Genres / Rock / Metalcore / hardcore
zoeken in:
0
geplaatst: 28 april 2006, 21:46 uur
Is er iemand die hier naar metalcore/hardcore luisterd
zo ja naar welke groepen
(gewoon om mijn kennis een beetje bij te schaven)
zo ja naar welke groepen
(gewoon om mijn kennis een beetje bij te schaven)
0
geplaatst: 28 april 2006, 22:18 uur
Ja ik luister wel veel naar dat genre. Liefst met veel screamo
Mijn favoriete bands in het genre:
-Bullet For My Valentine
-Caliban
-As I Lay Dying
-Funeral For A Friend
-Sick Of It All
-Raised Fist
-Himsa
...
Mijn favoriete bands in het genre:-Bullet For My Valentine
-Caliban
-As I Lay Dying
-Funeral For A Friend
-Sick Of It All
-Raised Fist
-Himsa
...
0
lambf
geplaatst: 28 april 2006, 22:29 uur
ik ook wel
-Raised Fist
-As I Lay Dying
-Sick For It All
-Killswitch Engage
-Throwdown
-Unearth
-Pro-Pain
-Biohazard
-Agnostic Front
-Propagandhi
allemaal heel leuk 
luister je ook mathcore?
-Raised Fist
-As I Lay Dying
-Sick For It All
-Killswitch Engage
-Throwdown
-Unearth
-Pro-Pain
-Biohazard
-Agnostic Front
-Propagandhi
allemaal heel leuk 
luister je ook mathcore?
0
geplaatst: 28 april 2006, 23:07 uur
metalcore/hardcore/mathcore
vergeten vernoemen
soms heb wat meer zin in een dan in een andere
wat groepen die ik wijs vind
every time i die
deviate
undying (rip)
maroon
heaven shall burn
dillinger escape plan
bodies in the gears of the apparatus
jane/j'n
throught the eyes of the dead
een van mijn livelings
'black dahlia murder'
irate
instil ( trouwens van nederland)
botch
embrace the day
terror
converge
as we fight (den)
fall of serenity
fall of a season
martyr ad (rip)
chimaera (bel)
for de fanaten van emo screamo
from autumn to ashes
britney spears (lol)
fear my thoughts
at the gates
the haunted
minor threat
bleeding through
vergeten vernoemen
soms heb wat meer zin in een dan in een andere
wat groepen die ik wijs vind
every time i die
deviate
undying (rip)
maroon
heaven shall burn
dillinger escape plan
bodies in the gears of the apparatus
jane/j'n
throught the eyes of the dead
een van mijn livelings
'black dahlia murder'
irate
instil ( trouwens van nederland)
botch
embrace the day
terror
converge
as we fight (den)
fall of serenity
fall of a season
martyr ad (rip)
chimaera (bel)
for de fanaten van emo screamo
from autumn to ashes
britney spears (lol)
fear my thoughts
at the gates
the haunted
minor threat
bleeding through
0
lambf
geplaatst: 28 april 2006, 23:22 uur
nog wat mathcore:
-Meshuggah
-Dillinger Escape plan (die kende je al)
-Ion Dissonance
-The Red Chord
-Ed Gein
-The Tony Danza Tapdance Extravaganza
-Gorguts
-Meshuggah
-Ion Dissonance
-The Red Chord
-Ed Gein
-Gorguts
0
geplaatst: 28 april 2006, 23:26 uur
Zelf luister ik er niet naar, maar soms horen doe ik het wel ja, dat er in een keer een dopje van een mp3 in me oor word gestopt van "luister is!"
0
lambf
geplaatst: 28 april 2006, 23:29 uur
Grappig, want ik ken maar 1 iemand die deze muziek ook luistert, maarja, dat is zoon gothic, en die vindt zelfs mijn muziek té.
