Genres / Hip-Hop / Zijn er nog mensen die zich soms storen aan...?
zoeken in:
0
geplaatst: 19 december 2010, 12:41 uur
Tja, je moet het niet heel gek vinden als ik een bericht dat zo is opgesteld persoonlijk neem. Maar ok.
0
geplaatst: 19 december 2010, 14:58 uur
klootviool schreef:
Verder moet je harde uitspraken in hip hop meestal opvatten als polemiek.
Verder moet je harde uitspraken in hip hop meestal opvatten als polemiek.
Overdreven uitspraken doen gewoon om een discussie uit te lokken, inderdaad. Ik doe het zelf ook wel regelmatig in discussies met anderen, op die manier kom je veel meer te weten.
0
geplaatst: 19 december 2010, 16:14 uur
Boeiend interview met Salah Edin:
http://pauwenwitteman.vara.nl/Fragment-detail.1548.0.html?&tx_ttnews[tt_news]=19227&tx_ttnews[backPid]=116&cHash=2e129b1af7b0a67c608fcfecabeb390d
Ik poste eerste de verkeerde maar hij staat niet op youtube.
http://pauwenwitteman.vara.nl/Fragment-detail.1548.0.html?&tx_ttnews[tt_news]=19227&tx_ttnews[backPid]=116&cHash=2e129b1af7b0a67c608fcfecabeb390d
Ik poste eerste de verkeerde maar hij staat niet op youtube.

0
Harco
geplaatst: 19 december 2010, 16:58 uur
FlyLo schreef:
Overdreven uitspraken doen gewoon om een discussie uit te lokken, inderdaad. Ik doe het zelf ook wel regelmatig in discussies met anderen, op die manier kom je veel meer te weten.
(quote)

Maar vanwege de serieuze toon die IT voert in z'n nummers, lijkt het mij eerder onwetendheid aan zijn zijde dan polemiek.
0
geplaatst: 19 december 2010, 17:09 uur
Wat is volgens jou precies onwetendheid? Ik heb hem nog nooit op een loze uitspraak kunnen betrappen...
0
Harco
geplaatst: 19 december 2010, 18:08 uur
Ah, ik heb je vorige bericht verkeerd gelezen. Ik dacht dat je zei dat IT juist één van de rappers was die feiten NIET controleert.
0
geplaatst: 30 december 2010, 00:19 uur
Ach laten we niet vergeten dat wanneer iemand de gedachte vrij laat door bovenstaande uitspraak als stelling te nemen vanuit een beperkt "paradigma" zijn geest zijn vrije loop laat gaan en daarmee al een vooroordeel te pakken heeft. Wie luistert naar een nummer als Hey Young World van Slick Rick weet dat de boodschap die rappers veelal willen brengen als een vooruitgang dient te worden opgenomen, een vooruitgang die ze (merendeels) zijn gaan missen door eeuwenlange onderdrukking. Maar soms worden deze gevoelens zo onderdrukt (lees: Ghetto) dat deze gevoelens die voortvloeien uit het ontbreken van bepaalde eerdere vaak positieve gevoelens de echte taal lijken te spreken van wat iemand voelt. Uit de teksten die rappers erop nahouden lijkt vooral de wanhoop en de onmacht naar voren te komen als een opstap naar een wereld die moet schijnen als de zon dat doet. Als polemiek zou ik het niet willen beschrijven daar mensen geen discussie willen uitlokken maar naar mijn mening eerder gehoord willen worden, een monoloog dus, een vorm van het uitspreken van verlangens die ontbreken: zoals bijv. liefde ( en het ontbreken daarvan) vaak een geleider is van haat en wraak.
Ik vind het interessanter te weten te komen wat iemand beweegt deze rappers op te pakken en er naar te luisteren? Dan richt ik mij ook zeker op paulie_walnoten (verwijzing naar je zaakje?) daar hij toch het album Reasonable Doubt in zijn toplijst (mega-lijst overigens!) heeft staan. Immers is D'evils een regelrechte verwijzing naar de Illumaniti als overkoepelende organisatie die de touwtjes strak in handen heeft om een toneelstuk op te voeren waarin wij zogenaamd als kleine mensjes een hoofdrol kunnen spelen. Muziek heeft zijn kracht vooral doordat het gevoelens bij jou als luisteraar op doet rakelen waar je jezelf in terug kan vinden. Daarbij tevens ook de ander.
Ik vind het interessanter te weten te komen wat iemand beweegt deze rappers op te pakken en er naar te luisteren? Dan richt ik mij ook zeker op paulie_walnoten (verwijzing naar je zaakje?) daar hij toch het album Reasonable Doubt in zijn toplijst (mega-lijst overigens!) heeft staan. Immers is D'evils een regelrechte verwijzing naar de Illumaniti als overkoepelende organisatie die de touwtjes strak in handen heeft om een toneelstuk op te voeren waarin wij zogenaamd als kleine mensjes een hoofdrol kunnen spelen. Muziek heeft zijn kracht vooral doordat het gevoelens bij jou als luisteraar op doet rakelen waar je jezelf in terug kan vinden. Daarbij tevens ook de ander.
0
geplaatst: 30 december 2010, 00:46 uur
Illuminati sorry lul ook met zoveel gevoel dat ik soms het script matige in het hoofd vergeet.
Trouwens een interisante leist Improvision. Als je snapt wat ik bedoel, dat vindt ik het belangrijkst!
Trouwens een interisante leist Improvision. Als je snapt wat ik bedoel, dat vindt ik het belangrijkst!
0
Improvision
geplaatst: 30 december 2010, 00:54 uur
Wybe de Greef schreef:
Illuminati sorry lul ook met zoveel gevoel dat ik soms het script matige in het hoofd vergeet.
Nu ja, ik vind dat je geloof in de Illuminati je geloofwaardigheid wat aantast.

