MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Nummers buiten het genre Hip-Hop die een Hip-Hop vibe hebben

zoeken in:
RedLightCityBoy
Mano Negra - King Kong Five

Ohio Players - Funky Worm

G-funk zoals we die van de vroegere dr. dre kennen, maar dat is logisch aangezien dit zijn inspiratie was.

raffael77

Nu weten jullie misschien wel waar Nate Dogg zijn vocalen van heeft.

Harco
Dat nummer heb ik maandag nog opgezocht.

Wordt gesampled op Cella Dwellas - Good Dwellas door Nick Wiz en is ook dit jaar nog eens gesampled voor Cormega's Define Yourself door D.R. Period.

Twee geweldige producers.

Mb.
Harco schreef:
Wordt gesampled op Cella Dwellas - Good Dwellas door Nick Wiz en is ook dit jaar nog eens gesampled voor Cormega's Define Yourself door D.R. Period.

..en toch zijn de Dream Warriors met het nummer California Dreamin' de beste!

Harco
Ik ken alleen hun eerste plaat!

raffael77
Mb. schreef:
(quote)

..en toch zijn de Dream Warriors met het nummer California Dreamin' de beste!

Helemaal waar.

raffael77

O.C - Time's Up

Quasimoto - Come On Feet

Titel weet ik ff niet maar is wel van Necro

Marco Polo - Kwyjibo en volgens mij ook MF Doom

raffael77 schreef:

(embed)

Quasimoto - Come On Feet

Of wat dacht je van "Come On Feet" van Melvin Van Peebles? De hele Sweet Sweetback's Baadasssss Song-soundtrack van deze man is eigenlijk een must voor fans van de Quasimoto-LP's. Tevens een van de eerste Blaxploitation-scores (zo niet dé eerste).

raffael77
Geweldig ja. Madlib is een echte crate digga

Gallow
boem

Harco
FIFA 2004 (ja, die was tof).

raffael77 schreef:
(embed)

O.C - Time's Up

(embed)

Quasimoto - Come On Feet

(embed)

Titel weet ik ff niet maar is wel van Necro

(embed)

Marco Polo - Kwyjibo en volgens mij ook MF Doom

Die van Les DeMerle is zooooooooooo badass

raffael77

Uit 1965!

Die van Les Demerle en Can zijn dope.

Die drumbreak in het midden.

raffael77
Nice tracks Osiris en niet vertellen dat het niet van Dusty Fingers komt hahahahaha

Ik gooi het even over een andere boeg. Geen idee wat de users hiervan zullen vinden, maar zelf vind ik het erg vet. Een crossover van moderne hardcore (punk) en rap, maar met dan iets meer nadruk op dat eerste:

En ja, het zijn posers

raffael77
Dan heeft het niet eens een hiphop vibe

bennerd schreef:
Ik gooi het even over een andere boeg. Geen idee wat de users hiervan zullen vinden, maar zelf vind ik het erg vet. Een crossover van moderne hardcore (punk) en rap, maar met dan iets meer nadruk op dat eerste:

(embed)

En ja, het zijn posers

Ooit Krutch of Boxcutter geprobeerd?

Boxcutter ken ik wel ja, sterke band. De naam Krutch zegt mij ook wel wat, zitten/zaten daar geen leden van Wisdom in Chains in?

Maar Furious Styles heerst Boxcutter er naar mijn mening wel uit FS heeft iets veel speelser, terwijl Boxcutter eerder de tough guy wil uithangen.

raffael77
De laatste 2 nummers hebben totaal geen hiphop vibe. het eerste lijkt meer punk dan hiphop ook al spit die gast wat rijmpjes.

Arsenal klinkt gewoon als een dance track waar meer een disco vibe in zit dan hiphop.

Goed geprobeerd maar helaas kunnen deze nummers mij niet overtuigen.

Neem een voorbeeld aan Zinulzki of Osiris

raffael77 schreef:

Goed geprobeerd maar helaas kunnen deze nummers mij niet overtuigen.

Daar ga ik een tijdje van wakker liggen.

bennerd schreef:
Boxcutter ken ik wel ja, sterke band. De naam Krutch zegt mij ook wel wat, zitten/zaten daar geen leden van Wisdom in Chains in?

Maar Furious Styles heerst Boxcutter er naar mijn mening wel uit FS heeft iets veel speelser, terwijl Boxcutter eerder de tough guy wil uithangen.

Zit idd leden van Wisdom in Chains!
Klopt ook idd dat hun de tough guy willen uithangen, maarja ik vind eigenlijk wel vet op z'n tijd!

Vet is het sowieso wel ja. Die gehele 'rapcore'-stroming smaak ik wel.

Yep, 1973

Raffa ik heb toch altijd wel gevonden dat die arsenal track een hip hop vibe heeft. Het is natuurlijk geen standaard hip hop beat maar die zweverige sound kom je ook vaak in hip hop tegen bovendien rapt die tweede kerel zowat over de track. Het is geen volwaardige rap te noemen maar heeft zoch zeker wel die vibe... Het is natuurlijk een eerder trippy nummer met een discoinvloed maar hip hop kan je er toch echt wel in horen...

edit : En die kip is sowieso hip hop

raffael77
Dope track Kemm. Ik kende hem wel maar is wel heel fijn.

@thgryda

Ik had niet eens het hele nummer geluisterd en hoor nu aan het einde dat er een beetje rap in voor komt.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:59 uur

geplaatst: vandaag om 12:59 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.