Muziek / Toplijsten en favorieten / Kate Bush: Aero's Aerial
zoeken in:
0
geplaatst: 9 juni 2016, 19:16 uur
1. Hello earth
Hello, Earth.
Hello, Earth.
With just one hand held up high
I can blot you out,
Out of sight.
Zeker een prachtig nummer, maar die tranen zul je moeten plengen vanwege het feit dat het mijn lijst net niet heeft gehaald
Mijn grote Kate Bush favoriet is afkomstig van hetzelfde prachtige album Hounds of Love. Hello Earth bezorgt mij kippenvel en heeft alles wat Kate Bush zo bijzonder maakt. Het orkestrale, de loepzuivere zang, het mysterieuze, het betoverende, het enge. Dit nummer weet elke keer weer opnieuw zoveel emoties bij me op te brengen.
En emoties opbrengen doet La Bush altijd bij mij. De pijn van het geen kaartjes voor Londen kunnen krijgen staat lijnrecht tegenover de vreugde die ze me met haar albums telkens weer geeft. Zelfs een 'wat mindere Bush' is nog steeds ongelooflijk sterk.
Muziek waar ik een enorme buiging voor maak en dit nummer in het bijzonder.
Hello, Earth.
Hello, Earth.
With just one hand held up high
I can blot you out,
Out of sight.
Johnny Marr schreef:
Wow, mother stands for comfort. Originele nummer 1, machtig mooi nummer. Tranen in de ogen.
Wow, mother stands for comfort. Originele nummer 1, machtig mooi nummer. Tranen in de ogen.
Zeker een prachtig nummer, maar die tranen zul je moeten plengen vanwege het feit dat het mijn lijst net niet heeft gehaald
Mijn grote Kate Bush favoriet is afkomstig van hetzelfde prachtige album Hounds of Love. Hello Earth bezorgt mij kippenvel en heeft alles wat Kate Bush zo bijzonder maakt. Het orkestrale, de loepzuivere zang, het mysterieuze, het betoverende, het enge. Dit nummer weet elke keer weer opnieuw zoveel emoties bij me op te brengen.
En emoties opbrengen doet La Bush altijd bij mij. De pijn van het geen kaartjes voor Londen kunnen krijgen staat lijnrecht tegenover de vreugde die ze me met haar albums telkens weer geeft. Zelfs een 'wat mindere Bush' is nog steeds ongelooflijk sterk.
Muziek waar ik een enorme buiging voor maak en dit nummer in het bijzonder.
0
geplaatst: 9 juni 2016, 19:17 uur
De lijst:
Kate Bush: Aero’s Aerial
1. Hello Earth
2. Wuthering Heights
3. The Man with the Child in His Eyes
4. This Woman’s Work
5. Breathing
6. Oh To Be in Love
7. Cloudbusting
8. Wow
9. Reaching Out
10. Under the Ivy
11. The Big Sky
12. Suspended in Gaffa
13. December Will Be Magic Again
14. Running Up That Hill
15. Burning Bridge
16. Army Dreamers
17. The Kick Inside
18. Sunset
19. King of the Mountain
20. Babooshka
21. Experiment IV
22. Warm and Soothing
23. Moving
24. The Sensual World
25. And Dream of Sheep
26. The Dreaming
27. Misty
28. Hammer Horror
29. There Goes a Tenner
30. Oh England My Lion Heart
31. Hounds of Love
32. A Coral Room
33. Them Heavy People
34. Pi
35. Strange Phenomena
36. Bertie
37. Jig of Life
38. Sat in Your Lap
39. And So Is Love
40. Snowflake
Kate Bush: Aero’s Aerial
1. Hello Earth
2. Wuthering Heights
3. The Man with the Child in His Eyes
4. This Woman’s Work
5. Breathing
6. Oh To Be in Love
7. Cloudbusting
8. Wow
9. Reaching Out
10. Under the Ivy
11. The Big Sky
12. Suspended in Gaffa
13. December Will Be Magic Again
14. Running Up That Hill
15. Burning Bridge
16. Army Dreamers
17. The Kick Inside
18. Sunset
19. King of the Mountain
20. Babooshka
21. Experiment IV
22. Warm and Soothing
23. Moving
24. The Sensual World
25. And Dream of Sheep
26. The Dreaming
27. Misty
28. Hammer Horror
29. There Goes a Tenner
30. Oh England My Lion Heart
31. Hounds of Love
32. A Coral Room
33. Them Heavy People
34. Pi
35. Strange Phenomena
36. Bertie
37. Jig of Life
38. Sat in Your Lap
39. And So Is Love
40. Snowflake
0
geplaatst: 9 juni 2016, 19:21 uur
Wat een verrassing; geen Mother Stands For Comfort; Hello Earth is uiteraard ook erg mooi.
