Genres / Hip-Hop / Slang
zoeken in:
0
geplaatst: 16 oktober 2006, 22:23 uur
Wat mij op zich wel een leuke en (vooral) handige topic lijkt is er 1 over slang. Zijn er woorden, termen of onderwerpen die je niet begrijpt kan je hier hulp vragen (over een wu-tang bijv). Er is vast wel een hiphopliefhebber die weet waar het betrekking op heeft of waar het over gaat.
Ik ben er bijv. net achter gekomen dat Da Mystery Of Chessboxin een KungFu film is en dat Ghostface Killer zich genoemd heeft naar een personage daaruit.
Maar goed, het idee is wel duidelijk denk ik.
Ik ben er bijv. net achter gekomen dat Da Mystery Of Chessboxin een KungFu film is en dat Ghostface Killer zich genoemd heeft naar een personage daaruit.
Maar goed, het idee is wel duidelijk denk ik.
0
geplaatst: 16 oktober 2006, 22:45 uur
Wu-Tang barst natuurlijk van de verwijzingen naar kung-fu films. Enter the Wu-Tang 36 Chambers is nota bene een filmtitel. En nog veel en veel meer van dat soort dingen.
Maar slang zou ik het niet echt noemen
.
.
0
geplaatst: 17 oktober 2006, 00:00 uur
www.urbandictionary.com[/url] heeft het niet altijd bij het rechte eind, maar is behoorlijk handig. 

0
geplaatst: 17 oktober 2006, 00:21 uur
We have only 35 chambers, there is no 36th
I know that, but, I want to create a new chamber
Oh? And what would that be?
Mede daarom zijn die oude kung-fu flicks ook zo leuk. In deze gevallen is het ook toegestaan de Engelse dub te bekijken
.
I know that, but, I want to create a new chamber
Oh? And what would that be?
Mede daarom zijn die oude kung-fu flicks ook zo leuk. In deze gevallen is het ook toegestaan de Engelse dub te bekijken
.
0
geplaatst: 17 oktober 2006, 08:12 uur
Ja, ik heb wel een vraagje. Wat bedoelen ze met Def? Want uit die woordenboeken wordt ik er nooit veel wijzer van omdat er tienduizenden betekenissen staan..
Bijv aan het eind van Remember His Name van J5, zeg tie zo: Now I remember his name, it's def..
Bijv aan het eind van Remember His Name van J5, zeg tie zo: Now I remember his name, it's def..
0
geplaatst: 17 oktober 2006, 08:34 uur
Daar zeggen ze "it's Death", Remember His Name gaat over de dood.
0
geplaatst: 17 oktober 2006, 14:35 uur
Kos schreef:
Wu-Tang barst natuurlijk van de verwijzingen naar kung-fu films. Enter the Wu-Tang 36 Chambers is nota bene een filmtitel. En nog veel en veel meer van dat soort dingen.
.
.Dat was uiteraard geen slang nee

