menu

Genres / Hip-Hop / Hoe langer een hiphop album duurt, hoe slechter die wordt?

zoeken in:

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.musicmeter.nl/callbacks/imageproxy.php?img=http://i.imgur.com/rcNrT.gif

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

Troll alert

Raffael1977
Dahero1 schreef:
Het maakt niet zoveel uit hoelang een album is als de nummers erop maar goed zijn lijkt me. Je hoeft een album toch niet in 1 keer af te luisteren?

Een album is vaak een bij bijeenraping van verschillende nummers, maar omdat de nummers vaak rond hetzelfde tijdstip gemaakt zijn, hebben ze veel overeenkomsten. Ik kan ervan uitgaan dat de gevoelens die een artiest heeft tijdens het maken van een album zijn nummers beïnvloeden. Muziek draait tenslotte om de uiting en het waarnemen van gevoelens.

Er zijn genoeg albums waarin nummers niet echt op elkaar aansluiten en dan maakt het mij niet uit dat ze op een album van 2 uur staan of op een album van 1 uur. Ik luister dan bijvoorbeeld gewoon 1 nummer op de ene dag en een ander nummer de volgende dag. Ik heb liever dat artiesten veel nummers releasen dan weinig nummers op een album, zodat jij het nummer kan vinden die jou aanspreekt.

Ik zou er niks op tegen hebben als een artiest een album released van 10 uur of langer waarin er vanaf de eerste track tot de laatste track een verhaal verteld wordt of juist waarop nummer staan die niet op elkaar aansluiten qua verhaal of gevoel.

De aansluiting van nummers wordt vrijwel altijd gedaan door de master engineer. Die zorgt niet alleen voor de eind mix maar ook voor de volgorde van de nummers op een album. Dus nummers die bij elkaar passen zet hij/zij bij elkaar maar ook de opbouw van rustige nummers naar een climax toe worden ook bepaald door de master engineer mits de klant het niet toelaat. Dit maakt ook het verschil dat sommige albums sneller gekocht worden omdat er overal aan gedacht wordt. De fades bij nummers worden normaal gesproken ook door de master engineer gedaan en ook de stiltes tussen alle nummers en dat is niet altijd standaard 2 sec al denken veel dat wel.

Het ligt aan de artiest zelf of het boeiend blijft. Zijn de producties eentonig en constant met het zelfde trucje gedaan zoals bij Premier na '96 dan slaat de verveling gauw toe.

Misterfool
Dahero1 schreef:

Ik zou er niks op tegen hebben als een artiest een album released van 10 uur of langer waarin er vanaf de eerste track tot de laatste track een verhaal verteld wordt of juist waarop nummer staan die niet op elkaar aansluiten qua verhaal of gevoel.

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.musicmeter.nl/callbacks/imageproxy.php?img=http://comstat.memecdn.com/images/comment/1114.gif

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

Deze topic..
Rock fan zij..

Luv deze topic.

Glaciers of Ice schreef:
(afbeelding)
Troll alert

Lijkt me niet. Hij heeft heus wel een punt hoor. Ik heb daar ook wel vaker aan gedacht.

k.grubs
topictitel doet pijn aan mijn ogen (het album die... au)
En ik ken geen hiphopalbum dat ik niet te lang vind. Soms draai ik Paul's Boutique of Madvillainy helemaal.

Het is overigens 'het album dat', maar dat terzijde.

Ja ik kan me hier wel deels in vinden. Het ligt wel erg aan de algehele kwaliteit van een plaat natuurlijk. Blazing Arrows van Blackalicious vind ik gewoon heerlijk terwijl die plaat zo'n 75 minuten duurt. Hetzelfde geldt bij mij voor Hello Nasty van de Beasties. Een plaat als 2001 van Dre wordt echter naar verloop van tijd saai, afzonderlijk bijna allemaal wel sterke nummers, maar in het geheel genomen teveel van het goede. Ook de eerste soloplaat van Ol' Dirty Basterd heeft wat mij betreft dit probleem, die had daar beter een plaat van 10 nummers kunnen maken en dan was het net zo'n knetterharde classic geweest als Liquid Swords, zeker weten.

De nummers op Blazing Arrow en Hello Nasty lopen ook erg natuurlijk in elkaar over, dat is bij 2001 wat minder.

Right on.

Y'all know I'mma raise the bar though like Brigitte

Gast
geplaatst: vandaag om 13:08 uur

geplaatst: vandaag om 13:08 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.