MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Bekende-Goede MC´s zonder Album

zoeken in:
Ik wil even een nieuw topic openen, aangezien ik laatst een nieuwe mc heb leren kennen. Per.Verz (bevriend met Jiggy Djé, MC Regga en Dopaganda), die nog geen album heeft en ik wel mee wil delen hoe zijn muziek is. Er zijn zeker meer artiesten die dit hebben, zoals bv. kempi eerst. Of MC Regga. Per.Verz´s Myspace

Net alsof Kempi zo'n goede MC is. Ik heb echt een hekel aan die kerel.

Relax
Papoose natuurlijk.

Cartes & Kleine Jay en Flinke Namen, check beiden op fabchannel.

Ook Surya is dope, http://www.mcsurya.nl

Statiegeld schreef:
Net alsof Kempi zo'n goede MC is. Ik heb echt een hekel aan die kerel.

Een enorme hekel, werkelijk geen enkel talent behalve de kwaliteit om in te spelen op de muzikale wensen van 12-jarigen.

Gekkenhuis
IJsman, Ground Zero, Mike Tibbert (solo heb ik het over), Typhoon. Ik kijk zo uit naar die Mike Tibbert, de man is een held.

Percee P.

Over Kempi, hij heeft niet alleen een dramatisch gebrek aan muzikaliteit hij propageerd ook nog eens alles wat God verboden heeft, vind dat toch wel verontrustend dat een man die geweld, criminaliteit en depressie verheerlijkt om het uur op TMF te zien is, vooral omdat de gemiddelde leeftijd van de kijkers van TMF tussen de 12-16 ligt.

Vooral ook het feit dat zo'n figuur vorig jaar nog verdachte is in een moordzaak en vervolgens alsnog zijn clipje op TV mag draaien. Volgens TMF zouden zijn oude clips te geweldadig zijn voor op TV, "dus moet je het maar op internet opzoeken" (letterlijk gezegd), TMF draagt zelf bij aan deze achterlijke muziek.

Op MTV, TMF en The Box mag je niet roken in een clip, daar in tegen is het wel toegestaan de meest perverse dingen over vrouwen te roepen en geweld te verheerlijken. Vind dat verontrustend en vind niet echt de esentie waar muziek om zou moeten draaien.

Een vrouw behandel je met respect en met criminele, en dan heb ik het over ernstige gewelds misdrijven, hou je je gewoon niet bezig. Dat is niet iets om trots op te zijn!

Social_Mask
Yep, goed gezegd waxs.

Ik mis hier de naam van Typhoon nog, maar komt er op zich wel aan natuurlijk. Vooral live is die gast een ware beleving.

raffael77
waxs schreef:
Percee P.

Hij heeft wel een album, maar dan staan ook tracks op als ft bij andere artiesten.

raffael77
Kempi is vet nep. Nep shit gewoon. LSD of solo van Nino is ook zo wack. Allemaal geld wolven maar hebben geen skillz of wat.

Winne, lijkt me duidelijk...

raffael77 schreef:
Hij heeft wel een album, maar dan staan ook tracks op als ft bij andere artiesten.

Die is niet officieel, ze debuut komt later pas dit jaar.

Timo710 schreef:
Winne, lijkt me duidelijk...

Die zeker, die zeker!

En spuug je gal over Kempi lekker bij z'n album of z'n artiestepagina.

Harco
Ruste Juxx.
SugaCane.

Streetlife, alleen een verzamelalbum met als zijn gast optredens maar dat reken ik niet als een echt album

raffael77
waxs schreef:
(quote)

Die is niet officieel, ze debuut komt later pas dit jaar.

En het bevat oldschool nummers van hem die niet eerde uit gebracht zijn. Ik heb hem zelf gekocht en in mijn collectie. Hij heet: Legendary Status

raffael77
Harco schreef:
Ruste Juxx.
SugaCane.

Ik ken die Ruste niet zo maar SugaCane wel en zijn naam was vroeger Huricane en heeft dingen gedaan alleen op schaarse Killa mixtape daar freestyled hij met ol'Dirty Bastard echt vet nummer.

raffael77 schreef:
En het bevat oldschool nummers van hem die niet eerde uit gebracht zijn. Ik heb hem zelf gekocht en in mijn collectie. Hij heet: Legendary Status

Het is een compilatie CD van hem, waarop nummers staan van "andere artiesten" waar hij een bijdrage aan heeft geleverd en optrad als de "gast MC". Een echt album kun je het dus niet echt noemen! Later dit jaar komt z'n Solo Debuut, een album van "hem zelf"! Ik ken Legendary Status namelijk zelf ook wel.

raffael77
Operation Ratification a.k.a New York Giantz.

Ik heb nog steeds niets van ze gezien en hebben zover ik weet alleen op op de laatste album meegedaan van Gang Starr en ik ken een oude song uit '95 vandaar hun eerste naam. Hun naam word ook in letters NYG'z

Saigon en Crooked-I zijn de eerste die bij me opkomen

waxs schreef:
Over Kempi, hij heeft niet alleen een dramatisch gebrek aan muzikaliteit hij propageerd ook nog eens alles wat God verboden heeft, vind dat toch wel verontrustend dat een man die geweld, criminaliteit en depressie verheerlijkt om het uur op TMF te zien is, vooral omdat de gemiddelde leeftijd van de kijkers van TMF tussen de 12-16 ligt.

