MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Albums toevoegen aan de site / Toevoeghulp

zoeken in:
JET_JAGUAR
waar kan je zien welke albums in de wacht staan?

JET_JAGUAR schreef:
waar kan je zien welke albums in de wacht staan?

Dat kunnen alleen crew en mods zien. Wel is het zo dat als je een album toevoegt dat al in de wachtrij staat je daar een melding van krijgt (in een iets dunner lettertype).
Altijd opletten als je iets toevoegt dus.

aERodynamIC schreef mij --

Je toevoeging van Ashley Hutchings - Morris On (1972) is niet geaccepteerd, en naar de foute toevoegingen pagina verplaatst. Deze kun je vinden op http://www.musicmeter.nl/rejections. Je hebt 48 uur de tijd om de toevoeging te verbeteren. Hierna is je toevoeging voor iedereen beschikbaar en loop je het risico de credits van de toevoeging kwijt te raken.

Toelichting: De kwaliteit van de meegestuurde hoes is niet voldoende. Lees de Wiki voor tips over het vinden en bewerken van albumhoezen niet scherp rondom de letters

---

Je toevoeging van The Albion Band - Rise Up Like the Sun (1978) is niet geaccepteerd, en naar de foute toevoegingen pagina verplaatst. Deze kun je vinden op http://www.musicmeter.nl/rejections. Je hebt 48 uur de tijd om de toevoeging te verbeteren. Hierna is je toevoeging voor iedereen beschikbaar en loop je het risico de credits van de toevoeging kwijt te raken.

Toelichting: De kwaliteit van de meegestuurde hoes is niet voldoende. Lees de Wiki voor tips over het vinden en bewerken van albumhoezen niet scherp bij de letters

Ik stop maar weer met Musicmeter hoor. Was van plan eens flink wat Britse folkrockalbums toe te voegen -tot nu toe dungezaaid- mét uitgebreide verhalen erover, enthousiasme kent geen grenzen, en nu worden mijn toevoegingen niet geaccepteerd vanwege onscherp plaatje.
Ik heb m.i. prima plaatjes geleverd, 200 pixels versies van uitstekende scans, en nu zijn de lettertjes weer niet scherp. Ik heb het een paar dagen geleden op precies dezelfde manier gedaan - zie Albion Country Band - Battle Of The Field; eerste poging was terecht afgekeurd door Marcel (enorme witte randen) en daarna heb ik me aangeleerd hoe plaatjes te resizen (dat wist ik eigenlijk nog niet, maar nu dus wel) ... en door moderator titan is het daarop wél goedgekeurd. En nu, door mod aERodynamIC weer niet. Dit lijkt de willekeur der moderators te zijn.
ZO is het toevoegen van albums niet leuk meer and I bid you adieu als dat de norm is. Nogmaals, ik heb een prima plaatje afgeleverd zonder witte randen en precies 200 pixels afkomstig van een prima scan, meer kan ik niet doen. En zelfs al is het niet allemaal retescherp (en dat was het m.i. wél): who cares? Belangrijker is toch dat de database van albums uitgebreid is?
Ik hád op folkrockgebied een heleboel toe te voegen aan Musicmeter maar op deze manier hoeft het niet.

titan (crew)
Het feit dat je het op precies dezelfde manier hebt gedaan is geen garantie voor dezelfde kwaliteit. Hoewel beoordelen van de toevoegingen mensenwerk is en blijft zitten de crewleden m.i. wel op één lijn als het gaat om de kwaliteit van (de plaatjes van) de toevoegingen.

Het lijkt wel of gebruikers de laatste tijd steeds sneller de moed opgeven. Er zijn er gelukkig ook een hoop die stug doorzoeken en uiteindelijk ook vinden. Als het je dan nog niet lukt zijn er diverse forumtopics waarbij je andere gebruikers om hulp kan vragen. De kwaliteit van de toevoegingen vinden wij WEL belangrijker dan de volledigheid ervan. Als wij de kwaliteitseisen verlagen doet er straks niemand meer zijn best om een goede toevoeging aan te leveren. Tevens is het vaak zo dat de crewleden met een minuutje googlen al een beter plaatje weten te vinden dan de toevoeger heeft ingestuurd.

