MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Rock / Metalcore / hardcore

zoeken in:
Machcore bestaat niet.Maar Mathcore

Fza
Ik snap niet dat "Terror" niet genoemd is.

lambf
Fza schreef:
Ik snap niet dat "Terror" niet genoemd is.

xmichaelx schreef:
metalcore/hardcore/mathcore
vergeten vernoemen
soms heb wat meer zin in een dan in een andere
wat groepen die ik wijs vind
terror

Fza
lambf schreef:
(quote)

(quote)

Ik let niet op

Ik heb zo het gevoel dat ik aan het vallen ben op bands als Madball, Knuckledust, Wisdom In Chains, Sick of it All, Hoods, Born From Pain en Hatebreed (die laatste spelen ook Metal).

Iemand nog tips voor mij?

Weet iemand verder nog welke bands Moshcore spelen?

sxesven
Volgens mij kun je dan de gehele NYHC scene en alles wat daaruit put wel uitchecken. Bands als 25 ta Life, Vietnom, Agnostic Front, Within Blood en ga zo maar door. Gewoon even googlen op NYHC is waarschijnlijk het makkelijkst.

Born from Pain en Hatebreed zijn overigens meer metalcore. Check ook dingen als All Out War, Liar, Length of Time, Norma Jean, Botch, Deviate, etcetera.

Bedankt, even googlen dan

En dat van BfP en Hatebreed wist ik, maar ze zijn ook vrij populair bij de Hardcore-liefhebbers.

Metalcore heb ik al (zwaar) doorzocht, maar toch bedankt.

Fza
Full Blown Chaos
Terror
100 Demons

Dat kun je wel waarderen denk ik zo.

lambf
bennerd schreef:
Ik heb zo het gevoel dat ik aan het vallen ben op bands als Madball, Knuckledust, Wisdom In Chains, Sick of it All, Hoods, Born From Pain en Hatebreed (die laatste spelen ook Metal).

Iemand nog tips voor mij?

Weet iemand verder nog welke bands Moshcore spelen?

War Torn Life, End of Humanity, Clobberin Time, Embracedby Hatred, euh, neem eens een kijkje bij het FWH (Filled With Hate) Label. ze hebben er veel (goede) Mosh/Metalcore.

EVANSHEWSON
Neen, absoluut niet.
Met mij alles goed verder; Ook met de familie.

Beatles-Rolling Stones-Pink Floyd-Led Zeppelin-U2-Neil Young-Favid Bowie-FAN voor het leven !

nee niemand

heb het wel gehad met het metalcore genre. elke band klinkt zowat hetzelfde tegenwoordig, veel variatie zit er dus niet in, maar muziek zoals DAGOBA vind ik wel weer vet, weet niet of dat hier iets mee te maken heeft..

ik vind Chimaira wel een goeie metalcore band, en dan vooral op The Impossibility of Reason

Chimaira is geen pure metalcore, heeft namelijk veel thrashmetal invloeden, vooral op hun gelijknamige 3de CD. Het duidelijkste metalcore kenmerk, de zang, vind ik eigenlijk het zwakste punt van de band.

metaledje schreef:
heb het wel gehad met het metalcore genre. elke band klinkt zowat hetzelfde tegenwoordig, veel variatie zit er dus niet in, maar muziek zoals DAGOBA vind ik wel weer vet, weet niet of dat hier iets mee te maken heeft..

Dagoba is meer Neo-Thrash in de stijl van Machine Head, Threat Signal, Mnemic en hier en daar wat Fear Factory, maar inderdaad een hele vette band

Charles Manson
hahahaha
emocore
mathcore
moshcore
metalcore
deathcore

jezus, de stijlen schieten tegenwoordig als paddestoelen uit de grond he?

Fza
Charles Manson schreef:
hahahaha
emocore
mathcore
moshcore
metalcore
deathcore

jezus, de stijlen schieten tegenwoordig als paddestoelen uit de grond he?

Je vergeet trashcore en noisecore, maar zonder gekheid het begint vrij irritant te worden, al die klote hokjes.

Charles Manson
zeker.
ik hoor soms ook jongens van mijn band over sommige soorten-core praten, dat ik echt denk: damn, ben je nu echt serieus...?

Jazzcore is toch ook een leuk genre!

lambf
MichelDumoulin schreef:
Jazzcore is toch ook een leuk genre!

Welke bands bedoel je daarmee En I See You Next Tuesday is een aanrader, korte Mathcore met veel Death-Metal invloeden

AS I LAY DYING !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! fuckin goeie band

lambf schreef:
(quote)

Welke bands bedoel je daarmee En I See You Next Tuesday is een aanrader, korte Mathcore met veel Death-Metal invloeden

Met Jazzcore bedoel ik de bands Victims Family & NoMeansNo!

LocoHermano
Hardcore punk?

Twee Woorden:

BAD BRAINS!!!

voeg daarbij nog even Fugazi , DRI en Wehrmacht aan toe

djeffibrelich
daar ben ik te emo voor.

maar bad brains is toch wel een geweldige band.
fugazi ook.
helmet, quicksand etc..

van mathcore zoals dillinger escape plan en dat soort ongein moet ik niets hebben.

sommige metalcore is nog wel om aan te horen.

maar ik blijf voorlopig bij fashioncore, het genre voor mij.

MetalDex
Thrashcore en hardcore punk doen het voor mij. Het liefst nog een beetje vermengt met een metal genre, zoals thrash, grindcore of industrial metal. Van metalcore moet ik over het algemeen niet zoveel hebben.

MetalDex schreef:
Thrashcore en hardcore punk doen het voor mij. Het liefst nog een beetje vermengt met een metal genre, zoals thrash, grindcore of industrial metal. Van metalcore moet ik over het algemeen niet zoveel hebben.

Lang leve Municipal Waste!

Fza
Nog even een hardcore aanvulling, weet niet of die eerder genoemd is, maar ik heb laatst Knuckledust ontdekt (vergelijkbaar met Terror), erg lekkere agressieve hardcore band uit Londen.

En Terror heeft een nieuwe EP.

Fza schreef:
Nog even een hardcore aanvulling, weet niet of die eerder genoemd is, maar ik heb laatst Knuckledust ontdekt (vergelijkbaar met Terror), erg lekkere agressieve hardcore band uit Londen.

En Terror heeft een nieuwe EP.

Knuckledust heerst inderdaad

Gast
geplaatst: vandaag om 07:54 uur

geplaatst: vandaag om 07:54 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.