Genres / Hip-Hop / Nummers buiten het genre Hip-Hop die een Hip-Hop vibe hebben
zoeken in:
0
geplaatst: 16 december 2009, 15:45 uur
Ohio Players - Funky Worm
G-funk zoals we die van de vroegere dr. dre kennen, maar dat is logisch aangezien dit zijn inspiratie was.
G-funk zoals we die van de vroegere dr. dre kennen, maar dat is logisch aangezien dit zijn inspiratie was.
0
raffael77
geplaatst: 16 december 2009, 19:39 uur
Nu weten jullie misschien wel waar Nate Dogg zijn vocalen van heeft.
0
Harco
geplaatst: 16 december 2009, 20:18 uur
Dat nummer heb ik maandag nog opgezocht. 
Wordt gesampled op Cella Dwellas - Good Dwellas door Nick Wiz en is ook dit jaar nog eens gesampled voor Cormega's Define Yourself door D.R. Period.
Twee geweldige producers.

Wordt gesampled op Cella Dwellas - Good Dwellas door Nick Wiz en is ook dit jaar nog eens gesampled voor Cormega's Define Yourself door D.R. Period.
Twee geweldige producers.

0
Mb.
geplaatst: 16 december 2009, 23:03 uur
Harco schreef:
..en toch zijn de Dream Warriors met het nummer California Dreamin' de beste!

0
raffael77
geplaatst: 16 december 2009, 23:13 uur
Mb. schreef:
(quote)
Helemaal waar.
0
raffael77
geplaatst: 16 december 2009, 23:46 uur
O.C - Time's Up
Quasimoto - Come On Feet
Titel weet ik ff niet maar is wel van Necro
Marco Polo - Kwyjibo en volgens mij ook MF Doom
0
geplaatst: 17 december 2009, 14:51 uur
Of wat dacht je van "Come On Feet" van Melvin Van Peebles? De hele Sweet Sweetback's Baadasssss Song-soundtrack van deze man is eigenlijk een must voor fans van de Quasimoto-LP's. Tevens een van de eerste Blaxploitation-scores (zo niet dé eerste).
0
geplaatst: 17 december 2009, 21:13 uur
raffael77 schreef:
(embed)
O.C - Time's Up
(embed)
Quasimoto - Come On Feet
(embed)
(embed)
(embed)
O.C - Time's Up
(embed)
Quasimoto - Come On Feet
(embed)
(embed)
Die van Les DeMerle is zooooooooooo badass

0
geplaatst: 23 januari 2010, 13:53 uur
Die van Les Demerle en Can zijn dope. 
Die drumbreak in het midden.

Die drumbreak in het midden.

0
raffael77
geplaatst: 23 januari 2010, 18:04 uur
Nice tracks Osiris en niet vertellen dat het niet van Dusty Fingers komt hahahahaha
0
geplaatst: 8 juni 2010, 22:12 uur
Ik gooi het even over een andere boeg. Geen idee wat de users hiervan zullen vinden, maar zelf vind ik het erg vet. Een crossover van moderne hardcore (punk) en rap, maar met dan iets meer nadruk op dat eerste:
En ja, het zijn posers
En ja, het zijn posers

0
geplaatst: 28 juni 2010, 23:15 uur
bennerd schreef:
Ik gooi het even over een andere boeg. Geen idee wat de users hiervan zullen vinden, maar zelf vind ik het erg vet. Een crossover van moderne hardcore (punk) en rap, maar met dan iets meer nadruk op dat eerste:
(embed)
En ja, het zijn posers
(embed)
En ja, het zijn posers
Ooit Krutch of Boxcutter geprobeerd?
0
geplaatst: 28 juni 2010, 23:26 uur
Boxcutter ken ik wel ja, sterke band. De naam Krutch zegt mij ook wel wat, zitten/zaten daar geen leden van Wisdom in Chains in?
Maar Furious Styles heerst Boxcutter er naar mijn mening wel uit
FS heeft iets veel speelser, terwijl Boxcutter eerder de tough guy wil uithangen.
FS heeft iets veel speelser, terwijl Boxcutter eerder de tough guy wil uithangen.
0
raffael77
geplaatst: 28 juni 2010, 23:50 uur
De laatste 2 nummers hebben totaal geen hiphop vibe. het eerste lijkt meer punk dan hiphop ook al spit die gast wat rijmpjes.
Arsenal klinkt gewoon als een dance track waar meer een disco vibe in zit dan hiphop.
Goed geprobeerd maar helaas kunnen deze nummers mij niet overtuigen.
Neem een voorbeeld aan Zinulzki of Osiris
Arsenal klinkt gewoon als een dance track waar meer een disco vibe in zit dan hiphop.
Goed geprobeerd maar helaas kunnen deze nummers mij niet overtuigen.
Neem een voorbeeld aan Zinulzki of Osiris
0
geplaatst: 29 juni 2010, 00:59 uur
bennerd schreef:
Boxcutter ken ik wel ja, sterke band. De naam Krutch zegt mij ook wel wat, zitten/zaten daar geen leden van Wisdom in Chains in?
FS heeft iets veel speelser, terwijl Boxcutter eerder de tough guy wil uithangen. Zit idd leden van Wisdom in Chains!
Klopt ook idd dat hun de tough guy willen uithangen, maarja ik vind eigenlijk wel vet op z'n tijd!
0
geplaatst: 29 juni 2010, 13:34 uur
Vet is het sowieso wel ja. Die gehele 'rapcore'-stroming smaak ik wel.
0
geplaatst: 3 augustus 2010, 10:50 uur
Raffa ik heb toch altijd wel gevonden dat die arsenal track een hip hop vibe heeft. Het is natuurlijk geen standaard hip hop beat maar die zweverige sound kom je ook vaak in hip hop tegen bovendien rapt die tweede kerel zowat over de track. Het is geen volwaardige rap te noemen maar heeft zoch zeker wel die vibe... Het is natuurlijk een eerder trippy nummer met een discoinvloed maar hip hop kan je er toch echt wel in horen...
edit : En die kip is sowieso hip hop
edit : En die kip is sowieso hip hop

0
raffael77
geplaatst: 3 augustus 2010, 18:22 uur
Dope track Kemm. Ik kende hem wel maar is wel heel fijn.
@thgryda
Ik had niet eens het hele nummer geluisterd en hoor nu aan het einde dat er een beetje rap in voor komt.
@thgryda
Ik had niet eens het hele nummer geluisterd en hoor nu aan het einde dat er een beetje rap in voor komt.
* denotes required fields.