Genres / Rock / Metalcore / hardcore
zoeken in:
0
lambf
geplaatst: 11 maart 2007, 16:29 uur
Fza schreef:
Ik snap niet dat "Terror" niet genoemd is.
Ik snap niet dat "Terror" niet genoemd is.

xmichaelx schreef:
metalcore/hardcore/mathcore
vergeten vernoemen
soms heb wat meer zin in een dan in een andere
wat groepen die ik wijs vind
terror
metalcore/hardcore/mathcore
vergeten vernoemen
soms heb wat meer zin in een dan in een andere
wat groepen die ik wijs vind
terror

0
geplaatst: 19 maart 2007, 20:08 uur
Ik heb zo het gevoel dat ik aan het vallen ben op bands als Madball, Knuckledust, Wisdom In Chains, Sick of it All, Hoods, Born From Pain en Hatebreed (die laatste spelen ook Metal).
Iemand nog tips voor mij?
Weet iemand verder nog welke bands Moshcore spelen?
0
sxesven
geplaatst: 19 maart 2007, 20:11 uur
Volgens mij kun je dan de gehele NYHC scene en alles wat daaruit put wel uitchecken. Bands als 25 ta Life, Vietnom, Agnostic Front, Within Blood en ga zo maar door. Gewoon even googlen op NYHC is waarschijnlijk het makkelijkst.
Born from Pain en Hatebreed zijn overigens meer metalcore. Check ook dingen als All Out War, Liar, Length of Time, Norma Jean, Botch, Deviate, etcetera.
Born from Pain en Hatebreed zijn overigens meer metalcore. Check ook dingen als All Out War, Liar, Length of Time, Norma Jean, Botch, Deviate, etcetera.
0
geplaatst: 19 maart 2007, 20:20 uur
Bedankt, even googlen dan 
En dat van BfP en Hatebreed wist ik, maar ze zijn ook vrij populair bij de Hardcore-liefhebbers.
Metalcore heb ik al (zwaar) doorzocht, maar toch bedankt.

En dat van BfP en Hatebreed wist ik, maar ze zijn ook vrij populair bij de Hardcore-liefhebbers.
Metalcore heb ik al (zwaar) doorzocht, maar toch bedankt.
0
geplaatst: 19 maart 2007, 20:34 uur
Full Blown Chaos
Terror
100 Demons
Dat kun je wel waarderen denk ik zo.
Terror
100 Demons
Dat kun je wel waarderen denk ik zo.

0
lambf
geplaatst: 19 maart 2007, 21:46 uur
bennerd schreef:
Ik heb zo het gevoel dat ik aan het vallen ben op bands als Madball, Knuckledust, Wisdom In Chains, Sick of it All, Hoods, Born From Pain en Hatebreed (die laatste spelen ook Metal).
War Torn Life, End of Humanity, Clobberin Time, Embracedby Hatred, euh, neem eens een kijkje bij het FWH (Filled With Hate) Label. ze hebben er veel (goede) Mosh/Metalcore.
0
EVANSHEWSON
geplaatst: 20 mei 2007, 12:36 uur
Neen, absoluut niet.
Met mij alles goed verder; Ook met de familie.
Beatles-Rolling Stones-Pink Floyd-Led Zeppelin-U2-Neil Young-Favid Bowie-FAN voor het leven !
Met mij alles goed verder; Ook met de familie.
Beatles-Rolling Stones-Pink Floyd-Led Zeppelin-U2-Neil Young-Favid Bowie-FAN voor het leven !
0
geplaatst: 18 juni 2007, 20:52 uur
heb het wel gehad met het metalcore genre. elke band klinkt zowat hetzelfde tegenwoordig, veel variatie zit er dus niet in, maar muziek zoals DAGOBA vind ik wel weer vet, weet niet of dat hier iets mee te maken heeft..
0
geplaatst: 29 augustus 2007, 17:34 uur
ik vind Chimaira wel een goeie metalcore band, en dan vooral op The Impossibility of Reason
0
geplaatst: 29 augustus 2007, 17:57 uur
Chimaira is geen pure metalcore, heeft namelijk veel thrashmetal invloeden, vooral op hun gelijknamige 3de CD. Het duidelijkste metalcore kenmerk, de zang, vind ik eigenlijk het zwakste punt van de band.
0
geplaatst: 29 augustus 2007, 18:26 uur
metaledje schreef:
heb het wel gehad met het metalcore genre. elke band klinkt zowat hetzelfde tegenwoordig, veel variatie zit er dus niet in, maar muziek zoals DAGOBA vind ik wel weer vet, weet niet of dat hier iets mee te maken heeft..
Dagoba is meer Neo-Thrash in de stijl van Machine Head, Threat Signal, Mnemic en hier en daar wat Fear Factory, maar inderdaad een hele vette band

