Genres / Hip-Hop / De hip-hop album decennium-awards!
zoeken in:
0
geplaatst: 18 januari 2011, 10:03 uur
Bwa al bij al toch een mooie winnaar vind ik, iemand zei hetzelfde over time being, zou te voorspelbaar zijn... Ik vind het een mooie top 5, ze mogen van mij allemaal winnen 

0
geplaatst: 18 januari 2011, 10:58 uur
De meeste hebben inmiddels wel hun stem uitgebracht. Dus de deadline lijkt mij prima.
0
geplaatst: 18 januari 2011, 18:42 uur
0
geplaatst: 18 januari 2011, 18:45 uur
Toch verrassend weinig stemmen voor Be en Time Being vind ik.
0
geplaatst: 19 januari 2011, 06:41 uur
Reijersen schreef:
Dan hebben we dus een winnaar.
(quote)
Dan hebben we dus een winnaar.
Het is altijd morgen.

0
geplaatst: 20 januari 2011, 12:01 uur
Ik heb de ladder niet gemaakt, dus het is niet aan mij om de winnaar te plaatsen.
0
P-DawG
geplaatst: 20 januari 2011, 14:48 uur
Voor de liefhebbers, de astronauten, de doerakken, de schavotten, de patsers, de ... Oké, oké speciaal voor thgryda: de officiële Hip-Hop Decennium-Awards hier op MuMe.
De laagste tree op het erepodium wordt gevuld door de heren Deacon the Villain en Natti van CunninLynguists voor het fabriceren van het fabelachtige A Piece Of Strange uit 2006 !

Kno schitterde, zoals ons publiek het graag ziet, in afwezigheid. In een korte reactie gaf hij later aan: 'Jullie verdienen helemaal geen reactie van mij, maar ik doe het lekker toch! Na-na-na-na-na!'
En de award voor het op een na meest geliefde album van het afgelopen decennium... Het, logischerwijs, op een tweede plaats geëindigde... Met een totaal van 82 punten... Het eindresultaat van een gouden combinatie tussen een gemaskerde superheld met overgewicht en een paddo-etende dierenvriend... Gaat naar Madvillainy uit 2004 !

Madlib kon helaas niet komen. Later werd hij door een Overijsselse boswachter gespot tijdens een schijnbaar rituele dans met een flamengo, drie kangeroes en een jerrycan bospaddenstoelensoep. DOOM gaf middels een rooksignaal aan dat hij in het gezelschap van Viktor Vaughn was gaan tafeltennissen en de tijd was vergeten. Wat ons op het volgende punt brengt; Wie was dan die gemaskerde man die alle borrelhapjes in een doggy bag schoof, 'zijn' zilveren trofee ophaalde en vervolgens met de noorderzon vertrok?
En dan nu. Het moment waar jullie allen met smart naar uit hebben gekeken. Met maar liefst 94 punten is... Onder de Hip-Hop liefhebbers van MuMe... Tot de absolute nummer 1... Van het afgelopen decennium... Verkozen... Uit het jaar 2008 afkomstige...When Life Gives You Melons You Paint That Shit Gold van Atmosphere !

Ant en Slug lieten in een korte video-reactie, beide verkleed als huilende clown, weten, 'blij', te zijn met de award, maar gaven wel aan: 'Wat hadden jullie dan verwacht met een gouden hoes?' Onze juryleden zijn het antwoord nog immer schuldig en wij weten wel waarom.
De complete uitslag zag er als volgt uit:
94 Atmosphere - When Life Gives You Lemons You Paint That Shit Gold (2008)
82 Madvillain - Madvillainy (2004)
74 CunninLynguists - A Piece of Strange (2006)
67 Deltron 3030 - Deltron 3030 (2000)
65 CYNE - Time Being (2003)
54 Typhoon - Tussen Licht en Lucht (2007)
49 Blackalicious - Blazing Arrow (2002)
45 Common - Be (2005)
35 CunninLynguists - Will Rap for Food (2001)
31 P.O.S. - Never Better (2009)

De laagste tree op het erepodium wordt gevuld door de heren Deacon the Villain en Natti van CunninLynguists voor het fabriceren van het fabelachtige A Piece Of Strange uit 2006 !

