MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Favoriete punchline

zoeken in:
Ieder zijn voorkeuren.

Je bitch deepthroath me 15 minuten lang, en noemt het hoofdkwartier - Raffaarlijk

Wat een slechte punchline. Het gedeelte voor de komma doet duidelijk geloven dat Raffaarlijk denkt dat vrouwen ook een piemel hebben. En hoofdkwartier heeft verder niet de betekenis van hoofdkwartier. Dus hij probeert dubbelzinnig te zijn, maar faalt gewoon. MC Robhef is beter. Vraag het MC Marsman.

No hate. Ik heb niet bedacht toch, moet je bij hem zijn.

Het mankement van veel Nederlandstalige rappers is dat ze de taal niet goed genoeg beheersen. Een voordeel is dat de luisteraar dit meestal niet erg vindt omdat ze zelf ook geen taalpuristen zijn. Neem bijvoorbeeld Per.Verz, een populaire rapper hier in Nederland, maar ik betrap hem vrijwel elke track op grote taalfouten.

Door dit mankement zijn er maar weinig rappers uit ons land die een leuke punchline kunnen droppen. Jiggy Djé en Faberyayo zijn voorbeelden van rappers die nog wel eens een lach op mijn gezicht kunnen toveren.

Swa
Klopt, dat valt mij ook op. Maar die line van Raffaarlijk klopt toch wel? Deepthroathen is toch hetzelfde als pijpen?

Ja, maar lees de zin nog eens goed. Wat R&P zegt klopt heel goed.

Overigens:
Rhythm & Poetry schreef:
tbrain, even serieus wat doet die kill hier?
je voegt niks toe, ik kan je missen als mijn schildklier.

Alleen true g'z snappen deze.

Swa schreef:
Klopt, dat valt mij ook op. Maar die line van Raffaarlijk klopt toch wel? Deepthroathen is toch hetzelfde als pijpen?

Niet helemaal. Het is volgens mij geen werkwoord, maar het komt van de film Deep Throat. In die film heeft een vrouw een clitoris in haar keel. Dus als Raffaarlijk 'gedeepthroat' wordt, zoals in die punchline, dan betekent het dat hij een clitoris in zijn keel heeft, en zijn bitch een (al dan niet plastic) penis heeft.

Rhythm & Poetry schreef:
(quote)

Niet helemaal. Het is volgens mij geen werkwoord, maar het komt van de film Deep Throat. In die film heeft een vrouw een clitoris in haar keel. Dus als Raffaarlijk 'gedeepthroat' wordt, zoals in die punchline, dan betekent het dat hij een clitoris in zijn keel heeft, en zijn bitch een (al dan niet plastic) penis heeft.

Volgens mij heeft swa gewoon gelijk hoor. Nouja, het staat niet gelijk aan pijpen, maar het is er een vorm van. Deepthroat wordt volgens mij ook uitgevoerd door de vrouw. Daarbij is de term volgens mij niet ontstaan door film (al is het wel een legendarische film natuurlijk).

Het kan zijn dat je de zin op twee manieren kunt interpreteren. Moeilijk aangezien dit natuurlijk geen werkwoord (in ieder geval Nederlandstalig werkwoord) betreft. Maar goed, de punchline wordt er niet beter op. Gezien hoofdkwartier totaal geen dubbele betekenis heeft in die zin.

Tenzij dat je je bitch haar mond en keel 'hoofdkwartier' noemt, maar dan houden de 15 minuten geen steek.

Dat ben ik met je eens, waardeloze punchline. Wel raar trouwens, ik snapte in eerste instantie niet eens wat je bedoelde, omdat de zin voor mijn gevoel gewoon klopt, en het voor mij logisch klinkt dat een vrouw iemand 'deepthroat' en niet andersom. Volgens mij bestaat er trouwens ook wel een bepaalde vorm dat de man het doet, en is daar een naam voor, maar zoveel verstand heb ik er ook weer niet van.

Maargoed, laten we ontopic blijven. Ik heb trouwens echt nog nooit van die Raffaarlijk gehoord.

Ik ook niet. Bij PunchOutBattles gaat mijn voorkeur uit naar Froze, Lerr en Challamang. Van die laatste kan je hier gewoon geen punchlines plaatsen, want het is net zijn delivery dat alles zo briljant maakt.

Ooooh, is ie van PunchOutBattles? Daar heb ik al een tijdje niet meer naar gekeken.

Ach ja, het publiek ging los. Dus zo goed was ie nog wel.

Arrie schreef:
Ooooh, is ie van PunchOutBattles? Daar heb ik al een tijdje niet meer naar gekeken.

Zeer de moeite waard.

Yep. Niemand kan met zo veel swagger 'Ik breek jou in stukjes, kankerhoer' zeggen zonder dat het té triestig klinkt.

bennerd schreef:
Yep. Niemand kan met zo veel swagger 'Ik breek jou in stukjes, kankerhoer' zeggen zonder dat het té triestig klinkt.

True. Teksten slaan nergens op, maar het is zn performance dat t hem doet.

Laag niveau hier. Ik moet wel heel veel punchlines plaatsen wil het niveau weer een beetje respectabel worden, dus ik plaats maar gewoon een heel filmpje met punchlines.

tbrain schreef:
(quote)

Zeer de moeite waard.

Ben meteen weer eens gaan kijken.

Challamang VS Shiike is heel vet!

He$$el_01 schreef:
Laag niveau hier. Ik moet wel heel veel punchlines plaatsen wil het niveau weer een beetje respectabel worden, dus ik plaats maar gewoon een heel filmpje met punchlines.

(embed)

Geef mij dan maar de talloze punchlines van Celph Titled.

Throw you off the fuckin' roof and see just how fly you are

Voor mij blijft Chino XL toch wel de koning van de punchlines.

bennerd schreef:
(quote)

Geef mij dan maar de talloze punchlines van Celph Titled.

Throw you off the fuckin' roof and see just how fly you are

True. Celph Titled is ook mijn held. Ik kon alleen geen cool punchlinefilmpje van hem vinden.
Hoewel ik eigenlijk net zo goed een normaal nummer van hem kan plaatsen.

Big L vind ik trouwens wel ietsje beter dan Celph Titled. Misschien niet qua punchlines, maar wel qua flow.

Kill_illuminati schreef:
Voor mij blijft Chino XL toch wel de koning van de punchlines.
Het is een feit dat hij dat is.

Ja maar Jiggy is de keizer, dus dat zegt niet alles.

Jij bent zo gay, je hebt alleen een account op flickr. - MC Robhef

''you can do all them push ups to pump up your chest
I got a 12 gauge mossberg to pump up your chest
have you gasping for air after that shell hit your vest
fear me like you fear god cause I bring death
Silverback gorrilla in the concrete jungle
I'm the strongest around you know how I get down
I watch gangsta flicks and root for the badguy
and turn it off before it ends cause the badguy die
if you trying to buy guns I'm the nigga to look to
so what they got bodies on 'em, they still look new
you can raise your voice like you fending to touch something
when I raise my knife shit I'm fending to cut something
see I walk like Ron O'Neil and talk like Goldie
if the bitch think I love her the bitch don't know me''

Rhythm & Poetry schreef:
Jij bent zo gay, je hebt alleen een account op flickr. - MC Robhef

Niet alleen Jiggy en Faberyayo

Nog even over PunchOutBattles. Kan iemand me uitleggen wat een rode kaart-battle inhoudt?

Gast
geplaatst: vandaag om 08:05 uur

geplaatst: vandaag om 08:05 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.