Fuck Buttons - Tarot Sport (2009)

Electronic
Label: ATP

1. Surf Solar (10:34)
  2. Rough Steez (4:44)
  3. The Lisbon Maru (9:19)
  4. Olympians (10:55)
  5. Phantom Limb (4:50)
  6. Space Mountain (8:45)
  7. Flight of the Feathered Serpent (9:31)
avatar van djarend
dat merendeel valt wel mee hoor, een gemiddelde van 3,7 is niet slecht toch.

avatar van Helicon
Klopt inderdaad. is een aardig gemiddelde.

avatar van Dorstlesser
Erg aardig hoor.

Gaat niet vervelen deze cd! Heel goed.

avatar van daftpunk
Ik vond hun eerste album eigelijk niet zo heel erg goed, vervelend zelfs. Maar dit is toch wel compleet iets anders (en eigenlijk ook weer niet). Het is mooier opgebouwd, bevat meer sound en zuigt je echt op. Nummers als Tarot Sport, The Lisbon Maru en Phantom Limb kan ik wel 1000 keer luisteren en de lange speelduur maakt me niets uit.
The Lisbon Maru is zelfs op een vreemde manier ontroerend.

avatar van Kos
Kos
Vind het toch wat lastig te beoordelen. Het is allemaal best lekker, maar na een minuut of 3 heb ik er wel genoeg van en dan gaan die tracks nog een minuut of 6 door...

Milestones
Surf Solar !!!!

Echt waanzinnig ! Ga helemaal uit mijn dak hier.

avatar van kwarkner
Beste spacemuziek ooit gemaakt.

VB1
blonde redhead schreef:
Dit zal ik wel nooit begrijpen. Ik zet nog liever mijn stofzuiger aan en ga daar naar luisteren. Want volgens mij produceert die ongeveer hetzelfde geluid. Ik zou hier dan ook maar geen stem op uitbrengen. Omdat ik geen halve sterren maar zou uitdelen en dat is toch het enige wat dit schijfje verdient.

Meen je dat nu echt? Heb je het wel over een enigszins behoorlijke geluidsinstallatie gedraaid?

Xander
Ik zag Fuck Buttons dit jaar in april in de AB toen ik naar het domino festival ging (oorspronkelijk om 65daysofstatic te zien). Deze band, waar ik destijds niets van kende, heeft me live volledig omvergeblazen.
Ik kan er best inkomen dat dit live voor veel mensen niet veel voorstelt, de twee staan immers wat voorovergebogen aan knopjes te draaien en met hun mac te spelen, maar het kon me de volle zestig minuten overtuigen.

Favoriete nummer: Flight of the Feathered Serpent. Wat een track!

een heel erg vet genreoverschrijded album! Dansbaar genoeg, maar ook abstract op momenten. Sommige nummers (the lisbon maru!) zijn echt heerlijke warme progressieve 'techno'platen. Niet voor niets dat james holden regelmatig plaatjes draait van deze gasten!

avatar van Don Cappuccino
Dit was het eerste Electronic album wat ik hoorde. Ik zag het toen op de 3 Voor 12 Luisterpaal staan en ging het voor de grap eens luisteren. Wow, dat was goed!

Na 2 jaar staat het album nog steeds als een huis en is het nog steeds een van mijn favoriete Electronic albums. Surf Solar is echt niet normaal goed, 10 minuten genieten. Maar The Lisbon Maru is bijna ontroerend met die marsdrums en die prachtige melodie.

Nu moet ik hem nog origineel in bezit hebben. En dat zal niet lang meer duren.

Don Cappuccino schreef:

Nu moet ik hem nog origineel in bezit hebben. En dat zal niet lang meer duren.

ik vond m toen ie uitkwam al geweldig, maar nu gooi ik hem na een jaar ofzo weer eens aan, en hij doet weer precies hetzelfde! top!

avatar van Streup
Wat een heerlijke plaat blijft dit toch. Op het randje van 5 sterren omdat ik het na twee jaar kan blijven draaien en het alleen naar beter lijkt te worden. Surf solar is meteen het hoogtepunt maar de kracht van de plaat is het geheel dat op een hoog niveau is en blijft.

avatar van Sfeermaker
Ben zeer benieuwd naar dit album, lekker spacen bevalt me meestal wel .

avatar van Koston
Dit album is een classic. Schitterende spacemuziek dat het zelf op de openingshow van de Olypics heeft geschopt.

Olympians voelt aan als vliegen over een bergmassief

avatar van bram1610
Ben me pas sinds vorig jaar, toen Slow Focus uitkwam, licht gaan verdiepen in Fuck Buttons en lieve mensen, wat ben ik blij dat ik dat gedaan heb. Heerlijk opzwepende en sfeervolle muziek. Esthetisch, episch en groots. Ik begin even veilig op 4*, maar deze plaat gaat ongetwijfeld nog groeien.

avatar van Noere
Olympians behoort voor mij tot op heden tot een van de beste nummers die ik ooit heb gehoord. De rest van de plaat is ook solide, maar lang niet zo bewogen als die track. Wat een pracht.

avatar van Mirage
Zuigend album. Focusverhogende en eigenzinnige sound. Fijn maar vooral erg lekker.