MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MusicMeter: Song van het Jaar 2012 competitie

zoeken in:
Mooie winnaar en tof dat er twee keer dance in de top 4 staat.

Ik begrijp alleen niet zo goed wat dat nummer van Kaptain Korsakov zo hoog doet, vind die andere van hun wel wat leuker. Verder een mooie en strakke presentatie, ben blij dat het topic zo'n mooi vervolg heeft gekregen.

DjFrankie (moderator)
En nog steeds valt bij mij het kwartje niet bij Clouds Nothing. Ik vind het muzikaal wel okay, maar die zanger kan me niet bekoren.
Hoe zijn de andere nummers op het album?

Kapitan Korsakov - In the Shade of the Sun is geweldig Herman, lekker sfeertje mooi begin met die bas. Dit moet ik ook gaan opzoeken. Dit is erg tof.
Iemand het album hiervan gehoord?

zie mijn antwoord hier boven een middelmatig album met 2 uitschieters imo

De top 20 van januari:

1. Cloud Nothings - Wasted Days
2. Kapitan Korsakov - In the Shade of the Sun
3. John Talabot - Depak Ine
4. Todd Terje - Inspector Norse
5. A Place to Bury Strangers - So Far Away
6. Kapitan Korsakov - Cancer
7. Alcest - Autre Temps [Album Version]
8. First Aid Kit - The Lion's Roar
9. The Maccabees - Pelican
10. Blaudzun - Flame on My Head
11. Liesa Van der Aa - Our Place
12. A Place to Bury Strangers - Nothing Will Surprise Me
13. John Talabot - Oro y Sangre
14. Matt Elliott - Dust, Flesh and Bones
15. Liesa Van der Aa - Lou
16. Moss - Ornament
17. Michael Kiwanuka - Home Again
18. Les Discrets - Ariettes Oubliées I: Je Devine à Travers un Murmure...
19. Lambchop - Gone Tomorrow
20. TOY - Left Myself Behind

Eerdere uitslagen:
-

Spotify-playlists per maand:
Januari

Mooie top 20 naar mijn mening, alleen dat nummer van The Maccabees vind ik maar een stinkerd. Dat is nu toch wel typische en voorspelbare pop-rock?

Daarom vond ik (in ieder geval) het juist zo leuk

Zeer proper uiteengezet, Teunnis! Meer heb ik over de uitslag niet te melden...

dumb_helicopter schreef:
Mooie top 20 naar mijn mening, alleen dat nummer van The Maccabees vind ik maar een stinkerd. Dat is nu toch wel typische en voorspelbare pop-rock?

Wat is er typisch aan dan? Het zanglijntje vind ik dat niet bepaald. Het doet me wel een beetje denken aan de Futureheads-cover van Kate Bush' Hounds of Love. Voor mij een van de beste rocknummers van de laatste maanden in ieder geval. Draai hem nu precies 2 maanden en kan er nog steeds geen genoeg van krijgen.

herman schreef:
(quote)

Wat is er typisch aan dan? Het zanglijntje vind ik dat niet bepaald. Het doet me wel een beetje denken aan de Futureheads-cover van Kate Bush' Hounds of Love. Voor mij een van de beste rocknummers van de laatste maanden in ieder geval. Draai hem nu precies 2 maanden en kan er nog steeds geen genoeg van krijgen.

Ik heb het speciaal nog eens herbeluisterd voor jou, maar het nummer kan me nogmaals niet boeien, onze smaken verschillen dus blijkbaar wel wat dan.
De instrumentatie is voor mij al weinig speciaal en tot de verbeelding sprekend en de zang lijkt me er één waardat je er toch echt wel 13 in een dozijn van hebt in Groot-Brittanië. Ik zeg niet dat het slecht, maar het is ook zeker niet goed; middelmatig dus en zeker geen nummer dat ik met de volle goesting zal herbeluisteren.

