MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / TopNotch (het label)

zoeken in:
RedLightCityBoy
Tja, smaken verschillen. Ik vind Winne echt een dope rapper. Hij heeft iets speciaals. niet het stereotype mc als je het mij vraagt.

Nee dat vind ik ook niet.. Het is een hele chille cd dit, en Winne brengt het allemaal erg luchting...
Maar aan opgezwolle kan hij zeker nog niet tippen.. Ook aan Typhoon niet.. Maar dat is mijn mening

Zeertjuh
Sticks vind ik ook geen stereotype mc

TheFunkyM schreef:
Nee dat vind ik ook niet.. Het is een hele chille cd dit, en Winne brengt het allemaal erg luchting...
Maar aan opgezwolle kan hij zeker nog niet tippen.. Ook aan Typhoon niet.. Maar dat is mijn mening
Dan moet je ff onoverwinnelijk checken, dan hoor je dat hij zeker mee kan rollen met rico sticks en ty.

Winne, Typhoon, Opgezwolle zijn allemaal op zichzelf stuk voor stuk ijzersterke artiesten. Ik zelf maak daar geen rangorde in, daarvoor vind ik ze te veel van elkaar verschillen.

'State Of Mind' schreef:
Winne, Typhoon, Opgezwolle zijn allemaal op zichzelf stuk voor stuk ijzersterke artiesten. Ik zelf maak daar geen rangorde in, daarvoor vind ik ze te veel van elkaar verschillen.

En dat, kinders, is zowel wijsheid als waarheid Stop met dat vergelijken: Ty, Opgezwolle en Winne zijn alle 3 toppers hetzij op hun eigen manier

Ik kan echt geen top 3 maken van artiesten van TopNotch, maar ik weet wel dat Winne en Opgezwolle er in iedergeval in zouden staan.

hiphop_59 schreef:

U-niq
Of je weet niet wat goede beats zijn, of je hebt nooit tracks als medestander gehoord.. In z'n videoclips komen altijd de nepste u-niq tracks voor, maar op z'n albums staan hele goede tracks. De albums zijn bij U-Niq als een geheel beter als zijn singles, bij neppe acts is dat vaak andersom.

Mensen snappen niet dat top-notch eigenlijk de enigste is die echt een platform voor nederhop te ontwikkelen, je moet begrijpen dat wij als kleine pikkies ook niet verder kwamen als 50 cent of iets anders commercieels. Die gastjes krijgen nu The Opposites te horen, maar zullen over een paar jaar vast wel aan de Opgezwolle gaan.

Voor het niet-commerciële, moet er wel het commerciële bestaan, anders komt niemand er mee in aanraking.

Top-Notch zorgt dat nederhop meer is dan alleen Ali-B, ze proberen nu zo breed mogelijk te gaan met Acts als Zo Moeilijk en Zwart Licht.

Zelfs de commerciele acts als de jeugd van tegenwoordig krijgen de vrijheid om hun eigen ding te doen, en in de electro/house wereld word die shit heel erg gewaardeerd.

De acts op Top-Notch die commercieel zijn, doen dit omdat ze het zelf winnen. Ondertussen krijgen we keiharde tracks met beats van gasten als Concrete, Hayzee, Soulsearchin'.

Echt hoor, hoe kan je nou een lable stront noemen terwijl er platen als Eigen Wereld, Onoverwinnelijk, Tussen Licht en Lucht en Binnenlandse Funk op uit zijn gekomen.

Zonder Top-Notch zouden we het moeten doen met Spec (Ali B, Sjaak, Darryl ) en Noah's Ark (Jiggy, Turk, Spacekees ). Alleen betwijvel ik of die lables uberhaupt zouden hebben bestaan als top-notch er nooit geweest was.

Top-Notch houd nederhop levend, kijk naar shit als StateTV en Statemagazine, een hiphopplatform dat zonder kees niet eens zou bestaan...

mooi gezegd Timo

gipspoot
Heel mooi gezegd ja, hij zegt gewoon wat ik denk

Totaal eens met Timo!!

raffael77
Deels mee eens en deels oneens.
Zoals hij een voorvechter was van goede hiphop toen hij als hiphop journalist werkte is Kees al lang niet meer.

