MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / TopNotch (het label)

zoeken in:
MAS
Bij Sticks & Delic - Fakkelteit (2007):

hiphop_59 schreef:
dit is van de weinige albums die van TopNotch komen en ook goed zijn.
goede beats. goede tracks.
favoriete:
vrij,slangeleer,spaanse vlieg.

Ik begrijp niet waar al die aversie tegen Top-Notch vandaan komt. Een groot deel van de beste NL albums komt er vandaan. Natuurlijk komt er ook veel troep vandaan maar je kunt het een label ook niet kwalijk nemen dat het geld wil verdienen door acts zoals DJVT en Dio uit te brengen.

Binnenlandse Funk, Documents, Vitamine E, Eigen Wereld, Rayacties, Rayalistisch, Aap-O-Theek, Vloeistof, Tussen Licht en Lucht, Ut Zwarte Aap komen allemaal van Top-Notch....

MAS schreef:
(quote)

Ik begrijp niet waar al die aversie tegen Top-Notch vandaan komt. Een groot deel van de beste NL albums komt er vandaan. Natuurlijk komt er ook veel troep vandaan maar je kunt het een label ook niet kwalijk nemen dat het geld wil verdienen door acts zoals DJVT en Dio uit te brengen.

Binnenlandse Funk, Documents, Vitamine E, Eigen Wereld, Rayacties, Rayalistisch, Aap-O-Theek, Vloeistof, Tussen Licht en Lucht, Ut Zwarte Aap komen allemaal van Top-Notch....

Snap ik ook niet. Maar meestal is het een trend om als iets een tijdje niet zo lekker gaat gelijk in die spiraal mee te gaan. Dan wordt al het oude goede vergeten. Zo werkt de mind van een mens meestal. Veel positieve dingen kunnen door 1 vervelende gedachte verdreven worden. Terwijl je juist op de positiviteit moet focussen. Voor mij kan Top Notch bijvoorbeeld soms shit uitbrengen, dat doet voor mij niets af aan de kwaliteit die ze normaal afleveren. Noem mij maar één NL label die meer klassiekers heeft gereleased dan het rijtje dat je net op hebt genoemt.

MAS schreef:
(quote)

je noemt inderdaad een paar goede albums.
maar tussen 2007 en 2009 hoeveel goede albums tel jij?
typhoon en verder?

dion_odinot
hiphop_59 schreef:
(quote)

je noemt inderdaad een paar goede albums.
maar tussen 2007 en 2009 hoeveel goede albums tel jij?
typhoon en verder?

Cilvaringz - I (2007)
DuvelDuvel - Puur kultuur (2007)
Kubus & BangBang - Learning Curve (2007)
Typhoon - Tussen licht & Lucht (2007)
Sticks & Delic - Fakkelteit (2007)
U-niq - Muziek (2007)
Winne - Onoverwinnelijk (2007)
Kubus & BangBang - Pie & Mash (2008)
Uniq - Het Kapitalisme (2008)
Zo Moeilijk - Nijmeegs Modo (2008)
Zwart Licht - Bliksemschicht (2009)
en binnekort: Winne - Winne zonder strijd (2009)

Zijn er toch wel een aantal dacht ik zo

dion_odinot schreef:
(quote)

Cilvaringz - I (2007)
DuvelDuvel - Puur kultuur (2007)
Kubus & BangBang - Learning Curve (2007)
Typhoon - Tussen licht & Lucht (2007)
Sticks & Delic - Fakkelteit (2007)
U-niq - Muziek (2007)
Winne - Onoverwinnelijk (2007)
Kubus & BangBang - Pie & Mash (2008)
Uniq - Het Kapitalisme (2008)
Zo Moeilijk - Nijmeegs Modo (2008)
Zwart Licht - Bliksemschicht (2009)
en binnekort: Winne - Winne zonder strijd (2009)

