MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Rock / Metalcore / hardcore

zoeken in:
edris.
Hij heeft jullie wel diep geraakt zeg...

MDV
Nogmaals sorry dat ik sommigen van jullie beledigd heb. Ik was een beetje kinderachtig bezig.

clutch
Ik voel me nu niet bepaald beledigd, ik dacht alleen dat je die onzin nog meende ook.

haha, nogal duidelijk dat het niet serieus was. Maargoed, je weet het maar nooit tegenwoordig. Voor het zelfde geld, is het dat wel...
Evengoed vermakelijk, hoe dan ook.

edris. schreef:
Hij heeft jullie wel diep geraakt zeg...

En of, zo afgeven op een van mijn favoriete bands! Je weet er gewoon niets van af MDV maar wees gerust ik weet je wel wonen! Zal je effe een kopje kleiner maken als straf

Fza
clutch schreef:
Ik voel me nu niet bepaald beledigd, ik dacht alleen dat je die onzin nog meende ook.

Dit idd.

Een paar metalcore/mathcore aanraders die dit jaar zijn uitgekomen. A Textbook Tragedy - Intimidator, Spitfire- Cult Fiction en de topper voor mij dit jaar Exotic Animal Petting Zoo - I have made my bed in darkness.

MDV schreef:
Sorry hoor Het was maar een grapje...

Kerel, vanaf nu ben je god voor mij

MDV
AGE-411 schreef:
(quote)

Kerel, vanaf nu ben je god voor mij

Hehe, ik wist dat er tenminste eentje tussen zou moeten zitten die het leuk vindt

Hardcore weet ik zo nu en dan wel te waarderen. Metalcore toch minder. Metalcore is zo'n genre, die de slechtste elementen van uit de Metal en de slechste elementen uit Hardcore samenvoegd. Geef mij dan maar echte Metal, of echte Hardcore.

Over welke Metalcore heb je het dan, Devoo? Bullet For My Valentine gaat niet op

Fza
Aanrader:

50 Lions - Time is the Enemy

Straatje Knuckledust, Terror etc.

bennerd schreef:
Over welke Metalcore heb je het dan, Devoo? Bullet For My Valentine gaat niet op

Trivium, Bullet For My Valentine, Atreyu, Funeral For A Friend, zo'n dingen.

Mischien ken ik dan ook wel heel weinig Metalcore, maar ah.

Devoo schreef:
(quote)

Trivium, Bullet For My Valentine, Atreyu, Funeral For A Friend, zo'n dingen.

Mischien ken ik dan ook wel heel weinig Metalcore, maar ah.

Dan ken je geen metalcore.

Toch wel, maar de verkeerde Ik noem die bovenstaande bands ook metalcore, maar mijn voorkeur gaat uit naar bands als Heaven Shall Burn, Parkway Drive, Caliban, Unearth en dergelijke. Maroon is ook een goedje, net zoals Bleeding Through en Walls of Jericho.

Earth Crisis, Born From Pain en Sworn Enemy zijn dan weer anders, meer hardcore.

Fza
Raised Fist en Hatebreed kunnen van mij ook op dat lijstje.

bennerd schreef:
Toch wel, maar de verkeerde Ik noem die bovenstaande bands ook metalcore, maar mijn voorkeur gaat uit naar bands als Heaven Shall Burn, Parkway Drive, Caliban, Unearth en dergelijke. Maroon is ook een goedje, net zoals Bleeding Through en Walls of Jericho.

Earth Crisis, Born From Pain en Sworn Enemy zijn dan weer anders, meer hardcore.

Uit jou rijtje vind ik Parkway Drive en Heaven Shall Burn erg goed. Maar Caliban vind ik dan weer een rukband. De rest heb ik nog niet geluisterd.

Born From Pain en Sworn Enemy wel ja, en die zijn inderdaad goed.

sxesven
Gezien de vele keren die ik de laatste dagen Witness weer gedraaid heb, toch maar even:

Wat was Modern Life Is War toch een geweldige band, nietwaar?

Devoo schreef:
(quote)

Uit jou rijtje vind ik Parkway Drive en Heaven Shall Burn erg goed. Maar Caliban vind ik dan weer een rukband. De rest heb ik nog niet geluisterd.

Born From Pain en Sworn Enemy wel ja, en die zijn inderdaad goed.

Caliban kan inderdaad erg kut zijn door de cleane refreintjes die grandioos mislukken in het merendeel van de songs. Maar check de twee Split Programs eens, twee splits met Heaven Shall Burn, dan wordt het je meteen duidelijk waarom die twee bands zo vaak aan elkaar gelinkt worden.

bro
Hoe moderner het werk, hoe slechter de cleane zang bij caliban. Check dus maar hun oud materiaal, meer dan goed te noemen. En zelf van hun nieuwer werk zitten er een paar parentjes tussen. Wie zoekt die vind

poison the well bitches.

godlydevil7
Norbert schreef:
poison the well bitches.

Wie zijn de well bitches?

godlydevil7 schreef:
(quote)

Wie zijn de well bitches?

Ja heel scherp hoor.

'Poison the Well, bitches.' Zo dan?

godlydevil7
Sorry bout that

Poison the well vind ik inderdaad heel erg goed, ik heb alleen hun album niet meer (ik had You Come Before You)

Verder denk ik niet dat ik veel kan aanraden nog, het meeste is wel genoemd.

En oh ja, nintendocore? WTF? En men vraagt zich dan af waarom metal wordt gezien als muziek voor mafkezen? Ik bedoel, een bandje is wel leuk die dat als grap doet, maar een stroming?

sxesven
Eerst luisteren dan oordelen.

Fza
godlydevil7 schreef:
Sorry bout that

Poison the well vind ik inderdaad heel erg goed, ik heb alleen hun album niet meer (ik had You Come Before You)

Verder denk ik niet dat ik veel kan aanraden nog, het meeste is wel genoemd.

En oh ja, nintendocore? WTF? En men vraagt zich dan af waarom metal wordt gezien als muziek voor mafkezen? Ik bedoel, een bandje is wel leuk die dat als grap doet, maar een stroming?

Ten eerste, Nintendocore valt volgens mij helemaal niet onder metal.

Ten tweede, metal meestal muziek voor mafkezen? Als mensen van een stroming niet houden luisteren ze toch gewoon wat anders, het is een vrij land.

godlydevil7 schreef:

Als een band nintendosamples wil gebruiken snap ik niet wat daar mis mee is.

Mensen, mensen, gaat allemaal even achter de eerste full-length van Emmure! Voer voor de fans van The Acacia Strain, American Me en zwaardere moshcore/beatdown/hardcore/metalcore.

Ja, die is erg fijn inderdaad. Vooral de eerste 4 nummers vind ik persoonlijk erg goed! Als je dan toch bezig ben kan je ook de eerste full length van liferuiner meteen uitchecken. Ligt een beetje in t zelfde straatje.

In orde, zal ik zeker doen. Emmure's debuut laat mij echt niet los! Het constante gevoel van chaos, afgewisseld met breakdowns die je tegelijk naar adem doen happen en je volledig laten gaan, om weer een chaotisch stuk voor de kiezen te kunnen krijgen. Het is gewoon muziek gemaakt voor een dikke moshpit. Is de opvolger ook zo goed?

Gast
geplaatst: vandaag om 12:44 uur

geplaatst: vandaag om 12:44 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.