MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Classic Albums (de BBC documentaire-reeks)

zoeken in:
Bij The Who - Who's Next (1971):

Sir Spamalot schreef:
Kijktip voor de Vlamingen onder ons: "Classic Albums" op Canvas op donderdag 19 maart 2009 vanaf 23u35 tot 00u30. Dit album is aan de beurt.

Is dat die soort van 'making of' serie waarin ook de Joshua Tree al voorbij gekomen is?

Sir Spamalot (crew)
Collega's, ik neem er de verse Humo van deze week bij en citeer:
Britse documentairereeks (ITV, 2001) over platen die als mijlpalen in de popgeschiedenis worden beschouwd. Gitarist Pete Townsend, zanger Roger Daltrey en bassist John Entwistle van de Britse groep vertellen hoe "Who's Next" (1971) tot stand kwam. Met getuigenissen en commentaar van o.a. biograaf Dave Marsh, concertbeelden en fragmenten uit klassiekers als Won't Get Fooled Again, Baba O' Riley en Behind Blue Eyes.

Waarom woon ik niet in Belgie, inclusief Canvas
Of is het vlaanderen...

In Nederland kun je ook Canvas ontvangen hoor. Of bedoelde je dat niet?

Osiris Apis schreef:
In Nederland kun je ook Canvas ontvangen hoor. Of bedoelde je dat niet?

Jawel dat bedoelde ik . Ik heb hier geen Canvas in het assortiment, maar ach, downloaden is ook nog een optie. De aflevering verschijnt 'zeker en vast' nog wel op internet..

Ik heb de hele reeks op DVD, en dat is zeker een aanrader

frankieman schreef:
Ik heb de hele reeks op DVD, en dat is zeker een aanrader

Geweldig, dat is een waardevol bezit. Hoeveel afleveringen zijn er gemaakt? Op dit moment heb ik de aflevering over "Cream - Disreali Gears" bijna binnen .

alle afleveringen van classic albums. Ik heb ze allemaal behalve die van Jay Z

The Band - The Band
Bob Marley & The Wailers - Catch a Fire
Cream - Disraeli Gears
Deep Purple - Machine Head
Def Leppard - Hysteria
The Doors - The Doors
Duran Duran - Rio
Elton John - Goodbye Yellow Brick Road
Elvis Presley - Elvis Presley
Fleetwood Mac - Rumours
Frank Zappa - Apostrophe (') / Over-Nite Sensation
Grateful Dead - Anthem of the Sun and American Beauty (see Anthem to Beauty)
Iron Maiden - The Number of the Beast
Jay-Z - Reasonable Doubt
Jimi Hendrix - Electric Ladyland
John Lennon - John Lennon/Plastic Ono Band
Judas Priest - British Steel
Lou Reed - Transformer
Meat Loaf - Bat out of Hell
Metallica - Metallica ("Black Album")
Motörhead - Ace Of Spades
Nirvana - Nevermind
Paul Simon - Graceland
Phil Collins - Face Value
Pink Floyd - The Dark Side of the Moon,
Queen - A Night at the Opera
Sex Pistols - Never Mind the Bollocks
Simply Red - Stars
Steely Dan - Aja
Stevie Wonder - Songs in the Key of Life
U2 - The Joshua Tree
The Who - Who's Next

stuart
Jay-Z is de enige die ik niet ken; wat voor soort muziek doet ie in dan....

stuart schreef:
Jay-Z is de enige die ik niet ken; wat voor soort muziek doet ie in dan....

gangstarap. Daar blijf ik mijlenver van vandaan

Wat een heftige lijst! Zeker het kijken waard als je het mij vraagt. En inderdaad, waar is Dylan, Beatles, Stones, Led Zeppelin ?

Het zal wel als oorzaak hebben dat er genoeg footage en medewerking moet zijn om een fatsoenlijke aflevering te maken. Dat valt denkelijk niet mee bij Dylan enzo... Stel je voor.

Dit is erg offtopic, maar ik vraag me eigenlijk af wat Duran Duran in de lijst doet. Zo classic is Rio ook weer niet.

ArthurDZ schreef:
Dit is erg offtopic, maar ik vraag me eigenlijk af wat Duran Duran in de lijst doet. Zo classic is Rio ook weer niet.

Haa, in ieder geval een tikje meer classic dan Jay-Z .

gipspoot
Jullie onderschatten Reasonable Doubt. Zoek er maar wat over op of beter nog luister hem eens. Je zult tot de ontdekking komen dat het wel degelijk een echte klassieker is. Dat het een hiphopalbum is hoeft echt niet te zeggen dat hij onder doet voor andere albums in het lijstje.

Overigens heb ik een paar afleveringen gezien en het is een erg leuke serie.

