MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Nummers buiten het genre Hip-Hop die een Hip-Hop vibe hebben

zoeken in:
Mb. schreef:
(quote)

..en toch zijn de Dream Warriors met het nummer California Dreamin' de beste!

Klopt al vind ik Warren Gs Runnin with no breaks ook erg dope, maarja ik ben ook een fan van dat regulate album

FightForMore

Op één of andere manier heeft dit nummer een hiphop-vibe... Btw, één van m'n lievelings Punk-platen.

raffael77
Rage heeft wel meer nummers die een hip-hop vibe hebben. Ze zijn ook beinvloed door hiphop en meerdere stijlen muziek o.a. funk.

Zack La Rocha de zanger (Ik weet niet of ik zijn goed schijf) is enorm fan geweest van hiphop en heeft zelfs ook een hiphop album gemaakt volgens mij.

Dat klopt maar dat album is nooit uitgekomen. Hij heeft een HipHop nummer gemaakt met KRS-one en Last Poet met de naam CIA.

Kill_illuminati schreef:
Dat klopt maar dat album is nooit uitgekomen. Hij heeft een HipHop nummer gemaakt met KRS-one en Last Poet met de naam CIA.

Last Poet? Last emperor bedoel je?

Ik kwam niet op zijn naam en was te lui om het op te zoeken.

MAS
Heel het eerste RATM album heeft een hiphop vibe. Erg vet album ook. Dat hij Zack De La Rocha een hiphop album heeft uitgebracht wist ik niet. Jammer dat het nooit is uitgekomen.

Alles van Rage Against the Machine heeft een hiphop vibe.

bro
Rage Against the Machine doet dat inderdaad, en nog erg goed ook !

raffael77
Het zijn vaak van die nummers als Sabotage van Beastie Boys

Kill_illuminati schreef:

Ik denk met last emperor eigenlijk. Stond op lyricist lounge 1. Hij heet zack de la rocha trouwens

raffael77
Dat gabber nummer heeft helemaal geen hiphop vibe. Ook niet omdat Onyx erin gemixt is. Zo hadden wel vaker van dat soort dingen.

Lords Of The Underworld waren zeer grote fans van Lords Of The Underground en hadden muziek van hun kapot gesampled.

Intro van KRS-ONe op Return Of The Boombap:

We will be here forever.......... ook zo'n sample.

Er zijn wel gabber DJ's die vet scratchen maar weet hun naam niet.

Idd dat gabber nummer heeft alles behalve een hiphop vibe, er zijn zat voorbeelden dat ze Rap samplen.

raffael77
Helemaal met je eens. Zulke lui beter dood schieten hahahahaha.

MAS
Ik vond het wel een vet nummer. Onyx is zeer geschikt om te samplen voor een Hardcore nummer al heeft het misschien niet echt een hiphop vibe nee.

raffael77 schreef:
Helemaal met je eens. Zulke lui beter dood schieten hahahahaha.

whut?..

sq
Bij velen wellicht bekend, maar toch wel leuk om ´m ertussen te zetten, want deze live-versie zag ik zelf vandaag pas voor t eerst:

YouTube - Timmy Thomas - Why can't we live together 1973

raffael77
Lekkere plaat en zeker heeft ie een vibe.

sq
Ik had ook een beetje gelet op jouw bijdragen. Die Les Demerle ( ) is wel heel apart. Een Beatles-cover nog wel!

raffael77
Geen idee of dat een beatles cover was. Ik ken het nummer via Breaks albums

FightForMore
Stapler schreef:
(quote)

whut?..

Het is de waarheid, hip-hop liefhebbers & gabbers kunnen niet samen door één deur. Jammer dat we het moeten doen met een hardcore meets hip-hop album (Stijlloos). Btw, is dat hardcore nummer niet de sample van het nieuwe nummer van Dipset ?

FightForMore schreef:
(quote)

Het is de waarheid, hip-hop liefhebbers & gabbers kunnen niet samen door één deur. Jammer dat we het moeten doen met een hardcore meets hip-hop album (Stijlloos). Btw, is dat hardcore nummer niet de sample van het nieuwe nummer van Dipset ?
Ik luister best vaak hardcore en ga ook naar hardcore feesten terwijl ik toch echt wel een hiphopliefhebber ben dus jou bewering klopt volgens mij niet echt.

Nee vet kansloos, veel hardcore DJs draaiden vroeger trouwens hiphop en DJ Promo zit niet voor niets bij TopNotch, trouwens waarom denk je anders dat ze rappers samplen

MAS
Het gaat inderdaad makkelijk samen. Ik ben zelf ook wel eens op een hardcore feest geweest en op bijvoorbeeld Partyflock zie je dat hiphop ook bij veel hardcore liefhebbers populair is. Veel vrienden van mij luisteren ook naar zowel hiphop als hardcore en gaan naar feesten toe van allebei de genres.

FightForMore
Stapler schreef:
Nee vet kansloos, veel hardcore DJs draaiden vroeger trouwens hiphop en DJ Promo zit niet voor niets bij TopNotch, trouwens waarom denk je anders dat ze rappers samplen

Omdat ze anders niet kunnen aantonen dat hardcore enkel boemboemboem is. Ik begrijp niet wat Promo daar doet in TopNotch (bij TopNotch moet je allang niet meer zijn voor goede hip-hop, enkel Zwart Licht, Zo Moeilijk & nog een paar doen het goed), ookal willen ze dat zo graag, hardcore & hip-hop gaan niet samen. De cultuur is geheel anders.

Denk je dat gabbers hip-hop waarderen ? Ik heb al heel veel in ruzie gezeten met een leeghoofd, omdat hij denkt dat hardcore beter is dan hip-hop...

Wie maakt er dan ook ruzie over welk genre beter is

FightForMore
Ik heb nooit begonnen, als ik online kom op MSN, dan beginnen ze weer... En de liefde voor hip-hop zit te diep om die leeghoofden te negeren. Maar om deze discussie af te sluiten, hardcore kan niet samen gaan met hip-hop. De gabbercultuur is geheel anders dan de hip-hop cultuur.

Als folk zelfs samen gaat met metal, dan zie ik niet in waarom gabber niet samen kan gaan met hip-hop. Maar goed, dat is mijn mening.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:08 uur

geplaatst: vandaag om 13:08 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.