Genres / Hip-Hop / Nieuwe of onbekende Hip-Hop
zoeken in:
0
geplaatst: 6 november 2005, 13:03 uur
Misschien is het idee om hier tips voor onbekende of nieuwe hip-hop te geven aan elkaar. Er komt heden ten dage veel hip-hop uit, ikzelf heb echt geen overzicht over wat-waar-hoe, maar tegelijkertijd komt ik soms dingen tegen waarvan ik denk dat het meer aandacht verdient.
Zo las ik over een mixtape van ene John Robinson (nog nooit van gehoord), genaamd The Leak Edition Vol. 1. De producers zijn wel bekend (onder andere Danger Mouse, MF Doom, Madlib). De snippets hier klinken in ieder geval goed, dus misschien is deze man iemand om in de gaten te houden.
Maar ik ben vooral erg benieuwd naar ontdekkingen of tips van anderen.
Edit: net een interview met MF Doom gelezen op de site van de BBC (hierzo). Het blijkt dat die John Robinson een album gaat uitbrengen op het label van MF Doom.
Zo las ik over een mixtape van ene John Robinson (nog nooit van gehoord), genaamd The Leak Edition Vol. 1. De producers zijn wel bekend (onder andere Danger Mouse, MF Doom, Madlib). De snippets hier klinken in ieder geval goed, dus misschien is deze man iemand om in de gaten te houden.
Maar ik ben vooral erg benieuwd naar ontdekkingen of tips van anderen.
Edit: net een interview met MF Doom gelezen op de site van de BBC (hierzo). Het blijkt dat die John Robinson een album gaat uitbrengen op het label van MF Doom.
0
geplaatst: 13 november 2005, 17:17 uur
Dinsdag soloalbum van Pharrell zeer benieuwd Can I Have it like that zwaar relaxt:)
0
geplaatst: 13 november 2005, 19:07 uur
TinyWill schreef:
Dinsdag soloalbum van Pharrell zeer benieuwd Can I Have it like that zwaar relaxt:)
Ik moet je toch zwaar teleurstellen. Het album komt pas 12 (volgens een advertentie in de Q) of 13 december (volgens de site van Pharrell) uit, dus. Nog even een maandje wachten. Pharrell is ook niet echt onbekend of nieuw te noemen, hè.

0
geplaatst: 15 november 2005, 22:05 uur
Franse hiphop uit de Marseille-hoek is echt superdope, check de albums van o.a. Akhenaton, Freeman, Shurik'n en IAM.
0
geplaatst: 16 november 2005, 14:12 uur
Sinik's laatste album heeft het betere beat en producerwerk ooit ...
0
geplaatst: 2 december 2005, 01:27 uur
Voor iedereen die Japans kan: 
de Teriyaki Boyz. Ze komen uit Japan, rappen grotendeels in het Japans, maar de beats zijn niet-Japans. De beats zijn o.a. afkomstig van Ad Rock van de Beastie Boys, Daft Punk, Dan the Automator, Cut Chemist van Jurassic 5, de Neptunes, Just Blaze, DJ Premier en DJ Shadow.
Controleer op hun site www.teriyakiboyz.com[/url] vooral het clipfragment van HeartBreaker (geproduceerd door Daft Punk) uit: wat mij betreft hilarisch!

de Teriyaki Boyz. Ze komen uit Japan, rappen grotendeels in het Japans, maar de beats zijn niet-Japans. De beats zijn o.a. afkomstig van Ad Rock van de Beastie Boys, Daft Punk, Dan the Automator, Cut Chemist van Jurassic 5, de Neptunes, Just Blaze, DJ Premier en DJ Shadow.
Controleer op hun site www.teriyakiboyz.com[/url] vooral het clipfragment van HeartBreaker (geproduceerd door Daft Punk) uit: wat mij betreft hilarisch!
0
geplaatst: 27 januari 2006, 19:41 uur
Supastition en Skinnyman.... niet zo bekend denk ik. Hoewel, ik zie hier freaks op de forums die echt alles kennen dus ik roep het niet te hard 

0
geplaatst: 29 januari 2006, 19:30 uur
Papoose.
^ Veel te horen op mixtapes de laatste tijd. Voor zover ik weet heeft een recordlabel hem nog niet gesigned (op Streetsweepers Entertainment na dan, maar neem aan dat dat alleen voor die mixtapes is (?). Anyway, om in de gaten te houden
Verder is Ali Vegas (nog altijd) onbekend. Al enkele jaren te horen op verscheidene mixtapes/tracks. Alleen lijkt het er bij hem op dat hij maar niet kan doorbreken.
^ Veel te horen op mixtapes de laatste tijd. Voor zover ik weet heeft een recordlabel hem nog niet gesigned (op Streetsweepers Entertainment na dan, maar neem aan dat dat alleen voor die mixtapes is (?). Anyway, om in de gaten te houden

