Muziek / Toplijsten en favorieten / Kate Bush: Aero's Aerial
zoeken in:
2
geplaatst: 20 mei 2016, 18:47 uur
http://i64.tinypic.com/28mok8g.jpg
Kate Bush beschouw ik als mijn favoriete zangeres. Dat ze nooit live optrad vond ik erg jammer, dus ik zat helemaal in de startblokken om kaarten te scoren voor de concerten in Londen in 2014.
Tot mijn grote frustratie zag ik allerlei bekenden en zelfs goede vrienden kaarten scoren en ik bleef met lege handen achter. Daar ging de droom om haar ooit live mee te mogen maken.
Het zal altijd wel een pijnlijke geschiedenis blijven, maar gelukkig heeft haar muziek eeuwigheidswaarde.
Snoeperd zou ook met een Kate Bush lijst komen maar aangezien dat nog even op zich laat wachten mocht ik ermee van start gaan (waarvoor mijn dank).
Kate Bush beschouw ik als mijn favoriete zangeres. Dat ze nooit live optrad vond ik erg jammer, dus ik zat helemaal in de startblokken om kaarten te scoren voor de concerten in Londen in 2014.
Tot mijn grote frustratie zag ik allerlei bekenden en zelfs goede vrienden kaarten scoren en ik bleef met lege handen achter. Daar ging de droom om haar ooit live mee te mogen maken.
Het zal altijd wel een pijnlijke geschiedenis blijven, maar gelukkig heeft haar muziek eeuwigheidswaarde.
Snoeperd zou ook met een Kate Bush lijst komen maar aangezien dat nog even op zich laat wachten mocht ik ermee van start gaan (waarvoor mijn dank).
0
geplaatst: 20 mei 2016, 18:52 uur
40. Snowflake
I was born in a cloud...
Now I am falling.
I want you to catch me.
Look up and you'll see me.
You know you can hear me.
Ik heb tot op de dag van vandaag wat moeite met het album 50 Words for Snow, ik kom er niet echt lekker in. Opener Snowflake is net als de andere nummers erg sterk, maar dat is bijna alles wel wat deze artiest maakt. En toch weet het album me niet zo goed te raken. Misschien komt het ooit wel.
In elk geval mag Snowflake deze top 40 wel openen.
I was born in a cloud...
Now I am falling.
I want you to catch me.
Look up and you'll see me.
You know you can hear me.
Ik heb tot op de dag van vandaag wat moeite met het album 50 Words for Snow, ik kom er niet echt lekker in. Opener Snowflake is net als de andere nummers erg sterk, maar dat is bijna alles wel wat deze artiest maakt. En toch weet het album me niet zo goed te raken. Misschien komt het ooit wel.
In elk geval mag Snowflake deze top 40 wel openen.
0
geplaatst: 20 mei 2016, 20:11 uur
39. And So Is Love
And you huh?
You do huh?
We let it in
We give it out
And in the end
What's it all about?
It must be love
Met 50 Words of Snow heb ik wat meer moeite, The Red Shoes blijf ik haar zwakste album vinden. Toch staat er in de vorm van And So Is Love wel degelijk een juweeltje op.
Ach, zelfs grootse artiesten hebben ook hun mindere albums.
And you huh?
You do huh?
We let it in
We give it out
And in the end
What's it all about?
It must be love
Met 50 Words of Snow heb ik wat meer moeite, The Red Shoes blijf ik haar zwakste album vinden. Toch staat er in de vorm van And So Is Love wel degelijk een juweeltje op.
Ach, zelfs grootse artiesten hebben ook hun mindere albums.
0
geplaatst: 20 mei 2016, 21:50 uur
Ik draai niet zo veel Kate meer eigenlijk, dit is waarschijnlijk wel weer een mooie aanleiding om dat toch eens te gaan doen.
Eric succes
Eric succes

0
geplaatst: 21 mei 2016, 10:34 uur
38. Sat in Your Lap
I see the people working,
And see it working for them.
And so I want to join in,
But then I find it hurts me.
Afkomstig van The Dreaming, een album dat ik in de jaren '80 toch wat minder vond, maar wat later enorm bijgetrokken is. Het klinkt allemaal wat experimenteler voor haar doen maar dat maakt het spannender. Het opzwepende Sat in Your Lap is in elk geval een fijne album opener, alleen nog geen top 10 materiaal voor mij.