Voor de rest wel een mooi stukje.
0
geplaatst: 30 december 2010, 00:59 uur
Dat is vreemd gezien het feit dat ik bij mensen om mij heen de gevoelens die ze hebben over het fenomeen Illuminati (NWO) probeer te temperen. Voel mij overigens soms wel eens een speelbal maar dat terzijde.
0
geplaatst: 30 december 2010, 01:05 uur
Dank je Stapler. Vind het trouwens zo heerlijk dat andere leden van deze site jouw muzieksmaak weer breder maken.
0
geplaatst: 7 januari 2011, 01:45 uur
Wybe de Greef schreef:
Ach laten we niet vergeten dat wanneer iemand de gedachte vrij laat door bovenstaande uitspraak als stelling te nemen vanuit een beperkt "paradigma" zijn geest zijn vrije loop laat gaan en daarmee al een vooroordeel te pakken heeft. Wie luistert naar een nummer als Hey Young World van Slick Rick weet dat de boodschap die rappers veelal willen brengen als een vooruitgang dient te worden opgenomen, een vooruitgang die ze (merendeels) zijn gaan missen door eeuwenlange onderdrukking. Maar soms worden deze gevoelens zo onderdrukt (lees: Ghetto) dat deze gevoelens die voortvloeien uit het ontbreken van bepaalde eerdere vaak positieve gevoelens de echte taal lijken te spreken van wat iemand voelt. Uit de teksten die rappers erop nahouden lijkt vooral de wanhoop en de onmacht naar voren te komen als een opstap naar een wereld die moet schijnen als de zon dat doet. Als polemiek zou ik het niet willen beschrijven daar mensen geen discussie willen uitlokken maar naar mijn mening eerder gehoord willen worden, een monoloog dus, een vorm van het uitspreken van verlangens die ontbreken: zoals bijv. liefde ( en het ontbreken daarvan) vaak een geleider is van haat en wraak.
Paulie walnuts is een personage uit "The Sopranos" (serie).

