MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / (gangsta)rap leidt tot criminaliteit!

zoeken in:
max en joep
BoordAppel schreef:
(quote)

Jij vindt gangsta rap ook dom?

ik ook hoor.
zoute kutmuziek is het.

Kos
En anderen vinden jouw muziek weer kut. lekker belangrijk allemaal.

BoordAppel schreef:
(quote)

Jij vindt gangsta rap ook dom?

Nou, dom, dat is misschien wat te gechargeerd. Ik liet me een beetje te gauw uit over zijn conclusie. Het is meer dat ik vind hoe de huidige gangsta rap zich heeft ontwikkeld ervan getuigt dat de meeste makers naar alle waarschijnlijkheid niet de snuggersten zijn en over weinig creativiteit beschikken. Daarnaast heb ik bij veel producties mijn twijfels over de positieve bijdrage die ze aan het genre geven. Het doel van de zogeheten Gangstarap is al lang voorbij geschoten. Dat levert nauwelijk meer iets moois op. Het enige wat je nu krijgt is een verromantisering van criminaliteit en geweld, zonder dat hier enige filosofie achter zit. (verheerlijking van Scarface, Godfather etc.door vele gangsta rappers en liefhebbers)

Baltasound
Die verheerlijking heb je zeker gelijk in!

ewalk schreef:
Ik liet me een beetje te gauw uit over zijn conclusie

Dat dacht ik al.

Ik ben het er ook wel mee eens. De humor en ironie is er compleet uit verdwenen en mensen als 50 Cent nemen zichzelf veel te serieus.

Inderdaad! In het begin waren de deze artiesten vaak ook meer een karikatuur van zich zelf. Luiste eens naar Saturday night van Schoolly D of Educated Rapper: prachtig gewoon.
In het verleden leken criminelen bewust te kiezen voor de muziek en zij wierpen door hun bewustzijn het verleden van zich af door er inderdaad over te rappen. Het gedrag leiten zij achter zich: luister ook eens naar Ice T. Nu zijn er echter rappers die vinden dat het cool is om gangster te zijn én te rappen. Zogenaamd de daad bij het woord voegen. Ik snap die logica niet. Ice T gaf ook ooit aan: waarom mag ik geen huis in de heuvels van Hollywood? ik heb er hard voorgewerkt. Moet ik soms in de ghetto blijven?
Het rare is dat velen de ghetto blijven verheerlijken terwijl het een plek is die te vergelijken is met Beirut of ander oorlogsgebied. Tot nu toe heb ik Palestijnen nog niet horen rappen over het feit dat ze trots zijn om uit een vluchtelingenkamp te komen. Nee, integendeel! Ze rappen over revolutie en over uit die situatie komen en dergelijke.
Maar sommige heren ganstarappers rappen over het instand houden van de situatie en het bevestigen van vooroordelen en degenen die het wagen er anders over te denken zijn voor hun niet geloofwaardig of zijn sissies.

Kempi is een mooi voorbeeld: hij probeert geld te verdienen met de verkeerde keuzes die hij heeft gemaakt en geeft anderen dan het idee dat hij nooit andere keuzes heeft gehad. Hij meost wel. Bovendien is hij trots op zijn levensstijl, anders loopt hij er niet zo mee te koop. Als hij nou wilde overtuigen dan had hij moeten zeggen dat hij alle consequenties voor zijn gedrag aanvaardt en er voor staat. Dat maakt hem veel geloofwaardiger.

rico-bballer
Het kan zijn dat gangsta rap een invloed heeft op iemand, maar diegene die door gangsta rap word beinvloed zou als hij geen gangstarap kende wel door iets anders beinvloed worden. Je onthoud niemand van slechte invloeden het is voor die persoon wat die ermee doet. Verder ligt het er ook aan welke gangsta rap het is, 50 cent zegt stoer te zijn want hij is ganster dat is verheerlijking. Een mobb deep van vroeger vind ik eerder gangster zijn om dat ze stoer doen. Het verschil ligt dus in het zin en het zijn door te verwijzen naar een label. Zo kan je ook zeggen dat je metalhead bent en je haar dan lang laten groeien metal luisteren (om even het stereotype te noemen) enzovoort, of je kan je haar lang laten groeien naar metal luisteren en daarom metalhead genoemd worden.

3 x raden wie de meest populaire artiesten (idolen) zijn in de jeugdgevangenis... : op plaats 1;2Pac, op plaats 2;50Cent
Toeval?

2Pac was geen gangsta rapper en zo zag hij zichzelf, helaas werd hij zo door de media afgeschreven. (vooral toen hij bij Death Row kwam)

Je moet ook echt trots zijn als je veel fans in de jeugdgevangenis hebt...

nijmegen28 schreef:
3 x raden wie de meest populaire artiesten (idolen) zijn in de jeugdgevangenis... : op plaats 1;2Pac, op plaats 2;50Cent
Toeval?

Meestal kies je muziek dat bij je gevoel past. Dan kies iets emotioneels als 2pac ( Boos,bedroeft) en zo.

Sietse
de niet al te snuggere medemens zou een verkeerd beeld van de werkelijkheid kunnen krijgen wat kan leiden tot het willen zijn van een gangster. Laat nu net het probleem zijn dat het gros van de lui die gangsterrap luisteren niet zo snugger zijn...

(ja dat is een geintje, voordat er weer iemand gaan miepen)

Dj2Jelle

ik lees dit nu in 2025

Gast
geplaatst: vandaag om 03:30 uur

geplaatst: vandaag om 03:30 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.