I see the people working,
And see it working for them.
And so I want to join in,
But then I find it hurts me.
Afkomstig van The Dreaming, een album dat ik in de jaren '80 toch wat minder vond, maar wat later enorm bijgetrokken is. Het klinkt allemaal wat experimenteler voor haar doen maar dat maakt het spannender. Het opzwepende Sat in Your Lap is in elk geval een fijne album opener, alleen nog geen top 10 materiaal voor mij.
0
geplaatst: 21 mei 2016, 14:57 uur
37. Jig of Life
Hello, old lady.
I know your face well.
I know it well.
Een opvallend buitenbeentje op Hounds of Love, dit folky Jig of Life. Altijd goed voor een vreugdedansje. Een heerlijk nummer vol levenslust en toch met die speciale Kate Bush invloed die haar werk altijd zo kenmerkt.
Hello, old lady.
I know your face well.
I know it well.
Een opvallend buitenbeentje op Hounds of Love, dit folky Jig of Life. Altijd goed voor een vreugdedansje. Een heerlijk nummer vol levenslust en toch met die speciale Kate Bush invloed die haar werk altijd zo kenmerkt.
0
buizen
geplaatst: 21 mei 2016, 19:18 uur
Heel fijn idee: een heus Kate Bush topic.
40. Snowflake
Werkelijk prachtig. Altijd die mooie piano bij Kate.
40. Snowflake
Werkelijk prachtig. Altijd die mooie piano bij Kate.
0
geplaatst: 21 mei 2016, 21:57 uur
50 Words vind ik dan weer erg mooi, een keurige 4,0 van mijn kant.
And So is Love is zeker een aardig nummer en het bijbehorende album is voor mij ook het dieptepunt (2,0) uit haar verder prachtige carriere. Het gitaarwerk van Slowhand is wel erg herkenbaar. Wat minder bekend is misschien dat Gary Brooker (u weet wel van Procol Harum) op toetsen te horen is.
Ik wist overigens niet eens dat dit een single was geweest.
And So is Love is zeker een aardig nummer en het bijbehorende album is voor mij ook het dieptepunt (2,0) uit haar verder prachtige carriere. Het gitaarwerk van Slowhand is wel erg herkenbaar. Wat minder bekend is misschien dat Gary Brooker (u weet wel van Procol Harum) op toetsen te horen is.
Ik wist overigens niet eens dat dit een single was geweest.
0
geplaatst: 22 mei 2016, 12:33 uur
36. Bertie
Here comes the sunshine
Here comes that son of mine
Here comes the everything
Here's a song and a song for him
Aerial was een prachtige terugkeer vond ik. Bertie klinkt haast klassiek. Prachtig gewoon. Een nummer over haar zoon (die haar later inspireerde om weer te gaan optreden). Dezelfde zoon die ervoor zorgde dat Kate van de radar verdween om hem op te voeden en hem buiten de spotlights te houden.
Here comes the sunshine
Here comes that son of mine
Here comes the everything
Here's a song and a song for him
Aerial was een prachtige terugkeer vond ik. Bertie klinkt haast klassiek. Prachtig gewoon. Een nummer over haar zoon (die haar later inspireerde om weer te gaan optreden). Dezelfde zoon die ervoor zorgde dat Kate van de radar verdween om hem op te voeden en hem buiten de spotlights te houden.
0
geplaatst: 22 mei 2016, 14:36 uur
35. Strange Phenomena
Soon it will be the phase of the moon
When people tune in.
Every girl knows about the punctual blues,
But who's to know the power behind our moves?
Strange phenomena: iets waar alle dames over mee kunnen praten. Kate zingt erover. Van dat prachtige debuut. Leuk om de filmpjes gemaakt in de Efteling weer eens terug te zien op het internet.
Kate en sprookjes... het blijft een beetje bij elkaar horen.
Het hele Efteling optreden is hier te zien: Kate Bush - Efteling - YouTube
Soon it will be the phase of the moon
When people tune in.
Every girl knows about the punctual blues,
But who's to know the power behind our moves?
Strange phenomena: iets waar alle dames over mee kunnen praten. Kate zingt erover. Van dat prachtige debuut. Leuk om de filmpjes gemaakt in de Efteling weer eens terug te zien op het internet.