0
geplaatst: 17 oktober 2006, 14:48 uur
Enter The Wu-Tang bestaat uit twee delen. Shaolin Sword en Wu-Tang Sword.. Waar slaat dát op?? Iets met die film te maken?
0
Pauper
geplaatst: 17 oktober 2006, 19:48 uur
"The Shoalin and The Wu-Tang could be dangerous!"
"Choose the sword, and you will join me, choose the ball, and you join your mother... in death!
You don't understand my words, but you must choose... so, come boy, choose life or death"
"Choose the sword, and you will join me, choose the ball, and you join your mother... in death!
You don't understand my words, but you must choose... so, come boy, choose life or death"
0
geplaatst: 17 oktober 2006, 20:36 uur
'Def' betekent overigens zoveel als 'tof' of 'heftig' etc.
.
.
0
geplaatst: 17 oktober 2006, 21:11 uur
Pauper schreef:
Moet dit me helpen??
0
geplaatst: 24 oktober 2006, 12:09 uur
Ja, ik heb er ook eentje. Het word meerdere malen gezegd in de DVD Up In Smoke Tour.
Ik weet niet precies wat ze zeggen, ik zal een aantal suggesties doen, er is vast wel iemand die weet welke de goede is en wat ermee word bedoelt.
het gaat om het woord:
Massive Tru Shit / Massechutes of zoiets...
iemand een idee erover?
Ik weet niet precies wat ze zeggen, ik zal een aantal suggesties doen, er is vast wel iemand die weet welke de goede is en wat ermee word bedoelt.
het gaat om het woord:
Massive Tru Shit / Massechutes of zoiets...
iemand een idee erover?
0
geplaatst: 24 oktober 2006, 21:43 uur
0
geplaatst: 25 oktober 2006, 11:21 uur
Ja nu weet ik cker dat het die staat is, die dvd is ook opgenomen in Boston, en dat is de hoofdstad ervan. thnx.
0
geplaatst: 30 september 2008, 23:05 uur
Wat wordt er bedoeld met 'Lime to a lemon, lemon to a lime"?
Ik vind het wel leuk klinken, maar betekent het ook wat?
Ik hoorde die zin in: Extra Prolific - Go back to school
En ook in een nummer van Original Flavor.
Ik vind het wel leuk klinken, maar betekent het ook wat?
Ik hoorde die zin in: Extra Prolific - Go back to school
En ook in een nummer van Original Flavor.
0
geplaatst: 1 oktober 2008, 13:11 uur
wat word bedoeld met triple beam ( volgens mij iets met een weegschaal, maar snap het nog steeds niet)
0
geplaatst: 1 oktober 2008, 17:33 uur
nega schreef:
wat word bedoeld met triple beam ( volgens mij iets met een weegschaal, maar snap het nog steeds niet)
Lime
Triple beam
0
geplaatst: 21 december 2009, 13:54 uur
Bij Lil Wayne - Tha Carter III (2008):
swagger is al zon kut woord om mee te beginnen en als we het over "swagger" dus een soort van flow gaan hebben vind ik dat lil wayne er niks van bakt zijn flow spreekt me totaal niet aan, zijn stem irriteert me mateloos, zijn teksten gaan naar mijn mening nergens over. voor mij is dit een bagger album 1* met uiwijkingen naar een 0.5* maar dat ging een beetje te ver. Als swagger trouwens iets anders inhoud dan flow dan wil ik dat graag horen
swagger is al zon kut woord om mee te beginnen en als we het over "swagger" dus een soort van flow gaan hebben vind ik dat lil wayne er niks van bakt zijn flow spreekt me totaal niet aan, zijn stem irriteert me mateloos, zijn teksten gaan naar mijn mening nergens over. voor mij is dit een bagger album 1* met uiwijkingen naar een 0.5* maar dat ging een beetje te ver. Als swagger trouwens iets anders inhoud dan flow dan wil ik dat graag horen

0
geplaatst: 21 december 2009, 13:56 uur
Hoezo gaat je dat te ver? Als jij dat vind, stem dat dan ook gewoon :S. En het woord swagger
.
.
0
geplaatst: 21 december 2009, 13:58 uur
nah ik vond het niet zon slecht album als ali b's petje af
maar swagger is zon overhypte gangster woord voor flow die nu de hele wereld al overgaat dat zelfs kinderen van 9 jaar op hyves zelfs zetten. En dat lil wayne en soulya boy etc dat gebruiken zegt al genoeg ook over hun visie van het maken van hun muziek puur commercieel zonder liefde voor het maken van muziek. Alleen gericht op geld dat merk ook aan die album van lil wayne
maar swagger is zon overhypte gangster woord voor flow die nu de hele wereld al overgaat dat zelfs kinderen van 9 jaar op hyves zelfs zetten. En dat lil wayne en soulya boy etc dat gebruiken zegt al genoeg ook over hun visie van het maken van hun muziek puur commercieel zonder liefde voor het maken van muziek. Alleen gericht op geld dat merk ook aan die album van lil wayne
0
RedLightCityBoy
geplaatst: 21 december 2009, 14:01 uur
Swagger heeft naar mijn weten niks te maken met flow? Het gaat om een verschijning aan zelfvertouwen, tegen het arrogante aan. Het gaat om de presentatie van een persoon naar de wereld om zich heen. Het kan o.a. terug te zien zijn in de handelswijze of iemand zijn loophouding. JWZ
0
geplaatst: 21 december 2009, 17:25 uur
swagger sttaat in geen een woordenboek en kan niet vertaalt wordne op een internet site dus volgens mij is het no way een " gewoon een engels woord" en swagger in iemands loophouding? Dus als je op een bepaalde manier loopt heb je swag. Nou ja in ieder geval niet voor mij besteed.
0
geplaatst: 21 december 2009, 17:28 uur

Swagger is gewoon een bepaalde stijl die iemand heeft en/of wat een artiest uitstraalt.
* denotes required fields.