Even een vraagje!

Bij het toevoegen van Hip-Hop albums duurt het de laatste tijd erg lang voordat er terug gereageerd wordt. Is het misschien mogelijk om op dit genre wat meer crewleden te zetten zodat de wachttijd minder lang is?
Bij andere genres duurt het meestal maar 1 of 2 dagen!

@ koho: ik snap niet waar je het over hebt qua willekeur: beide afwijzingen waar jij naar refereert zijn alleen door mij afgekeurd. Denk jij dat als toevoeging a goed is bevonden door crew a, dat een compleet andere toevoeging b door willekeur van crew b afgekeurd zou zijn? Waarschijnlijk zou a hetzelfde gezegd hebben.
Iedere toevoeging moet goed zijn en het is nog steeds niet zo dat als je eenmaal iets onder de knie hebt dan gelijk ook alles maar goedgekeurd gaat worden; er kan altijd nog iets minder goed uitpakken.
Ik snap best dat het wat frustraties op kan leveren maar om dan op deze manier de moed op te geven. Ik help achter de schermen regelmatig users (vanochtend zelfs nog).
Maar ik vind het onderhand wel best zo: geen zin meer om toe te voegen? Lekker laten dan.

jelmer19 schreef:
Even een vraagje!

Bij het toevoegen van Hip-Hop albums duurt het de laatste tijd erg lang voordat er terug gereageerd wordt. Is het misschien mogelijk om op dit genre wat meer crewleden te zetten zodat de wachttijd minder lang is?
Bij andere genres duurt het meestal maar 1 of 2 dagen!
Ook hier is al zo vaak antwoord op gegeven!!!!!

Nog een keer dan: we horen vaak dat het al daaaaaaagen duurt (blijkt het 3 te zijn).
We zijn nog steeds zeer snel met misschien hier en daar een uitzondering. Op boekmeter doen ze er soms 2 weken over (en zelfs daar kan ik niet mee zitten).
Ook crewmembers gaan wel eens op vakantie of doen een dagje even niets aan toevoegingen (het blijft vrijwilligerswerk) en we hebben zelfs wel eens jaren dat we daardoor zelfs een tijdelijke toevoegstop hanteren in de vakantie. Nu niet, dus alleen maar extra service. Het feit dat andere genres sneller gaan heeft nu misschien te maken met het feit dat ik niet op vakantie ben geweest dit jaar of dat er altijd voldoende members aanwezig zijn. In andere genres valt dat misschien wat ongelukkiger.
Ik heb het gevoel dat jullie gewoon vreselijk verwend zijn met ons over het algemeen snelle handelen. Een beetje meer geduld is wel op zijn plaats.
O ja: ik ben dadelijk ook 4 dagen afwezig. Nu al mijn excuses voor de vertraging die dat misschien gaat opleveren.

Wow! sorry hoor.
Was maar een vraagje!
Ik wist niet dat ik met een gestressed crewlid te maken had.
Ik zal de volgende keer mijn vragen achterwege laten want ik wil je natuurlijk niet overbelasten!

Nee, maar als je ook dit soort pm's krijgt en dat dit continue opnieuw opgemerkt wordt in dit topic (met andere woorden 'schieten jullie eens even op') dan begint me dat te irriteren. Het is namelijk iets dat je ook zelf kunt bedenken en je we schijnen ons nogal vaak te moeten herhalen.
Heeft niks met een gestressed crewlid te maken wel met opjutterig gedrag van users.
Als wij van mening zijn dat er een nieuw crewlid nodig zijn geven we dat zelf wel aan.

titan schreef:
Het feit dat je het op precies dezelfde manier hebt gedaan is geen garantie voor dezelfde kwaliteit.

