MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Classic Albums (de BBC documentaire-reeks)

zoeken in:
De kwaliteit van zijn muziek inderdaad te vergelijken met die van Heyboer
Geef mij maar Vermeer of Van Gogh

En weer wordt Frank Zappa door het slijk gehaald. Waarom die algemene aversie tegenover Frank Zappa op MuMe?

stuart
Is dat zo Er zijn dus meer die daar zo over denken; dat geeft te denken.

wijsneus
De aversie komt voort uit het feit dat FZ-albums niet zo 1-2-3 toegankelijk zijn. Je moet een doorzetter zijn. Maar deze man is voor mij één der meesters van de popmuziek. Beter dan bijv. dat geneuzel van Bob D. Maar over smaak valt nog steeds niet te twisten !

Ik vind noch het simplistisch geneuzel van Dylan als het gefreak van Zappa interessant.. zitten er nu echt mensen voor hun lol naar dat kakafonisch getetter van blaasinstrumenten met wat orgel en gitaar te luisteren?
Nouja, het zal wel smaakkwestie zijn, ik denk niet dat ik ooit iets met jazzrock, jazzfusionpop of die hele klerebende zal krijgen.. het heeft me nog nooit iets gedaan of welke snaar dan ook geraakt. Dan hoort Zappa al meteen niet meer tot de mogelijkheden.

wijsneus
Zappa is geen freak ! Luister eens hoe die man gitaar kan spelen !
Einde off-topic-ge-o.h. voor mij.

Boeiend, heeft hij wel eens één coherent nummer gemaakt?

Bedoel je met Bob D. de Bob De Bouwer?

[Roel]
de aflevering over the doors was geweldig, ik heb nog geen andere gezien.
Zappa is alles behalve kutherrie
maar als zappa hier in staat, waarom verdient captain beefheart- trouth mask replica dan geen plaats in deze lijst

Antonio
orbit schreef:
Boeiend, heeft hij wel eens één coherent nummer gemaakt?

Het is mij zo langzamerhand wel duidelijk (aan de hand van bovenstaande en andere opmerkingen) dat Orbit geen verstand van zaken heeft omtrent het leven, de filosofie, de muziek, de teksten en het nalatenschap van Zappa.

Kan het je ergens ook niet kwalijk nemen, de beste man zijn muziek is nou niet bepaald toegankelijk en dan is er ook nog eens zo buitengewoon veel van, wat een hoop mensen afschrikt zich er eens wat verder in te verdiepen.

Afzeiken van artiesten is prima, maar onderbouw het dan met steekhoudende argumenten, waaruit blijkt dat je in elk geval enigzins verdiept hebt in het onderwerp wat je afzeikt.

Vooralsnog zeggen bovenstaande opmerkingen meer over Orbit (in negatieve zin) dan over de legende Zappa...

Antonio
LucM schreef:
Waarom die algemene aversie tegenover Frank Zappa op MuMe?

Kortzichtigheid en oogkleppen, dat is waarom...

Je zou het eigenlijk domweg moeten negeren, maar daar respecteer ik Zappa en zijn nalatenschap gewoonweg teveel voor.

Dit soort mensen zijn vermoedelijk het soort mensen wat op Rita Verdonk en Geert Wilders stemt

Volgens mij is het pas kortzichtig als je kritiek op je favoriete artiest zo slecht opneemt dat je maar gelijk concludeert dat mensen die niet van Zappa houden op Verdonk danwel Wilders stemmen.

Maargoed, eigenlijk zou je dat soort opmerkingen natuurlijk domweg moeten negeren.

gipspoot
idd....

en bovendien krijg ik bij de adoratie van muzikanten als Zappa etc. dat het meer gaat om alle verhaaltjes en mystiek eromheen dan om de muziek zelf...

Antonio
gipspoot schreef:
idd....

en bovendien krijg ik bij de adoratie van muzikanten als Zappa etc. dat het meer gaat om alle verhaaltjes en mystiek eromheen dan om de muziek zelf...

Wat voor verhaaltjes en mystiek dan ?
Begrijp mij niet verkeerd, er zijn over Zappa zeer veel (vaak Broodje Aap) verhaaltjes in omloop, maar dat zegt mij nauwelijks iets.
Het gaat mij in de allereerste plaats om de muziek en die vlieger gaat ook op voor alle andere artiesten waar ik naar luister.

Sir Spamalot (crew)
Donderdag 2 april 2009 om 23u40: Pink Floyd - Dark Side of the Moon. In de reeks Classic Albums, te zien op de Vlaamse zender Canvas. Men zegge het voort.

Leuke serie, kijk er sinds de uitzending van Electric Ladyland naar

Antonio schreef:
(quote)

Het is mij zo langzamerhand wel duidelijk (aan de hand van bovenstaande en andere opmerkingen) dat Orbit geen verstand van zaken heeft omtrent het leven, de filosofie, de muziek, de teksten en het nalatenschap van Zappa.

