Genres / Hip-Hop / Meest belangrijk albums Voor de evolutie van hip-hop
zoeken in:
0
geplaatst: 21 augustus 2009, 15:31 uur
LL Cool J - Radio
Veel golden age rappers zijn hier onder andere door begonnen.
Dr. Dre - The Chronic
Grondlegger van de G-Funk sound.
Dit album heeft de gehele West Coast sound gecreerd.
Wu-Tang Clan - Enter The Wu-Tang ( 36 chambers )
Veel producers waaronder DJ Premier en Kanye Westzijn hierdoor of anders gaan produceren of geinspireerd geraakt.
Reakwon The Chef - Only Built 4 Cuban linx...
Was het begin van de maffioso rap. Integenstelling tot Doe or Die maakte dit album meer impact.
2pac - All Eyez on Me
Dit album heeft veel hedendaagse rappers geinspireerd en zorgte ervoor dat er veel rappers ook dubbel albums gingen maken waaronder The Notorious B.I.G en The Wu.
Company Flow - Funcrusher plus
De grondlegger van de hedendaagse underground Hiphop scene.
Extince - Binnenlandse Funk
De grondlegger van het hedendaagse Nederhop.
Dr. Dre - The Chronic
Veel producers waaronder DJ Premier en Kanye Westzijn hierdoor of anders gaan produceren of geinspireerd geraakt.
Was het begin van de maffioso rap. Integenstelling tot Doe or Die maakte dit album meer impact.
2pac - All Eyez on Me
Dit album heeft veel hedendaagse rappers geinspireerd en zorgte ervoor dat er veel rappers ook dubbel albums gingen maken waaronder The Notorious B.I.G en The Wu.
0
geplaatst: 21 augustus 2009, 17:45 uur
laten we de forums schoon houden en dit via pm uitvechten
Goed plan (al vraag ik me af wie daar op te wachten zit), wat getroll en reacties verwijderd.
0
geplaatst: 21 augustus 2009, 19:59 uur
Als ik het zo bekijk ziet het er goed uit die lijstjes. Denk niet dat ik er een heb toe te voegen.
1995 - Mobb Deep - The Infamous
1995 - Mobb Deep - The Infamous
0
raffael77
geplaatst: 21 augustus 2009, 23:14 uur
Kill_illuminati schreef:
LL Cool J - Radio
Dr. Dre - The Chronic
2pac - All Eyez on Me
LL Cool J - Radio
Dr. Dre - The Chronic
2pac - All Eyez on Me
Ik ben het niet helemaal eens.
Je had eigenlijk Treacherous Three kunnen neerzetten omdat zij namelijk de grondleggers waren van snelle rap en direct invloedrijk waren op heren als LL Cool J en Rakim enz.
Ook waren zij bekend als Lyrical mc's.
Dr Dre wordt vaak genoemd maar eigenlijk zijn het EPMD en Digital Undergroud en vooral de laatste die zware funk invloeden hadden in hun producties maar ook een flow en rap techniek. G-Funk staat immers voor Gangsta Funk en niet dat piep soundje dat hij idd gebruikte en onderscheid mee maakte.
Wat jij vind over Wu sound is gewoon niet waar. Ze hadden een geheel eigen sound maar alle aanhang klonk ook echt Wu.
Maar Premo had een geheel eigen sound en manier van produceren. Ik denk dat velen dj's in Premo een groter voorbeeld zien dan RZA.
Reakwon is geen beginner van Maffioso rap heeft welles waar dat soor nummers gemaakt maar is niet de meester op dat gebied.
Dat is namelijk Kool G Rap en tevens ook een grondlegger ervan.
Ook staat hij bekend als 1 van de beste storrytellers van hiphop land. Dus deze credits gaan uit naar hem.
2Pac is niet echt mijn favo geweest en vind hem ook het best in zijn begin periode. Hij is wel de bekendste rapper ooit. Alleen denk ik dat hij alleen maar is opgeblazen want later blijkt dat hij niet eens zo geniaal was. Hij begon met politiek gerichte nummers over allerlei onderwerpen maar vooral over rassen haat en corruptie. Daarna bij Deathrow stapte hij over naar gangsta rap en party hitjes verre van waar hij een voorstander van was. Dit was tevens zijn ondergang en zijn dood.
Company Flow vind ik persoonlijk geweldig en jammer dat ze nooit samen zijn verder gegaan. Bekend om hun futuristische ruimte geluidjes en zij hadden idd wel een baanbrekend album gemaakt na al dat G-Funk gebeuren gebeurde er maar weinig in NY.
Extince vind ik ook wel de grondlegger en niet Osdorp omdat Osdopr heel erg veel wilde lijken om de amerikanen zowel kwa tekst als beats alleen in het nederlands. Ook heb ik amsterdamse stijl nooit echt leuk gevonden. Extince had een relaxe sound en producer
Arts the beatdoctor. Ook vind ik Spookrijders met De Echte Shit een van de meest vette hiphop platen ooit.
0
geplaatst: 22 augustus 2009, 17:22 uur
Je had eigenlijk Treacherous Three kunnen neerzetten omdat zij namelijk de grondleggers waren van snelle rap en direct invloedrijk waren op heren als LL Cool J en Rakim enz. Ook waren zij bekend als Lyrical mc's.