Anders waren acts als Ali B en Opposites nooit zo bekend geweest.
Opgezwolle heeft ook zwaar hulp gehad van TopNotch voor bekendheid. Dus helemaal niet alleen gedaan.
Velen klemen Opgezwolle als beste maar ze zijn zwaar overschat.

Het verotte aan TopNotch vind ik de manier van commercie.
Fuck kinder rappertjes als Opposites en zeker een zeer groot deel van TopNotch.

Zo moeilijk is dope maar zonder Kees waren zij er ook wel gekomen. Zwart Licht is een zwaar matige act die zeer knullig en amateuristisch doet overkomen. Zeer wack kwa beats en teksten zijn ook niet geweldig.

Jiggy Dje is idd nu erg matig. Vind zijn album op een paar tracks na matig.

Wat betreft Uniq is hij nooit echt geweldig geweest. Zelfs niet in de tijd dat hij engels rapte. Hij werd omver geblazen door Deams, MOD en Hurracane(Nu bekent als Sugacane).

Doordat ie direct commercieel was ingesteld is ie nu op niveau dat hij wilde bereiken.

Zonder TopNotch hadden artiesten zoals Risskant, KGV en Diggy Dex veel meer bekendheid hebben omdat ze tekstueel gezien veel meer in huis hebben. Allen een prima flow hebben en de beats ook veel hoger kwa niveau zijn dan de meest TopNotch acts.

Dopaganda vedient gewoon veel meer credits als ik dan toch 1 van de betere producers mag noemen.

Darryl rappertjes en dat soort wappies moeten met de grond gelijk gemaakt worden. Laat Diggy en Riss maar iets meer bekendheid krijgen hahaha. Dan vegen ze de grond aan met die neppe gasten van TopNotch.

Timo zeg nu zelf, Kees doet het tegenwoordig gewoon voor het geld of niet dan?

Ga je mond spoelen over Zwart Licht man.

raffael77 schreef:
Zonder TopNotch hadden artiesten zoals Risskant, KGV en Diggy Dex veel meer bekendheid hebben omdat ze tekstueel gezien veel meer in huis hebben.
KGV heeft veel meer in huis qua teksten? Totaal niks; hun teksten bestaan puur uit (vaak moeizame) word play en ze hebben zelden inhoud.

Sulejmani schreef:
Ga je mond spoelen over Zwart Licht man.

Inderdaad, Zwart Licht wacke beats?

raffael77
Wacke beats en ze hebben een klote accent die zwaar onduidelijk overkomt.

Net zo erg als dat nieuwe zooitje Zwarte Schapen.
Ook zo'n kut clubje.

Eerlijk gezegt vind ik Risskant ook niet een beste rapper, ik vind hem niet zo bijzonder. Je rappers als Skenky, Kraantje Pappie die ook niet verkeerd zijn maar niets toevoegen.

Ik merk dat Amersfoort z'n opmars maakt met een paar fijne rappers. Noahs Ark komt ook ooit nog eens.

Ik snap de haat tegen Opposites niet. Voor mij hoeven rappers niet een wetenschapper te zijn qua vocubulair (ik neem aan dat wetenschappers een groot woordenschat hebben). Ze maken gewoon dope nummers. Zonder hen was hiphop minder groot (en meerdere acts). Ik gniet ervan dat er veel mensen momenteel Hiphop luisteren in welke vorm dan ook.

Zwarte Schapen daarin tegen hebben goed gekeken naar de grime-scene uit het Verenigd Koninkrijk.

De zwarte Schaap tape is zwaar matig, vanwaar de 4 sterren op hiphopleeft weet ik niet alhoewel het een mening is.

Alleen Fresku is nog goed, maar Karimineel is erg wack; zonde dat Fres met hem zit opgescheept.

Voor de gene die het nog niet wist

paar goeie en heel veel slechte bij Top-Notch

raffael77
Yo Jack eindelijk wat support

MAS
Top-Notch heeft Aux Raus getekend.

Zoals Nosa zegt: "Zonder mainstream, geen underground scene" Helemaal waar! Er moet ook geld in het laatje komen om meer rappers en acts een kans te kunnen geven. Ik denk dat mede dankzij Top-Notch de Nederlande Hip-Hop tot een eigen ding evalueert. Net zoals in Frankrijk, daar is de Hip-Hop scene ook geëvolueerd tot een eigen ding. Ik denk dat de Franse Hip-Hop scene de Amerikaanse scene al heeft ingehaald, maar goed die stelt op het moment niet veel meer voor. Er is in Frankrijk veel meer creativiteit te vinden, iets dat mede dankzei de support van Top-Notch in Nederland ook aan het gebeuren is.