0
Charles Manson
geplaatst: 30 augustus 2007, 11:09 uur
hahahaha
emocore
mathcore
moshcore
metalcore
deathcore
jezus, de stijlen schieten tegenwoordig als paddestoelen uit de grond he?
emocore
mathcore
moshcore
metalcore
deathcore
0
geplaatst: 30 augustus 2007, 11:22 uur
Charles Manson schreef:
hahahaha
emocore
mathcore
moshcore
metalcore
deathcore
hahahaha
emocore
mathcore
moshcore
metalcore
deathcore
Je vergeet trashcore en noisecore, maar zonder gekheid het begint vrij irritant te worden, al die klote hokjes.
0
Charles Manson
geplaatst: 30 augustus 2007, 11:57 uur
zeker.
ik hoor soms ook jongens van mijn band over sommige soorten-core praten, dat ik echt denk: damn, ben je nu echt serieus...?
ik hoor soms ook jongens van mijn band over sommige soorten-core praten, dat ik echt denk: damn, ben je nu echt serieus...?
0
lambf
geplaatst: 30 augustus 2007, 17:20 uur
MichelDumoulin schreef:
Jazzcore is toch ook een leuk genre!
Jazzcore is toch ook een leuk genre!
Welke bands bedoel je daarmee
En I See You Next Tuesday is een aanrader, korte Mathcore met veel Death-Metal invloeden 
0
geplaatst: 20 september 2007, 22:55 uur
lambf schreef:
En I See You Next Tuesday is een aanrader, korte Mathcore met veel Death-Metal invloeden 
(quote)
Met Jazzcore bedoel ik de bands Victims Family & NoMeansNo!
0
djeffibrelich
geplaatst: 19 december 2007, 21:38 uur
daar ben ik te emo voor.
maar bad brains is toch wel een geweldige band.
fugazi ook.
helmet, quicksand etc..
van mathcore zoals dillinger escape plan en dat soort ongein moet ik niets hebben.
sommige metalcore is nog wel om aan te horen.
maar ik blijf voorlopig bij fashioncore, het genre voor mij.
maar bad brains is toch wel een geweldige band.
fugazi ook.
helmet, quicksand etc..
van mathcore zoals dillinger escape plan en dat soort ongein moet ik niets hebben.
sommige metalcore is nog wel om aan te horen.
maar ik blijf voorlopig bij fashioncore, het genre voor mij.
0
MetalDex
geplaatst: 19 december 2007, 22:13 uur
Thrashcore en hardcore punk doen het voor mij. Het liefst nog een beetje vermengt met een metal genre, zoals thrash, grindcore of industrial metal. Van metalcore moet ik over het algemeen niet zoveel hebben.
0
geplaatst: 20 december 2007, 08:49 uur
MetalDex schreef:
Thrashcore en hardcore punk doen het voor mij. Het liefst nog een beetje vermengt met een metal genre, zoals thrash, grindcore of industrial metal. Van metalcore moet ik over het algemeen niet zoveel hebben.
Lang leve Municipal Waste!

0
geplaatst: 20 december 2007, 12:04 uur
Nog even een hardcore aanvulling, weet niet of die eerder genoemd is, maar ik heb laatst Knuckledust ontdekt (vergelijkbaar met Terror), erg lekkere agressieve hardcore band uit Londen.
En Terror heeft een nieuwe EP.
0
geplaatst: 20 december 2007, 12:25 uur
Fza schreef:
Nog even een hardcore aanvulling, weet niet of die eerder genoemd is, maar ik heb laatst Knuckledust ontdekt (vergelijkbaar met Terror), erg lekkere agressieve hardcore band uit Londen.
Knuckledust heerst inderdaad

* denotes required fields.