Muziek / Toplijsten en favorieten / Kate Bush: Aero's Aerial
zoeken in:
0
geplaatst: 5 juni 2016, 19:26 uur
9. Reaching Out
See how the child reaches out instinctively
To feel how fire will feel
See how the man reaches out instinctively
For what he cannot have
Ook op dit nummer speelt de piano een hoofdrol. Het album The Sensual World mag dan niet tot mijn allergrootste favorieten horen, het bevat wel degelijk een enorme knaller in de vorm van dit Reaching Out. Een lekkere brok dramatiek waar ik altijd wel voor in ben.
See how the child reaches out instinctively
To feel how fire will feel
See how the man reaches out instinctively
For what he cannot have
Ook op dit nummer speelt de piano een hoofdrol. Het album The Sensual World mag dan niet tot mijn allergrootste favorieten horen, het bevat wel degelijk een enorme knaller in de vorm van dit Reaching Out. Een lekkere brok dramatiek waar ik altijd wel voor in ben.
0
geplaatst: 5 juni 2016, 19:27 uur
Te verwachten nummers in de top 10 of juist verrassingen? Wat zou er nog gaan komen?
0
geplaatst: 5 juni 2016, 20:10 uur
ik verwacht nog Breathing, Mother Stands For Comfort, Cloudbusting en Don't Give Up.
0
geplaatst: 5 juni 2016, 20:16 uur
Ik hoop dat het adembenemend mooie Mother Stands For Comfort hoog mag komen, hopelijk top 3.
0
geplaatst: 5 juni 2016, 20:53 uur
Mijn nummer 1 zou This Woman's Work zijn, ik verwacht van Eric's kant ook wel een mooie Top 5 notering.
De grote/bekende knallers van het eerste album (Wuthering en Man with the Child) zullen neem ik aan ook nog wel komen.
De grote/bekende knallers van het eerste album (Wuthering en Man with the Child) zullen neem ik aan ook nog wel komen.
0
geplaatst: 5 juni 2016, 21:08 uur
Hoewel ik niet alles van Kate heb hoop ik Breathing op 1.
Ik vraag me wel af of Don't Give Up wel bij deze lijst hoor, is toch van Peter Gabriel.
Zoja, dan The Seer van Big Country hier ook bij en hoeveel wel niet meer.
Ik geniet van je samenstelling, zeer gedegen. Diepe buiging. Dank je Eric.
Ik vraag me wel af of Don't Give Up wel bij deze lijst hoor, is toch van Peter Gabriel.
Zoja, dan The Seer van Big Country hier ook bij en hoeveel wel niet meer.
Ik geniet van je samenstelling, zeer gedegen. Diepe buiging. Dank je Eric.
0
geplaatst: 5 juni 2016, 21:12 uur
The infant kiss en nog wel wat moois van Aerial, daar staat nog zoveel op dat in de top 10 mag.
0
geplaatst: 5 juni 2016, 21:15 uur
Er is nog zoveel moois..bovenop de usual suspects hierboven heb ik nog een hoopje op Prologue van Aerial 
Wel apart trouwens dat de 2e cd als geheel op Spotify staat

Wel apart trouwens dat de 2e cd als geheel op Spotify staat

0
geplaatst: 5 juni 2016, 21:18 uur
Er is inderdaad te veel moois wat de lijst eigenlijk zou moeten halen. Prachtig luxeprobleem natuurlijk 