Kno schitterde, zoals ons publiek het graag ziet, in afwezigheid. In een korte reactie gaf hij later aan: 'Jullie verdienen helemaal geen reactie van mij, maar ik doe het lekker toch! Na-na-na-na-na!'
En de award voor het op een na meest geliefde album van het afgelopen decennium... Het, logischerwijs, op een tweede plaats geëindigde... Met een totaal van 82 punten... Het eindresultaat van een gouden combinatie tussen een gemaskerde superheld met overgewicht en een paddo-etende dierenvriend... Gaat naar Madvillainy uit 2004 !

Madlib kon helaas niet komen. Later werd hij door een Overijsselse boswachter gespot tijdens een schijnbaar rituele dans met een flamengo, drie kangeroes en een jerrycan bospaddenstoelensoep. DOOM gaf middels een rooksignaal aan dat hij in het gezelschap van Viktor Vaughn was gaan tafeltennissen en de tijd was vergeten. Wat ons op het volgende punt brengt; Wie was dan die gemaskerde man die alle borrelhapjes in een doggy bag schoof, 'zijn' zilveren trofee ophaalde en vervolgens met de noorderzon vertrok?
En dan nu. Het moment waar jullie allen met smart naar uit hebben gekeken. Met maar liefst 94 punten is... Onder de Hip-Hop liefhebbers van MuMe... Tot de absolute nummer 1... Van het afgelopen decennium... Verkozen... Uit het jaar 2008 afkomstige...When Life Gives You Melons You Paint That Shit Gold van Atmosphere !

Ant en Slug lieten in een korte video-reactie, beide verkleed als huilende clown, weten, 'blij', te zijn met de award, maar gaven wel aan: 'Wat hadden jullie dan verwacht met een gouden hoes?' Onze juryleden zijn het antwoord nog immer schuldig en wij weten wel waarom.
De complete uitslag zag er als volgt uit:
94 Atmosphere - When Life Gives You Lemons You Paint That Shit Gold (2008)
82 Madvillain - Madvillainy (2004)
74 CunninLynguists - A Piece of Strange (2006)
67 Deltron 3030 - Deltron 3030 (2000)
65 CYNE - Time Being (2003)
54 Typhoon - Tussen Licht en Lucht (2007)
49 Blackalicious - Blazing Arrow (2002)
45 Common - Be (2005)
35 CunninLynguists - Will Rap for Food (2001)
31 P.O.S. - Never Better (2009)

0
geplaatst: 20 januari 2011, 14:58 uur
Dat is allemaal zéér interessant, informatief, en vooral goed om te weten.
0
geplaatst: 20 januari 2011, 15:40 uur
Nice en nog wel speciaal voor mij, netjes. Mooie top vijf en een mooi podium 

0
geplaatst: 24 juli 2011, 20:11 uur
Misschien kunnen de hiphop-liefhebbers in dit topic hun top 20 van de jaren '90 posten:
Muziek >> Toplijsten en favorieten >> De MuMe Top 40 van de Jaren '90
Lees even de eerste post om te kijken wat precies de bedoeling is.
Muziek >> Toplijsten en favorieten >> De MuMe Top 40 van de Jaren '90
Lees even de eerste post om te kijken wat precies de bedoeling is.

0
geplaatst: 26 juli 2011, 10:23 uur
Er stromen daar toch al een paar lijstjes binnen.
Nog iemand die zijn album top 20 van de 90s wil posten daar?
Nog iemand die zijn album top 20 van de 90s wil posten daar?