Tsja, dat gaat dan ook wel voor meer nummers op, hetzelfde zou je kunnen zeggen van Kaptain Korsakov. Ook niet erg origineel en zoveel vaker en beter gedaan, maar toch klinkt het lekker. Je zal wel niet zo van dat typische Britse geluid houden, gok ik.

herman schreef:
(quote)

Wat is er typisch aan dan? Het zanglijntje vind ik dat niet bepaald. Het doet me wel een beetje denken aan de Futureheads-cover van Kate Bush' Hounds of Love. Voor mij een van de beste rocknummers van de laatste maanden in ieder geval.

Laatste maanden ?? Of is dit niet het nummer wat je bedoelt, want ik vind het er ook niet op lijken?

Cancer deed me dan weer denken aan 'song 2'. En nee, dat lijkt er dan ook totaal weer niet op; maar ook zo'n simpel kort nummer om een publiek flink op te zwepen.

Morgen mag iedereen gaan nomineren.

@inquestos: ik heb zo het vermoeden dat herman het nummer van The Maccabees bedoelt

Volgens mij bedoelde hij dat ook. Echt erop lijken doet het misschien niet, maar ik moest door de zang steeds aan dat nummer denken als Pelican op de radio kwam.

herman schreef:
Volgens mij bedoelde hij dat ook.
Nu ga ik hem afvragen of herman zichzelf vaker aanspreekt in 3de persoon enkelvoud.

En we gaan verder met de maand februari! Ik heb de voorselectie aangepast, de BBC6-playlist doet bijvoorbeeld niet meer mee. In de A-List alleen al waren 9 nieuwe nummers, dus dan blijft er te weinig ruimte over voor de andere bronnen. Van RYM gebruik ik vanaf nu de vijf beste singles die voor 1 maart officieel uitgekomen zijn, want zo hebben singles die eind januari pas uitkwamen ook een kans. Singles afkomstig van een album uit 2011 laat ik niet meer bij deze vijf.

De top vijf singles op RYM t/m februari:

First Aid Kit - Emmylou
iamamiwhoami - sever
M.I.A. - Bad Girls
Lil B - I Own Swag
Gorillaz - DoYaThing

De beste acht nummers van Maak kennis met... 2012:

Burial - Kindred
Dans Dans - Waterpoort
Rhye - Open
Portico Quartet - Ruins
Zita Swoon Group - Sababu
Liesa Van der Aa - Birds in Berlin
The Asteroids Galaxy Tour - Heart Attack
Hannah Cohen - The Crying Game

Als uit dat topic vandaag of morgen nog een hoger gemiddelde rolt doet die ook mee.

De meest als favoriet aangevinkte tracks van de zeventien populairste albums uit februari op MuMe. Voor de duidelijkheid; albums met meer dan 30 stemmen doen automatisch mee. Voor de albums die tussen de 10 en 29 stemmen hebben wordt de IMDB-formule gebruikt:

Tindersticks - Show Me Everything
Van Halen - China Town
Shearwater - Animal Life
Air - Seven Stars
Paul McCartney - My Valentine
Motorpsycho and Ståle Storløkken - The Hollow Lands
A Place to Bury Strangers - I Lost You
Damien Jurado - Life Away from the Garden
Het Zesde Metaal - Ge Zwiegt
The Hickey Underworld - Untitled 
AlascA - Never Cry Wolf
Lambchop - If Not I'll Just Die
Case Mayfield - Tomorrow Is My Slavename
The Twilight Sad - Dead City
Daniël Lohues - Miranda Holdersma
Fanfarlo - Shiny Things
Brother Ali - Shine On

Alfabetisch gezien komt dat neer op deze lijst van dertig:

A Place to Bury Strangers - I Lost You
Air - Seven Stars
AlascA - Never Cry Wolf
Brother Ali - Shine On
Burial - Kindred
Case Mayfield - Tomorrow Is My Slavename
Damien Jurado - Life Away from the Garden
Daniël Lohues - Miranda Holdersma
Dans Dans - Waterpoort
Fanfarlo - Shiny Things
First Aid Kit - Emmylou
Gorillaz - DoYaThing
Hannah Cohen - The Crying Game
Het Zesde Metaal - Ge Zwiegt
iamamiwhoami - sever
Lambchop - If Not I'll Just Die
Liesa Van der Aa - Birds in Berlin
Lil B - I Own Swag
M.I.A. - Bad Girls
Motorpsycho and Ståle Storløkken - The Hollow Lands
Paul McCartney - My Valentine
Portico Quartet - Ruins
Rhye - Open
Shearwater - Animal Life
The Asteroids Galaxy Tour - Heart Attack
The Hickey Underworld - Untitled 
The Twilight Sad - Dead City
Tindersticks - Show Me Everything
Van Halen - China Town
Zita Swoon Group - Sababu

Nu mogen er nog 17 users twee nummers nomineren. De enige voorwaarde is dat de nummers in 2012 uitgebracht moeten zijn/worden.

31. Regina Spektor - All the Rowboats
32. Locked Groove - Rooted

EDIT: nominatie 32. gewijzigd.

33. Fucked Up - Year of the Tiger
34. Shearwater - You As You Were

DjFrankie (moderator)
35. The Twilight sad – Sick
36. Young Magic – Sparkly

Ik ben niet zo van de remixen, dus dat ik er hier een plaats zegt genoeg. Even nadenken over nominatie 2; ik heb nog wel een aardige maar die zal in de luidruchtigheid omkomen, en nooit de volgende ronde bereiken. Meer iets voor/via het maak-kennis-topic.

37. Bonobo - The Keeper (Banks Remix)
38. Shlohmo - Wen Uuu

Ik ga proberen deze maand ook het 2012-topic weer op te pakken. En ik heb dus ook twee nominaties voor deze maand.

40. Arctic Monkeys - R u Mine
41. Rocketjuice & the Moon feat. Erykah Badu - Hey Shooter

42. Therapy? - Living in the Shadow of a Terrible Thing
43. Jay Farrar, Will Johnson, Anders Parker & Yim Yames - Old L.A.

Mag een liedje die op vi.be staat ook genomineerd worden? Het staat ook wel nog soundcloud maar dat is van een live uitzending van de radio.

ik reserveer wel al 2 plaatsen wss komen die er wel vanavond heel laat of morgenmiddag. want ik moet straks vertrekken en weet niet wanneer ik weer zal zijn

er word 2 keer 40 genoemd dus zitten we al aan 45

45. Burial - Ashtray Wasp
46. Sleeper's Reign - King Into Delight (1ste lied)

Teunnis schreef:
M.I.A. - Bad Girls
Portico Quartet - Ruins

Dat zijn al 2 nummers die ik eventueel wel wou nomineren. Even nadenken over mijn nieuwe nominaties.

EDIT:
47. Cloud Nothings - No Future / No Past
48. Portico Quartet - Steepless
(even zelf moeten uploaden want hij was nog nergens te vinden op YouTube o.i.d.)

49. Black Mountain - Mary Lou
50. Disappears - Replicate

DjFrankie (moderator)
dumb_helicopter schreef:

50. Dissappears - Replicate

Dat zijn 4 punten !

2MY
51. The Me In You - Low Battery
52. Nits - Love Locks

53. Kasabian - Goodbye Kiss
54. Great Mountain Fire - Late Lights

Vorige maand ging het nog vrij gemakkelijk door het beperkte aanbod, maar ondertussen is het weer drummen voor de 2 plaatsjes...

55. Willis Earl Beal - Take Me Away
56. Sonnymoon - Just Before Dawn

En wie ook Jessie Ware in het topic wil krijgen moet hier een hoog cijfer achterlaten...

Topnummer Maar mag dit eigenlijk wel? De single kan dan wel uit 2012 komen, maar het album is al van vorig jaar.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:01 uur

geplaatst: vandaag om 04:01 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.