Zijn er toch wel een aantal dacht ik zo

U-niq
verder, cilvaringz en kubus en bangbang vind ik ook niet geweldig. maar goed, top notch was altijd van de goede nederlandstalige hiphop. als je bijvoorbeeld naar www.nederhop.nl gaat dan kom je op de website van top notch.
en zwart licht vond ik ook niks.
daarom heb ik kritiek op Top Notch.
want dit vind ik nou niet echt de top,
het valt me trouwens mee dat je geen kempi noemde.
ook al zo'n clown

dion_odinot
hiphop_59 schreef:
(quote)

U-niq
verder, cilvaringz en kubus en bangbang vind ik ook niet geweldig. maar goed, top notch was altijd van de goede nederlandstalige hiphop. als je bijvoorbeeld naar www.nederhop.nl gaat dan kom je op de website van top notch.
en zwart licht vond ik ook niks.
daarom heb ik kritiek op Top Notch.
want dit vind ik nou niet echt de top,
het valt me trouwens mee dat je geen kempi noemde.
ook al zo'n clown

Ja, als je het zo bekijkt blijft er niet veel meer over.
Ik vind ook wel dat je gelijk hebt wat betreft topnotch, ze zijn heel erg op de commerciele tour gegaan, maar d'r is nog steeds genoeg goede hiphop te vinden daar hoor.

U-niq is inderdaad niet van zo'n heel hoog niveau.
En dat je kubus & bangbang niet digt kan ik ook wel begrijpen, omdat het zo alternatief is. Maar het is niet slecht

Maar cilvaringz heeft het toch maar mooi geschopt tot wu-member (en ga me nou neit vertellen dat je de wu-tang ook niks vind)
En ook Zwartlicht heeft veel goede response gekregen (ook op Musicmeter)

En kempi, wie is dat? die ken ik niet....

Maar typhoon, sticks, duvelduvel en Winne kun je nou ook niet bepaald slecht noemen.

Social_Mask
dion_odinot schreef:

Dat je Kempi niet kent is haast een misdaad..

Relax
Hij mag van geluk spreken.

dion_odinot schreef:
(quote)

Ja, als je het zo bekijkt blijft er niet veel meer over.
Ik vind ook wel dat je gelijk hebt wat betreft topnotch, ze zijn heel erg op de commerciele tour gegaan, maar d'r is nog steeds genoeg goede hiphop te vinden daar hoor.

U-niq is inderdaad niet van zo'n heel hoog niveau.
En dat je kubus & bangbang niet digt kan ik ook wel begrijpen, omdat het zo alternatief is. Maar het is niet slecht

Maar cilvaringz heeft het toch maar mooi geschopt tot wu-member (en ga me nou neit vertellen dat je de wu-tang ook niks vind)
En ook Zwartlicht heeft veel goede response gekregen (ook op Musicmeter)

Maar typhoon, sticks, duvelduvel en Winne kun je nou ook niet bepaald slecht noemen.

ok ik geef je gelijk.
hier kan niet veel tegenop.

Social_Mask schreef:
(quote)

een misdaad
het moet echt niet grappiger worden

Als je Kempi niet kent heb je gewoon geen idee van wat er zich in de hiphopwereld afspeelt. Je kón gewoon niet onder de man uitkomen de laatste twee jaar. Denk dan ook dat dion_odinot het niet serieus bedoelde of in de trend dat hij hem liever niet wíl kennen.

Top Notch probeert de hele NL hiphop scene in handen te krijgen. Wat eigenlijk niet zo verkeerd is, maar een beetje concurrentie is niet verkeerd. Daar mee wil ik zeggen dat andere labels beter hun best moeten doen om kwaliteit op te markt te krijgen.

Ik hoorde ook iets van dat Winne werd benaderd voor een Top Notch Rotterdam.

raffael77
Fuck Top Notch. Ze willen nu ineens ook de minder bekende groepen diggen zoals Zo Moeilijk en Zwart Licht maar dat is al een stuk minder.

Kempi niet kennen is idd heel slecht. Hij is wel 1 van de meest besproken rappers van Flop Snot.

Ik snap al die haat voor Topnotch niet, het is niet zo dat elk label alleen maar geweldige albums uitgeeft.