Wat D'evils betreft, buiten de sample van prodigy in de hook is er weinig dat naar illuminati verwijst.
Het gaat eerder over de "innerlijke duivel" en voor de rest zijn het wat random lines.
Eén van men favoriete tracks van jigga btw.
Zelfs al was de track gefocuset op illuminati, zou ik er nog steeds van kunnen genieten, al ben ik het niet eens met de boodschap.
Hoewel ik me er wel aan kan storen.
Hetzelfde geldt voor de constante religieuze verwijzingen in tracks.
Ik ben namelijk nogal "anti"-theïstisch ingesteld.
0
FightForMore
geplaatst: 7 januari 2011, 13:38 uur
Anno 2000-2010 komen met racisme is echt overbodig, redenen die de rellen van Watts veroorzaakt hebben zie je eigenlijk niet (in de meeste westerse landen dan) meer veel. Maar toch vinden ze het nodig om de blanken als de duivel voor te stellen. Denk je serieus dat wij een gemakkelijk leven hebben ? Ik erger me niet aan racisme, maar meer aan dat hypocriet gedrag die er aan hangt (de neef van Ice Cube heeft dit eens prachtig verwoord op z'n debuut, zie hiphopleeft.nl). Zoals ik al zei, nu moet je niet afkomen over racisme, maar als ik luister naar een Public Enemy of een Ice Cube (1985 tot 1995) dan geloof ik hun meer dan iemand anders. Zij geven niet de blanken de schuld, maar de blanke leiders.
0
geplaatst: 7 januari 2011, 13:45 uur
MJ_DA_MAN schreef:
Wel een aardig topic dit.
Soms erger ik me er wel aan ja, bijv. bij dead prez - Let's Get Free, wat een achterlijk album qua teksten. Maar als de muziek echt goed is maakt het me vaak weinig uit, zie o.a. JMT (doelend op Vinnie Paz). Als het over illuminati e.d. gaat boeit het me weinig gezien dat niet kwetsend bedoelt is i.t.t. racisme etc.
Wel een aardig topic dit.
Soms erger ik me er wel aan ja, bijv. bij dead prez - Let's Get Free, wat een achterlijk album qua teksten. Maar als de muziek echt goed is maakt het me vaak weinig uit, zie o.a. JMT (doelend op Vinnie Paz). Als het over illuminati e.d. gaat boeit het me weinig gezien dat niet kwetsend bedoelt is i.t.t. racisme etc.
Mee eens, hoewel ik het de laatste tijd toch steeds minder lijk te trekken ofzo. Vroeger luisterde ik er wat makkelijker overheen, nu leidt het toch vaker tot neeschudden en uitzetten.
Let's Get Free was ook het eerste waar ik aan moest denken, dat album is gewoon rasistich en kortzichtig, terwijl ik hem helemaal grijs heb gedraaid.
Illuminatti shit boeit me ook niet tenzij het een gimmick van een artiest is die gewoon interresant wil doen. Dat stoort me nog wel het meest, rappers die slim willen overkomen, het is gewoon doorzichtig. Dan liever een flowloze Immortal Technique die tenminste gelooft in wat ie spit, bij hem hoor je de frustratie en dat is vet. Zelfs als ik het niet met em eens ben heb ik respect.
EDIT: Grappig, ik lees nu pas de rest van de thread.
0
geplaatst: 7 januari 2011, 13:55 uur
FightForMore schreef:
Anno 2000-2010 komen met racisme is echt overbodig, redenen die de rellen van Watts veroorzaakt hebben zie je eigenlijk niet (in de meeste westerse landen dan) meer veel. Maar toch vinden ze het nodig om de blanken als de duivel voor te stellen. Denk je serieus dat wij een gemakkelijk leven hebben ? Ik erger me niet aan racisme, maar meer aan dat hypocriet gedrag die er aan hangt (de neef van Ice Cube heeft dit eens prachtig verwoord op z'n debuut, zie hiphopleeft.nl). Zoals ik al zei, nu moet je niet afkomen over racisme, maar als ik luister naar een Public Enemy of een Ice Cube (1985 tot 1995) dan geloof ik hun meer dan iemand anders. Zij geven niet de blanken de schuld, maar de blanke leiders.
Dat kan best zijn maar racisme zal altijd blijven bestaan, je woont toch zelf ook wel in Nederland ? Merk je dan niks van een ruk naar rechts ? Ik in Belgie allessinds wel, de tolerantie vermindert met de dag, de gedachte aan WO II lijkt wat te vervagen. Nu zijn het de moslims en als het de moslims niet zijn, zijn het, in Belgie althans, de Walen wel... In de VS is de situatie niet anders, zwarten en hispanics hebben daar natuurlijk een lange weg afgelegd en de situatie is inderdaad niet meer te vergelijken met deze ten tijde van de Watts rellen. Maar je kan er zeker van zijn dat minderheden nog steeds veel shit ervaren. Je hoeft er natuurlijk niet de hele dag over te lopen zeiken maar het is er nog zeker wel... Alleen veel minder uitgesproken als vroeger.
0
FightForMore
geplaatst: 7 januari 2011, 14:47 uur
Ik woon in België en hier krijgen immigranten gratis een bepaald bedrag per maand (dat is pas discriminatie). 

0
geplaatst: 7 januari 2011, 14:53 uur
Lol.. Maar wel positieve!
. Hier stoppen we ze in gevangenissen (en noemen het Asielen, alsof het dieren zijn) en schoppen we ze na 11 jaar wachten vrolijk weer de grens over zonder paspoort en/of geld. Dat noem ik pas discriminatie.
Als je wil weten of er in je land racisme is, loop eens een moskee of synagoge in en vraag het aan de mensen je zult ongetwijfeld een boeiend gesprek krijgen
.
. Hier stoppen we ze in gevangenissen (en noemen het Asielen, alsof het dieren zijn) en schoppen we ze na 11 jaar wachten vrolijk weer de grens over zonder paspoort en/of geld. Dat noem ik pas discriminatie.Als je wil weten of er in je land racisme is, loop eens een moskee of synagoge in en vraag het aan de mensen je zult ongetwijfeld een boeiend gesprek krijgen
.
0
geplaatst: 7 januari 2011, 15:07 uur
FightForMore schreef:
Ik woon in België en hier krijgen immigranten gratis een bepaald bedrag per maand (dat is pas discriminatie).
Jah een uitkering om niet te werken daarin verschillen ze alvast niet van onze politici die krijgen ook betaald om niks te doen... En jammer genoeg een beetje meer als die immigranten waar jij het over hebt