0
geplaatst: 5 juni 2016, 21:22 uur
1
geplaatst: 6 juni 2016, 18:26 uur
8. Wow
Emily...
We're all alone on the stage tonight.
We've been told we're not afraid of you.
We know all our lines so well, uh-huh.
We've said them so many times:
Time and time again,
Line and line again.
Een prachtig nummer dat ik jullie nog niet heb zien noemen. Een single afkomstig van het album Lionheart (als single een iets kortere versie). In de UK een 14e plaats en in Europa deed dit niks.
Emily...
We're all alone on the stage tonight.
We've been told we're not afraid of you.
We know all our lines so well, uh-huh.
We've said them so many times:
Time and time again,
Line and line again.
Een prachtig nummer dat ik jullie nog niet heb zien noemen. Een single afkomstig van het album Lionheart (als single een iets kortere versie). In de UK een 14e plaats en in Europa deed dit niks.
0
geplaatst: 6 juni 2016, 21:50 uur
7. Cloudbusting
I still dream of Orgonon.
I wake up crying.
You're making rain,
And you're just in reach,
When you and sleep escape me.
Nou, dit is hem dan. Mijn allereerste Kate Bush item. Single Cloudbusting kocht ik van mijn spaargeld, daar waar ik Running up That Hill nog even liet voor wat het was, hoe goed ik dat nummer ook vond. In die jaren was het telkens keuzes maken. Het album volgde snel hierna, gevolgd door The whole Story en toen ging het hard met terugwerkende kracht.
Een nummer dat ik van begin tot eind kan dromen en dat nog niets van haar kracht heeft verloren. Top 10 was dan ook logisch, maar top 3 was een stap te groot. De nog grotere zullen nog volgen.
I still dream of Orgonon.
I wake up crying.
You're making rain,
And you're just in reach,
When you and sleep escape me.
Nou, dit is hem dan. Mijn allereerste Kate Bush item. Single Cloudbusting kocht ik van mijn spaargeld, daar waar ik Running up That Hill nog even liet voor wat het was, hoe goed ik dat nummer ook vond. In die jaren was het telkens keuzes maken. Het album volgde snel hierna, gevolgd door The whole Story en toen ging het hard met terugwerkende kracht.
Een nummer dat ik van begin tot eind kan dromen en dat nog niets van haar kracht heeft verloren. Top 10 was dan ook logisch, maar top 3 was een stap te groot. De nog grotere zullen nog volgen.
0
geplaatst: 7 juni 2016, 17:41 uur
6. Oh to Be in Love
As the light hits you,
As you shift along the floor,
I find it hard to place my face.
How did I come to be here, anyway?
It's terribly vague, what's gone before.
Misschien de grootste verrassing in de top 10 naast Under the Ivy (op 10). Afkomstig van het debuutalbum en een nummer waar ik altijd een enorm zwak voor heb gehad. Er zit iets meeslepends in en het is heerlijk meezingen (niet iets waar ik Kate doorgaans mee associeer). Vooral de muzikale inkleuring spreekt me enorm aan. Gewoon een wereldnummer!
As the light hits you,
As you shift along the floor,
I find it hard to place my face.
How did I come to be here, anyway?
It's terribly vague, what's gone before.
Misschien de grootste verrassing in de top 10 naast Under the Ivy (op 10). Afkomstig van het debuutalbum en een nummer waar ik altijd een enorm zwak voor heb gehad. Er zit iets meeslepends in en het is heerlijk meezingen (niet iets waar ik Kate doorgaans mee associeer). Vooral de muzikale inkleuring spreekt me enorm aan. Gewoon een wereldnummer!
0
geplaatst: 7 juni 2016, 21:31 uur
deric raven schreef:
ik verwacht nog Breathing
ik verwacht nog Breathing
5. Breathing
Outside
Gets inside
Through her skin.
I've been out before
But this time it's much safer in.
Natuurlijk hoort Breathing in de top 10. deric raven heeft dit goed ingeschat. Het leuke aan het samenstellen van dit soort lijstjes is dat je materiaal tegenkomt die je eigenlijk niet kent. Zo zie ik de bijbehorende videoclip nu pas voor het eerst! Het nummer daarentegen heb ik grijs gedraaid en nog steeds verveelt het niet. Dat magische, dat betoverende. Het zit allemaal in deze paar minuten verpakt. Gek genoeg werd deze single in 1980 niet echt een grote hit. Kate Bush moest het op dt vlak niet echt van enorm hitsucces hebben, maar meer van een ander soort algemene waardering. Gelukkig was die altijd haar deel.
Rufus schreef:
Geen nummer 1 dus, maar het staat in de top 5