Topnotch heeft gewoon een paar hele goede albums uitgegeven en wat minderen, maar ze staan volgens mij wel voor veel nieuwe dingen open en sommige artiesten als de DJVT en Kempi liggen gewoon goed in de markt.

|Joël|
Toch mag je mij ook gerust onder de anti-Top Notch scharen. Natuurlijk brengt niet elk label louter kwaliteit uit, maar ik ben over het gros van de Top Notch catalogus niet te spreken.

raffael77
Idd. Het gaat niet om de top producten maar om diegene die er mee van profiteren.

Dus een Opgezwolle is best ok maar een Kempi, Nina, De Jeugd van Tegenwoordig en The Opposites en dat soort tjappies zijn zwaar om te huilen. Doen ze net alsof ze hiphop zijn maar gewoon niet zijn. Crappie beats en raps maken dat is wat ze doen.

Beats en raps. Klinkt als... hiphop.

Ik vind dat TopNotch goede muziek uitbrengt. Sowieso ben ik niet echt een Nederlande hiphopfan, en als ik een Nederlands rapplaatje luister dan is het 99% afkomstig van TopNotch. Dat zegt toch best veel aangezien ik van andere artiesten niks hoor. Maar dat kan ook liggen aan mijn kijk in de Nederlandse underground scene. Want TopNotch is commercieel, en dan gaan altijd heel veel mensen met die beweging mee maar krijgt het ook veel kritiek op hun dak.

Door het grote succes is er al die aversie tegen TopNotch. Kees de Koning heeft het goed bekeken, die heeft zijn schaapjes op het droge.

Schaapjes op me broodje!

Maarja, ik vind al die kritieken ook maar een beetje gezeik.
Ik bedoel je moet niet vergeten dat Top Notch een comercieel bedrijf is.
Kan je wel huilen dat dat niet bij HipHop past ofzo.
Maar we zijn toch al lang wijzer hoe het gaat?

dion_odinot
Social_Mask schreef:
(quote)

zoiets heet sarcasme

dion_odinot
MJ_DA_MAN schreef:
Als je Kempi niet kent heb je gewoon geen idee van wat er zich in de hiphopwereld afspeelt. Je kón gewoon niet onder de man uitkomen de laatste twee jaar. Denk dan ook dat dion_odinot het niet serieus bedoelde of in de trend dat hij hem liever niet wíl kennen.

Kijk! tussen al die 1 die het snapt.

Ik wil hem inderdaad liever niet kennen.

het was een beetje zo'n soort actie die Gert-Jan Verbeek ook deed toen Alvonso Alves voor de zoveelste keer niet was komen opdagen, en bij de persconverentie een vraag kreeg over of hij wist waar alves was. Toen zei hij ook: Alves, wie is dat? die ken ik niet!

Alsof ik serieus niet zou weten wie Kempi is. Zelfs me moeder weet (helaas) wie Kempi is

Social_Mask
dion_odinot schreef:
(quote)

zoiets heet sarcasme

Ohw, maar ik was wel serieus, bloedserieus zelfs.

dion_odinot
Social_Mask schreef:
(quote)

Ohw, maar ik was wel serieus, bloedserieus zelfs.

Ik had het ook niet over jouw reactie.
Ik had het over mijn eigen opmerking, waar jij op reageerde.

Het is dat duh... zo jaren 90 is, want dit is echt een groot duh... moment.

Dj2Jelle
Ik begrijp hem niet

dion_odinot
ik vind dit hele topic echt focking doelloos geworden

Bij Winne - Winne Zonder Strijd (2009):

RedLightCityBoy schreef:
Winne is in iedergeval de trots van TopNotch.

Vind dat Winne de troon moet delen met Opgezwolle, Typhoon en Duvelduvel

Opgezwolle staat op eenzame hoogte als het om TopNotch-artiesten gaat.

RedLightCityBoy
1. Winne
2. Typhoon
3. Opgezwolle

Vind ik de 3 beste.

No fucking way, dude.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:37 uur

geplaatst: vandaag om 14:37 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.