0
Sietse
geplaatst: 28 april 2006, 23:33 uur
vroeger....ik was erbij met het begin van de Metalcore in Nederland (en België)
luister er nu nooit meer naar (of een enkele keer nog Deformity, Arkangel of Merauder)
Luister ook nog wel eens old school sxe hardcore zoals Minor Threat...verder eigenlijk helemaal niks meer.
we worden oud
luister er nu nooit meer naar (of een enkele keer nog Deformity, Arkangel of Merauder)
Luister ook nog wel eens old school sxe hardcore zoals Minor Threat...verder eigenlijk helemaal niks meer.
we worden oud

0
sxesven
geplaatst: 30 april 2006, 19:37 uur
Ik luister ook weinig hardcore en dergelijke meer, maar favorieten zijn/waren:
Snapcase
Minor Threat
The Dillinger Escape Plan
Envy
This Machine Kills
Kaospilot
Yaphet Kotto
Throwdown
Better Than a Thousand
Battery
Carry On
Walls of Jericho
Saetia
Converge
Between the Buried and Me
Drowningman
Snapcase
Minor Threat
Envy
This Machine Kills
Kaospilot
Yaphet Kotto
Throwdown
Better Than a Thousand
Battery
Carry On
Walls of Jericho
Saetia
Converge
Drowningman
0
geplaatst: 1 mei 2006, 08:04 uur
Een klein deel van mijn hardere segment in mijn platenkast bestaat uit het simpele recht-toe-recht-aan beukwerk (waarbij ik toch meer richting punk ga af en toe):
-Integrity
-Barcode
-Biohazard (zeker niet simpel)
-Kill Your Idols
Ik vergeet er volgens mij een heleboel.
-Integrity
-Barcode
-Biohazard (zeker niet simpel)
-Kill Your Idols
Ik vergeet er volgens mij een heleboel.

0
Sietse
geplaatst: 1 mei 2006, 11:30 uur
Integrity is ook zeker niet simpel hoor. Is technisch gezien zelfs een stuk beter dan Biohazard. Het klinkt alleen allemaal wel wat lomper.
0
geplaatst: 1 mei 2006, 12:05 uur
Sietse schreef:
Integrity is ook zeker niet simpel hoor. Is technisch gezien zelfs een stuk beter dan Biohazard. Het klinkt alleen allemaal wel wat lomper.
En wat een brulboei die zanger van Integrity. Ik moet zeggen dat ik slechts één album van deze heren ken (Seasons In The Size Of Days). Daarop hoor ik wel dat ze een zekere diepgang in het keiharde hardcore-geweld brengen.
Maar Integrity technisch beter dan Biohazard?
Dat zal best hoor, gevoelsmatig echter ga ik toch meer voor Biohazard. De samenzang van de twee zangers, de rap-achtige vocalen in combinatie met een echt hardcore geluid, en daar bovenop een meer heavy metal geörienteerde gitarist.
0
Sietse
geplaatst: 1 mei 2006, 14:27 uur
Biohazard is wat makkelijker te verteren, dat is zeker waar. Ik hoor alleen zelf wel liever Integrity. Ik ken nog een ander album, ben daar alleen de naam van kwijt. Seasons in the size of days pronkt iig bij mij in de platenkast. Een van de betere metalcore albums als je het mij vraagt.
0
geplaatst: 1 mei 2006, 15:28 uur
Maar wel met een hele dubieuze invulling van het eind.
Ik heb daar een aantal keer heel goed naar geluisterd, het is een opname van een half uur. De laatste momenten voor de collectieve zelfmoord van een groot aantal Jonestown bewoners. Met bezwerende trommels, schreeuwende kinderen en vrouwen en Jim Jones die als een bezetene staat te prediken. 913 van 1100 mensen die er leefden naar de verdoemenis. 913!
Ik vraag me af hoe dat ooit op die CD terecht is gekomen. Want voor de rest ( de muziek dus ) mag ik er graag naar luisteren.
Ik heb daar een aantal keer heel goed naar geluisterd, het is een opname van een half uur. De laatste momenten voor de collectieve zelfmoord van een groot aantal Jonestown bewoners. Met bezwerende trommels, schreeuwende kinderen en vrouwen en Jim Jones die als een bezetene staat te prediken. 913 van 1100 mensen die er leefden naar de verdoemenis. 913!
Ik vraag me af hoe dat ooit op die CD terecht is gekomen. Want voor de rest ( de muziek dus ) mag ik er graag naar luisteren.
0
Sietse
geplaatst: 1 mei 2006, 16:04 uur
ik vind dat laatste stuk dus stiekum (nee ik ben niet ziek) dus wel heel mooi. Dit komt denk ik voort uit het aanhangen van de "Church of Satan" door de beste mannen van Integrity.