0
geplaatst: 9 juni 2016, 19:24 uur
ik hoop dat anderen ook nog met hun lijst (en bespreking) komen. Snoeperd heeft het min of meer al aangekondigd.
Mother Stands for Comfort is een nummer geweest dat er dan weer in stond en dan weer niet. Telkens zo bij de laatste vijf. Doorslag het definitief te schrappen gaf het vrij hoge Hounds of Love gehalte qua nummers.
Mother Stands for Comfort is een nummer geweest dat er dan weer in stond en dan weer niet. Telkens zo bij de laatste vijf. Doorslag het definitief te schrappen gaf het vrij hoge Hounds of Love gehalte qua nummers.
0
geplaatst: 9 juni 2016, 19:24 uur
Wow, erg verrassend inderdaad, you got me there
Het titelnummer van Hounds of Love staat ook wel wereldschokkend laag.
Het titelnummer van Hounds of Love staat ook wel wereldschokkend laag.
0
geplaatst: 9 juni 2016, 19:33 uur
Mijn Top 10
1. Running Up That Hill
2. The Dreaming
3. Wuthering Heights
4. Experiment IV
5. Cloudbusting
6. Don’t Give Up (& Peter Gabriel)
7. Breathing
8. Hammer Horror
9. Suspended in Gaffa
10. Mother Stands For Comfort
1. Running Up That Hill
2. The Dreaming
3. Wuthering Heights
4. Experiment IV
5. Cloudbusting
6. Don’t Give Up (& Peter Gabriel)
7. Breathing
8. Hammer Horror
9. Suspended in Gaffa
10. Mother Stands For Comfort
0
geplaatst: 9 juni 2016, 22:36 uur
Moments of Pleasure mis ik wel, en Symphony in Blue, verder een hele mooie lijst, met een prachtige top-10
0
geplaatst: 21 juni 2016, 21:18 uur
Een lijst maken vind ik altijd erg moeilijk. Het hangt zo van mijn stemming af! Hello Earth zou zeker in mijn top drie staan. Maar waarschijnlijk ook All the Love van The Dreaming.
Mooie lijst Eric!
Mooie lijst Eric!
2
geplaatst: 19 augustus 2017, 10:54 uur
aERodynamIC: op mijn gemak deze lijst van jou doorgenomen en heel herkenbaar. Goed gedaan en zo herkenbaar in beleving . Ook je nr.1 zou zeker mijn top 3 hebben gehaald. De eerste keer dat ik dit nummer hoorde liet het mij verpletterend verwonderd achter. 'WOW... Waar heb ik zojuist naar geluisterd ?'. De klap die het toen bij mij achterliet dreunt nu nog steeds na..
Ten tijde van de laatste concerten van Bush verbleef ik in Londen, maar ook geen kaarten. En ik hoop nog steeds op een dvd-versie van het live album.
Toch kijk ik nu weleens naar haar laatste albums en dan zie ik bij 'Aerial' het jaar 2005 staan en bij '50 Words' het jaar 2011. En ergens hoop ik dat Bush nu in haar fort achter een piano zit, haar zwarte haren in een knot en weer iets wonderschoons uit haar creatieve geest weet voort te brengen. Het wordt weer eens tijd, niet...?
Ten tijde van de laatste concerten van Bush verbleef ik in Londen, maar ook geen kaarten. En ik hoop nog steeds op een dvd-versie van het live album.
Toch kijk ik nu weleens naar haar laatste albums en dan zie ik bij 'Aerial' het jaar 2005 staan en bij '50 Words' het jaar 2011. En ergens hoop ik dat Bush nu in haar fort achter een piano zit, haar zwarte haren in een knot en weer iets wonderschoons uit haar creatieve geest weet voort te brengen. Het wordt weer eens tijd, niet...?
* denotes required fields.