Kate en sprookjes... het blijft een beetje bij elkaar horen.
Het hele Efteling optreden is hier te zien: Kate Bush - Efteling - YouTube
0
buizen
geplaatst: 22 mei 2016, 15:34 uur
Fijn topic
Een mooie reis langs verrassende bestemmingen
http://www.obsessivecollectors.com/curatedbymartinajane/wp-content/uploads/2015/04/17_Kate-Bush-1970s.jpg
Een mooie reis langs verrassende bestemmingen
http://www.obsessivecollectors.com/curatedbymartinajane/wp-content/uploads/2015/04/17_Kate-Bush-1970s.jpg
0
geplaatst: 23 mei 2016, 18:16 uur
34. π
Sweet and gentle sensitive man
With an obsessive nature and deep fascination
For numbers
And a complete infatuation with the calculation
Of PI
Een heerlijk nummer van Aerial. Nog net geen 10 minuten maar het verveelt geen minuut. Behorend tot haar meer avontuurlijker nummers. Kate weet haar composities steeds verder uit te bouwen en dat bewijst ze op dit nummer heel duidelijk.
Sweet and gentle sensitive man
With an obsessive nature and deep fascination
For numbers
And a complete infatuation with the calculation
Of PI
Een heerlijk nummer van Aerial. Nog net geen 10 minuten maar het verveelt geen minuut. Behorend tot haar meer avontuurlijker nummers. Kate weet haar composities steeds verder uit te bouwen en dat bewijst ze op dit nummer heel duidelijk.
0
geplaatst: 23 mei 2016, 23:08 uur
33. Them Heavy People
Rolling the ball, rolling the ball, rolling the ball to me.
Een ouwetje, maar wel een onverwoestbare. Kate Bush de sprookjesfee, Kate Bush de heks. Als jong ventje wist ik het niet, maar toen al wist ze me te betoveren. Kate Bush is echt één van de weinige artiesten die me heel ver terug in de tijd weet te voeren en me mijn eerste muziekherinneringen te bezorgen. Om nooit meer kwijt te raken. Om te koesteren. Heerlijk nummer!
Deze clip is trouwens een leuke versie van Them Heavy People.
Een ouwetje, maar wel een onverwoestbare. Kate Bush de sprookjesfee, Kate Bush de heks. Als jong ventje wist ik het niet, maar toen al wist ze me te betoveren. Kate Bush is echt één van de weinige artiesten die me heel ver terug in de tijd weet te voeren en me mijn eerste muziekherinneringen te bezorgen. Om nooit meer kwijt te raken. Om te koesteren. Heerlijk nummer!
Deze clip is trouwens een leuke versie van Them Heavy People.
0
geplaatst: 24 mei 2016, 18:11 uur
32. A Coral Room
There's a city, draped in net
Fisherman net
And in the half light, in the half light
It looks like every tower
Is covered in webs
Moving and glistening and rocking
It's babies in rhythm
As the spider of time is climbing
Over the ruins
Kate en piano: het blijft een prachtige combinatie. Afkomstig van het album Aerial. Een schitterend, desolaat nummer waar Kate het heel klein kan houden om toch groots uit te pakken.
There's a city, draped in net
Fisherman net
And in the half light, in the half light
It looks like every tower
Is covered in webs
Moving and glistening and rocking
It's babies in rhythm
As the spider of time is climbing
Over the ruins
Kate en piano: het blijft een prachtige combinatie. Afkomstig van het album Aerial. Een schitterend, desolaat nummer waar Kate het heel klein kan houden om toch groots uit te pakken.
0
geplaatst: 24 mei 2016, 21:16 uur
31. Hounds of Love
"It's in the trees!
It's coming!"
Afkomstig van Hounds of Love. Deze titeltrack was niet echt een grote hit. Ik heb de single nog vanwege b-kant The Handsome Cabin Boy. Het album zelf was voor mij dé reden dat ik fan for life werd. Natuurlijk kende ik de oudere werkjes wel (de singles) maar dit was het eerste album waar ik van ben gaan houden. Dat The Kick Inside hier zeer snel na volgde is niet moeilijk te raden natuurlijk.
"It's in the trees!
