menu

Genres / Hip-Hop / 2014 wordt het jaar van....

zoeken in:
FelipeGutiérrez
2013 was weer een goed jaar voor hiphop, zowel de mainstream-albums (Yeezus, MMLP2, Long.Live.A$AP) als de wat meer underground-albums (WMWTSO, Twelve Reasons To Die).
Ik heb weer zin in een nieuw jaar vol met goede hiphop releases van onze bekende rappers, of misschien wel nieuwe artiesten die dit jaar op zullen staan.

Welke rapper gaat het dit jaar volgens jullie maken? Dat bedoel ik op allemaal verschillende manieren. Wie gaat er bijvoorbeeld een geweldig album droppen dit jaar? Of welke nog vrij onbekende rapper gaat dit jaar het grote publiek bereiken?

Ik denk dat 2014 het jaar wordt van ScHoolboy Q, na Kendrick Lamar de bekendste rapper van de Black Hippy groep die getekend staat onder het label Top Dawg Ent. ScHoolboy Q bracht in 2012 een naar mijn mening zeer goed album (Habits & Contradictions) uit, en in de tussentijd heeft Q alleen maar meer buzz op weten te bouwen. Met ''Man Of The Year'' als 2e single na het catchy ''Collard Greens'' denk ik dat ScHoolboy Q net zoals Kendrick veel bekender zal worden.

Dennisami
2013 was voor mij niet echt een bijzonder jaar dit kwam mede doordat 2012 een jaar was van Life is Good, Food & liquor 2 en GKMC. Yeezus sprak me helemaal niet aan en MMLP2 had opzich wel een aantal leuke nummers, het album van A$ap Rocky had wel de banger Goldie maar daar is alles wel mee gezegd.

Het album van het jaar was voor mij Natti - Still Motion
Er is niet heel veel aandacht geweest voor dit album maar wat staan daar toch heerlijke nummers op! Het begint al bij Another Galaxy waarbij je meteen lekker in het album zit gevold door Bright Lights Big City en Architecture, ook Late Night Cruise is erg relaxed.

2014 word voor mij een veel belovend jaar met een frisse nieuwe lichting waaronder Denzel curry, Bones, Xavier Wulf, John Anthony, Russ Diemon,Bladee,Ecco2k en de Sadboys.

FelipeGutiérrez
Dennisami schreef:
2013 was voor mij niet echt een bijzonder jaar dit kwam mede doordat 2012 een jaar was van Life is Good, Food & liquor 2 en GKMC. Yeezus sprak me helemaal niet aan en MMLP2 had opzich wel een aantal leuke nummers, het album van A$ap Rocky had wel de banger Goldie maar daar is alles wel mee gezegd.

Het album van het jaar was voor mij Natti - Still Motion
Er is niet heel veel aandacht geweest voor dit album maar wat staan daar toch heerlijke nummers op! Het begint al bij Another Galaxy waarbij je meteen lekker in het album zit gevold door Bright Lights Big City en Architecture, ook Late Night Cruise is erg relaxed.

2014 word voor mij een veel belovend jaar met een frisse nieuwe lichting waaronder Denzel curry, Bones, Xavier Wulf, John Anthony, Russ Diemon,Bladee,Ecco2k en de Sadboys.


De Sadboys (vooral Yung Lean) zijn op dit moment erg populair inderdaad, alhoewel ik dat niet snap. Gewoon een kopie van Lil B.

avatar van Holla
TDE gaat 6 albums releasen, dus ik neem aan dat daar een 2de Kendrick bij zit. Jay Rock, Isaiah Rashad en Ab-Soul zullen ook hun bijdrage leveren aan dit TDE jaar. Verder eens met ScHoolboy natuurlijk.

Het zal wel weer een Kanye jaar worden als hij een album dropt wat net zo goed is als zijn vorigen.

Pusha T komt misschien met zijn ''King Push'' album, iets waar ik zeker naar uit zal kijken.

Nas komt geloof ik met een album, volgt Life is Good op wat ik een ijzersterk project vind.

