MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Hoe belangrijk is het om een goede live performance op te kunnen voeren?

zoeken in:
Je beoordeeld op een live-optreden tien jaar na hun tijd. Heb je van hun wel eens een optreden gezien uit 95/96? En Mobb Deep te slecht en geen skills?

MJ_DA_MAN schreef:
Je beoordeeld op een live-optreden tien jaar na hun tijd. Heb je van hun wel eens een optreden gezien uit 95/96? En Mobb Deep te slecht en geen skills?

Tsja, ik was er bij, en het was gewoon slecht. klaar.
Ze hebben idd weinig skills voor een live optreden, anders hadden ze die toch wel laten zien neem ik aan, anders ga ik nu nog geld terug vragen. Net alsof ze door de jaren heen hun skills zijn kwijtgeraakt, dat slaat nergens op. En besides er zijn al meer mensen die aangaven Mobb Deep live slecht te vinden, jij basseerd het op tv beelden, daar word alles toch een beetje aan opgepoetst, als je er zelf bent gewesst benk wel eens benieuwd naar ja oordeel.

Ze hoeven het lang niet altijd te laten zien. Ze hebben gewoon geen inspiratie meer, klaar. En ga die beelden uit 95 en 96 nou eerst maar eens bekijken voordat je ze slecht noemt (live dan). Mobb Deep hoeft niks meer te bewijzen want iedereen weet toch wel dat ze goed zijn en op elk punt beter dan 50 en de rest.

Ja, ma als jij 50 euries neertelt voor een kaatrtje en het is gewoon bagger wat ze laten zien dan baal je toch ook?
Tv beelden wijzen niets uit, dat kunnen ze monteren en oppoetsen, cker qua geluid kunnen ze het beter laten klinken dan het is. Ze kunnen wel rappen, maar het klinkt gewoon bij lange na niet zoals op plaat, te erg gewoon.Jij zegt dat 50 schreeuwt, nou dat is dus wat MObb Deep doet, 50 daarentegen kon zijn niveau wel redelijk houden, vooral PIMP en Hustlers Ambition knalden.
Ik zeg dit niet omdat ik 50 supergoed vind, tis juist andersom, omdat hij live zo`n goede show heeft neergezet waardeer ik zijn eerste twee albums een beetje meer.

Wat mij betreft, totaal onbelangrijk.

Geef mij maar artiesten die creatief sterk zijn. In hun studio zitten en schaven aan hun geluid zodat het optimaal klinkt. Live optredens vind ik doorgaans toch maar halfbakken lawaai.

Een Lamb bijvoorbeeld. Klinkt nergens naar live, mens kan totaal niet zingen, maar daarom ben ik er niet minder fan van. Maar mij zie je verder ook niet op concerten natuurlijk.

Uiteindelijk komt het weer op hetzelfde neer. Luister je naar de muziek, of ben je fan van de kunde van een persoon.

Alsof ze die beelden gaan monteren, dat is echt onzin. Waarom zou iemand dat in hemelsnaam doen, een oud Mobb Deep optreden gaan remasteren?

Maar ja ik snap natuurlijk wel dat als je de volle euries hebt moeten betalen en Mobb Deep heeft er geen zin in die avond, dan is dat natuurlijk teleurstellend. Is ook logisch. Maar zeg dan niet meteen dat ze geen live skills hebben want dat kun je nooit zeggen na één optreden gezien te hebben.

Onderhond schreef:

Voor mij ook persoonlijk.

MJ_DA_MAN schreef:
Alsof ze die beelden gaan monteren, dat is echt onzin. Waarom zou iemand dat in hemelsnaam doen, een oud Mobb Deep optreden gaan remasteren?

Maar ja ik snap natuurlijk wel dat als je de volle euries hebt moeten betalen en Mobb Deep heeft er geen zin in die avond, dan is dat natuurlijk teleurstellend. Is ook logisch. Maar zeg dan niet meteen dat ze geen live skills hebben want dat kun je nooit zeggen na één optreden gezien te hebben.

Meer als dat je er nooit bij bent geweest, ma ja.
zo bedoel ik het ook niet, wat ze doen als er iets word opgenomen is het geluid bewerken zodat het t beste tot zijn recht komt, dat gebeurt met bijna alles, cker als het om concerten draait, en natuurlijk doet Mobb Deep er een schepje bovenop als ze weten dat het word uitgezonden. Wel triest, die gasten beuren gewoon doekoe om op het podium te staan, als je het heel zwart wit bekijkt.
Net als die verhalen over Snoop Dogg die zo lam als een tientje op staat te treden, daar wil ik niets eens van na een concert, kan gewoon niet vind ik. Ma live doet gewoon iets, das gewoon echt iets aparts, mits de artiest de skills heeft, en ik d8 echt dat MObb Deep die niet heeft, ik zou igg niet nog eens na hun concert gaan om het te gokken.

Onderhond schreef:

Geef mij maar artiesten die creatief sterk zijn. In hun studio zitten en schaven aan hun geluid zodat het optimaal klinkt. Live optredens vind ik doorgaans toch maar halfbakken lawaai.

Een Lamb bijvoorbeeld. Klinkt nergens naar live, mens kan totaal niet zingen, maar daarom ben ik er niet minder fan van. Maar mij zie je verder ook niet op concerten natuurlijk.

Uiteindelijk komt het weer op hetzelfde neer. Luister je naar de muziek, of ben je fan van de kunde van een persoon.

Beide, een artiest die live niks kan is gewoon een sterretje die in de studio is gemaakt, dat had net zo goed jij of ik kunnen zijn. Komt er alleen op neer of produccers geld zien in jou, je achtergrond, je uiterlijk, je manier van jezelf presenteren en thats it.
Kan een gros artiesten opnoemen die zo groot zijn geworden, meer op hun rekening hebben als mij, en net zo goed kunnen zingen als jou en mij.

Nee maar Mobb Deep is al jaren niks meer, ze zijn nu niet meer dan 50 Cent's hulpjes maarja 10 jaar geleden waren ze malen maar dan ook malen dan nu en kregen toen veel minder (geld) dan nu. Dus ze krijgen nu eigenlijk op hun bankrekening wat ze 10 jaar geleden verdiende qua prestatie. Maar dit is het laatste wat ik erover zeg want het wordt een beetje offtopic weer. Ontopic weer:

Als je Immortal live ziet freestylen (wat ik helaas niet in het echt heb gezien maar op internet), dat lijkt me pas geweldig. Die brengt dan echt zo'n sfeertje waardoor je bijna bang voor hem wordt.

haha, en das juist de bedoeling van live he.
een sfeertje creeren dat mensen behagen, ook als dat sfeertje bang inhoud...
Ooit Freestyles van Kayne West gehoord? heb me laten vertellen dat hij ook een soort van SPIT wedstrijd in USA heb gewonnen. heb em aantal keer gezien op mtv, haat de censuur, maar desondanks klonk t mega

Gast
geplaatst: vandaag om 11:12 uur

geplaatst: vandaag om 11:12 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.