MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Top 100 Slechtste Optredens/Concerten

zoeken in:
Iedereen heeft vast wel eens een optreden of een concert bijgewoond waarvan hij/zij dacht:

Ik in ieder geval wel... jammer genoeg.
Een kleine toelichting...

Alles ging fout, gelijk al in het begin, De band kwam op met een mooi muziekje dr bij, dus niet, de CD sloeg over, dat was al 1 dikke vette -
Vervolgens gaan we mee bleren met "Ice Queen", zo vals als een kraai, weer een -
Dan heb ik een zwart gat. En dan geloof ik nog eens "Ice Queen".
Sorry hoor! Maar dit kon gewoon echt niet! Ik heb "Within Temptation" een stuk of 5 keer live gezien, (waarom moet je mij ook niet vragen) en elke keer ging ik naar huis met hetzelfde gevoel; Sharon kan het live soms lang niet trekken....
Helaas... Deze op mijn lijst slechtste optredens...

Dus, om te beginnen;

100. Within Temptation - Waldrock 2002.

Yak
99. Badly Drawn Boy - Paradiso, sep. 2002

Wat een onbehouwen boerenlul van een vent is dat zeg!

98. Marco V - tijdje terug in Hellendoorn

Daar trap ik dus echt nooit weer in.

Kos
97. Lois Lane in Nijmegen tijdens Zomerfeesten. Hoe vals, *ril*.

96. Air in Paradiso, vorig jaar februari 2004. Deze groep kan gewoon niet live spelen. Alles beter op cd in je eigen kamertje of op cafe...

95 Sheryl Crow, Werchter 1997, zelden zo'n lusteloze ongeinteresseerde zooi gezien.

94. Sheryl Crow, Werchter, 1999, idem dito

93. The Darkness, Lowlands, 2004
92. Brian Adams, Werchter...zou 1998 kunnen zijn geweest

Yak
Bloompje schreef:

96. Air in Paradiso, vorig jaar februari 2004. Deze groep kan gewoon niet live spelen.

Oh jawel hoor. Tenminste ten tijde van Moon Safari. Ik heb er zelfs mijn allerallerallereerste concertrecensie ever over geschreven, voor de Stereo destijds.

91. The Smashing Pumpkins, Ahoy, 2000

Hun afscheidsconcert in Nederland. En aiaiai, wat was dat een domper zeg.

Yak schreef:

Oh jawel hoor. Tenminste ten tijde van Moon Safari. Ik heb er zelfs mijn allerallerallereerste concertrecensie ever over geschreven, voor de Stereo destijds.

Maar hadden ze toen de dames vanop de cd op tournee mee? Want als ze zelf moeten zingen, klinkt het echt niet...En Moon Safari is ook een betere cd dan Talkie Walkie...

90. The Smashing Pumpkins. Torhout 1997? Nondedju zeg, nummers verkrachten van hun meesterwerk Mellon Collie dat konden ze toen wel.

Yak
Ze hadden The Moog Cookbook mee op tournee. En ze zongen zelf, voornamelijk met een vocoder dus dan hoor je het niet als het vals is.

89. Deftones - Brabanthal Leuven 2003

Ervoor een spetterend - maar helaas superkort (45min.) - optreden van A Perfect Circle. Deftones deden als headliner hun zwakke live-reputatie alle eer aan. Ze geraakten nog niet aan de hielen van Maynard James Keenan en co!

Yak
88. Bastards United - GPNL in de Melkweg

Wat een tyfusband zeg! Sowieso komt er veel belegen rommel langs bij de Grote Prijs, zelfs in de finaleronde.

@90 - Dat was mijn eerste festival en ik vond het fantastisch!

87. The Fall, LVC 1999

Mark E. Smith was bezopen en opgefokt. Kwam pas bij het derde nummer op, gooide met zijn microfoon en probeerde de lampen 'bij te stellen' en kreeg tijdens het concert ruzie met zijn toetseniste. Uiteindelijk gingen ze samen ruziend de kleedkamer in en speelden de bassist en drummer stug door, alsof er niets aan de hand was. Naar verluidt hebben ze een aardige bende gemaakt in de kleedkamer...

Als voorprogramma's ook tellen

86. Einsturzende Neubeuten bij U2 in De Kuip

Daar zat het U2 publiek nou net niet op te wachten en ze werden dan ook letterlijk van het podium gekogeld.
Sinds dit concert is het ook verboden om plastic flessen mee te nemen naar een concert want die schijnen best nog hard aan te komen.

87. Kosheen - Melkweg

Een concert van 4 nummers, met aan het begin en einde hetzelfde nummer, en tussendoor champagne zuipen, vrienden uitnodigen op het podium om mee te kletsen en wat plaatjes draaien.

moviefreak#1
86. System of a Down op Pinkpop 2003 (of 2002 ben niet helemaal zeker)

herman schreef:

@90 - Dat was mijn eerste festival en ik vond het fantastisch!

Dat was ook mijn eerste festival. En ik vond hen toen een ferme tegenvaller! (Ook de enige keer dat ik ze gezien heb, best wel indruk gemaakt, zo een slecht concert). Leuk toch die verschillen he

85. Live - goffertpark, nijmegen 2003, ze speelden na coldplay....en het geluid was bagger...hoorde alleen maar mensen om me heen zingen!

Over Pumpkins@Torhout

Ik denk dat ik het vooral goed komt omdat ik er destijds helemaal idolaat van was. Ik heb ze naderhand nog 3 keer gezien, waarvan 1 keer echt heel erg goed, 1 keer wel aardig en 1 keer ronduit slecht.

bonothecat schreef:

85. Live - goffertpark, nijmegen 2003,

Viel mij juist allesbehalve mee, maar het blijft lullig om als naprogramma van Coldplay te moeten spelen.

Yak
84. The Cult - Pinkpop '92.

De zanger zat alleen maar een beetje fucker de fuck assholes fuck dit en fuck dat te roepen, en daar tussendoor probeerden ze wat halve nummers te spelen. Ze waren de laatste act en na een tijdje waren we het zo beu dat we maar zijn gegaan.

dutch2
83. 10.000 Maniacs - 88 of 89 in Paradiso.

De nummers waren prima, maar Nathalie Merchant vergat soms haar tekst en de gitarist (Robert Buck RIP) was alvast voor zichzelf begonnen. Kreeg je 2 liedjes voor de prijs van 1. En een boel koppijn!

Yak, zelfs Jan Smeets zat te vloeken voor de TV toen.

ElMeroMero
82. Thelonious Monster-Pinkpop '93

Nog zo'n Pinkpop-klassieker: de zanger van Thelonious Monster die stomdronken en/of beneveld door drugs in de stellingen boven het poduim klauterde, wat dronken rondwaggelde om vervolgens door een lompe beweging uit de stellingen te lazeren. De muziek was al niet best maar dit was toch wel een erg bizarre apotheose.

81. The Streets, Lowlands 2004. Drinken voor een optreden is soms geen goed idee.

SelmaDuim
80. Run DMC, Lacation Apollo Manchester, 1998.
Lekker makkelijk om een bandje aan te zetten, het publiek te laten zingen en zelf alleen maar 'stoer' te kijken.

79. Kane, Paaspop 2002 Ik heb ze eerlijk een kans gegeven, maar hier werden alle negatieve oordelen die ik tegen Kane heb alleen maar bevestigd.

Gast
geplaatst: vandaag om 00:50 uur

geplaatst: vandaag om 00:50 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.