Genres / Hip-Hop / Jazz-Hop
zoeken in:
0
geplaatst: 19 november 2012, 20:29 uur
Volgens mij nog niet langs een topic over jazzhop gekomen. Dus brand los.
0
Raffael1977
geplaatst: 20 november 2012, 18:10 uur
Dirruk schreef:
Bijna al het werk van Pete Rock heeft wel iets jazzys
Bijna al het werk van Pete Rock heeft wel iets jazzys
Wel gek dat ze hem The 1# Soul Brother noemen.
0
geplaatst: 20 november 2012, 18:49 uur
Raffael1977 schreef:
(quote)
Volgens mij begon hij zichzelf zo te noemen. Sowieso ging hij meer de soul kant op met Main Ingredient waar hij bij Mecca & Soul Brother juist jazzy was. Best grappig vanwege de titel.
0
Raffael1977
geplaatst: 21 november 2012, 11:39 uur
Hij gebruikte toch echt wel meer soul samples op die plaat Glaciers
Mecca and the Soul Brother - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org
Maar er zitten ook jazz muzikanten tussen en sommigen maar in die tijd best veel maakten overstapjes naar soulvolle muziek.
De reden dat hij die naam heeft is vanwege zijn soulvolle producties en niet zozeer soul samples.
Mecca and the Soul Brother - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org
Maar er zitten ook jazz muzikanten tussen en sommigen maar in die tijd best veel maakten overstapjes naar soulvolle muziek.
De reden dat hij die naam heeft is vanwege zijn soulvolle producties en niet zozeer soul samples.
0
geplaatst: 21 november 2012, 12:44 uur
Ik weet dat hij soul samples gebruikte op Mecca & The Soul Brother, maar het geluid is nog altijd jazzy doordat je bijvoorbeeld horns hoort. Bovendien hadden de soul samples vaak ook al een jazzy geluid. Main Ingredient heeft veel meer het soul geluid. Tracks als I Got A Love (mijn favoriete Pete Rock beat) waar je echt de vocalen hoort bijvoorbeeld.
0
Raffael1977
geplaatst: 21 november 2012, 13:14 uur
Wel typerend dat jij juist een nummer het beste vind dat volledig bestaat uit soul samples + hiphop samples van Biz Markie & Big Dady Kane.
The soul samples zijn van The Ambassadors en Me & Tim
Nu dan een track laten horen die wel echt jazz vibe heeft
0
geplaatst: 21 november 2012, 14:25 uur
Raffael1977 schreef:
Wel typerend dat jij juist een nummer het beste vind dat volledig bestaat uit soul samples + hiphop samples van Biz Markie & Big Dady Kane.
(embed)
(embed)
(embed)
(embed)
(embed)
(embed)
Pete Rock heeft die gewoon supervet geflipt. Ik vind die beats ook vet, maar er zijn beats waar Jazz beter is verwerkt. Sowieso vind ik soul & jazz het vetst in hiphop, maar ik sta ook open voor andere dingen. Ik vond TROY ooit zijn beste beat, maar waarschijnlijk praatte ik gewoon een beetje mee met de rest. Voor Pete Rock is het de beste puur vanwege de reden dat hij die beat heeft gemaakt en voor zijn verloren vriend. Mecca & Soul Brother vind ik wel beter geproduceerd dan Main Ingredient. Nujabes is voor mij een van de besten ooit, ondanks dat hij niet een hele grote discografie tot zijn beschikking heeft en hij is een pure jazz producer. Zijn jazz gehalte ligt vaak veel hoger dan bij andere jazzhop muzikanten.
Hier heb je een van mijn favoriete beats aller tijden, nog mooier omdat hij in 2007 nog bewees aan de top te staan:
Nog wat jazz
Ook erg vet:
Hier dan een beat met elektronische invloeden (geen dubstep) en tevens een van mijn favoriete Dilla beats:
0
geplaatst: 21 november 2012, 17:26 uur
Nice dingen hier. Sowieso is alles van Nujabes dope.