Verder is Ali Vegas (nog altijd) onbekend. Al enkele jaren te horen op verscheidene mixtapes/tracks. Alleen lijkt het er bij hem op dat hij maar niet kan doorbreken.
0
geplaatst: 29 januari 2006, 22:14 uur
Papoose is wel aardig maar geen echte topper, ik vraag me af of hij door gaat breken. Hij lijkt me van het kaliber Saigon of Consequence, ook van die rappers die even heel erg gehypt werden op mixtapes maar waar je nu vrijwel niets meer van hoort.
0
geplaatst: 28 februari 2006, 14:42 uur
Net twee nieuwe comeback-singles gehoord.
* Q-Tip feat. Busta Rhymes - For The Nasty (met
Neptunes-productie geloof ik)
* The Fugees - Take It Easy
En het is wel even wennen aangezien beide nummers typische "2006"-beats hebben.
Heeft iemand anders ze al gehoord?
* Q-Tip feat. Busta Rhymes - For The Nasty (met
Neptunes-productie geloof ik)
* The Fugees - Take It Easy
En het is wel even wennen aangezien beide nummers typische "2006"-beats hebben.
Heeft iemand anders ze al gehoord?
0
geplaatst: 28 februari 2006, 15:20 uur
Take it Easy heb ik nog niet gehoord. For the Nasty is een typische Neptunes productie maar niet echt een uitschieter. Aardig nummer maar zeker niets meer.
Ik heb al een paar tracks gehoord van Gnarls Barkley, Cee-Lo en DangerMouse dus. Vooral Crazy is een heerlijke track. Ik kijk echt uit naar dat album van hen.
Ik heb al een paar tracks gehoord van Gnarls Barkley, Cee-Lo en DangerMouse dus. Vooral Crazy is een heerlijke track. Ik kijk echt uit naar dat album van hen.
0
geplaatst: 1 maart 2006, 17:42 uur
Atmosphere is toch wel een slept on. Mag wel wat meer aandacht krijgen voor z'n albums Seven Travels en God loves ugly.
0
geplaatst: 1 maart 2006, 23:18 uur
Die heb ik uiteraard net zoals You can't imagine how much fun we are having en Headshots Se7en.
0
geplaatst: 4 maart 2006, 19:35 uur
ProZak schreef:
Atmosphere is toch best overrated in mijn boekje. Uit die hoek komen toch wel dopere dingen zoals Brother Ali of Eyedea & Abilities...
Atmosphere is toch best overrated in mijn boekje. Uit die hoek komen toch wel dopere dingen zoals Brother Ali of Eyedea & Abilities...
Atmosphere overrated, ik vind juist dat er weinigen kunnen tippen aan het unieke stemgeluid van Slug en dat Atmosphere zich toch ook juist als groep durft te onderscheiden door zelfs echte funknummers op hun albums te zetten.
0
geplaatst: 5 maart 2006, 13:51 uur
voor de mensen die het niet kennen:
saïan supa crew -> ze hebben juist een nieuwe cd uit.
zeker effe beluisteren.
saïan supa crew -> ze hebben juist een nieuwe cd uit.
zeker effe beluisteren.
0
geplaatst: 5 maart 2006, 23:14 uur
Eyedea & Abilities is ook goed, alleen ben ik wat meer gecharmeerd van het oudere werk van Eyedea. Ik denk ook dat qua charisma Eyedea niet op kan tegen Slug, tekstueel gezien wel waarschijnlijk.
0
Relax
geplaatst: 10 maart 2006, 12:45 uur
Op deze site waarschijnlijk niet zo bekend maar het zijn wel oudjesm aar niet zo bekend.
Three 6 Mafia, zeker checken die shizzle.
Goede beats fo sure
Three 6 Mafia, zeker checken die shizzle.
Goede beats fo sure
0
geplaatst: 12 maart 2006, 18:44 uur
ProZak schreef:
downloadde laatst een heel dope album van jemini en dangermouse (bekend van the grey album en de laatste gorillaz)
aanradertje
downloadde laatst een heel dope album van jemini en dangermouse (bekend van the grey album en de laatste gorillaz)
aanradertje
hmm, the grey album is wel echt goed gedaan
. Maar niemand kent het.. ik kan ook nergens een playlist ervan vinden ofzoow.. 
Maargoed dan ga ik ook maar is dat downloaden denk ik.
0
geplaatst: 12 maart 2006, 18:56 uur
Yo! Ik heb hier een MC.....die kan echt flowen!!! Z'n naam is The Don. Ik denk dat deze gast een grote rol gaat spelen in de hip-hop wereld! Voor mij hoort hij nou al in het rijtje van de grootste thuis! Wat een zinnen, wat een vernieuwing! Voor mij zeker 5*
Deze shit moet je echt luisteren!!!
Via deze link is een nummer te downloaden, die man is echt geniaal!!!
LINK
Deze shit moet je echt luisteren!!!
Via deze link is een nummer te downloaden, die man is echt geniaal!!!
LINK
0
geplaatst: 13 maart 2006, 10:34 uur
ProZak schreef:
aanradertje
.downloadde laatst een heel dope album van jemini en dangermouse (bekend van the grey album en de laatste gorillaz)
aanradertje
Grey album heb ik ook vind het een geslaagd project.
verder heb ik Dangerdoom natuurlijk.
En ik heb ghetto pop life van Dangermouse dat is dat album wat jij bedoelt met Jemini denk ik.
The only one is wel een lekker nummertje.

0
geplaatst: 13 maart 2006, 23:07 uur
DM is wel gegroeid sinds Ghetto Pop Life, ik vind de productie op The Grey Album vele malen beter.
0
geplaatst: 1 mei 2006, 21:55 uur
Azariah... klinkt best vet ja......! alleen ergens te downloaden?
0
Improvision
geplaatst: 2 mei 2006, 17:30 uur
nog niet dat ik weet, maar hier staan ook nummers van hem; http://www.purevolume.com/azariahny
nog een andere: slopfunkdust
nog een andere: slopfunkdust
* denotes required fields.