It's coming!"
Afkomstig van Hounds of Love. Deze titeltrack was niet echt een grote hit. Ik heb de single nog vanwege b-kant The Handsome Cabin Boy. Het album zelf was voor mij dé reden dat ik fan for life werd. Natuurlijk kende ik de oudere werkjes wel (de singles) maar dit was het eerste album waar ik van ben gaan houden. Dat The Kick Inside hier zeer snel na volgde is niet moeilijk te raden natuurlijk.
0
geplaatst: 24 mei 2016, 21:38 uur
Gewoon blijven doen totdat.... alhoewel... komt er ooit een totdat?
0
geplaatst: 25 mei 2016, 16:52 uur
30. Oh England My Lion Heart
Oh! England, my Lionheart,
I'm in your garden, fading fast in your arms.
The soldiers soften, the war is over.
The air raid shelters are blooming clover.
Flapping umbrellas fill the lanes
My London Bridge in rain again.
Een prachtig nummer van het al even prachtige album Lionheart. De bekende ijle stem is hier goed vertegenwoordigd en ook de folky invloeden zijn niet ver weg.
Misschien nog wat traditioneler dan wat later komen zou, maar bloedmooi!
Oh! England, my Lionheart,
I'm in your garden, fading fast in your arms.
The soldiers soften, the war is over.
The air raid shelters are blooming clover.
Flapping umbrellas fill the lanes
My London Bridge in rain again.
Een prachtig nummer van het al even prachtige album Lionheart. De bekende ijle stem is hier goed vertegenwoordigd en ook de folky invloeden zijn niet ver weg.
Misschien nog wat traditioneler dan wat later komen zou, maar bloedmooi!
0
geplaatst: 25 mei 2016, 19:16 uur
29. There Goes a Tenner
Okay, remember.
Okay, remember
That we have just allowed
Half an hour
To get in, do it, and get out.
Wederom een geweldig nummer van het wat grilliger album The Dreaming. Een album dat bewijst dat Kate Bush van alle markten thuis is. Een beetje vreemd, maar wel lekker.
Ongelooflijk dat dit nummer al weer zo oud is.
Okay, remember.
Okay, remember
That we have just allowed
Half an hour
To get in, do it, and get out.
Wederom een geweldig nummer van het wat grilliger album The Dreaming. Een album dat bewijst dat Kate Bush van alle markten thuis is. Een beetje vreemd, maar wel lekker.
Ongelooflijk dat dit nummer al weer zo oud is.
0
geplaatst: 25 mei 2016, 21:16 uur
Hounds of Love, vond ik altijd wel een geinige clip. There Goes a Tenner was blijkbaar ook een single. Weer wat geleerd. Een nummer zoals alleen Bush ze kan maken.
0
geplaatst: 25 mei 2016, 21:26 uur
vigil schreef:
There Goes a Tenner was blijkbaar ook een single.
There Goes a Tenner was blijkbaar ook een single.
Volgens mij alleen in de UK.
0
geplaatst: 25 mei 2016, 21:38 uur
Ik had het ook gewoon moeten weten want ik heb deze 7" box Kate Bush - The Single File 1978~1983 (Box Set) at Discogs Een jaar of 8 geleden in uitstekende staat voor 10 euro op de rommelmarkt gekocht. Ik zie dat hij inmiddels voor minimaal 150 euro de deur uit gaat

0
geplaatst: 26 mei 2016, 18:20 uur
28. Hammer Horror
You stood in the belltower,
But now you're gone.
So who knows all the sights
Of Notre Dame?
Kate Bush mystiek in optima forma. Afkomstig van Lionheart, een album dat in het verlengde ligt van The Kick Inside en dat hoor je vooral op dit nummer ook wel goed terug.
Het nummer was de eerste single van het album en deed het in de UK niet goed. In de rest van Europa scoorde het wat beter.
You stood in the belltower,
But now you're gone.
So who knows all the sights
Of Notre Dame?
Kate Bush mystiek in optima forma. Afkomstig van Lionheart, een album dat in het verlengde ligt van The Kick Inside en dat hoor je vooral op dit nummer ook wel goed terug.
Het nummer was de eerste single van het album en deed het in de UK niet goed. In de rest van Europa scoorde het wat beter.
* denotes required fields.