Genres / Rock / Metalcore / hardcore
zoeken in:
0
sxesven
geplaatst: 2 februari 2009, 21:03 uur
Uiteraard! Vond Congress altijd wel vet, en in dat hoekje was ook een band als Liar wel goed te genieten. Dat waren geloof ik wel de grootste namen, zou een beetje moeten graven voor de rest. Vond het destijds goed genieten hoewel het niet echt (meer) mijn stijl hardcore is.
0
geplaatst: 10 februari 2009, 23:42 uur
0
Ravenous
geplaatst: 15 februari 2009, 14:41 uur
Voor liefhebbers van (technical) metalcore: Angel Maker van Burn in Silence vind ik persoonlijk erg goed.
0
geplaatst: 25 mei 2009, 14:44 uur
bennerd schreef:
Zijn er mensen die wat goede beatdown kennen?
Zijn er mensen die wat goede beatdown kennen?
Shattered Realm, Six ft. Ditch, Ninebar. Check sowieso maar alle bands van t Engelse Rucktion Records. ZIt leuk spul tussen.
Het Nederlandse 21 Gun Salute heeft trouwens net hun complete demo online gegooid: www.myspace.com/21gunsalutehc[/url]
0
geplaatst: 25 mei 2009, 18:47 uur
Bedankt, ik kende ze wel allen al
Maar ik ga even Rucktion Records uitspitten.
Maar ik ga even Rucktion Records uitspitten.
0
geplaatst: 25 mei 2009, 20:27 uur
sxesven schreef:
Uiteraard! Vond Congress altijd wel vet, en in dat hoekje was ook een band als Liar wel goed te genieten. Dat waren geloof ik wel de grootste namen, zou een beetje moeten graven voor de rest. Vond het destijds goed genieten hoewel het niet echt (meer) mijn stijl hardcore is.
Ik hoor hier Congress? Daarin speelde een persoonlijke kennis in van mij.

0
geplaatst: 8 juni 2009, 16:57 uur
Gaan er nog mensen de 21ste naar Terror, Born From Pain, Stick To Your Guns en Trapped Under Ice in Patronaat?
Of anders 3 juli naar Terror, Born From Pain, 21 Gun Salute en Payback in Dynamo?
Of anders 3 juli naar Terror, Born From Pain, 21 Gun Salute en Payback in Dynamo?

0
geplaatst: 27 juli 2010, 17:07 uur
Heeft er iemand trouwens nog Beatdown/Hardcore bands zoals Terror, Pay No Respect, Nasty
0
geplaatst: 27 juli 2010, 19:06 uur
In Blood We Trust, Reborn to Conquer, Embraced By Hatred, FallBrawl, Surge of Fury, CDC, The Last Charge, Shattered Realm en Bun Dem Out. Is ondertussen zowat een van mijn favoriete genres 

0
geplaatst: 18 september 2010, 13:28 uur
Ik weet niet als ze al genoemd zijn maar:
Subzero - vooral Happiness Without Peace is keihard
Irate
Wisdom In Chains
Subzero - vooral Happiness Without Peace is keihard
Irate
Wisdom In Chains
0
geplaatst: 28 oktober 2010, 23:02 uur
Dat eerste vind ik net iets te geforceerd overkomen (wel een moddervette breakdown aan het einde!
), dat tweede vind ik net iets te fragmentarisch en niet straight-forward genoeg klinken.
), dat tweede vind ik net iets te fragmentarisch en niet straight-forward genoeg klinken.
0
geplaatst: 29 november 2010, 22:32 uur
ik luister voornamelijk melodic hardcore(vrij ongebruilijke term maar goed) en wat genres daarom heen. daar heb ik er zeer weinig gezien.
eerst om wat reclame te maken voor nederlandse bandjes(hoewel er een aantal al mee gekapt zijn:
antillectual
brat pack
damaged goods
state of mind
smash the statues
check dit label voor goeie locale HC bandjes
Shield Recordings | Shop - shieldrecordings.com
buitelandse dingen
a wilhelm scream
cancer bats
comadre(dit is heel gaar en zeker de moeite waar om te checke)
comeback kid
fucked up
gallows
inside out(eerste bandje van de zanger van RATM)
kid dynamite(een schande dat dit niet is genoemd, het beste hardcore bandje ooit... vind ik)
refused(meer post-hardcore maar toch leuk)
the bronx
the suicide file
eerst om wat reclame te maken voor nederlandse bandjes(hoewel er een aantal al mee gekapt zijn:
antillectual
brat pack
damaged goods
state of mind
smash the statues
check dit label voor goeie locale HC bandjes
Shield Recordings | Shop - shieldrecordings.com
buitelandse dingen
a wilhelm scream
cancer bats
comadre(dit is heel gaar en zeker de moeite waar om te checke)
comeback kid
fucked up
gallows
inside out(eerste bandje van de zanger van RATM)
kid dynamite(een schande dat dit niet is genoemd, het beste hardcore bandje ooit... vind ik)
refused(meer post-hardcore maar toch leuk)
the bronx
the suicide file
0
geplaatst: 17 april 2011, 22:22 uur
Af en toe herval ik in het geniaal vinden van jaren '90 metalcore. Heerlijk hoe puur en rauw metalcore daar nog klonk in vergelijking met de gemiddelde metalcoreband van vandaag de dag.
Enkele voorbeelden (de een al klassieker dan de andere):
Enkele voorbeelden (de een al klassieker dan de andere):
0
geplaatst: 17 april 2011, 23:25 uur
Klopt! Het duurde echt een tijd voor ik into oude Earth Crisis geraakte, maar het begint een van mijn favoriete bands te worden.
Ik zoek overigens die Firestorm EP op vinyl, maar ik heb het gevoel dat ik daar veel geld voor ga mogen neertellen
Ik zoek overigens die Firestorm EP op vinyl, maar ik heb het gevoel dat ik daar veel geld voor ga mogen neertellen