Het gaat me om de subjectiviteit. Ik weet welk plaatje ik als master heb gebruikt en deze was -vond ik- puntgaaf, ik heb geen idee wat eraan te verbeteren is.
Ik vind het leuk om te helpen MuMe zo volledig mogelijk te maken net zoals MuMe me eerder -toen nog als passief gebruiker- heeft geholpen bepaalde albums aan te schaffen of er meer over te weten te komen. Maar ik denk tegelijkertijd dat sommige mods het mensen echt nodeloos onmogelijk maken om contributies te leveren. Waar hebben we het over, een plaatje niet scherp genoeg dat nota bene niet groter dan postzegelformaat geplaatst KAN worden.

Ik zou dit via pm aan desbetreffende moderator hebben kunnen voorleggen maar ben in de lijst "afgekeurde" albums al oeverloze discussies tegengekomen waar mensen wel 10x een plaatje geprobeerd hebben toe te voegen dat telkenmale weer met 4 woorden afgepoeierd werd. Laat zo'n moderator dan zelf een plaatje toevoegen.

Sorry, dit stoot echt enorm af, en dat vind ik jammer want ik vind MuMe een geweldig medium, en ik heb er ladingen aan toe te voegen. Maar op deze manier hoeft dat niet, ik ga geen uren besteden aan het vinden en resizen van een plaatje met het gevaar dat het keer op keer wordt afgekeurd.

aERodynamIC schreef:
geen zin meer om toe te voegen? Lekker laten dan.

OK, ik stop ermee. En verdere discussies op deze pagina alleen al zijn voldoende voor me. Ik ben er klaar mee.

I'll get my coat, g'dag.

aERodynamIC schreef:

Als wij van mening zijn dat er een nieuw crewlid nodig zijn geven we dat zelf wel aan.

Ik wil alleen maar even aangeven dat andere genres door meerdere crewleden worden nageken. HipHop toevoegingen worden grotendeels nagekeken door de zelfde persoon waardoor het soms wat lang duurt..
Maarja.. laat maar zitten. Ik merk dat je er nogal mee zit en wil jullie verder niet tot last zijn!

koho schreef:
I'll get my coat, g'dag.

Jammer.

@Jelmer: het is vakantietijd, als we merken dat toevoegingen in bepaalde genres structureel langer blijven liggen zullen we daar wel wat aan proberen te doen.

Ok, bedankt voor het antwoord Herman.

koho schreef:
Het gaat me om de subjectiviteit. Ik weet welk plaatje ik als master heb gebruikt en deze was -vond ik- puntgaaf, ik heb geen idee wat eraan te verbeteren is.

titan schreef:
Tevens is het vaak zo dat de crewleden met een minuutje googlen al een beter plaatje weten te vinden dan de toevoeger heeft ingestuurd.

(afbeelding)

Jouw toevoeging.

(afbeelding)

Deze heb ik net van Amazon.co.uk gehaald.

Je moet toch wel met me eens zijn dat jouw toevoeging van vele mindere kwaliteit (lees: te lage kwaliteit voor MusicMeter) is? Als het mij lukt om binnen 5 minuten een scherp hoesje te vinden dan moet dat voor jou (als folk-rock liefhebber) toch zeker geen probleem zijn. Ik begrijp dat het soms frustrerend kan zijn als je toevoeging (wederom) wordt afgekeurd, maar dit bevorderd alleen maar de hoge kwaliteit van deze site.

P.s. Je kunt mijn hoesje gebruiken om jouw toevoeging te verbeteren.

Ik zie dat versie 2 iets beter is (hoewel: te grijs aan de bovenkant daar waar-ie origineel wit is - als ik moderator was zou ik 'm weigeren, ha ha - grapjuh), maar zie niet in waarom versie 1 onacceptabel is - zó onacceptabel dat de hele albumtoevoeging geweigerd is. Ik kan niet inzien waarom er zo'n punt van gemaakt wordt, en reuze vervelend voor mensen die met de beste bedoelingen dingen toe willen voegen, enkel om van MuMe een completer medium te maken. Een enorme muggezifterij om niets.

