MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Oldskool tracks tot '97

zoeken in:
Harco
paulie_walnuts schreef:
Soundtrack van de Spike Lee film "Clockers".
Goeie film, zeker de moeite waard om eens te checken.

Delroy Lindo.
Keith David.

Maar Lee heeft veel betere films gemaakt dan Clockers.

Harco schreef:
(quote)

Delroy Lindo.
Keith David.

Maar Lee heeft veel betere films gemaakt dan Clockers.

Welke dan?
Ik heb de meeste films van Spike Lee gezien en Clockers en Malcolm X zijn m'n 2 favorieten.
Films zijn deels subjectief maar toch vind ik Do the right thing overrated en Clockers underrated.
De sfeer in Clockers is subliem. =)

Harco
She's Gotta Have It, Mo' Better Blues, Jungle Fever, Malcolm X, 25th Hour.

Do the Right Thing is inderdaad overgewaardeerd, als je kijkt naar wat mensen het magnum opus van Spike Lee vinden, maar het blijft gewoon een geweldige film.

Heb ook nog Summer of Sam liggen, recentelijk gekocht. Inside Man ook, maar qua stijl lijkt me dat totaal geen conventionele Spike Lee-film.

Harco schreef:
She's Gotta Have It, Mo' Better Blues, Jungle Fever, Malcolm X, 25th Hour.

Do the Right Thing is inderdaad overgewaardeerd, als je kijkt naar wat mensen het magnum opus van Spike Lee vinden, maar het blijft gewoon een geweldige film.

Heb ook nog Summer of Sam liggen, recentelijk gekocht. Inside Man ook, maar qua stijl lijkt me dat totaal geen conventionele Spike Lee-film.

Ik heb alleen Mo' better blues en Inside Man nog niet gezien maar ik denk niet dat die mijn Spike Lee favoriet zal veranderen. =)

En om on topic te blijven, hier nog wat old school tracks;

(Fat Joe komt echt hard op deze, Big Pun ook natuurlijk maar dat is vanzelfsprekend)

MAS
geniale nummers

Harco

Harco

MAS
Leuk nummer. Ik had nog nooit van de groep gehoord. Ik denk alleen niet dat ik dit een heel album goed ga vinden.

(De toen 13 jarige A+)

Vooral vet om Fat Joe nog kwaliteit te zien afleveren! Maar vind Flow Joe dan wel beter!

Harderwiek schreef:
Vooral vet om Fat Joe nog kwaliteit te zien afleveren! Maar vind Flow Joe dan wel beter!

Flow Joe is ook wel classic maar ik vind het "jealous one's envy" album beter dan z'n debuut eerlijk gezegd.

Miami Bass

They say we too fly!

Kos
herbertwest schreef:
Tried by Twelve

Vet!

Black Moon - Who Got Da Props

MAS
Canadese oldchool hiphop:

^

Nice, ik kende hem nog niet.

Classiccc ...

MAS
Een klassieker uit het Wild Pitch kamp. Een van mijn favo rappers uit de jaren 90.

Nog net 1997:

Kos
Raar idee van oldskool hebben jullie toch. .

Anyway, dit is pas memory lane!

Kos schreef:
Raar idee van oldskool hebben jullie toch. .

Hoezo?
Het hoeft toch niet per se 80's hip hop te zijn.

Gast
geplaatst: vandaag om 00:58 uur

geplaatst: vandaag om 00:58 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.