MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Rock / New wave / post-punk / gothic aanraders

zoeken in:
Sheplays
reptile71 schreef:
Ze hebben wel aardige nummers (o.a. die van die link van jou die ik nu niet meer zie), maar ook een soort van ambient toestanden enzo. Ik denk dat ze een paar albums hebben die eruit springen. Of wisselt de stijl nogal per album?

Bedoel je Here by Chance van Chasing Promises?

Zelf heb ik Chasing Promises en Between Hapiness And Heartache maar tussen die twee vind ik geen stijlwisselingen.

O ja dat was hem. De link stond niet hier maar bij dat album.
Op Blue Moon staan meer spacey nummers en ambient, denk dat daar een beetje een ommekeer komt.
Ik heb het gevoel dat Heartburst (1994) (die verzamelaar) erg goed is. Heb die cd zojuist besteld voor in de webshop, voor de liefhebbers.

Andere tip:

'Disco Inferno' met het album 'Open Doors, Closed Windows'.

Het is het debut-album van deze driemans formatie uit Essex en het stamt uit 1991. Met invloeden van: The Cure, JD, Wire en Durutti Column. Na dit album zijn ze de avant-garde kant opgegaan. Het album staat overigens niet op MuMe.

Helaas kan ik op internet geen geluidsfragmenten of video's van dit album vinden. Dus geen linkjes.

Zie wel hier voor wat meer info.

Sheplays
Ik heb hem toegevoegd, althans voorgedragen.

Ha, dank Janine! Het is trouwens best een goed album.

Knap dat je een goede hoes kon vinden van dat album, Janine!
Ik was ook al aan het kijken, maar heb 'In Debt' voorgedragen. Daar staan ook alle nummers op van 'Open Doors, Closed Windows'. Nu nog even de muziek ergens vandaan halen.

Sheplays
De hoes was er snel, alleen die stickers....

Ja, 'In Debt' is een verzamelaar met het debut-album en nog wat los EP-werk of zo. Daar staat dan hun gehele post-punk oeuvre op. Ik heb alleen het debut op vinyl....ga hem zo nog even draaien...staan een paar ijzersterke tracks op ('Emigre', 'Leisuretime' en 'Bleed Clean').

Sheplays
Kun je niet wat opladen naar een p2p site?

Ik heb hem niet op de PC, alleen op vinyl.

Sheplays
Heb je geen draaitafel met USB?

Het album is uit 1991, was er toen nog vinyl?

Sheplays schreef:
Heb je geen draaitafel met USB?

Helaas niet, jaren 80 ding nog.

Het album is uit 1991, was er toen nog vinyl?

Jazeker wel. Ik weet eigenlijk niet eens of het album op CD is verschenen (die verzamelaar wel).

Sheplays schreef:
De hoes was er snel, alleen die stickers....
Ja dat bedoel ik... Lekker aan het painten geweest zeker?

Volgens mij is hij niet op cd verschenen. Wel raar idd dat een release uit 1991 alleen op LP bestaat. Maar op In Debt staan toch alle nummers. Die cd is ook al vrij moeilijk verkrijgbaar, kwam er maar 2 tegen tot nu toe

Sheplays
reptile71 schreef:
(quote)
Ja dat bedoel ik... Lekker aan het painten geweest zeker?

Ik moet toch íets doen met die opleiding

Wel jammer dat, als het lukt, ik er niets van kan horen

Ja dat is zeker jammer. Voor 16 euro excl verzendkosten is hij te koop, was de goedkoopste die ik vond tot nu toe. Verder prijzen van 80 of 90 dollar. Heb het over In Debt nu, waar alle nummers van die LP ook op staan. Die LP zelf wordt een stuk lastiger.
In Debt downloaden kan, maar alleen betaald. Voor zover ik gevonden heb. (op slsk heb ik niet gekeken)

Wat goed, dame en heer, ze staan nu beide op MuMe.

Geen dank... get it here.

Thanx again...you rapturous reptile!

Luister vooral naar 'Set Sail'....fraai staaltje strakke, minimalistische post-punk vind ik zelf......o ja....en ook 'Bleed Clean'.

...ik zit nu in 'Freethought'....beukt er in zeg.....ik vind het nu (na het zeker 10 jaar niet gehoord te hebben) beter dan destijds moet ik zeggen....

Klinkt erg goed hoor! En hoewel de Factory invloeden duidelijk zijn vind ik het niet zo zeer op Joy Division lijken.Het klinkt wat experimenteler en dynamischer. Zonde dat deze cd out-of-print is.

Ja... hier zit echt heeeel goed spul tussen!!

Klopt, de JD invloeden vallen mee. Hier en daar de drums, de bas en mss de 'vibe'. Het gitaarspel lijkt bij vlagen nog het meest op dat van Vini Reilly. En met een scheut experiment idd. Dat ze later meer de avant-garde kant op zouden gaan is al goed te horen.

...mmm...bij 'Bleed Clean' en de nummers daarna gaat die irritant storen....jammer.

Ja irritant hè die storing ineens, ben toen maar weer naar het begin gegaan haha... Dit is vooralsnog de enige download die ik kon vinden, ze liggen niet echt voor het oprapen...

...je zult mij verder ook niet horen klagen hoor......ik heb al weer een tijd terug ook op slsk gezocht....zonder succes helaas....maar weer eens proberen.

Ik luister ook

We horen graag wat je ervan vindt.

Mijn eerste gedachte was en is, dat het wel lekker klinkt.
Ik mis wel de inferno uit hun naam maar volgens mij is dat niet zo heel erg. Ik luister verder

Sheplays
Dank, dank, reptile en CD! Dit is goed!

De opener doet een beetje oosters aan en laat me in het begin en aan het eind even aan A Forest denken door die prominente baslijn. Andere vergelijkingen, JD en DC, zijn duidelijk maar op die basis is creatief doorgegaan. Jammer, dat de storing er in zit maar dat noopt mij om achter de CD aan te gaan. Gelukkig heb ik inmiddels een nieuw exemplaar kunnen vinden. De engelse rivier verkoopt overigens 4 stuks 2e hands.

Favo's zijn op dit moment Entertainment en Leisuretime.

azra, mis je de disco niet dan?

Is disco niet grieks voor muziek en heeft het later door de opkomst van de vrolijke dansmuziek een andere betekenis gekregen in de spreektaal?
Ik kan er helemaal naast zitten hoor maar dacht dat ik daar iets van gehoord had
En anders mís ik de disco niet, maar hoor het er inderdaad helemaal niet in terug.

Ik moet zeggen dat ik die extra nummers (tov het debut) ook heel behoorlijk vind, vooral 'Entertainment' en 'Glancing Away' zijn fraai.

Sheplays
azra schreef:
Is disco niet grieks voor muziek...

Ow, domme ik. Altijd gedacht dat het van discus kwam hetgeen schijf betekende....

CD, luister nu ook Glancing Away....prachtig

...ja mooi hè...hoe Ian Crause met die delay-effecten speelt...

Gast
geplaatst: vandaag om 11:07 uur

geplaatst: vandaag om 11:07 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.