MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Hip-Hop Reissues

zoeken in:
Omdat het de laatste tijd lijkt (om misschien volg ik het wel beter) alsof er veel reissues van out-of-print hip-hopalbums/EP's uitkomen, lijkt het me handig om elkaar daarvan op de hoogte te houden door middel van dit topic. 2007 is tot nu toe al een goed reissuejaar. Met name Traffic is goed bezig op dit gebied. In ieder geval heeft Traffic de laatste jaren een paar Cold Chillin' albums weer uitgegeven. Dit zijn:

- Biz Markie - The Inhuman Orchestra (1986)
- MC Shan - Down by Law (1987)
- Biz Markie - Goin' Off (1988)
- Kool G Rap & DJ Polo - Road to the Riches (1989)
- Genius - Words from the Genius (1990)
- Grand Daddy I.U. - Smooth Assassin (1990)
- Kool G Rap & DJ Polo - Wanted: Dead Or Alive (1990)
- Master Ace - Take a Look Around (1990)

Daarnaast kwamen vorig jaar en dit jaar reissues uit van de volgende albums/EP's:
- Afrika Bambaataa - Death Mix (1983)
- Intelligent Hoodlum - Intelligent Hoodlum (1990) en Intelligent Hoodlum - Tragedy: Saga of a Hoodlum (1993) zijn samen heruitgebracht (samen in één doosje).
- KMD - Mr. Hood (1991)
- Kurious - A Constipated Monkey (1994)
- Scientifik - Criminal (1994)
- MF DOOM - MM... Food (2004) (helaas met een andere versie van het nummer Kookies)

Daarnaast zou MF DOOM - Operation: Doomsday (1999) opnieuw worden uitgebracht, maar dat is niet doorgegaan. Volgens mij ben ik nog het een en ander vergeten, dus wees alsjullieblieft zo vrij om mij aan te vullen.

Heb dit jaar Kool G Rap, Genius, Master Ace, Intelligent Hoodlum, KMD, Kurious en Scientifik al als re-issue gekocht. Grand Daddy I.U. komt daar normaliter nog bij!

Echt een topjaar voor mensen zoals ik die al tijdje gefrustreerd zaten door de vele cd's die out-of-print waren!

KSPR
Hoe duur is Scientifik? Is toch zo 'n onbekend pareltje dat het verdiend gekocht te worden... Dope topic trouwens!

Nu nog hopen op Operation Doosmday...

KSPR schreef:
Hoe duur is Scientifik? Is toch zo 'n onbekend pareltje dat het verdiend gekocht te worden.

Bij NLStore kost ' ie 11,89 euro. Als je een kortingspas van CDPlus hebt, is 'ie 10,89 euro. Valt dus heel erg mee.

KSPR
Valt heel erg mee ja.

Helaas willen ze 'm me maar niet leveren. Ach ja, geduld is een schone zaak.

Ik kwam er net achter dat twee albums die out of print waren, opnieuw een release hebben gekregen op Rap-A-Lot. Het gaat om de eerste van Devin The Dude uit 1998 (The Dude) (volgens mij was 'ie out of print) en het enige album van de groep waar Devin bij zat, de Odd Squad, Fadanuf Fa Erybody uit 1994 (ik weet zeker dat die out of print was, want die ging voor forse bedragen tweedehands de deur uit). Pas trouwens bij het online kopen op dat je niet de Screwed & Chopped-versies van de albums te pakken hebt.

psychonaatje schreef:
Ach ja, geduld is een schone zaak.

Inderdaad!!!

raffael77
Ik ken nog een Reissue of misschien niet helemaal
maar woden nu pas uitgebracht.

Kwest Tha Madd Lad - These are my Unreleased Recordings

Godfather Don - The Nineties Sessions

Ook deze cd's zijn onlangs gereissued!

Masters of Ceremony - Dynamite ('88)

J Rock - Streetwize ('91)

Traffic Ent. heeft weer voor een cadeau'tje gezorgd om 2008 goed in te zetten. Op 15 januari 2008 brengen ze een re-issue uit van een album van Edo G. & Da Bulldogs uit '96 getiteld "Acting"!! Dat wordt smullen....

Lees deze commentaar maar eens...