Maar inderdaad is het wel een dubieus stuk...
Maar inderdaad is het wel een dubieus stuk...
0
geplaatst: 1 mei 2006, 16:50 uur
Ik ben ook best wel wat zieke stukjes gewend aangezien ik ook vrij veel naar death en blackmetal luister, veel geschreeuw en rare samples. Ik ben echt geen overgevoelig type die overal zwaar aan tilt hoor, en ik geef toe dat ook ik het wel interessant vond om naar te luisteren. De opname-kwaliteit is erg slecht dus moet je er echt voor zitten om de sussende en opzwepende woorden van Jim Jones te ontcijferen. Maar het kan eigenlijk niet.
Ik had liever gehad dat ze tenminste nog een kwartiertje extra hadden volgespeeld. En die sample misschien op 5 minuten te houden.
Ik had liever gehad dat ze tenminste nog een kwartiertje extra hadden volgespeeld. En die sample misschien op 5 minuten te houden.
0
geplaatst: 1 mei 2006, 21:58 uur
lambf schreef:
nog wat mathcore:
-Meshuggah
-Ion Dissonance
-The Red Chord
-Ed Gein
-Gorguts
nog wat mathcore:
-Meshuggah
-Ion Dissonance
-The Red Chord
-Ed Gein
-Gorguts
-Daughters
-Knot
Gorguts kende ik niet, bedankt
0
geplaatst: 1 mei 2006, 22:01 uur
sxesven schreef:
Snapcase
Minor Threat
Envy
This Machine Kills
Kaospilot
Yaphet Kotto
Throwdown
Better Than a Thousand
Battery
Carry On
Walls of Jericho
Saetia
Converge
Drowningman
Snapcase
Minor Threat
Envy
This Machine Kills
Kaospilot
Yaphet Kotto
Throwdown
Better Than a Thousand
Battery
Carry On
Walls of Jericho
Saetia
Converge
Drowningman
uitgebreide keuze waarvan ik niet veel groepen ken
( geen zin om naar Pressure fest te gaan in Duitsland)
0
sxesven
geplaatst: 1 mei 2006, 22:23 uur
Alle aanraders, wat mij betreft!
Minor Threat, Converge en The Dillinger Escape Plan ken je, dus daarover geen loftrompet. Echter:
Envy - absoluut essentiële screamo uit Japan, leunt tegenwoordig wel wat meer tegen post-rock aan. Waarschijnlijk de meest intense band in het hele genre. Vergelijkbaar: This Machine Kills, Yaphet Kotto, Saetia en Kaospilot.
Throwdown - straight edge, echter niet old school maar lekker lomp en bruut. De nieuwere platen zijn echter wat minder.
Snapcase - straight edge, tevens hardcore-legende. Vooral hun tweede plaat Progression Through Unlearning is briljant - hard, schreeuwerig, bijzonder gitaarwerk. Duidelijke screamo-invloeden.
Better Than a Thousand - straight edge, bandje van Ray Cappo. Snel en hard zoals hardcore ooit bedoeld was. Geweldige platen. Vergelijkbaar: Battery, Carry On.
Walls of Jericho - brute en heerlijk lompe hardcore met zangeres (!) die flink de longen uit haar lijf schreeuwt.
Between The Buried and Me - vrij originele mix van hardcore, emo en death metal. Van lomp en snel tot traag en intens. Toffe band!
Drowningman - noiserock/hardcore, heerlijk noisy en schreeuwerig!
Minor Threat, Converge en The Dillinger Escape Plan ken je, dus daarover geen loftrompet. Echter:
Envy - absoluut essentiële screamo uit Japan, leunt tegenwoordig wel wat meer tegen post-rock aan. Waarschijnlijk de meest intense band in het hele genre. Vergelijkbaar: This Machine Kills, Yaphet Kotto, Saetia en Kaospilot.
Throwdown - straight edge, echter niet old school maar lekker lomp en bruut. De nieuwere platen zijn echter wat minder.
Snapcase - straight edge, tevens hardcore-legende. Vooral hun tweede plaat Progression Through Unlearning is briljant - hard, schreeuwerig, bijzonder gitaarwerk. Duidelijke screamo-invloeden.
