MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Oldskool tracks tot '97

zoeken in:
Rene1979
Dit topic is bedoelt om elkaar, maar vooral de jonge garde onder ons, kennis te laten maken met de creme de la creme van de oldskool hip hop. Wel een paar regeltjes

1. Track per dag
2. Track moet voor 1997 uitgebracht zijn
3. Moet hip hop zijn

Mijn track

Kos
Ik zou zeggen voor 1990 .

Maar nobel topic verder!

Oldskool ging ook maar tot 92.

pqt
Goed topic dit. Ik digg Oldskool echt voor geen meter, dus zou het leuk zijn als jullie nu is met iets leuks op de proppen komen te zetten

Leuk topic.

Zou niet hoger dan 92 willen gaan, de meeste mensen zijn denk ik wel bekend met veel van de mid-90's dingen.

Passing me by is een van mijn favoriete nummers ever.

MAS
Dan gooi ik er gelijk een klassieker in:

Een track per dag, CannabisFristi, zie de eerste post.

CannabisFristi
@Rene1979: Kun je niet beter 3 tracks per dag doen zodat er 3 personen kunnen posten?
Misschien word het forum dan vaker bekeken ofzo.

Voor 1997 al oldskool.... Volgens mij luister ik naar préhistorische muziek.

Misschien is het de moeite waard om een kleine beschrijving van het nummer te geven in plaats van "domweg" YouTube-clipjes te posten. Wellicht kun je de jonge garde op die manier ook sneller enthousiasmeren.

Bij mijn weten is alles ongeveer voor Run-DMC oldskool . Als ik gasten hoor van: ja man ik luister vooral oldskool 2pac enzo Dan denk ik ja zal wel, maar oldskool is het niet haha.
Maarja het is ook maar een term, kan een boeiend topic worden verder!

Rap Hip-Hop Timeline 1970-1989 - digitaldreamdoor.com
Leek mij wel boeiend voor jullie .

1983

Run-D.M.C. release their first single, "Sucker MCs/It's Like That." With it's spare beats and hard, aggressive rhymes, it signals the beginning of the end for "Old School" hip-hop artists.

MAS
Ik dacht een track per dag per user.

@Stapler: De eerste 2 pac-albums vind ik eigenlijk nog wel onder oldschool vallen. Maarja dat is inderdaad voor iedereen verschillend.

L_T_B schreef:
Voor 1997 al oldskool.... Volgens mij luister ik naar préhistorische muziek.

Misschien is het de moeite waard om een kleine beschrijving van het nummer te geven in plaats van "domweg" YouTube-clipjes te posten. Wellicht kun je de jonge garde op die manier ook sneller enthousiasmeren.

Hiphop is natuurlijk een vrij nieuw genre. Maar de oldskool liep dus niet tot 1997, maar tot 1992. Wat nog steeds niet heel lang geleden is, ik weet het.

Volgens mij is oldschool een relatief begrip binnen de hiphop, iedereen gebruikt het in ieder geval anders. Het lijkt me handig voor dit topic om gewoon '97 aan te houden voor dit topic.

pqt
De muziek van na 1995 begon ik leuk te vinden, dus ik zelf vind alles voor 1995 Oldskool.

Mb.
L_T_B schreef:

Dit dus. Anders is het net als de 'videos' of 'maak kennis met..'' topics.

Outblasty schreef:
Volgens mij is oldschool een relatief begrip binnen de hiphop, iedereen gebruikt het in ieder geval anders.

Dat dus. Altijd dat gezeur over wat nou oude school is ja of nee..

CannabisFristi
Troubleneck Brothers-Back To The Hiphop.
1994.
The Bronx,New York.
De echte echte echte echte echte echte echte hiphop.
C.L.A.S.S.I.C

CannabisFristi schreef:
Troubleneck Brothers-Back To The Hiphop.
1994.
The Bronx,New York.
De echte echte echte echte echte echte echte hiphop.
C.L.A.S.S.I.C

(embed)

Dat is idd wel een erg vet nummer, nooit van die lui gehoord trouwens

P-DawG
Het beste nummer ooit mag natuurlijk niet ontbreken:

Nee hoor, zelfs niet het beste hip-hopnummer ooit, die eer gaat namelijk al naar Represent.

Maar geweldig nummer natuurlijk, en die clip had ik nog nooit gezien, cool!

Oldskool en onbekend (op MusicMeter althans).

415 - Ain't Nothin' But A Come Up

415 was an American hip hop group that formed in Oakland, California in 1988. The group was composed of rappers Richie Rich and D-Loc, and producers DJ Daryl and J.E.D. [...] The group takes its name from the telephone area code 415, which originally served San Francisco and Oakland.

MAS
Klassieker van 3rd Bass met daarop het debuut van Zed Love X die later bekendheid zou verwerven onder de naam MF Doom.

Rene1979
Nee jongens per persoon 1 track per dag. Dus niet 1 track per dag... Dus elke user mag elke dag een track plaatsen. Dit is om te voorkomen dat we met zijn allen 6 tracks in een post stoppen want dan bloed het zo snel dood....

Mijn track voor vandaag:

Mijn bijdrage van het uitstekend album uit 1990. Echt pro-black hiphop. Was in die tijd een duidelijk subgenre.

toris
Dan gooi ik er ook een klassieker in:

Binnenkort is Madvillainy ook oldschool.

Rene1979
Daarom heb ik ook tot 97 staan

MAS
Drie goede keuzes hierboven. Het gelijknamige album van Paris is ook zeker een aanrader en een kleine klassieker in mijn ogen.

Mijn bijdrage voor vandaag is Naughty By Nature - Everything Is Be Alright. Vrolijke klinkende hiphop met blije samples uit begin jaren negentig. Misschien wel mijn favoriete periode in hiphop. De onderwerpen zijn vaak wel zwaar maar Naughty By Nature brengt het met een erg fijne flow op een "vrolijke" manier.

Kos
Jaaaa, weet nog goed dat die elke week bij Yo MTV raps langskwam, loved it!

Ik hoor toch liever een gritty beat onder dat soort teksten, Treach is echt dope maar dit soort beats luister ik niet lang naar.

Dit is voor mij echt een classic:

Having that gang war
We want to know what you're fighting for
Fighting over colors?
All that gang shit is for DUMB muthafuckas

Gast
geplaatst: vandaag om 02:37 uur

geplaatst: vandaag om 02:37 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.