MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / BedorvenLars singles topique.

zoeken in:
Aangezien de laatste tijd de kosmos overbevolkt wordt door rappers die zichzelf erg goed vinden, en omdat we ons af en toe vervelen, zullen ik en Lars binnenkort onze queeste beginnen om onze muzikale horizon te verbreden. Hoewel R&B/pop en hip-hop vaak onder dezelfde verzamelnaam te vinden zijn, kennen we allebei er nauwelijks iets van. Natuurlijk willen wij onze ervaringen delen met onze mede musicmeter leden, vandaar dat we hiervoor een topic hebben gesticht.

Wij zullen een poging wagen om elke single die we kunnen vinden te analyseren. Iemand moet het doen, maar uiteindelijk zullen wij de taak op ons nemen om het internet af te speuren, op zoek naar de verbogen juweeltjes in de hitlijsten. De ultieme guilty pleasure. Waar je alleen stiekem mee beweegt onder invloed op zaterdagnacht, om het vervolgens af te schuiven op de twee biertjes die je hebt gehad.

Ook suggesties zijn welkom!

Kom op mannen.
Geef ons wat R&B voer!

Rick Astley - Never Gonna Give You Up

Wat een prachtig nummer.
Meteen op repeat gezet.
Het klinkt alsof Rick Astley op de wc zit, en tegelijkertijd zijn boterham probeert te smeren met een lepel.
De clip is prachtig geschoten en ook Rick draagt bijpassende kleding waardoor hij zich gemakkelijk manoeuvreert op het podium.
Het refrein is toch echt wel het absolute hoogtepunt.
Hier doet Ricky een ode aan zijn meisje, en verteld dat hij haar nooit op zal geven.

Cijfer op de schaal van 10: een 1.

Dankje voor je bijdrage JLjuju.

Een gauwe ouwe, echter is het niet een fonkeling van nieuwe muziek waarop ik gehoopt had! Wat ik vooral interessant vind is de stem van Rick. Naast zijn -geheel in style- performance is het nummer buitengewoon pakkend. Zelfs bij de eerste klanken is het instant herkenbaar.

Ook is het interessant hoe dit nummer in godsnaam zo bekend is geworden. Een goede opener van het topique, aangezien het meteen een maatstaaf voor de beoordelingscijfer 4 is.

Lijst beoordelingen: Rick Ashley - Never gonna give you up: 2.5

Dit lijkt er meer op. Hoewel mijn laptop een probleem heeft met sommige filmpjes en die dus omtovert in een handvol pixels, klinkt het allemaal zeer aardig. Sterke beat, die oldschool ik kan danspasjes vibe en een veel te hoge mannenstem maken dit een zeer vermakelijk nummer. Bedankt, klinkt als iets wat het onderzoeken waard is.
7.
Zowel old als newschool tracks zijn welkom!

Haha die clip
Kijk aan het lijkt of ik mijn ultieme soort guilty pleasure track heb gevonden.
De beat is sterk en de soms valse tonen van de zanger maken het alleen maar doper.
Ik verwachtte een verschrikkelijk kut nummer maar dat valt reuze mee.
Vooral de geniale dansjes in de clip voegen wat extra's toe.
Onderzoek waardig inderdaad.
7.5.

Omdat jullie zo enthousiast zijn:

En een nieuwe :

Omdat honden met zonnebrillen de shit zijn.

Viervoeters zijn bazen inderdaad.
Wat ik van de track moet vinden weet ik niet echt. Toen de instrumentatie begon werd ik erg enthousiast, maar dat is ook veruit het hoogtepunt van het nummer. Er gebeurt te weinig om het lekker hard af te spelen, en dus blijft het voor mij haken op een mager vijfje.

Word up Kebabje.

Maar... als ik het goed heb, wordt dit een R&B-topic? Is niet helemaal duidelijk, als ik eerlijk ben.

Ik en Lars gaan opzoek naar nieuwe muziek. Aangezien we niets van R&B afweten willen we graag ons verdiepen hierin, de krochten van dit genre verkennen tot we bij de meest verdwaalde guilty pleasures tegenkomen op de hitlijsten. Dit doen we door middel van singles analyseren,
die users mogen plaatsen of als we zelf iets tegenkomen. Binnenkort beginnen we echt.

Het mag dus geen hitgevoelige hiphop zijn?

Rhythm & Poetry schreef:
Het mag dus geen hitgevoelige hiphop zijn?

Wij hebben een voorkeur naar (hit)gevoelige R&B, aangezien dat voor ons onbekend terrein is.

Brace is een oude bekende alhoewel ik dit nummer nog niet kende. Het is echter niet de parel waar wij naar opzoek zijn. Ondanks een erg sterk begin:

In het begin alles flex, goeie sex, dacht eindelijk een chick waarvan ik heb gedroomd.
Je was m'n vrouw, maar op een dag toen ik je zag voelde alles uit het niets weer dood gewoon

De pijn van Brace is voelbaar. Hij haalt namelijk een stem alsof hij geen testikels meer heeft. Het enige echte guilty pleasure moment was zijn accent bij het woord beter (op het eind van het nummer), en de overdreven instrumentatie op het refrein.
Helaas, niet mijn smaak. Een 3,5.

Word up Kebabje.

Tsja, net of jullie iets een voldoende gaan geven.

Bell Bill Devoe heeft van ons allebei een ruime voldoende gekregen. Brace lijkt mij niet een geschikte maatstaaf om ons iets te verwijten.

Ja, maar dat is meteen een pak onbekender. Dat mag dus wel gewoon?

Zolang het een single is mag je het posten
Valt me op dat er geen echte recente nummers zijn geplaatst. Er mag trouwens rap inzitten, zolang het zang gedeelte maar overheerst.
Edit: Na werk zal ik beluisteren.

Dit is nou niet precies mijn soort guilty pleasure R&B nummer.
Maar het is ook niet echt heel slecht.
Ginuwine zingt niet bepaald superieur en het raakt me totaal niet.
De beat vind ik wel grappig om voor een keer te horen.
Uiteindelijk geen slechte track, maar ook niet eentje die ik vaker zal gaan draaien.
Niet helemaal mijn ding.

4.5

Rhythm & Poetry schreef:
Ja, maar dat is meteen een pak onbekender. Dat mag dus wel gewoon?
Misschien moet je wat vaker Scrubs kijken.

Sowieso was het gewoon een hitje.

Anders dan mijn collega vind het wel een lekker nummer. De beat is heel erg simpel (had wel iets beter gekunt), maar vormt met de vocalen van GInuwine een acceptabel geheel. De combinatie straalt wederom die danspasjesswag uit, wat ook in de video tot uiting komt natuurlijk. Leuke track, maar het duurt iets te lang naar mijn mening. Zes.

Niet meteen R&B, maar wel meer pop-achtig (maar wel komend van een zingende hip-hop artiest). Zeker een van mijn 'guilty'-pleasures.

(Voor de hip-hop van Symmetry check Dusty Pick Up, check)

Gast
geplaatst: vandaag om 13:00 uur

geplaatst: vandaag om 13:00 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.