KRIT komt met Cadillactica (geen idee of ik het goed spel), wat hopelijk zijn beste project tot nu toe wordt.

Lupe komt met Tetsuo & Youth, waarbij ik groots uitkijk naar de single 'Crack'.

Earl Sweatshirt komt met Gnossos als de voorspellingen kloppen, hij was er al mee bezig 2 maanden voor Doris uitkwam.

Pro Era komt met een groepstape, het album van Joey Bada$$ (B4.DA.$$) en met King Capital. Het album van de man die de te vroeg heen ging: Capital STEEZ.

Joe Budden brengt All Love Lost uit, vond zijn vorige album (No Love Lost) wel een aardige release dus daar kijk ik wel naar uit. Ik geloof dat Joell Ortiz ook een album gaat droppen, maar daar ben ik niet zo'n fan van. Hiernaast natuurlijk nog het Slaughterhouse album! De single Party klinkt al erg goed!

Dit zijn voor mij voorlopig de interessante releases. Wordt wel een goed jaartje denk ik zo, maar niet net zo goed als vorig jaar.

FelipeGutiérrez
Holla schreef:
TDE gaat 6 albums releasen, dus ik neem aan dat daar een 2de Kendrick bij zit. Jay Rock, Isaiah Rashad en Ab-Soul zullen ook hun bijdrage leveren aan dit TDE jaar. Verder eens met ScHoolboy natuurlijk.

Het zal wel weer een Kanye jaar worden als hij een album dropt wat net zo goed is als zijn vorigen.

Pusha T komt misschien met zijn ''King Push'' album, iets waar ik zeker naar uit zal kijken.

Nas komt geloof ik met een album, volgt Life is Good op wat ik een ijzersterk project vind.

KRIT komt met Cadillactica (geen idee of ik het goed spel), wat hopelijk zijn beste project tot nu toe wordt.

Lupe komt met Tetsuo & Youth, waarbij ik groots uitkijk naar de single 'Crack'.

Earl Sweatshirt komt met Gnossos als de voorspellingen kloppen, hij was er al mee bezig 2 maanden voor Doris uitkwam.

Pro Era komt met een groepstape, het album van Joey Bada$$ (B4.DA.$$) en met King Capital. Het album van de man die de te vroeg heen ging: Capital STEEZ.

Joe Budden brengt All Love Lost uit, vond zijn vorige album (No Love Lost) wel een aardige release dus daar kijk ik wel naar uit. Ik geloof dat Joell Ortiz ook een album gaat droppen, maar daar ben ik niet zo'n fan van. Hiernaast natuurlijk nog het Slaughterhouse album! De single Party klinkt al erg goed!

Dit zijn voor mij voorlopig de interessante releases. Wordt wel een goed jaartje denk ik zo, maar niet net zo goed als vorig jaar.


Earl Sweatshirt zal Gnossos pas in 2015 uitbrengen, zo zegt mijn gevoel. Earl en Tyler gaan eerst nog het EarlWolf album releasen volgens mij.

Ook ik kijk uit (Als TDE stan) naar die 6 projecten waar mister Top Dawg himself het over had. Ik ben ook vooral benieuwd naar de mixtape van Isaiah Rashad, de nieuwste signing van TDE. Afgaande op de tracks die hij heeft uigebracht de afgelopen maanden (Shot You Down, Ronnie Drake, Brad Jordan) beloofd dat een leuke tape te worden.

Releases waar ik verder nog naar uit kijk:

- My Krazy Life van YG, door de aanstekelijke singles My Nigga en Who Do You Love.
- Everythang's Corrupt van Ice Cube.
- A$AP MOB - Lord$. Die single ''Trillmatic'' is echt heerlijk. Lekkere 90's sound.
- De debuutalbums van Logic, Dizzy Wright, Joey Bada$$ en SwizZz.
- De EP Satellite Flight van Kid Cudi, een prequel op het laatste MOTM album.
- De 4 albums van Mac Miller.
- Alle TDE releases.

Kortom, dit gaat weer een mooi jaar worden afgaande op de verwachte releases.

avatar van René.
Cannibal Ox.

nedbed
René. schreef:
Cannibal Ox.


