MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / HipHop-albums die wat meer aandacht verdienen

zoeken in:
Harco
Kill_illuminati schreef:
Komt omdat ze relatief onbekend zijn.

Ik ben al een hele tijd klaar met dat Justus League gedoe. Elke producer klinkt als een rip-off van 9th Wonder (die ze waarschijnlijk ook verafgoden) en de rappers zijn 13-in-een-dozijn rappers die niks origineels om handen hebben.

Calle 13 - Los de Atrás Vienen Conmigo 2008

Hier een nummer van het vorige album, hier een nummer van bovenstaand album. Ik weet het, het is in het Spaans, maar het is de moeite waard.

Rene1979
Albums van Lone Cayalysts en Asheru zijn ook zeker de moeite waard.

Harco
DeLaNuit schreef:
Calle 13 - Los de Atrás Vienen Conmigo 2008

Hier een nummer van het vorige album, hier een nummer van bovenstaand album. Ik weet het, het is in het Spaans, maar het is de moeite waard.

Ik heb dat album de laatste dagen al op repeat.

Harco schreef:
(quote)

Ik heb dat album de laatste dagen al op repeat.

En ik de laatste weken.

Versta je Spaans Harco? Of vind je het gewoon lekker klinken?

Harco
Nee, ik versta het niet, jammer genoeg.

Mb.
Oooh Spaanse rap; leuk! Versta jij wel Spaans Jorge-E? Waar rapt Calle 13 dan zoal over? Ik versta er geen bal van, maar ik heb al vaker van Calle 13 gehoord en Orishas vind ik helemaal geweldig. Overigens weet ik wel dat Calle 'straat' betekent. Ik ben namelijk zeker van plan later, ergens op een punt in mijn leven, Spaans te leren.

No Hay Nadie Como tu bijvoorbeeld gaat over contrasten in de wereld.
Hay virgenes y prostitutas => Er zijn maagden en hoeren
Hay tanques de oxygeno, tanques de guerra => er zijn zuurstoftanken en oorlogstanken

John, el Esquizofrenico gaat over een schyzofrene, psychopatische jongen

In Ven y Criticame vertelt Residente over hoe hij is.
Me gusta ver tele mientras me toco los huevos => Ik kijk graag tv terwijl ik aan mijn ballen zit
No me importe carajo si este disco vende => het kan mij geen shit schelen of deze cd verkoopt

Zeg maar van welke liedjes je de teksten wilt weten

John, el Esquizofrenico is echt een hilarisch nummer. Ik lag echt in een deuk toen ik dat voor het eerst hoorde:

ven acércate no te voy hacer nada (kom dichterbij ik doe je niks)
lo que parece sangre en mi camisa es salsa de tomate derramada (dat rode op m'n shirt is geen bloed, maar tomatensaus)
ven amiguito acércate aquí las tijeras que traigo son para cortar el jardín. (kom vriend, kom dichterbij, de schaar die ik bij me heb is om de tuin te knippen)

No tengo familia porque maté a mi familia (Ik heb geen familie want ik ze allemaal vermoord.)

Residente heeft volgens mij echt schijt aan alles, en zo klinkt het ook. In Electro Movimiento kraakt ie de hele Dance scene af en in Que Lloren moeten de Reggaeton-artiesten het vergelden. De producties zijn sowieso al de moeite waard, mocht je geen Spaans kennen.

Ik verwijs jou vriendelijk de zaal te verlaten.

Social_Mask
Ik sta al buiten de zaal, alleen de deur stond nog open dus schreeuwde ik maar ff wat .

Ik was al van plan om K-Rino te checken. Heb onlangs Book Number 7 gedownload.

Harco
Bump. Wie is er voor om deze shit weer op te pakken?

Niemand harco, niemand. Eén topic te gelijk lijkt me meer dan voldoende.

Harco
Nee, die andere is wack.

SuperOlaf
Klopt, ik zou graag met deze mee willen doen Harco!

Octane & Illite - The Forgo.... Uit de Binary Star/One Be Lo-hoek. Ik vind hem beter dan de Masters of the Universe en Sonogram.

Beter als Sonogram kan ik me niet voorstellen . Maar ga hem zeker een draai geven.

Eventjes een enorm goed plaatje promoten:

DJ Frane - Electric Garden of Delights (2003)

MAS
Deze verdient ook best wat meer luisterbeurten. Slechts 17 stemmen terwijl dit voor mij zeker een oldschool klassieker is. Een begin jaren 90 plaat met veel samples en vrolijke beats. Een beetje zoals Main Source, Naughty By Nature e.d.

UMC's - Fruits of Nature (1991)

Paperboys - When Worlds Collide (2005)

slechts 1 stem, die van mij.
ze zijn heel erg goed, alleen niemand kent ze omdat ze uit Noorwegen komen.

P-DawG
Drogreden.

Stok achter de deur opmerking.

@ Fake_World: Lekker album!

@bedorvenkebab: dank je, op het spoor gekomen via een vriend en het verdiende wel een plaatsje hier!

P-DawG
Bedorvenkebab schreef:
Stok achter de deur opmerking.
Het gaat dan ook over een deur die gesloten moet blijven.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:13 uur

geplaatst: vandaag om 23:13 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.