Vooral ook het feit dat zo'n figuur vorig jaar nog verdachte is in een moordzaak en vervolgens alsnog zijn clipje op TV mag draaien. Volgens TMF zouden zijn oude clips te geweldadig zijn voor op TV, "dus moet je het maar op internet opzoeken" (letterlijk gezegd), TMF draagt zelf bij aan deze achterlijke muziek.

Op MTV, TMF en The Box mag je niet roken in een clip, daar in tegen is het wel toegestaan de meest perverse dingen over vrouwen te roepen en geweld te verheerlijken. Vind dat verontrustend en vind niet echt de esentie waar muziek om zou moeten draaien.

Een vrouw behandel je met respect en met criminele, en dan heb ik het over ernstige gewelds misdrijven, hou je je gewoon niet bezig. Dat is niet iets om trots op te zijn!

Je weet toch wel dat wij in Nederland (en zowat de hele wereld die van hiphop houdt) genieten van de status van Snoop Dogg?
Zoals ik het hier lees doet/deed/ kempi (wordt verdacht van) ongeveer dezelfde zaken als Snoop...
Nou weet ik niet wat jij denkt over de status van Snoop,
maar ik hoop dat je het punt snapt?

dutchboi schreef:
Je weet toch wel dat wij in Nederland (en zowat de hele wereld die van hiphop houdt) genieten van de status van Snoop Dogg?
Zoals ik het hier lees doet/deed/ kempi (wordt verdacht van) ongeveer dezelfde zaken als Snoop...
Nou weet ik niet wat jij denkt over de status van Snoop,
maar ik hoop dat je het punt snapt?

Het verschil tussen Nederland en Amerika is zo'n 20000 moorden per jaar (als het niet meer is). In Amerika wordt elke zwarte van moord verdacht. In Nederland is dat heel uitzonderlijk dat er een moord wordt gepleegd.

Als je dan verdachte bent is er wel wat meer aan de hand dan dat je op een afstandje stond te kijken. Hoe dan ook ik heb vertrouwen in ons rechtsysteem, als hij vrij is gesproken zal hij het wel niet gedaan hebben. Maar als je dan zo "onschuldig" bent en ter nauwe nood aan een gevangenis straf ontsnapt ga dan niet door met je geweld campange.

raffael77
Het gaat er niet om hoe gangsta je bent maar hoe je kan rappen en dat kan kempi niet. Hij maakt precies zoals die tajappie ali b muziek en hij valt dan jongens aan die hiphop hoog willen houden.

Het rechtsysteem hier in nederland deugd voor geen kanten. Ze maken teveel fouten en willen ook regelmatig dingen in doofpotje stoppen maar gelukkig is Peter R De Vries er nog die het hun vlink moeilijk maakt lol.

Geef maar veel hogere straffen en haal die enorme luxe maar uit de gevangenis. Dan lullen ze wel anders en bedenk je je op wel meer van te voren of je diegene koud moet maken of niet.

Onzin, rechtssysteem is prima geregeld, ook criminelen verdienen een 2de kans, dat er teveel fouten worden gemaakt ben ik helemaal met je eens.

raffael77
Fabidden Frut

raffael77
waxs schreef:
Onzin, rechtssysteem is prima geregeld, ook criminelen verdienen een 2de kans, dat er teveel fouten worden gemaakt ben ik helemaal met je eens.

Veel te zacht. Ik begrijp wel wat jij bedoeld met 2e kans krijgen maar van mij mogen de echte criminelen levenslang zitten in een gevangenis die geen luxe kabel tv geeft en ook niet alles kunnen doen zoals zelf koken en dat ze maar voor weinig geld alles mogen en kunnen doen daar.

raffael77 schreef:
Veel te zacht. Ik begrijp wel wat jij bedoeld met 2e kans krijgen maar van mij mogen de echte criminelen levenslang zitten in een gevangenis die geen luxe kabel tv geeft en ook niet alles kunnen doen zoals zelf koken en dat ze maar voor weinig geld alles mogen en kunnen doen daar.

Als die gasten geen flikker te doen hebben gaan ze "zoals in Amerika" rotzooi trappen, dit houdt ze teminste rustig.

raffael77
waxs schreef:
(quote)

Als die gasten geen flikker te doen hebben gaan ze "zoals in Amerika" rotzooi trappen, dit houdt ze teminste rustig.

Dat gebeurt bijna niet, want dat zijn alleen maar enkele gevallen en daar naast is het zo dat je daar voor een moord zo levenslang krijgt zonder dat je er onderuit komt.
Hier krijg je 7 jaar ongeveer en bij goed gedrag sta je zo na 4 jaar weer buiten. alleen diefstal krijg je in amrika al 15 jaar voor. Ik ken wel gasten die hebben gezeten en vertelde mijzelf dat het een luxe bungalow leven is in de gevangenis. Ze zouden het dus niet erg vinden om nog een keer te zitten en het was niet voor diefstal.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:50 uur

geplaatst: vandaag om 12:50 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.