Ik hoop het.

avatar van YCya'll
Jiggy Dje en Winne.

avatar van Holla
FelipeGutiérrez schreef:
(quote)


Earl Sweatshirt zal Gnossos pas in 2015 uitbrengen, zo zegt mijn gevoel. Earl en Tyler gaan eerst nog het EarlWolf album releasen volgens mij.

Ook ik kijk uit (Als TDE stan) naar die 6 projecten waar mister Top Dawg himself het over had. Ik ben ook vooral benieuwd naar de mixtape van Isaiah Rashad, de nieuwste signing van TDE. Afgaande op de tracks die hij heeft uigebracht de afgelopen maanden (Shot You Down, Ronnie Drake, Brad Jordan) beloofd dat een leuke tape te worden.

Releases waar ik verder nog naar uit kijk:

- My Krazy Life van YG, door de aanstekelijke singles My Nigga en Who Do You Love.
- Everythang's Corrupt van Ice Cube.
- A$AP MOB - Lord$. Die single ''Trillmatic'' is echt heerlijk. Lekkere 90's sound.
- De debuutalbums van Logic, Dizzy Wright, Joey Bada$$ en SwizZz.
- De EP Satellite Flight van Kid Cudi, een prequel op het laatste MOTM album.
- De 4 albums van Mac Miller.
- Alle TDE releases.

Kortom, dit gaat weer een mooi jaar worden afgaande op de verwachte releases.


Een mooi jaar wordt het zeker! EarlWolf zou kunnen, dan kijk ik daar naar uit. Lijkt me ook wel logisch aangezien het hem al zo lang duurde om Doris te releasen terwijl hij nummers als ''Molasses''. ''Burgundy'' en ''Hive'' al een half jaar van tevoren stond te performen. Het label neemt zijn tijd bij de jonge rijmheld. Ik hoop vooralsnog op Gnossos, aangezien ik de beste man solo beter vind dan met Tyler gek genoeg. Vond Sasquatch 1 van de zwakkere nummers van Doris

avatar van Elohim
Ben ik de enige die uitkijkt naar de Four Fists samenwerking, de nieuwe POS en de nieuwe Doomtree?

avatar van Shelter
YCya'll schreef:
Jiggy Dje en Winne.


Dit

nedbed
Elohim schreef:
Ben ik de enige die uitkijkt naar de Four Fists samenwerking, de nieuwe POS en de nieuwe Doomtree?


Ik kijk nu ook erg uit naar de nieuwe POS. Wist niet dat ie een nieuw album ging uitbrengen.
Hetzelfde geldt voor de nieuwe Doomtree. Wat is Four Fists precies dan?

avatar van He$$el_01
Je zou inderdaad zeggen dat 2014 het jaar wordt van TDE. Zes projecten in één jaar is niet niks. Het is altijd de vraag of ze ook allemaal dit jaar uit gaan komen, maar ze lijken zef aardig positief daarover te zijn. Schoolboy Q zou inderdaad met een goed album kunnen komen, hoewel ik hem wel de minste van de groep vind. Ik kijk dan persoonlijk vooral uit naar een album van Jay Rock en het album van Kendrick en J. Cole.

Van het Pro Era kamp weet ik niet precies wat we moeten verwachten. Het wordt interessant om te zien of ze allemaal net zoveel talent hebben als de tot nu toe meest bekende namen (Joey, CJ en STEEZ) en of ze dit ook vast kunnen houden en perfectioneren. In principe hebben we tot nu toe alleen nog maar een paar leuke mixtapes gehoord.

Ik ben persoonlijk heel erg benieuwd naar de albums van Lupe Fiasco en Elzhi. Lupe heeft het natuurlijk in zich om een commercieel interessant album te maken er tegelijkertijd tekstueel ongelofelijk scherp te blijven. Maar ik ben bang dat we toch echt moeten wachten op SKULLS of het moment dat hij independent gaat voordat hij echt met een (nieuwe) klassieker gaat komen.

