

Meestal als artiest kan je je zelf niet beoordelen want dan ben je toch te streng plus meestal streef je naar perfectie dat voor de meeste niet nodig is.Als ik iets opneem schrik ik me een ongeluk als ik m'n stem noemt.
Maar is het je overtuiging/delivery waar het meeste probleem zit?

Relax
Ik ben echt niet streng op mezelf, ik vind het al wel snel goed genoeg, ook als ik me eigen stem terug hoor vind ik het gewoon normaal klinken.

Ik denk gewoon dat het me articulatie is en inderdaad me delivery, maar dat is makkelijk om te gebruiken.

Wat mijn vraag is dan even, voor welke soort onderwerpen past mijn stem bij ?

Relax
Ik presenteer u, een nieuwe track van mij en Junior (bekend van de track Batman VS. Spider-Man).

Opin & Junior - De Onbekende Soldaat:
http://www.zshare.net/audio/195832094500995d/

Ik heb de beat gemaakt.
Allebei onze eigen lyrics geschreven.

Ik vind de beat een van je mindere mayn. En dat zegt wat want je houdt normaal een kkhoog niveau qua beats zegmaar. Wel vind ik mooi hoe de beat veranderd als Junior het einde van de soldaat beschrijft zeg maar. Het geeft wel een sfeer aan, maar het lijkt alsof het iets mist.

Over de raps. Ik vind het echt jammer dat Junior met geen enkel beetje emotie in zn stem rapt want daardoor is het behoorlijk saai om het te beluisteren, terwijl je flink wat emotie in zo'n track kan stoppen! Zn flow is goed en teksten ook redelijk goed.

Opin, jij hebt wel wat meer emotie in je stem maar ook nog niet al te veel. Flow zit ook in orde, iets minder dope dan die van Junior maar jou style ligt me meer. Wel vind ik dat jou teksten iets minder zijn.

Ewa ja dat was mijn mening weer :*

Relax schreef:
Ik presenteer u, een nieuwe track van mij en Junior (bekend van de track Batman VS. Spider-Man).

Opin & Junior - De Onbekende Soldaat:
http://www.zshare.net/audio/195832094500995d/

Ik heb de beat gemaakt.
Allebei onze eigen lyrics geschreven.
Goede track hoor . Lyrics van jou en je maat JR zijn beide goed, en de beat is zoals gewoonlijk ook goed. Doet me denken (beat) aan het nummer Forever Regime van Vendetta Kingz met Killah Priest (een van mijn favo tracks uit 2008).

De eerste minuut is al een fantastische sfeer, zo wordt de spanning goed opgebouwd. Dan komt de eerste rapper en die heeft een fijne stem om naar te luisteren maar mag zich nog wat meer inleven. Lyricaal is het uitstekend. Dan mag jij rappen en ik moet zeggen sinds de laatste keer dat ik jou hoorde ben je nog flink gegroeid. Je stem is goed gedoseerd. Helaas vind ik het refrein minder, jou stem past daar niet echt bij. De productie is wederom erg sterk, de zang sample dat door heel de productie zit geeft de sfeer mooi aan.

Sterke punten: de sfeer, lyrics, productie (samples) en jou stem.

Beter kan nog: het refrein en het inlevingsvermogen.

Relax
Geweldige feedback, bedankt.

Ook wel fijn dat een beat van me een beetje in de richting van een Killah Priest beat staat, hij als rapper is wel een beetje een voorbeeld voor me.

Ik moet eerlijk zeggen dat het refrein nogal met haast geschreven werd.. we konden maar niets bedenken.
Met aanleiding van Junior die steeds "het is oorlog" tegen mij zei.. schreef ik dat maar is op en maakte er een refrein van.

Ik weet echter niet wat "gedoceerd/gedoseerd" is, maar ik begrijp wat je bedoeld.
Laatst hoorde ik alleen maar dat mijn stem vervelend is.. maar misschien kwam dat omdat ik verkouden was voor een tijdje, hehe, dus dit stelt me wel gerust om eerlijk te zijn.

En ook bedankt voor de complimenten voor de beat.

P.S. Ik heb dit echt getypt met een grote glimlach, haha.

Het zal je ook goed doen dat ik hem op mijn MP3 heb staan. Waar jij eerder wel eens te schreeuwerig over kwam op mij is je stem nu dus een stuk beheersder geworden, erg fijn om naar te luisteren. Ook een unieke stem, ik kijk alvast uit naar een volgende track van jou (en Junior).

Geef die Junior overigens ook maar een compliment, hij doet me een beetje denken aan Masta Killa (rustig, kalm en duidelijk).

Relax
Op de MP3 nog wel, dat doet me zeker goed.

Ja de kunst is eigenlijk, gewoon de tekst goed voorbereiden inplaats van te schrijven en meteen in te gaan rappen zonder te beseffen hoe je die teksten nou wilt flowen.