0
Gallow
geplaatst: 18 april 2011, 02:01 uur
bennerd schreef:
Op discogs vanaf 4 euro
0
geplaatst: 5 mei 2011, 10:32 uur
Iemand hier een liefhebber van? Ik wel namelijk!
Weet iemand vergelijkbare straight edge bands (behalve Minor Threat ofcourse)? Ben nog maar een nieuweling in de hardcore punk scene
0
geplaatst: 5 mei 2011, 12:41 uur
JLjuju schreef:
(embed)
Weet iemand vergelijkbare straight edge bands (behalve Minor Threat ofcourse)? Ben nog maar een nieuweling in de hardcore punk scene
(embed)
Have Heart en Verse denk ik. Down to nothing heb ik altijd graag gehoord.
0
geplaatst: 5 mei 2011, 15:04 uur
JLjuju schreef:
(embed)
(embed)
Hardcore

De volgende bands zijn niet allemaal straight edge, maar dat bepaalt het geluid ook niet:
Casey Jones (!), 50 Lions (!), Trapped Under Ice (is iets zwaarder), Bane (is veel melodieuzer), Grave Maker, Floorpunch, Champion, Have Heart, Donnybrook!, H2O (meer punk).
De zanger van Down to Nothing speelt ook bas (en backing vocals) bij Terror.
0
geplaatst: 8 mei 2011, 21:57 uur
Ryker's is een dikke 90's klassieker. Stond samen met Backfire! (dat qua geluid iets anders is) bij velen bekend als dé 'Eurocore'-bands.
0
geplaatst: 20 juli 2011, 20:54 uur
Ik doe nog eens een duit in het zakje. Ben verslingerd geraakt aan oude metalcore 7", demo's en EP's.
Aanraders:
- Abnegation
- Chokehold
- Facedown (BE)
- Morning Again (!!!)
- Unconquered
Aanraders:
- Abnegation
- Chokehold
- Facedown (BE)
- Morning Again (!!!)
- Unconquered
0
geplaatst: 24 oktober 2011, 11:03 uur
wat word er hier precies verstaan onder metalcore?
ik ben bekend geraakt met het genre via bands als:
- enter shikari
- his statue falls
- Letlive
- Woe, is me
- the browning
- your demise
- bring me the horizon
maar ik vind geen van die bands hier terug, en aangezien het hier o.a. over metalcore gaat ben ik wel benieuwd wat er hier dan metalcore genoemd word, en onder wat voor noemer de bovenstaande bands dan geplaatst worden.
ik ben bekend geraakt met het genre via bands als:
- enter shikari
- his statue falls
- Letlive
- Woe, is me
- the browning
- your demise
- bring me the horizon
maar ik vind geen van die bands hier terug, en aangezien het hier o.a. over metalcore gaat ben ik wel benieuwd wat er hier dan metalcore genoemd word, en onder wat voor noemer de bovenstaande bands dan geplaatst worden.
0
geplaatst: 24 oktober 2011, 11:21 uur
Enter Shikari wordt post-hardcore genoemd, hetzelfde geldt voor Letlive. Bring Me The Horizon en The Browning vallen beide onder Deathcore. The Browning noemen ze zelfs Deathstyle omdat ze deathcore en hardstyle mengen.
* denotes required fields.