De Wu-Tang zou een vervolg kunnen geven aan hun inhaalslag (kijkend naar aandacht die ze krijgen dan) die ze vorig jaar zijn begonnen, met een paar leuke albums. GZA komt met een album en als het goed is komt er weer een groepsalbum uit. AotP zou iets vergelijkbaars kunnen doen op Underground niveau, om het zo maar even te zeggen.

Maar qua (media)aandacht zal het wel weer het jaar worden van Meneer West...

avatar van Delars
Elzhi, alles van TDE, Jiggy Dje , Winne, Celph Titled, Slaughterhouse & Lupe.

avatar van He$$el_01
Als die twee albums van AotP en Apathy & Celph uitkomen wordt het sowieso het jaar van The Rubix Cuban inderdaad.

avatar van thgryda
Ik hoop het jaar van de langverwachte duoalbums, Deltron heeft hun de weg gewezen tijd voor Chico and the Man, Dangerous Thoughts, Madvillainy 2, Nas.com... laat maar komen!!!

Van de projecten waarvan het iets realistischer is dat ze uitkomen, hoop ik dat Elzhi, Step Brothers & CYNE gaan ownen en dat er misschien onverwacht nog eens een nieuwe Atmosphere wordt gedropt!

avatar van Elohim
nedbed schreef:
(quote)


Ik kijk nu ook erg uit naar de nieuwe POS. Wist niet dat ie een nieuw album ging uitbrengen.
Hetzelfde geldt voor de nieuwe Doomtree. Wat is Four Fists precies dan?
Four Fists is de samenwerking tussen POS en Astronautalis. Ze hebben al een single uitgebracht. Ze zijn bezig met een album dat meer in de stijl wordt van POS zijn eerste album. Lekker harde punkinvloeden dus. Astronautalis is ook altijd een erg aangename feature, omdat hij, zeker voor die punkstijl, goed kan zingen, en ook als MC weinig te wensen overlaat. Ik kijk érg uit naar die samenwerking.

Ook verwacht ik een nieuw album van KA, die de laatste tijd per jaar een album heeft uitgebracht. Dat kan ook moeilijk misgaan.
Step Brothers komt binnenkort ook uit ja! Die moet ik nog even binnenhalen. Kijk daar ook wel erg naar uit, hoewel Alchemist op de microfoon nog steeds geen wonder is. Ev is de laatste tijd erg goed bezig.

Dennisami

De Sadboys (vooral Yung Lean) zijn op dit moment erg populair inderdaad, alhoewel ik dat niet snap. Gewoon een kopie van Lil B.

Zelf was ik niet echt bekend met Lil B voordat ik Yung Lean kende maar ik heb enkele nummers geluisterd die ik niet echt vond lijken op die van Lean ook spraken ze me niet aan.

Overigens als Nas dit jaar een album uit brengt hoop ik dat dit met DJ Premier word en niet met Common.

DJ Premier ft Nas & Aphaty - Regenaration

avatar van MJ_DA_MAN
Ik hoop dat het eindelijk het jaar van Hell Razah gaat worden. Niet (per se) op muzikaal gebied, maar dat ie na een zeer zware tijd weer definitief terug is. Nadat hij uit zijn coma kwam na een hersenbloeding in 2010, waar hij nog steeds van aan het herstellen is, kondigde hij diverse projecten aan in de loop der jaren. Er zijn echter nog alleen wat vage projectjes uitgekomen tot op heden. Ik heb zeer veel respect voor Razah en de quote uit het een recent interview zegt alles:
In 2010, I had a brain aneurysm which happened right after my Thug Angelz partner signed to gravediggaz. I had just done the Black Market Militia album, Timbo King, Killah Priest and I are the Macabeez and then include Tragedy Khadafi and William Cooper we became Black Market Militia.
At first I was unable to get out of bed, then I was in a wheel chair for awhile. I am now able to walk with a cane, I’m still recovering and getting stronger everyday. During my recovery, my former wife walked out and took my children with her. It has been a rough road, but I have a strong team and have learned to delegate more so that I can focus on my recovery & music.
Dit jaar moet er een album samen met de Nederlandse producer Shroom en Nederlandse zangeres Tarone Rachamim uitkomen (als, toepasselijk, de formatie The Dutch). Het album gaat Music from the Heart heten. Ook staat het tweede album met producer 4th Disciple genaamd Article 2: Write to Bare Arms op de planning voor dit jaar, net als een album (genaamd Spiritual Kung Fu) met Tokyo Cigar (onder de naam Heavenly Cartel). Ook staan er diverse andere projecten op de planning voor in de toekomst. Wingz up!