0
geplaatst: 8 juni 2016, 19:31 uur
4. This Woman's Work
Pray God you can cope.
I stand outside this woman's work,
This woman's world.
Ooh, it's hard on the man,
Now his part is over.
Now starts the craft of the father.
Dat dus niet bij mij, maar wel heel hoog. Het is dan ook een schitterend nummer, afkomstig van The Sensual World. Ook de gelijknamige verzamelbox is de moeite waard en dan vooral de extra tracks.
Maar het gaat om het nummer. Een sensueel nummer en ongelooflijk puur. Een persoonlijke favoriet.
Op naar de top 3.....
Pray God you can cope.
I stand outside this woman's work,
This woman's world.
Ooh, it's hard on the man,
Now his part is over.
Now starts the craft of the father.
vigil schreef:
Mijn nummer 1 zou This Woman's Work zijn
Mijn nummer 1 zou This Woman's Work zijn
Dat dus niet bij mij, maar wel heel hoog. Het is dan ook een schitterend nummer, afkomstig van The Sensual World. Ook de gelijknamige verzamelbox is de moeite waard en dan vooral de extra tracks.
Maar het gaat om het nummer. Een sensueel nummer en ongelooflijk puur. Een persoonlijke favoriet.
Op naar de top 3.....
0
geplaatst: 8 juni 2016, 21:25 uur
3. The Man with the Child in His Eyes
I hear him, before I go to sleep
And focus on the day that's been.
I realise he's there,
When I turn the light off and turn over.
Tja, inderdaad de grote knaller. Een enorme hit, en terecht. Zo'n bloedmooi nummer hoort in de top 3 te staan en doet dat dus ook. Een lievelingetje van velen. Ook van mij.
Alles klopt aan dit nummer, de zang zoals ik het graag hoor en een instrumentatie om je vingers bij af te likken.
Toch nog 2 te gaan.......
I hear him, before I go to sleep
And focus on the day that's been.
I realise he's there,
When I turn the light off and turn over.
Tja, inderdaad de grote knaller. Een enorme hit, en terecht. Zo'n bloedmooi nummer hoort in de top 3 te staan en doet dat dus ook. Een lievelingetje van velen. Ook van mij.
Alles klopt aan dit nummer, de zang zoals ik het graag hoor en een instrumentatie om je vingers bij af te likken.
Toch nog 2 te gaan.......
0
geplaatst: 8 juni 2016, 23:42 uur
En ik ga hierna door met.......................... Nick Cave & the Bad Seeds 

0
geplaatst: 8 juni 2016, 23:48 uur
Ik hoop op Prologue, maar denk dat Mother Stands For Comfort en Aerial meer kans maken bv....die ook fantastisch zijn btw..
Sunset ook geweldig..maar zucht dat hele dubbelalbum
Sunset ook geweldig..maar zucht dat hele dubbelalbum

0
geplaatst: 9 juni 2016, 00:57 uur
Nick Cave 
Als het mag, dan wil ik wel per nummer reageren, en uiteindelijk een eigen Top 50 er langs leggen. Kijken of er overeenkomsten zijn.

Als het mag, dan wil ik wel per nummer reageren, en uiteindelijk een eigen Top 50 er langs leggen. Kijken of er overeenkomsten zijn.
0
geplaatst: 9 juni 2016, 17:45 uur
deric raven schreef:
Wutheting Heights op 2?
Wutheting Heights op 2?
2. Wuthering Heights
Out on the wiley, windy moors
We'd roll and fall in green.
You had a temper like my jealousy:
Too hot, too greedy.
How could you leave me,
When I needed to possess you?
I hated you. I loved you, too.
Dit was mijn allereerste kennismaking met Kate Bush. Als achtjarig ventje keek ik vaak met mijn moeder mee naar TopPop en Kate dwarrelend in het bos zal ik niet snel meer vergeten. Verwarring alom: is het een fee of heks. Ik wist het niet, maar ik wist wel dat dit heel bijzonder was.
Het nummer is een evergreen geworden en staat zeer hoog in mijn favoriete nummers lijst aller tijden. Je zou kunnen zeggen dat het onderhand is doodgedraaid, maar dat is niet het geval. Dit blijft voor altijd en eeuwig mooi.
En dan nog eentje te gaan........ wat is mijn favoriete Kate Bush nummer?!
0
geplaatst: 9 juni 2016, 18:03 uur
deric raven schreef:
Nick Cave
Nick Cave

Graag!
Ga je gang.
0
geplaatst: 9 juni 2016, 19:12 uur
Wow, Mother Stands for Comfort. Erg originele nummer 1, machtig mooi nummer. Tranen in de ogen.
* denotes required fields.