We zijn nu al bezig aan ons volgend project en dat zal ook wel de heletijd doorgaan totdat we klaar zijn voor het harde werk.

En ik heb het doorgegeven MJ, hij is zo trots nu, haha.

|Joël|
Misschien een beetje onaardig tegenover de rest, maar goed ik ga het toch zeggen, dit is het eerste nummer dat ik hier hoor en echt kan waarderen. En dan heb ik ook nog eens een hekel aan Nederlandstalige muziek, dus dat ik het een plezierig nummer vind zegt wat.
Gelukkig ditmaal geen overdreven schreeuwerige rap. Je kan best gedreven rappen zonder de hele boel bij elkaar te schreeuwen en die kunst verstaan jullie op dit nummer blijkbaar.
Het geluid waarmee het nummer begint en een tijdje doorloopt gedurende de intro doet me sterk denken aan het openingsnummer op People's Instinctive Travels and the Paths of Rhythm (ja inderdaad die plaat van A Tribe Called Quest met de mooie hoes) en de sfeer wordt mooi opgebouwd. Sowieso een mooie beat. Ja dit vind ik eigenlijk leuker dan de doorsnee Nederlandstalige muziek.
Maar goed misschien klink ik nu iets te positief. Ik ben er nog niet helemaal weg van, zo vind ik het refrein niet indrukwekkend. Maar ga vooral door met muziek maken.

Ik heb overigens niet alles dat hier is geplaatst gecheckt, zo ken ik dat andere nummer van jullie niet (die met Batman ofzo), wellicht zijn er meer gasten goed bezig.
Ik had laatst wel die van Korhymes gecheckt en die vond ik om eerlijk te zijn te schreeuwerig maar wel sterke teksten (op het N-woord na).

De sfeer wordt goed opgebouwd en de beat is alleraardigst, alhoewel iets te eentonig voor mij voor de speelduur. De raps zijn degelijk, maar ik voel het toch niet echt: allereerst de accenten, wat natuurlijk gewoon komt omdat jullie beide in een ander deel van Nederland opgegroeid zijn. Ten tweede die Junior, ik vind de vergelijking met Masta Killa toch wat ongepast : hij rapt wel op dezelfde stijl, maar waar Masta Killa zijn kalmte in mijn ogen altijd omzet naar bittere ernst zet Junior het vooral om naar een gevoel van slaap. Hij spit het niet enthousiast, het klinkt alsof hij net wakker is ofzo Het refrein is zo-zo, het heeft wel wat, maar mist toch meer (het is niet pakkend en tegelijk ook niet inhoudelijk boeiend.) Relax, jouw raps zijn iets feller dan die van Junior, maar bij jou hoor ik weer meer een accent.

Beide MC's houden mijn aandacht eigenlijk geen seconde echt vast. Het komt door een gebrek aan gedrevenheid, de eentonigheid van de beats en de accenten, denk ik. Daarom kan ik me niet focussen op de inhoud, die dringt de eerste twee luisterbeurten amper tot me door. Begrijp me niet verkeerd, ik vind het zeker niet slecht, alleen ook nog niet goed. Ik heb overigens toentertijd ook Batman VS. Spider-Man geluisterd, en dit nummer bevat al veer meer

Relax
Ik begin bij Joël, een erg positief bericht en nog erg hoopgevend ook nog.
Onwijs bedankt voor de positieve feedback!
Toch dat je er niet helemaal weg van bent, vind ik het bericht ontzettend positief, hehe.

Zoals eerder gezegt, er is niet goed over het refrein nagedacht, dat is dan ook een helaasje achteraf.

En dan nu bij Thomzi50, accenten ? Hmm, we komen allebei uit Apeldoorn, Junior is opgegroeid in Apeldoorn, ik ook, maar hij is van Surinaamse afkomst en ik weer van Nederlandse afkomst.

Mijn overgroot opa was een echte Belg, ik weet niet of dat mijn accent beinvloed, haha.
Ik vraag me dan ook af over wat voor soort accent je het hebt.

Maar we gaan nu al door aan onze volgende project en aan al die feedback/kritiek die hier gegeven word word aan gewerkt!

Nogmaals onwijs bedankt voor het uitstippen waar onze fouten liggen!

Harco
Accenten heb je gewoon door heel Nederland heen, hoor; daar kun je niks aan doen. Zo komt Thomas uit Amsterdam, jij uit Apeldoorn en ik uit Friesland en allemaal hebben we een totaal ander accent.

Nee klopt, ik kan er vergif op innemen dat jullie mij wat 'bekakt' vinden praten (alhoewel dat natuurlijk niet zo is )

Harco
En ik praat vast boerig, hahaha.

Verveling slaat toe, dus wat doe je, je belt je mattie Mr. Chanteur op uit Frankrijk en maakt samen met hem een track, hier is et resultaat:

http://www.speedyshare.com/698773463.html

Gast
geplaatst: vandaag om 23:12 uur

geplaatst: vandaag om 23:12 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.