Nogmaals, het is maar een plaatje dat al op iets-meer-dan-postzegelformaat hier verschijnt - plaatje 2 verschilt niet zó mega van plaatje 1, het geeft een prima idee van hoe de hoes eruit ziet. Zonder witte randjes en voldoende duidelijk en 200 pixels.
Maar je moet dus eerst op zoek gaan naar het allerbeste plaatje wat maar mogelijk is?

Nou, daar pas ik voor, ik ga niet eerst tig plaatjes vergelijken. En je blijft overgeleverd aan de willekeur van moderators, hoe goed je het ook hoopt te doen.

Zo is een album dat ik ná deze twee heb toegevoegd weer wel geaccepteerd, plaatje met dezelfde bron (Albion Band 89 '- Give me a Saddle). Schiet mij maar lek.

titan (crew)
koho schreef:
Ik zie niet in waarom versie 1 onacceptabel is - zó onacceptabel dat de hele albumtoevoeging geweigerd is. Ik kan niet inzien waarom er zo'n punt van gemaakt wordt.

Tsja, als je dat niet inziet houdt het al gauw op. Crewleden kunnen trouwens toevoegingen alleen goedkeuren of afkeuren, dus als alleen het hoesje niet goed is wordt hij helemaal afgekeurd.

Maar in hoeverre is dit alles in 's hemelsnaam zo "aanstootgevend" dat een toevoeging hierom geweigerd wordt? Wie maalt erom? En ik blijf erbij, plaatje 2 heeft grijstinten die niet in de originele hoes zitten en is dus fout.
Als we gaan muggeziften althans en dat lijkt de standaard hier te zijn.

koho schreef:
En ik blijf erbij, plaatje 2 heeft grijstinten die niet in de originele hoes zitten en is dus fout.

Volgens die redenatie zou je dus de kwaliteit van de plaatjes alleen kunnen beoordelen als je de originele hoes ooit (in nieuwstaat!) in je handen hebt gehad. En het lijkt me duidelijk dat dát niet altijd kan. Dan is het logisch dat er wél op scherpte wordt gecontroleerd en niet op juiste kleurweergave (die trouwens per monitor verschilt )

Dat gezegd hebbende: met mijn ongetraind oog lijkt de tweede hoes even scherp als de eerste, staan de letters op een andere plek en is het rood van de letters meer verzadigd. Dat verschil in grijstinten zie ik dan weer niet op mijn monitor. Maar of hij daardoor beter of slechter is? Zou allebei kunnen. Alleen goed te beoordelen als je het origineel hebt gezien.

Sietse
ik moet zeggen dat ik het af en toe ook wel gezeik vind hoor.
Vandaag een berichtje terug gestuurd naar een crewlid dat waarschijnlijk niet als al te aardig is opgevangen, maar ik heb het gehad met dat gezeik over "witte/zwarte randjes" en dat er dan met een of andere bron wordt aangekomen wat dan zelf een foute hoes blijkt te zijn. Als je wilt verbeteren doe het dan iig goed.

Net zoals zoveel ander gezever over willekeurige toevoegingen en correcties (de volgorde waarin individuele artiesten moeten komen te staan!!!! mijn god, hoe erg kun je het overdrijven).

En nee ik ga niet mijn excuses aanbieden of wat dan ook. Als het nou eens terecht zou zijn dan misschien, maar nu echt niet.

en nee, het album is na aantonen dat het plaatje correct was niet meer goed gekeurd...

Ik hou toch meer van de manier hoe ze het bij Rate Your Music doen. Je voegt iets toe en vermeldt de bron en dan het album is direct online.
Een correctie wordt gekeurd door meerdere mensen en niet een.
Zo blijft het tenminste nog een beetje leuk om dingen toe te voegen, wat je ook kunt zien met mijn toevoegingen hier en daar.

Daar is toevoegen of corrigeren iets wat ik vrijwel iedere week wel met het een of ander doe...kun je hier, mede door toe doen van nogal veel onnodig geklaag van crew leden, niet zeggen.