Edo. G followed up his critically acclaimed albums Life Of A Kid In The Ghetto and Roxbury 02119 with the extremely limited vinyl only EP Acting, originally recorded and released in 1996, With beats by long time production partners The Vinyl Reanimators and himself, and independently released exclusively in Japan, Acting became a cult classic and very rare collector’s item for dusty vinyl heads to flex about in old school blogs. That is until Joe Mansfield and Edo dug out all the original reels and dats from the sessions. That little coveted EP has now been rebirthed into a full out album 18 tracks strong featuring all new artwork, the original track listing as well as a gang of NEVER BEFORE heard or released bonus tracks, remixes, interludes and a capellas. Once again ALL production duties handled by the Vinyl Reanimators and Edo with cuts and scratches by legendary disc jocks, DJ Shame and Nestle Quick and vocal contributions from Boston veteran rappers Scientifik (R.I.P) and Big Shug of the Gangstarr Foundation. Traffic Ent. is proud to present Edo. G’s new found Acting album available on CD for the first time ever.

Traffic Ent.

Harco
Waar bestel of haal jij altijd je cd's, P-Jay? Ik heb namelijk maar een paar cd's origineel en wil er graag meer hebben. Hier in het noorden van Nederland zou ik zo niet 1, 2, 3 weten waar ik hip hop-klassiekers kan halen (jij ook niet, maar goed. ). Ben ook nog geen 18, dus een auto heb ik ook nog niet. En mijn bankrekening is tevens mijn spaarrekening, zeg maar; die gebruik ik ook niet.

Marktplaats kan ik wel gebruiken omdat ik mensen wel geld per enveloppe kan sturen, maar dan houd het ook wel zo'n beetje op.

raffael77
Ik weet er wel een paar.

Plato.nl is online en hebben veel hiphop waaronder veel clasics.
Ze zijn betrouwbaar en leveren snel. Het is eigenlijk Plato Den Haag
die gestopt is met samenwerking met andere plato's in nederland. Vanwege vele beperkingen in leveren van veel muziek in vele genres.

Velvetmusic. is ook toppie die hebben ziek veel. Lever datum is verschillend maar ze leveren wel. Ze geven er ook aan hoe lang het duurt en wat de lever kans is van een cd.

NLstore vind ik de minste van deze 3 omdat ze heeel vaak lange levertijd hebben. Dat is mijn ervaring dan met hun.
Ook zijn hun icasso's vaak een probleem. Zeggen ze na een maaand dat je niet betaalds hebt maar dat heb je wel allang gedaan lol.

Deze 3 hebben ook spaar acties waarvan ik die van Plato het beste vind. Je moet zeg maar 40 punten hebben (maniacs) en dan mag je een cd uitkiezen van ik geloof 18 euri. Voordeel is hier dat je spaar combi's hebt.

Die andere hebben het ook maar daar moet je veel langer sparen.

Dan raad ik je aan ook nog op Ebay te checken. erg betrouwbaar daar. Omdat ebay een waarborg geeft voor niet geleverde spullen.
Dat doen ze bij MP niet. ook hierin heb ik veel ervaring en vaak willen die gasten daar niet eens verkopen maar willen ze gewoon zien wat mensen willen betalen voor de cd;s

Alstu Harco

raffael77
Maar hebben weinig keus in hiphop en als ze het hebben is het ook duur.

Proxis.be hebben ook best veel cd's

Ik denk niet dat Harco hier iets aan heeft, aangezien hij zegt zijn bankrekening niet te gebruiken. Ebay wordt dan nog moeilijker want daar heb je een creditcard voor nodig.

@ Harco: als ik online bestel, doe ik dat via Proxis. De keuze is wel niet erg uitgebreid, maar kan er wel meer door. Verder loop ik ook veel fora af waar mensen cd's van de hand willen doen. Heb daar al erg leuke dingen kunnen kopen (hiphopinjesmoel, wasteland, ...), maar je moet geduld hebben...
Maar ik bestel ook best veel gewoon bij plaatselijke cd-winkels. Hier bij mij in het verre Gent zijn er wel enkele kleinere, niet commerciële winkels die voor mij veel zaken kunnen bestellen. Ik wed dat dat in jouw buurt ook wel het geval moet zijn.

Veel succes bij je zoektocht. Keep diggin in the crates

raffael77 schreef:
Maar hebben weinig keus in hiphop en als ze het hebben is het ook duur.

Heb je het hier over bol.com? Ze hebben bij Bol heel veel hiphop hoor en ook goedkoop.