Nieuwe Clips album. Nieuwe Riff Raff album. Schoolboy Q uiteraard. Mss zal het wel het jaar van Chance The Rapper worden, want ik lees dat hij nu gaat samenwonen met James Blake.

Sadboys zijn idd wel aan een serieuze opmars bezig. Clipjes beginnen er pro uit te zien, beats zijn mee met hun tijd, nu alleen Yung Lean zijn teksten nog.

avatar van MJ_DA_MAN
Tjoeris schreef:
Nieuwe Clips album.
Je bedoelt Clipse (Pusha T en No Malice)? Die komen, als ze überhaupt nog ooit een album gaan uitbrengen, dit jaar echt niet met een album hoor.

Ik had gelezen dat we het mogen verwachten in December. In de studio bezig met the Neptunes. Waarschijnlijk zal het wel uitgesteld worden, maar we mogen hopen toch?

avatar van MJ_DA_MAN
Tjoeris schreef:
Ik had gelezen dat we het mogen verwachten in December. In de studio bezig met the Neptunes. Waarschijnlijk zal het wel uitgesteld worden, maar we mogen hopen toch?
Volgens mij werd er bedoeld dat er december vorig jaar over werd gesproken en dat ze er nog niet helemaal uit waren (of het album wordt geproduceerd door Neptunes).

avatar van MJ_DA_MAN
Tjoeris schreef:
Ik had gelezen dat we het mogen verwachten in December. In de studio bezig met the Neptunes. Waarschijnlijk zal het wel uitgesteld worden, maar we mogen hopen toch?
No Malice heeft onlangs aangegeven dat er geen nieuw album in de maak is.

avatar van Appels123
FelipeGutiérrez schreef:


Earl Sweatshirt zal Gnossos pas in 2015 uitbrengen, zo zegt mijn gevoel. Earl en Tyler gaan eerst nog het EarlWolf album releasen volgens mij.



EarlWolf lijkt er helemaal niet meer te komen, als we Tyler mogen geloven. Gnossos zou best dit jaar uit kunnen komen, aangezien Earl nu al met nieuwe nummers optreedt. Ook is hij van plan om een dezer dagen een soundcloud aan te maken om daar wat nieuw materiaal op te zetten ( bron: Twitter ).

avatar van He$$el_01



Als zijn andere nummers dit jaar het niveau van dit nummer kunnen evenaren wordt dit overduidelijk het jaar van KRIT. Ongelofelijk sterk nummer, en aan zijn teksten te horen zal het niet aan zijn zelfvertrouwen liggen. Als hij een beetje mazzel heeft kan dit wel eens de 'Control' van dit jaar worden.

avatar van Holla
Appels123 schreef:
(quote)


EarlWolf lijkt er helemaal niet meer te komen, als we Tyler mogen geloven. Gnossos zou best dit jaar uit kunnen komen, aangezien Earl nu al met nieuwe nummers optreedt. Ook is hij van plan om een dezer dagen een soundcloud aan te maken om daar wat nieuw materiaal op te zetten ( bron: Twitter ).


EarlWolf kunnen we inderdaad vergeten. Gnossos is nu een naamloos project aangezien Earl aangaf dat zijn nieuwe album anders gaat heten nu. Daarnaast lijkt het er inderdaad op dat Doris dit jaar een opvolger krijgt

avatar van Bedorvenkebab
Duimen opdat deze gozert eens wat uit gaat brengen.


Gast
geplaatst: vandaag om 00:10 uur

geplaatst: vandaag om 00:10 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.