Ben het dan ook totaal niet eens met raffael77.

Het gaat Kees totaal niet om het geld, in ieder geval niet het verdienen van geld voor hem als persoon maar er moet toch echt geld verdient worden door het label om alle acts te kunnen onderhouden en nieuwe acts kansen en support te kunnen geven.

Top-Notch doet er veel goeden dingen en niet alleen nationaal, zo zijn ze ook internationaal (Benelux en Europa bezig bekentheid te werven. Dit door leuke samenwerkingen te doen met bijv Piet Parra en Patta. Denk aan de clips van W.I.N.N.E, Schouders Ophalen en Was Me Naam die gebruikt worden voor de promotie van de exclusieve sneakers van Asics.

Bigup naar Kees!

nopro schreef:

Het gaat Kees totaal niet om het geld, in ieder geval niet het verdienen van geld voor hem als persoon maar er moet toch echt geld verdient worden door het label om alle acts te kunnen onderhouden en nieuwe acts kansen en support te kunnen geven.

Dan moet je toch effen gauw de documentaire over Kempi eens zien. Dan zie je toch een andere kant van de man Kees.

Kill_illuminati schreef:

Dan moet je toch effen gauw de documentaire over Kempi eens zien. Dan zie je toch een andere kant van de man Kees.

Heb de documentaire niet gezien. Welke kant van Kees zie je dan? De marketing kant? De "Suge Knight, gehaaide zakenman" kant?
Ik snap die haat niet.

@Kill: Ik heb de docu zojuist op youtube bekeken (weliswaar mist er iets van 8 min. van, helaas) maar ik zou het meer zakelijk noemen.
En over dat geld in die docu, volgens mij ging het ermeer om dat Kempi rond komt en niet Kees.

raffael77 schreef:
Wacke beats en ze hebben een klote accent die zwaar onduidelijk overkomt.

Net zo erg als dat nieuwe zooitje Zwarte Schapen.
Ook zo'n kut clubje.

Dat je de beats niet digt ok maar kan je echt niet door een accentje heen bijten? Na een paar luisterbeurten hoor ik het vaak al niet meer. En ken je Fresku van Zwarte schapen? Voor mij toch wel een van de dopeste rapperts op het moment in NL. Dat je Zwarte Schapen als groep niets vind kan ik bij inkomen, Karimineel heeft niet het niveau om Fresku aan te vullen zoals een Sticks dat bij Rico doet of een Nosa bij Rosco (om maar wat artiesten uit de stallen van TopNotch te pakken). Ook de beats zijn niet echt lekker op vooral de Teemong producties na (zullen jou wel niet liggen ).

Stapler schreef:
@Kill: Ik heb de docu zojuist op youtube bekeken (weliswaar mist er iets van 8 min. van, helaas) maar ik zou het meer zakelijk noemen.
En over dat geld in die docu, volgens mij ging het ermeer om dat Kempi rond komt en niet Kees.

Ik denk trouwens dat Kees zelf pas de laatste 1.5/2 jaar een leuke cent over houd aan zijn label. Werkt er toch al 14(?) jaar aan. Hoeveel rendabele Hip-Hop labels zijn er trouwens in Nederland? Ik gok 2, TopNotch en De Ark.

jacknina schreef:
paar goeie en heel veel slechte bij Top-Notch

Neem aan dat je met slecht commerciële acts bedoelt die makkelijk, toegankelijk en gericht op de massa zijn?
Hoeveel van die slechte denk je dat een label in Nederland nodig heeft om ook wat te kunnen investeren in de "goeie" acts.

Ali B's label zal (helaas) ook wel winstgevend zijn hoor. Hij is niet voor niets rijke rapper van NL.

Sulejmani schreef:
Ali B's label zal (helaas) ook wel winstgevend zijn hoor. Hij is niet voor niets rijke rapper van NL.

Brainpower schijnt het rijkst te zijn.

ik weiger SPEC Entertainment een Hip-Hop label te noemen als ik kijk naar de muziek die erop uit komt.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:25 uur

geplaatst: vandaag om 02:25 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.