(afbeelding)
"Hè, die cover zag er toch anders uit?" U heeft de clou (hopelijk) al door: 15 februari komt er een reissue uit van de klassieker Criminal Minded van Boogie Down Productions, verzorgd door (hoe kan het ook anders) Traffic Entertainment (als het een dame zou zijn, zou ik met d'r trouwen, ongelooflijk hoe vaak Traffic me gelukkig maakt ). Het wordt een Deluxe Edtion met 2 cd's. Op internet vond ik de volgende tracklist (ik weet niet zeker in hoeverre die klopt):

CD1
01. Poetry
02. South Bronx
03. 9mm Goes Bang
04. Word From Our Sponsor
05. Elementary
06. Dope Beat
07. Remix For P Is Free
08. The Bridge Is Over
09. Super-Hoe
10. Criminal Minded
Bonus: “The Bridge Is Over” Video

CD2
01. Advance (Original 12” Version)
02. Dr. Dre’s Operating Room Interview (A) (WBAU)
03. The P Is Free (Original 12” Version)
04. Dr. Dre’s Operating Room Interview (B) (WBAU)
05. The Bridge Is Over (Red Alert 12” Version)
06. Dr. Dre’s Operating Room Interview (C) (WBAU)
07. Elementary (Dub) (Original Acetate Version)
08. Scott La Rock Megamix
09. Awesome 2- Scott La Rock Dedication (WHBI)
10. The Bridge Is Over (Bladerunners Edit)
11. Stop The Violence (Original Massive 12” Version)
12. Essays On BDPism

Interessant? Ik dacht het wel!

En ter vergelijking:

(afbeelding)

Ik vind het altijd erg jammer dat bij reissues de originele cover lichtjes vervangen wordt. Ik vind dat irritant en helemaal niet nodig, ook al is de verandering slechts licht, toch is het een andere cover...

Vet ik heb nog de originele versie van Criminal Minded.

KSPR
Leuk allemaal, maar ik heb toch liever de originele. Die voelt dan 'echt' aan.

raffael77
Kameraad heeft de orginele eerste druk van:

Criminal Minded & By All Means Necessary.

Dat is pas orgineel. Idd ik heb het over LP's

raffael77
Voordeel van Reissues is dat er vaak niet uitgebrachte nummers op staan. Daar gaat het toch om en niet hoe de cover eruit ziet.

Nu weet ik niet of dit een toevoeging is voor mij omdat alle niet uitgebrachte nummers pas geleden zijn uit gekomen.

The Blasmaster Tapes.

Hmm mijn versie van Criminal Minded is gewoon een cd en komt uit 2005 zie ik net. Maar er staan geen bonus tracks op.

Verdomme, ik was helemaal blij dat je bij www.undergroundhiphop.com O.C. - Word... Life kon kopen voor 14,99 euro maar helaas... Hij was alweer binnen no time uitverkocht

Relax
Ja ik wil die ook zo fucking graag heh, maar is letterlijk nergens verkrijgbaar, zelfs niet in Amerika.

KSPR
raffael77 schreef:
Voordeel van Reissues is dat er vaak niet uitgebrachte nummers op staan. Daar gaat het toch om en niet hoe de cover eruit ziet.

Juist bonus tracks boeien mij niet.. nou is unreleased nog wel leuk, maar dan zou ik het album bijna 2 keer kopen, 1tje zonder en 1tje met bonustracks. Remixes zijn helemaal bagger...

Ik koop gewoon liever diegene met de originele cover, net als dat ik nog steeds Common Sense - Ressurection zoek omdat ik niet Common op de cover wil.

KSPR
herbertwest schreef:
Verdomme, ik was helemaal blij dat je bij www.undergroundhiphop.com O.C. - Word... Life kon kopen voor 14,99 euro maar helaas... Hij was alweer binnen no time uitverkocht

http://www.cduniverse.com/search/xx/music/pid/6771730/a/Word+Life.htm

Anders staat ie altijd nog op Amazon vanaf 24 euro ofzo...

herbertwest schreef:

Relax schreef:
Ja ik wil die ook zo fucking graag heh, maar is letterlijk nergens verkrijgbaar, zelfs niet in Amerika.

Ik heb hem pas geleden ontvangen. Hier heb ik hem vandaan..

Gast
geplaatst: vandaag om 14:37 uur

geplaatst: vandaag om 14:37 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.