Kan het je ergens ook niet kwalijk nemen, de beste man zijn muziek is nou niet bepaald toegankelijk en dan is er ook nog eens zo buitengewoon veel van, wat een hoop mensen afschrikt zich er eens wat verder in te verdiepen.

Afzeiken van artiesten is prima, maar onderbouw het dan met steekhoudende argumenten, waaruit blijkt dat je in elk geval enigzins verdiept hebt in het onderwerp wat je afzeikt.

Vooralsnog zeggen bovenstaande opmerkingen meer over Orbit (in negatieve zin) dan over de legende Zappa...

Ik heb al wat neergepend bij één of twee van Zappa's zogeheten "meesterwerken". Misschien dat je andermans mening kunt respecteren? Zoniet, lijkt het me voor iedereen beter als je jezelf verwijdert van dit forum, goedendag.

Zappa hield iedereen voor de gek.
Alleen snapt dat vrijwel niemand.
En daarom was hij geniaal.

Antonio
orbit schreef:

Ik heb al wat neergepend bij één of twee van Zappa's zogeheten "meesterwerken". Misschien dat je andermans mening kunt respecteren? Zoniet, lijkt het me voor iedereen beter als je jezelf verwijdert van dit forum, goedendag.

Oei, weer iemand op zijn pik getrapt geloof ik...

Dat verwijderen ligt in de handen van de moderator en dus zal ik toch echt nog meer mijn best moeten doen dan mijn bericht aan jou

Maar goed, ergens heb je een punt, want als ik ergens een hekel aan heb, dan is het aan mensen die dingen (wat dan ook) te serieus nemen en niet tegen kritiek kunnen op datgene wat ze serieus nemen.

Zelf neem ik ook een groot genoegen in het bekritiseren van andermans favoriete artiesten, soms serieus bedoeld, soms niet en soms onderbouwd en soms ook niet.

Met mijn verdediging voor Zappa na jou ''kritiek'' ben ik in feite niet veel beter dan bovenstaande mensen, maar feit is dat ik nou eenmaal een enorme hoeveelheid respect en bewondering heb voor deze man en zijn werk en snel de behoefte voel dat te verdedigen.

Zal er in de toekomst maar weer aan denken hoe ik mijn verdedigingen schriftelijk formuleer, dit ter voorkoming van zulke situaties.

Antonio schreef:
(quote)

Oei, weer iemand op zijn pik getrapt geloof ik...

Ja, jijzelf vooral

Neem die clown Zappa toch niet zo serieus man, deed hijzelf ook niet

Robert Smith ziet er veel meer uit als een clown.
Een soort van gothic-clown dan eigenlijk...

Antonio
orbit schreef:
(quote)
die clown Zappa

Dat neem je terug

Antonio
kaztor schreef:

Kaztor trekt maar weer eens een beerput open...
Je hebt gelijk, het begon al weer wat saai te worden hier op MuMe

Antonio
kaztor schreef:

Feit:

Het personage van The Joker in The Dark Night is gebaseerd op Robert Smith die op een rustige zondagmiddag (zonder make-up en prozac) een ommetje maakt

beaster1256
pardon , is robert smith geen clown dan , een dikke clown toch wel , ( fatbob ) ?????

Een clown die oneindig veel betere nummers kan schrijven dan die mongool met die bananenneus en achterlijke snor, dat wel..

Antonio
orbit schreef:
Een clown die oneindig veel betere nummers kan schrijven dan die mongool met die bananenneus en achterlijke snor, dat wel..

Inderdaad, die Freddie Mercury is zwaar overschat

Antonio schreef:
(quote)

Feit:

Het personage van The Joker in The Dark Night is gebaseerd op Robert Smith die op een rustige zondagmiddag (zonder make-up en prozac) een ommetje maakt

Blijkt wel een geslaagd personage te zijn.

gipspoot
Antonio schreef:
(quote)

Wat voor verhaaltjes en mystiek dan ?
Begrijp mij niet verkeerd, er zijn over Zappa zeer veel (vaak Broodje Aap) verhaaltjes in omloop, maar dat zegt mij nauwelijks iets.
Het gaat mij in de allereerste plaats om de muziek en die vlieger gaat ook op voor alle andere artiesten waar ik naar luister.

Ik heb zeg ook niet perse dat jij ook zo bent hoor, (bovendien was ik toen niet helemaal nuchter toen ik dat schreef dus vandaar dat het een beetje kort door de bocht was ik geef het toe).

Maar toch...sommige mensen adoreren artiesten die eerder nieuwe wegen hebben ingeslagen een beetje teveel om hun attitude e.d. en daar hou ik niet zo van...

Ben nou trouwens ook niet helemaal nuchter maar dat terzijde

Antonio schreef:
(quote)

Inderdaad, die Freddie Mercury is zwaar overschat

Waar het Z-woord valt kunnen we altijd wel genieten van Orbit's interessante (en vooral ook: smaakvolle) spitsvondigheden!

Een achterlijke snor... Dan denk ik toch eerder aan Eagles Of Death Metal!

Gast
geplaatst: vandaag om 08:58 uur

geplaatst: vandaag om 08:58 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.