MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Hiphop tips van voor 1988

zoeken in:
Mwah, heeft vrij weinig met hiphop van doen. Gewoon een bluesnummer.

Dit komt meer in de buurt (1937! ):

Swag!

Als we toch zo gaan doen, 1928!

Skip naar 1:30 ongeveer, en je kan mij niet vertellen dat dat geen hiphop is. Grappige stemmen misschien, maar het is hiphop, vind ik.

Ik kan jou vertellen dat het geen hiphop is: het is geen hiphop.

Probeer eens wat te luisteren van Whodini. Klink erg relaxt.

Vertel je mij dat, Rob, of is dat slechts het schriftelijk overbrengen van wat je zou WILLEN vertellen?

Als het laatste waar zou zijn dan zou ik wel zijn begonnen over het drinken van thee.

1980

MAS

Ik kwam laatst deze video tegen. 'Hiphop historian' Jayquan behandeld daarin zo'n 20 hiphop platen (12" singles) die zijn uitgebracht in 1979. Erg leuk en informatieve video.

Voor mensen die geïntresseerd zijn in oldschool hiphop zijn Jayquans youtube kanaal en website 'The Foundation' sowieso aanraders. Jayquan heeft extreem veel kennis over jaren '80 hiphop en heeft een hoop super informatieve video's over oldschool hiphop groepen, rappers en labels. Op zijn website staan ook een aantal leuke (diepte) interviews met pioniers zoals Kool Moo Dee, Michael Jonzun en The Egyptian Lover.

Volgens mij heb ik Roxanne Shante nog niet langs zien komen hier , " Sharp as a knife " is een acid house classic uit 1988 , maar er is veel ouder werk van haar te vinden met Biz Markie , "Def Fresh Crew" is mijn favoriet van vroeger

MAS
Hiphouse of acid gecombineerd met rap vind ik dan weer minder, maar inderdaad wel een MC die veel leuke tracks heeft uitgebracht.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:02 uur

geplaatst: vandaag om 06:02 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.