Better Than a Thousand - straight edge, bandje van Ray Cappo. Snel en hard zoals hardcore ooit bedoeld was. Geweldige platen. Vergelijkbaar: Battery, Carry On.
Walls of Jericho - brute en heerlijk lompe hardcore met zangeres (!) die flink de longen uit haar lijf schreeuwt.
Between The Buried and Me - vrij originele mix van hardcore, emo en death metal. Van lomp en snel tot traag en intens. Toffe band!
Drowningman - noiserock/hardcore, heerlijk noisy en schreeuwerig!
0
geplaatst: 1 mei 2006, 23:03 uur
heesft er dan iemand soms zin om naar
http://www.pressurefestival.com/
ik heb gewoon geen zin om allen te gaan, ik kan me beter amusere als ik met een bende ben.
please schrijf iets hierover.
http://www.pressurefestival.com/
ik heb gewoon geen zin om allen te gaan, ik kan me beter amusere als ik met een bende ben.
please schrijf iets hierover.
0
geplaatst: 1 mei 2006, 23:52 uur
Zeker eens luisteren ook naar de EMOCORE en SCREAMCORE van de groepjes:
LOATHUS
AM I DEAD YET!
BLACK HEART REBELLION
Zie ook http://www.musicmeter.nl/forum/15/1417
LOATHUS
AM I DEAD YET!
BLACK HEART REBELLION
0
geplaatst: 2 mei 2006, 00:26 uur
c-moon schreef:
LOATHUS
AM I DEAD YET!
BLACK HEART REBELLION
LOATHUS
AM I DEAD YET!
BLACK HEART REBELLION
black heart rebelion vind ik wel mooi, lekkere screamo
0
geplaatst: 2 mei 2006, 10:30 uur
sxesven schreef:
Heb je voor mij een aantal luistertips, qua nummers die de band in goede doen weergeven? Mijn interesse is gewekt.
0
sxesven
geplaatst: 2 mei 2006, 15:39 uur
Dat wordt even graven in mijn geheugen, want ik heb ze een flinke tijd niet meer gehoord. Het complete album The Silent Circus is in ieder geval erg goed, waarvan Mordecai altijd mijn favoriete nummer was. Dit bericht bij opvolger Alaska (die ik overigens niet gehoord heb) vat de sound wel aardig samen!
0
geplaatst: 2 mei 2006, 16:22 uur
Bedankt. Ik heb een paar nummers gedownload en op de één of andere manier springt Cryptopsy in mijn hoofd. Wel even wennen dit geluid.
0
sxesven
geplaatst: 2 mei 2006, 19:31 uur
Cryptopsy is inderdaad wel een referentiekader, maar BTBAM pakt één en ander wel wat meer hardcore aan dan de pure death van Cryptopsy. De sound is inderdaad wel wat wennen, maar persoonlijk vind ik 't nog altijd top! Ik ga The Silent Circus maar weer eens draaien, en eens achter Alaska aan.
Overigens kan ik Envy echt van harte aanbevelen, i.m.o. de beste hardcore band op deze aardkloot. De Japanners maken een geweldige mix van post-rock en screamo die ongelooflijk intens en overweldigend is. Vooral hun latere platen zijn erg de moeite. Tips: A Far-Off Reason, A Cage It Falls Into, Your Shoes and The World to Come, etcetera etcetera. Gaan horen!
Overigens kan ik Envy echt van harte aanbevelen, i.m.o. de beste hardcore band op deze aardkloot. De Japanners maken een geweldige mix van post-rock en screamo die ongelooflijk intens en overweldigend is. Vooral hun latere platen zijn erg de moeite. Tips: A Far-Off Reason, A Cage It Falls Into, Your Shoes and The World to Come, etcetera etcetera. Gaan horen!
0
geplaatst: 2 mei 2006, 22:39 uur
sxesven schreef:
Cryptopsy is inderdaad wel een referentiekader, maar BTBAM pakt één en ander wel wat meer hardcore aan dan de pure death van Cryptopsy. De sound is inderdaad wel wat wennen, maar persoonlijk vind ik 't nog altijd top! Ik ga The Silent Circus maar weer eens draaien, en eens achter Alaska aan.
ik vind de site niet. ik vind ze totaal niet
* denotes required fields.