Het ging meer om het feit dat LL veel invloed had op de mensen die later legendes werden
Dr Dre wordt vaak genoemd maar eigenlijk zijn het EPMD en Digital Undergroud en vooral de laatste die zware funk invloeden hadden in hun producties maar ook een flow en rap techniek. G-Funk staat immers voor Gangsta Funk en niet dat piep soundje dat hij idd gebruikte en onderscheid mee maakte.
Op muziekaal gebied is het historisch gezien een feit dat dit een van de belangrijkste albums was van de jaren 90. Dit album maakte de Westcoast jaren lang populair. Daarnaast hebben vele artiesten hierna het album geprobeert te hercreeren.
Wat jij vind over Wu sound is gewoon niet waar. Ze hadden een geheel eigen sound maar alle aanhang klonk ook echt Wu.
Maar Premo had een geheel eigen sound en manier van produceren. Ik denk dat velen dj's in Premo een groter voorbeeld zien dan RZA.
DJ Premier heeft zelf gezegt dat hij anders is gaan produceren nadat hij RZA's productie had gehoord. Verklaar anders het verschil van stijl tussen Dialy Operation en Hard to Earn?
Reakwon is geen beginner van Maffioso rap heeft welles waar dat soor nummers gemaakt maar is niet de meester op dat gebied.
Ook staat hij bekend als 1 van de beste storrytellers van hiphop land. Dus deze credits gaan uit naar hem.
Ik weet dat Kool G Rap dit pionierde maar het ging er meer om welk album het bekend maakte. Maar op dit punt kan ik erg fout zitten
2Pac is niet echt mijn favo geweest en vind hem ook het best in zijn begin periode. Hij is wel de bekendste rapper ooit. Alleen denk ik dat hij alleen maar is opgeblazen want later blijkt dat hij niet eens zo geniaal was. Hij begon met politiek gerichte nummers over allerlei onderwerpen maar vooral over rassen haat en corruptie. Daarna bij Deathrow stapte hij over naar gangsta rap en party hitjes verre van waar hij een voorstander van was. Dit was tevens zijn ondergang en zijn dood.
Hier geef je enkel je mening over Tupac en niet over het invloed van All Eyez on me. Het invloed van dat album lijkt mij duidelijk met albums als Life after Death die volgde. Zelfs Master P werd raakte hier sterk door geinspireerd.
Company Flow vind ik persoonlijk geweldig en jammer dat ze nooit samen zijn verder gegaan. Bekend om hun futuristische ruimte geluidjes en zij hadden idd wel een baanbrekend album gemaakt na al dat G-Funk gebeuren gebeurde er maar weinig in NY.
Mee eens.
Extince vind ik ook wel de grondlegger en niet Osdorp omdat Osdopr heel erg veel wilde lijken om de amerikanen zowel kwa tekst als beats alleen in het nederlands. Ook heb ik amsterdamse stijl nooit echt leuk gevonden. Extince had een relaxe sound en producer
Arts the beatdoctor. Ook vind ik Spookrijders met De Echte Shit een van de meest vette hiphop platen ooit.
Mee eens.
0
geplaatst: 22 augustus 2009, 18:31 uur
Onderhond schreef:
Dizzee Rascal - Boy in the Corner ?
Dizzee Rascal - Boy in the Corner ?
absoluut, en Original Pirate Material van The Streets is ook best wel een belangrijke plaat. Wat Mike Skinner daar deed was ook nieuw en heeft best wel wat invloed gehad: Just Jack, Jamie T, Lilly Allen...Misschien niet meteen heel belangrijk voor hiphop maar in elk geval wel een plaat met hiphopinvloeden die de popmuziek beinvloed heeft.
0
geplaatst: 23 augustus 2009, 20:57 uur
raffael77 schreef:
Reakwon is geen beginner van Maffioso rap heeft welles waar dat soort nummers gemaakt maar is niet de meester op dat gebied.
Reakwon is geen beginner van Maffioso rap heeft welles waar dat soort nummers gemaakt maar is niet de meester op dat gebied.
Volgens mij was Schooly D zelfs nog voor Kool G Rap. Ik denk wel dat door de populairiteit en bredere bekendheid van Wu-Tang (en dus Raekwon) zijn impact op de verdere verspreiding van "maffia-rap" groter is dan die van zijn voorgangers. Overigens is de videoclip van Follow The Leader ook flink in maffioso-stijl.
0
geplaatst: 23 augustus 2009, 21:00 uur
Kill_illuminati schreef:
2pac - All Eyez on Me[/i]
2pac - All Eyez on Me[/i]
Ik weet niet in hoeverre dit album mensen heeft geïnspireerd. Ik noem mezelf een flinke hiphop-liefhebber, maar rond deze periode is mijn interesse (en daarmee ook wat kennis) in dit genre enkel afgenomen. Ik denk dat voornamelijk de dood van 2Pac en alle poeha eromheen mensen heeft geïnspireerd. Dus niet zozeer een album.
0
raffael77
geplaatst: 23 augustus 2009, 22:09 uur
principal2000 schreef:
Ik weet niet in hoeverre dit album mensen heeft geïnspireerd. Ik noem mezelf een flinke hiphop-liefhebber, maar rond deze periode is mijn interesse (en daarmee ook wat kennis) in dit genre enkel afgenomen. Ik denk dat voornamelijk de dood van 2Pac en alle poeha eromheen mensen heeft geïnspireerd. Dus niet zozeer een album.
(quote)
Helemaal mee eens.
Schoolly D was de eerste gangsta rapper maar Kool G had van die maffia verhalen.
* denotes required fields.