Maar goed, je hebt altijd discogs nog...3 maanden wachten op een simpele correctie of toevoeging is geen uitzondering, vergeleken met daar zijn de crewleden hier nog softe mietjes

een sound & vision release van een album,
mag dat ook hier toegevoegd worden???
een Sound & Vision is in principe 2 cd's met 1 dvd.

titan (crew)
Dat mag. Uiteraard mag je dan alleen het soundgedeelte toevoegen.

ok... ga ik even kijken of ik een bepaalde Sound & Vision (zonder Vision)
op de site kan vinden. thanks!

Ik vind het niet erg dat de crewleden streng toekijken op hoesjes.
Zelf zit ik nog maar een tweetal maanden op MusicMeter en voegde
ik al een paar dozijn albums toe ... meer nog ik vervang regelmatig
de hoesjes van de albums die ik bespreek met betere plaatjes.

Streng maar rechtvaardig vind ik okee.
Maar er staan wel heel wat bedenkelijke hoezen op MusicMeter
die blijkbaar toch ooit probleemloos zijn goedgekeurd.

Meestal gaat het om oude cd-hoezen
die het vaak mooiere, originele vinyl artwork
reduceren tot een bedroevenswaardige persiflage.

Ik verving ook al hoezen met zwarte en witte randjes,
hoezen met promostickers en prijsstickers.

Meestal is de hoes het struikelpunt, en ik doe mijn best
om telkens de beste foto te vinden en hem zo goed mogelijk
te editten ... maar na drie keer insturen geef ik het ook op.

Nu, meestal heb ik niet te klagen en verloopt de communicatie prima.

Maar ik begrijp heel goed de frustratie van koho.
Zeker als je zo graag die ene plaat op MusicMeter wil,
maar niet zo meteen een 18 karaatse afbeelding vindt.

Zo is er ook heel wat belpop waarvan alleen povere hoezen
terug te vinden zijn ... nou die albums blijven dus voorlopig afwezig.

Soms heb ik zelf een eerste klasse hoes,
maar vind ik niet dat ik de crewleden moet lastigvallen
omdat de hoes op MusicMeter best in orde is.

Maar als ik het voorbeeld van L_T_D hieronder lees ....
Eerlijk gezegd: die "goede" hoes van The Albion Band,
vind ik kunstmatig bijgekleurd en de "foute" vind ik de mooiste.

titan (crew)
dazzler schreef:
Maar er staan wel heel wat bedenkelijke hoezen op MusicMeter die blijkbaar toch ooit probleemloos zijn goedgekeurd.

Dat klopt en dat komt doordat er in het begin wat minder streng op kwaliteit gelet werd. In het begin was het vooral zaak om de site zo snel mogelijk te vullen.

Mag Aerial M - October worden toegevoegd?

Weliswaar slechts 2 tracks en daar vermeld als cd-single, maar de tracks erop staan niet op een andere release.

Jazper schreef:
Mag Aerial M - October worden toegevoegd?

Weliswaar slechts 2 tracks en daar vermeld als cd-single, maar de tracks erop staan niet op een andere release.

Minimaal 3 nummers

Jawel, maar het gaat hier om een schijfje met alleen maar nieuw materiaal. En dat is bij de 'normale' single niet het geval.

Bovendien zijn er nog wat vergelijkbare gevallen wél op musicmeter te vinden.

titan (crew)
Hij voldoet niet aan de regels, dus mag hij er niet op. De vergelijkbare gevallen die jij bedoelt zijn waarschijnlijk EP's. Een EP, ook al staat er maar 1 nummer op, mag ALTIJD op de site.

Een vergelijkbaar geval vind ik Oren Ambarchi - Destinationless Desire.

Dit is een 7 ''. Maar nergens wordt gerept over het woord EP. Staat deze er dan onterecht op?

Gast
geplaatst: vandaag om 21:38 uur

geplaatst: vandaag om 21:38 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.