Inderdaad. Wat mij betreft mag Deep Purple ook wel bij het grof vuil, maar ik erken ook wel dat dat een klassieker is.

Kos
aerogp1 schreef:
(quote)

typisch, als het rap is kan het nooit classic zijn.

Ouwe rockertjes. .

En dan van die walgelijke crap als Meatloaf er wel bij vinden horen, hahaha

gipspoot
@Herman

Wat vind je erg aan Deep Purple. Machine Head is een uitstekend rockalbum toch?

Tsja, ik houd gewoon niet van die oude hardrock. Child in Time is wel leuk en Speed King ook nog wel, maar verder hoeft die strakke-broekenmuziek niet zo van mij.

gipspoot
Hm oke duidelijk dan. Zo heeft iedereen zijn voorkeuren dan he

Vanavond is de beurt aan John Lennon. Ben wel benieuwd. Ik ben totaal niet thuis in dat soort muziek. Zowel van John Lennon als The Beatles ken ik hooguit een handjevol nummers.

Toch vreemd dat "Stars" van Simply Red hier staat en niet hun debuut (maar "Stars" verkocht wel meer).
Verder niets van the Beatles, Rolling Stones, Bob Dylan, David Bowie ...

Sir Spamalot (crew)
Donderdag 26 maart 2009 om 23u30: Lou Reed - Transformer. In de reeks Classic Albums, te zien op de Vlaamse zender Canvas. Men zegge het voort.

aerogp1 schreef:
(quote)

Ongeveer honderd keer minder classic lijkt me een betere schatting. Duran Duran blijft wat mij betreft één van de meest waardeloze popfenomenen van de 80s. Van het niveau Britney Spears, zeg maar. Reasonable doubt was daarentegen een behoorlijke mijlpaal in de hiphopscene.

Behoorlijk wat bagger staat er trouwens in de lijst (weer die twee immens overschatte kutalbums van Zappa ), maar ik ben wel benieuwd naar de afleveringen van de Doors, Jimi Hendrix, The Band, Cream, Deep purple, Grateful dead en The Who. En Jay-Z dus.

Plaats voor mij de plastic ono band er ook maar bij.

Die werd 2 weken terug uitgezonden.

Antonio
Paalhaas schreef:

Behoorlijk wat bagger staat er trouwens in de lijst (weer die twee immens overschatte kutalbums van Zappa )

Wat is dat nou weer voor een opmerking ?
Zappa albums zijn per definitie vrijwel allemaal stuk voor stuk ONDERschat.
Ik geef toe dat het ook niet mijn favo albums van de beste man zijn, maar om het nou overschatte kutalbums te noemen...

Zelf heb ik die dvd met the making of Over-Nite Sensation en Apostrophe (') en die 2 albums (en de revolutionaire en vooruitstrevende opnametechnieken, productie en achtergrondverhalen ervan) zijn in mijn ogen veel baanbrekender en interessanter dan die van de meeste andere albums in de Classic Album serie.

Osiris Apis schreef:
Die werd 2 weken terug uitgezonden.

Al geladen

Antonio schreef:
(quote)

Wat is dat nou weer voor een opmerking ?
Zappa albums zijn per definitie vrijwel allemaal stuk voor stuk ONDERschat.
Ik geef toe dat het ook niet mijn favo albums van de beste man zijn, maar om het nou overschatte kutalbums te noemen...

Onderschat?! Deze twee albums scoren boven de 4/5 gemiddeld. Belachelijk hoog voor twee van dit soort matige producten. Volgens mij verwar je 'onderschat' met 'onderbelicht'. En dat ik het kutalbums noem, is omdat ik dat ook echt vind. Moet je maar niet te persoonlijk nemen.

The Oath
Judas Priest - British Steel?

Wanneer?

Antonio
Paalhaas schreef:

Onderschat?! Deze twee albums scoren boven de 4/5 gemiddeld. Belachelijk hoog voor twee van dit soort matige producten. Volgens mij verwar je 'onderschat' met 'onderbelicht'. En dat ik het kutalbums noem, is omdat ik dat ook echt vind. Moet je maar niet te persoonlijk nemen.

Ik ben mij ervan bewust dat ze hier op MuMe hoog scoren, ik doelde met onderschat dan ook op de wereld buiten MuMe, dus bij het gewone klootjesvolk zeg maar...

Maar, wat is er nou mis met nummers zoals I'm the Slime, Montana, Camarillo Brillo, Cosmik Debris en Uncle Remus ?
En niet te vergeten The Yellow Snow Suite, de perfecte symbiose tussen volstrekt onzinnige teksten en buitengewoon hoogstaande muziek.

stuart
Zappa was een beetje de Anton Heyboer van de popmuziek..... (maar hij mag van mij er tussen staan )

Gast
geplaatst: vandaag om 01:16 uur

geplaatst: vandaag om 01:16 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.