[embed]www.youtube.com/watch?v=rX_dygaDw5w[/embed]
[embed]www.youtube.com/watch?v=eyBcPhkxcEs[/embed]
En een van mijn all time favourites:
[embed]www.youtube.com/watch?v=YrW5Tga7-bw[/embed]
[embed]www.youtube.com/watch?v=rX_dygaDw5w[/embed]
[embed]www.youtube.com/watch?v=eyBcPhkxcEs[/embed]
En een van mijn all time favourites:
[embed]www.youtube.com/watch?v=YrW5Tga7-bw[/embed]
0
geplaatst: 28 november 2012, 18:18 uur
Een bekende van me is een grote jazz-fan, maar hoeft niet veel te hebben van hiphop. Nu komt kerst eraan en wil ik diegene eens introduceren aan wat jazz-hop. Iemand iets aan te raden wat voornamelijk een jazz-liefhebber kan waarderen?
Ik vraag dit voornamelijk omdat ik zelf goed kan zien wat ik vet vind en wat niet, maar ik ben juist minder van de jazz...
Ik vraag dit voornamelijk omdat ik zelf goed kan zien wat ik vet vind en wat niet, maar ik ben juist minder van de jazz...
0
Raffael1977
geplaatst: 28 november 2012, 18:28 uur
Een album dat het bij niet hiphoppers altijd heel goed gedaan heeft is Jazzamatazz 1 van Guru.
Ik denk ook wel albums van J. Rawls solo projecten die ook altijd vol jazz invloeden zitten en ook met live jazz muzikanten werkt. Hij speelt zelf ook piano/synth.
Album van Pete Rock Petestrumentals doet het ook altijd goed.
Ik denk ook wel albums van J. Rawls solo projecten die ook altijd vol jazz invloeden zitten en ook met live jazz muzikanten werkt. Hij speelt zelf ook piano/synth.
0
geplaatst: 29 november 2012, 01:28 uur
Raffael1977 schreef:
Een album dat het bij niet hiphoppers altijd heel goed gedaan heeft is Jazzamatazz 1 van Guru.
Jazzmatazz 1 van Guru is inderdaad zwaar ondergewaardeerd, puur omdat het geen Gang Starr album is en Guru solo rapt, iets wat mensen gewoon niet trok toentertijd. Productioneel heel erg fijn en Guru rapte gewoon constant door het hele album heen. Latere Jazzmatazz albums zijn niet zo goed, maar ook daarop staan wel wat hele goede nummers.
J. Rawls zouden ook inderdaad meer mensen naar moeten luisteren. Hij is ook een van de weinige artiesten die maar blijft groeien en erg creatief is. Hij heeft dit jaar nog een album met Casual uitgebracht die aardig sterk is en ook het Liquid Crystal Project wat niet geweldig is, maar zeker leuk is om naar te luisteren. Vorig jaar heeft hij echt een fantastisch album uitgebracht onder de naam Hip-Hop Affect en qua beats vind ik dat niemand aan hem kan tippen op dit moment. Was ook onderdeel van het geweldige 3582 (samen met Fat Jon).
0
geplaatst: 29 november 2012, 10:45 uur
Nice! Ik zat zelf ook al aan Jazzmatazz van Guru te denken!
Als het goed is heeft een lokaal muziekwinkeltje Jazzmatazz 1 nog wel liggen. Bedankt!
Als het goed is heeft een lokaal muziekwinkeltje Jazzmatazz 1 nog wel liggen. Bedankt!
0
geplaatst: 29 november 2012, 18:54 uur
0
geplaatst: 20 december 2012, 22:50 uur
Glaciers of Ice schreef:
J Dilla Turn me up some
J Dilla Turn me up some
Geweldige beat.
Ik wist helemaal niet meer dat die beat op dit album staat: Busta Rhymes - It Ain't Safe No More (2002)
0
geplaatst: 21 december 2012, 00:00 uur
Osiris Apis schreef:
Geweldige beat.
Ik wist helemaal niet meer dat die beat op dit album staat: Busta Rhymes - It Ain't Safe No More (2002)
(quote)
Geweldige beat.
Ik wist helemaal niet meer dat die beat op dit album staat: Busta Rhymes - It Ain't Safe No More (2002) Zeker een geweldige beat. Ik denk ook dat het te maken heeft met iets wat jij al zegt, dat je het al vergeten bent en waarschijnlijk komt het doordat het album geflopt is. Ik vind het ook geen goed album, maar die beat is echt geniaal. De details op de achtergrond, hoe de sounds die blijven veranderen op de achtergrond, echt mooi. Ik vind de versie op 64 Beats (Track 04) trouwens beter, daar klinkt het wat meer clean.
* denotes required fields.