0
geplaatst: 29 juli 2011, 14:39 uur
Ik zou wel een lijst willen maken, maar ik kom niet eens tot de 15 albums.
0
geplaatst: 29 juli 2011, 14:57 uur
herman schreef:
Nou, de hiphoppers zijn niet zo van de lijstjes blijkbaar...
Nou, de hiphoppers zijn niet zo van de lijstjes blijkbaar...
Hiphoppers zijn sowieso niet echt actief binnen de diverse forums, je ziet ze voornamelijk bij albums en artiesten.
0
geplaatst: 29 juli 2011, 15:09 uur
Lijstjes maken is sowieso vooral iets voor pop/rockliefhebbers. Maar toch, ik hoop dat een Illmatic de eindlijst nog wel gaat halen. Zou toch wat zijn als die niet eens bij de beste 40 albums kwam...
0
geplaatst: 29 juli 2011, 15:29 uur
Ik was begonnen aan mijn lijst alleen kwam ik er al snel niet meer uit; teveel keuze. Verder zijn dat soort lijsten op MuMe erg voorspelbaar.
0
geplaatst: 29 juli 2011, 16:54 uur
Illmatic en Enter the Wu-Tang zouden er echt in moeten. Maar goed, ik ging ook al twee dagen mijn lijst posten...
0
geplaatst: 29 juli 2011, 17:43 uur
Dat is het hem ook juist: dat zijn de meest voorspelbare hiphopalbums die er, mochten er genoeg hiphopliefhebbers hun lijst plaatsen, toch wel inkomen.
0
geplaatst: 29 juli 2011, 17:50 uur
Ja, dat heb je met iedere site waar zo veel muziekliefhebbers samenkomen. De lijsten zijn erg voorspelbaar. Ik voorspel dat in die top 40 Nirvana, Radiohead, Pearl Jam, eventueel Nas, Tool en Neutral Milk Hotel zullen staan.
Maar dit gaat wel erg off-topic nu.
Maar dit gaat wel erg off-topic nu.
0
geplaatst: 29 juli 2011, 18:21 uur
MJ_DA_MAN schreef:
Ik was begonnen aan mijn lijst alleen kwam ik er al snel niet meer uit; teveel keuze. Verder zijn dat soort lijsten op MuMe erg voorspelbaar.
Ik had gehoopt dat er aardig wat hiphoppers een lijstje in zouden dienen en zo de lijst wat minder voorspelbaar zouden maken. Is toch een behoorlijk grote groep op de site, nu zal alleen Illmatic het halen gok ik (Wu-Tang maakt weinig kans vrees ik). Zou toch leuk zijn geweest als er 20 hiphopliefbbers een lijstje hadden gemaakt. Zo ondenkbaar leek het me niet, begin deze week...
Ik zal jouw lijstje wel maken als je het zelf niet doet.

0
Harco
geplaatst: 29 juli 2011, 18:26 uur
Niet dat ik niet van lijstjes ben - integendeel, zelfs - maar het is nogal moeilijk een lijstje maken als ik geen stemmen heb.
Als ik zo even iets uit de losse mouw schud, zou het toch van geen kant kloppen.
Maar sowieso dat Illmatic en Enter the Wu er niet in zouden staan.
Als ik zo even iets uit de losse mouw schud, zou het toch van geen kant kloppen.Maar sowieso dat Illmatic en Enter the Wu er niet in zouden staan.
0
geplaatst: 29 juli 2011, 18:29 uur
Over de jaren '90 gesproken: kunnen we in dit topic geen awards houden voor de jaren '90, zoals gedaan is met de jaren '00?
0
geplaatst: 29 juli 2011, 18:32 uur
MJ_DA_MAN schreef:
Ik houd niemand tegen.
Ik houd niemand tegen.
1. The Notorious B.I.G. - Life After Death
2. The Notorious B.I.G. - Ready to Die
3. Mobb Deep - The Infamous
4. Michael Jackson - HIStory
5. A Tribe Called Quest - Midnight Marauders
6. Mobb Deep - Hell on Earth
7. Wu-Tang Clan - Wu-Tang Forever
8. Common Sense - Resurrection
9. A Tribe Called Quest - The Low End Theory
10. Dr. Dre - The Chronic
11. Nirvana - Nevermind
12. FFWD - FFWD
13. Ghostface Killah - Ironman
14. Underworld - Second Toughest in the Infants
15. Gas - Königsforst
16. Ice Cube - AmeriKKKa's Most Wanted
17. Nas - Illmatic
18. MF DOOM - Operation: Doomsday
19. Pharoahe Monch - Internal Affairs
20. Raekwon - Only Built 4 Cuban Linx...

* denotes required fields.