MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / MusicMeter Rap Crew

zoeken in:
RedLightCityBoy
Een snippet van een beat voor DO (Tom AKA FROSTYX) z'n nieuwe album samen met mij. Geruchten gaan dat Pooiertje het heeft geproduced, maar ook de kans dat misorabi eraan heeft meegewerkt is groot.

shit is lovely: zSHARE - op.mp3

Relax
De sarcastische ironie blijft doorgaan heh?

Wanneer word het is grappig inplaats van typisch?

RedLightCityBoy
Het is niet ironisch dat album gaat echt komen hoor. En het is niet grappig bedoelt ofzo, vandaar dat je het misschien niet grappig vindt.

Klopt het dat ik die typische smurvensound in de snippet terughoor? Een kenmerkende stijl, die mij keer op keer weet te ontroeren. Abstracte soul, zo zou ik het willen omschrijven. Ga zo verder!

Korhymes schreef:
Nieuwe animalistic track
http://www.speedyshare.com/files/20372398/10_-_Soul_Shadows.mp3

Goed man, maar waarom denk je er niet over om gwn in het nederlands te rappen?
No hate, ik wil gwn horen hoe dat klinkt

en ik ben niet bekend met animalistic?
wie doet wat (producties, vocals)?

Social_Mask
Beat klinkt erg goed. Beetje Nujabes feeling. Mijn complimenten. En aan je raps begin ik ook meer te wennen.

Overigens, ik hoor twee verschillende rappers? Degene die opent kan er ook wat van.. Sluit mooi aan bij de beat.

Het doet me helemaal niet aan Nujabes denken. Vreemde vergelijking, als je het mij vraagt. Waar het mij wel aan doet denken, zijn de nummers van What is a Rumpletilskin? die ik matig vind, omdat ik ze te zoet vind. Dat vind ik dus ook van deze beat. Maar dat is een smaakkwestie. Als ik dat even buiten beschouwing laat, vind ik 'm goed in elkaar steken, waarmee ik bedoel dat er op de intrinsieke balans niets aan te merken is. Maar enerverend is het nergens, omdat de beat zich melodieus zo op de vlakte houdt. Trouwens, dat het me aan What is a Rumpletilskin? doet denken is wel erg positief. Dat album is namelijk nogal wisselvallig; er staan een paar briljante beats op.

Verder heb ik het nooit onder stoelen of banken gestoken dat ik niet erg gecharmeerd ben van je raps. Daarom juist ben ik ook wel benieuwd hoe je in het Nederlands klinkt. Alhoewel, ik denk niet dat het veel verschil gaat maken. Het probleem is namelijk niet talige geforceerdheid of iets dergelijks, maar dat je intonatie steeds maar weer op ongeveer hetzelfde neerkomt en dat die intonatie niet goed bij je stem past. Wat je, op dit nummer in ieder geval, doet lijkt wel wat op Del the funky homosapien zijn stijl (die gebruikt ook bijna altijd eenzelfde intonatie). En tja, jouw stem heeft niet de kracht die de zijne wel heeft. Het lijkt er dus op dat je je eigen intonatie niet aankan. Vanuit die optiek is het dus wel geforceerdheid, niet wat betreft de taal, maar aangaande je stemgebruik.

P-DawG
Diie beat vind ik echt heel nice. Daarnaast is je engels goed vloeiend maar ja.. je hoort gewoon heel duidelijk dat je eigenlijk Nederlands bent. No hatings, zo'n accent lijkt mij ook enorm lastig te verbergen als je aan het rappen bent.

Sowieso zijn er maar weinig rappers uit Nederland die accentloos in het Engels kunnen rappen dus dat zou niet uit mogen maken. Desondanks is het over het geheel gewoon erg dope. Je stemgeluid kan ik trouwens ook wel waarderen en de track klinkt over het geheel genomen vrij professioneel.

Props dus.

Knap hoor! Echt sterke track! Alleen letten op het inademen dicht bij de mic, bij momenten redelijk storend. Voor de rest vind ik het oprecht goed.

Off topic slowchat verwijderd

Animalistic bestaat uit Korhymes en SB. Het album Fauna, waar deze track op staat, is af, alleen ik wacht nog met het releasen tot de back van de cover en de site klaar is. Ik heb voor dit album zelf alle beats gemaakt. En thanks voor de comments everybody

RedLightCityBoy
Klint echt goed. Korhymes je stem klink mij ineens zalig in de oren. Je flowt strak. Doet inderdaad wat aan Del denken. Wat goed is uiteraard.

Relax
Het album rockt, geen geintjes.

RedLightCityBoy
Kan iemand mij een linkje naar dat album PM'en?

Ik maak beats, lyrics en ik rap, maar ik kan het rappen niet zo goed. Dus als iemand wil collaboreren met mij?

Dus stuur bvb. wat audio van jij die rapt en ik maak er een track rond, rap er eventueel zelf ook op ...

haha

RedLightCityBoy schreef:
Kan iemand mij een linkje naar dat album PM'en?

Ik wil anders ook wel eens luisteren

Het album kan ik helaas nog niet vrijgeven doordat de cover nog niet helemaal af is. Opin had al lang een speciale reservering gemaakt, en kon daardoor een exclusive link van het album krijgen. Maar ik denk dat ik het zo over 2 weken, 3 weken wel kan vrijgeven. Dan heb ik ze hopelijk ook al gedrukt en alles

Wordt ie ook toegevoegd op MuMe?

Ik denk dat het album wel erg dope gaat worden. Aangezien Soul Shadows wel erg lekker is.

Relax
FlyLo schreef:
Wordt ie ook toegevoegd op MuMe?

Ja, in mijn hoofd heb ik al 4,0* gestemd, ik vind 'm echt dope.

Thibaut V schreef:
Ik maak beats, lyrics en ik rap, maar ik kan het rappen niet zo goed. Dus als iemand wil collaboreren met mij?

Wat een onnavolgbaar mooi anglicisme is dit toch. En hij blijft grappig! Allen, trek ten strijde tegen Koning Thibaut de Vijfde!

Qua punten gaat het niet zo slecht, maar dat is omdat de middenvelders opstappen.

Sjaakspeare schreef:
(quote)

Wat een onnavolgbaar mooi anglicisme is dit toch. En hij blijft grappig! Allen, trek ten strijde tegen Koning Thibaut de Vijfde!

ik dacht eerder aan het franse woord maar toch goed opgemerkt

lol

Relax
Ik heb onlangs 2 nieuwe tracks gemaakt, ik hoop dat ik wat verbeterd ben dan haha.
Bij de eerste is de beat gemaakt door de Engelse producer Bit1.

Opin Feat. Djamz - Onmogelijk

Bij deze heb ik de beat geproduceerd en doe ik alleen het refrein.

Sensicane Feat. Opin - Wat Je Wilt

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden. (A)

RedLightCityBoy
Was Samson van Gertje je inspiratie tijdens het refrein?

Relax
RedLightCityBoy schreef:
Was Samson van Gertje je inspiratie tijdens het refrein?

Hoezo dat dan?

RedLightCityBoy
Je stem klinkt echt laag daar.

Relax
RedLightCityBoy schreef:
Je stem klinkt echt laag daar.

Dat is gewoon.. mijn echte stem.

Maar ik ben benieuwd wat je van de tracks vind man.

RedLightCityBoy
Dat je een lage stem hebt wist ik al maar toch doe je iets in het refrein waardoor ik je niet zo 1 2 3 herken. Maar de beat is gewoon goed en die rapper vind ik ook wel aardig.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:30 uur

geplaatst: vandaag om 04:30 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.