MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Rock / New wave / post-punk / gothic aanraders

zoeken in:
Sheplays
Ha, ik dacht dat alles vanaf Bleed Clean storing had. Fallen Down The Wire en No Edge, No End zijn ook al zo fraai.

Ik ben teweinig op de hoogte van de techniek maar ik geloof je meteen, CD!

Ik vind hem steeds mooier worden..,
Waarom is deze band zo onbekend gebleven?

Ik denk dat het vooral komt doordat post-punk eind jaren 80 en begin jaren 90 geen populaire muziekstroming meer was. Maw: te laat voor de jaren 80 post-punk en te vroeg voor de nu-wave van deze generatie.

Zonde, zonde, ik ga maar een paar uur in rust genieten hiervan, en dan kijk ik vanavond wel of ik meer zinnige woorden kan zeggen hierover

Sheplays schreef:
Ha, ik dacht dat alles vanaf Bleed Clean storing had. Fallen Down The Wire en No Edge, No End zijn ook al zo fraai.

Ik ben teweinig op de hoogte van de techniek maar ik geloof je meteen, CD!

Al eindigt 'Fallen Down The Wire' bij mij erg abrupt...daar moet nog wat meer achter denk ik.....maar fraai nummer ook idd.

Wat die delay-effecten betreft.....dat is de echo die in de gitaarlijnen zit....daar haalt Ian Crause ritmische trucjes mee uit. Toen ik dat album in 1992 of zo kocht (2e hands voor paar luttele guldens) speelde ik zelf vrij fanatiek gitaar en was ook aan het experimenteren met delay-effecten. Ik dacht een uniek trucje ontdekt te hebben waardoor je met de delay in het gitaarspel een soort ratelende echo kon creëren....totdat ik het nummer 'Emigre' van dit gezelschap hoorde........daarin zit dat effect ook!

Sheplays
Fallen Down van de draad inderdaad, same here .

Volgens mij had je gewoon als uitvinder van het trucje kunnen blijven doorgaan, niemand kent dit immers

Heeft er iemand wat tips voor me? Een beetje in de style van de oude Joy Division (Warsaw)

Schizophrenia schreef:
Heeft er iemand wat tips voor me? Een beetje in de style van de oude Joy Division (Warsaw)

- Section 25
- Crispy Ambulance
- A Certain Ratio (het hele oude werk dan, te vinden op 'A Graveyard And The Ballroom')

Deze komen nog het meest in de buurt van UP van JD denk ik (ook allen labelgenoten van JD).

..o ja...probeer mss ook het album 'Propaganda' van The Sound (het destijds niet uitgebrachte debut van deze genregenoot van JD).

Sheplays schreef:
Gelukkig heb ik inmiddels een nieuw exemplaar kunnen vinden. De engelse rivier verkoopt overigens 4 stuks 2e hands.
Nieuwe download? Waar? De engelse rivier? Wat is dat en waar vind ik dat? Wie weet koop ik er wel eentje. Laat ff weten, please.

Sheplays
Nee, het was een échte CD bij een grote online shop in Duitsland.

Hier staan wat potjes pindakaas.

Sheplays schreef:
Nee, het was een échte CD bij een grote online shop in Duitsland.

Hier staan wat potjes pindakaas.
Ja de betaalde downloads weet ik te vinden en nu nog waar ik die cd kan vinden... Of is dat geheim? Of bedoel je amazon.de ? haha...

Sheplays
reptile71 schreef:
(quote)
Ja de betaalde downloads weet ik te vinden en nu nog waar ik die cd kan vinden... Of is dat geheim? Of bedoel je amazon.de ? haha...

Yep, die heb ik dus ingepikt . In Amerika is er nog een en in Engeland dus 4x 2e hands.

pfff... die bedragen.... was die van jou ook zo duur?

Sheplays
Ja, het was geen SFS prijsje....

maar het moet af en toe kunnen voor iets bijzonders

Nou ik ben al heel content met mijn vinyl (eigenlijk nog meer dan toen ik hem destijds uit de aanbiedingenbak griste). Alhoewel ik die extra nummers van de EP's mss nog wel beter vind dan veel nummers van het oorspronkelijke debut.....Wat jammer van die storingen ín 'Bleed Clean' en daarna!

Edit: ik heb even naar die prijzen gekeken van die via Amazon.com.uk te koop aangeboden 2e hands exemplaren......daar krijg je hoofdpijn van.....261,07 Britse ponden voor dat exemplaar 'Like New'.....ik hoop Janine dat je wat goedkoper uit was dan dat!

Sheplays
Ja hoor! Ik krijg een nieuwe via Duitsland uit Amerika en die kost niet zo veel als die .

Heb je mijn potjes pindakaas bericht gezien, CD?

Ja, maar dat is een download toch?

Sheplays
Klopt, maar ik wilde je er even op wijzen om eventueel de nummers met storing te vervangen .

Die vervangen nummers heb jij toch nu, Janine? Wil je die even voor ons op je ftp servertje zetten?
@ CD: er is er ook ééntje voor 20 britse ponden, dat gaat nog wel.

Ik zag er gisteren (vannacht) eentje voor 16 euro, vandaag weer naar die op zoek gegaan, bleek hij uit voorraad. Tja, zo kan ik ook lage prijzen hebben.

Sheplays
Ik heb 'm nog niet binnen, maar het komt in orde

Sheplays schreef:
Ik heb 'm nog niet binnen, maar het komt in orde

O, ik dacht dat je die nummers die niet goed waren opnieuw gedownload had. We wachten gewoon geduldig af tot jij je cd binnen hebt en geript hebt.

Lost Highway
De tweede cd van Disco Inferno is nog goed te vinden op Soulseek, meerdere users bieden hem aan in hoge downloadkwaliteit. Ik wil niet gaan hokjesdenken, maar Post-Punk dit? Een Inferno anders wel, ik heb al genoeg vreemde stuff gehoord maar dit slaat werkelijk alles.

Sheplays
Lost Highway schreef:
Een Inferno anders wel, ik heb al genoeg vreemde stuff gehoord maar dit slaat werkelijk alles.

Nu ben ik de weg kwijt!

Welke tweede CD bedoel je? D.I. go pop misschien?

Lost Highway
Yup dat is 'm.

Het is allemaal goed te begrijpen hoor. De tweede en de derde CD van Disco Inferno zijn te rangschikken onder avant-garde. Het heeft volgens mij niet meer veel met post-punk te maken.

Het debut album, de eerste single en de na het debut uitgebrachte EP, die dus verzameld zijn op het album 'In Debt', zijn wel post-punk........geen twijfel aan........Lost Highway weet denk ik dus niet waar we op dit moment van aan het genieten zijn......hij heeft vast het linkje van ons reptiel nog niet ontdekt...

Ik ben trouwens best benieuwd naar het latere avant-garde werk. Naar ik heb begrepen werken ze op die albums veel met geluidscollages.

Sheplays
Zie clip in mijn bericht.

...mmm.....Wire zou zoiets ook kunnen maken...

Lost Highway schreef:
Ik wil niet gaan hokjesdenken, maar Post-Punk dit?
Ja, check die link een stuk terug! Zeker post-punk en zeker een lekker album!

Kon het niet laten... heb ook maar een exemplaar besteld van In Debt van Disco Inferno.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:27 uur

geplaatst: vandaag om 06:27 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.