Stapler: Racisme komt vaak ook van twee kanten en zij zullen ongetwijfeld een slachtoffer rol willen innemen in die discussie. Terwijl er langs hun kant ook genoeg racisme is tegenover autochtone burgers, dat is gewoon zo. Bovendien zijn al die vooroordelen ook wel op losse feiten gebaseerd, klagen over discriminatie is makkelijk, maar je moet ook willen aanvaarden dat de situatie langs beide kanten is scheef getrokken, om tot een compromis te kunnen kome. En dat is wat vaak niet gebeurt, hetgeen natuurlijk weer een voedingsbodem is voor extreem rechts. Trouwens in een synagoge zullen ze niet veel met jou praten hoor... Die jongens zijn pas slecht ingeburgerd maar vaker bravere jongens dan moslims dus wordt het van hun meer aanvaard. Het zijn culturele verschillen zegt men dan, niks aan te doen, het is maar hoe je het bekijkt... Maar zoals ik al zei, racisme zal altijd bestaan aan beide kanten en in moeilijkere tijden zullen mensen die anders helemaal niet zo eng denken erin meegesleurd worden. Wat dan weer leidt tot meer racisme langs de andere kant... Jammer maar helaas, ik heb er ook niet meteen een oplossing voor, buiten dan zelf er zo weinig mogelijk rekening mee houden en iedereen op dezelfde manier te behandelen. Dan zul je zien dat slechte mensen nu eenmaal bestaan en heus niet alleen aan de andere kant van de taalgrens of in een andere gemeenschap...
0
FightForMore
geplaatst: 7 januari 2011, 15:18 uur
Racisme zal nu eenmaal blijven, het zit gewoon in ons instinct om mensen te haten en altijd de beste willen zijn.
We kunnen beter over racisme stoppen, anders word dit topic gesloten.
herman schreef:
Zolang het muziekgerelateerd blijft is er niets aan de hand. Politiek wordt nu eenmaal ook bezongen (berapt) in muziek.
Zolang het muziekgerelateerd blijft is er niets aan de hand. Politiek wordt nu eenmaal ook bezongen (berapt) in muziek.
We kunnen beter over racisme stoppen, anders word dit topic gesloten.
0
geplaatst: 9 januari 2011, 05:45 uur
@ Paulie. De verwijzing naar het zaakje was natuurlijk niet al te serieus bedoeld. Heb overigens de Sopranos veelal gevolgd maar dat Paulie de eervolle naam Walnuts draagt is mij niet bijgebleven. Overigens wel grappig. En om D'evils een regelrechte verwijzing naar de Illuminati te noemen is inderdaad nogal kortzichtig en wel erg kort door de bocht op basis van een Sample.
Het gaat zoals je al juist aangaf over het slechte of 'de duivel' die grip kan krijgen op je manier van denken en deze vervolgens verblind, niet over de Illuminati als zodanig.
AL heb ik wel sterke vermoedens dat vele mensen (ook niet-christenen) de duivel((se) manier van denken) en de Illuminati tegenwoordig op een lijn stellen. Een goedemorgen allemaal....zzzz
Het gaat zoals je al juist aangaf over het slechte of 'de duivel' die grip kan krijgen op je manier van denken en deze vervolgens verblind, niet over de Illuminati als zodanig.
AL heb ik wel sterke vermoedens dat vele mensen (ook niet-christenen) de duivel((se) manier van denken) en de Illuminati tegenwoordig op een lijn stellen. Een goedemorgen allemaal....zzzz
0
geplaatst: 9 januari 2011, 19:12 uur
Wybe de Greef schreef:
@ Paulie. De verwijzing naar het zaakje was natuurlijk niet al te serieus bedoeld. Heb overigens de Sopranos veelal gevolgd maar dat Paulie de eervolle naam Walnuts draagt is mij niet bijgebleven. Overigens wel grappig. En om D'evils een regelrechte verwijzing naar de Illuminati te noemen is inderdaad nogal kortzichtig en wel erg kort door de bocht op basis van een Sample.
Walnuts is Paulie z'n bijnaam.
Hij heeft die bijnaam verkregen door ooit een vrachtwagen te kapen waarvan hij dacht dat er televisies in zaten maar er zaten alleen walnoten in.

Zijn echte achternaam is Gaultieri.
Complottheorieën zoals die van illuminati blijven aantrekkelijk voor veel mensen, zo blijkt.
Het mysterieuze aspect en de illusie van meer te weten dan de zogezegde naïeveling, is wat het geloof in complottheorieën als illuminati in leven houdt.
Zolang de beweringen niet ondersteund worden door fatsoenlijk bewijs,
blijven ze me storen.
* denotes required fields.