Muziek / Algemeen / Classic Albums (de BBC documentaire-reeks)
zoeken in:
0
geplaatst: 4 april 2009, 20:46 uur
Antonio schreef:
Misschien bevind jij je in zulke kringen, maar ik ken in mijn directe omgeving sowiso 5 vrienden/familieleden die FZ zeer zeker kunnen waarderen en die het absoluut niet erg vinden dat het volume hard staat.
Integendeel...
Misschien bevind jij je in zulke kringen, maar ik ken in mijn directe omgeving sowiso 5 vrienden/familieleden die FZ zeer zeker kunnen waarderen en die het absoluut niet erg vinden dat het volume hard staat.
Integendeel...
Ik heb door al het 'gedoe' eigenlijk ook steeds meer zin gekregen eens naar Zappa te luisteren.

Straks maar eens die eerste Mothers of Invention plaat voor het eerst opzetten (ik begin meestal chronologisch met het uitkammen van een artiestenoeuvre om vervolgens wel te zien waar het schip strandt).
0
geplaatst: 4 april 2009, 21:14 uur

Even wat achterstallige smiley's voor gisteren.. opdat mensen me niet te serieus gaan nemen.
0
Antonio
geplaatst: 5 april 2009, 19:32 uur
orbit schreef:

Even wat achterstallige smiley's voor gisteren.. opdat mensen me niet te serieus gaan nemen.

En iedereen leefde nog lang en gelukkig

Kan het boek nu dicht ?
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 3 mei 2009, 08:43 uur
TV-tip: Canvas donderdag 7 mei 2009 23u35 - 0u35:
Paul Simon - Graceland is aan de beurt.
Paul Simon - Graceland is aan de beurt.
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 4 juni 2009, 17:47 uur
TV-tip: Canvas donderdag 11 juni 2009 23u50 - 0u40:
Nirvana - Nevermind
Nirvana - Nevermind
0
geplaatst: 14 juni 2009, 20:00 uur
Voor de liefhebbers van deze reeks is er sinds enkele weken ook een interessant programma op de Belgische "Radio 1", met name "Helden" op zondag tussen 18h00 en 20h00. Vandaag opgebouwd rond Bob Marley & The Wailers met "Live" en David Bowie met "Ziggy Stardust".
Via deze link vind je meer info en kan je ook via internet naar de uitzending luisteren!
Via deze link vind je meer info en kan je ook via internet naar de uitzending luisteren!
0
geplaatst: 15 juni 2009, 17:15 uur
Classic Albums Specials haal ik altijd van FTD3 af. Ik raad IEDEREEN aan om die van Stevie Wonder's Songs In The Key Of Life te downen. Bij het zien van het enthousiasme van de verschillende musici die erop meespeelden krijg je meteen weer dat heerlijke gevoel dat de plaat zo loepzuiver over brengt! 

0
VB1
geplaatst: 15 juni 2009, 17:41 uur
Weet iemand waar ik de aflevering over the Doors kan vinden??
0
geplaatst: 15 juni 2009, 20:00 uur
Zie de post boven je.
kaztor schreef:
Classic Albums Specials haal ik altijd van FTD3 af.
Classic Albums Specials haal ik altijd van FTD3 af.
0
The Oath
geplaatst: 12 april 2010, 21:53 uur
Donderdag 15 April op Canvas:
- Om 22u10: Classic Albums: Electric Ladyland
- Om 23u15: Het concert van Jimi op Isle of Wight in 1970
- Om 22u10: Classic Albums: Electric Ladyland
- Om 23u15: Het concert van Jimi op Isle of Wight in 1970
0
geplaatst: 8 mei 2010, 21:40 uur
Donderdag a.s. Dark Side of the Moon
.
Ik wil nog steeds de aflevering van The Doors zien
.Ik wil nog steeds de aflevering van The Doors zien

0
The Oath
geplaatst: 9 mei 2010, 18:40 uur
chevy93 schreef:
.
Ik wil nog steeds de aflevering van The Doors zien
.Ik wil nog steeds de aflevering van The Doors zien
Ik heb die ook gemist.

FUCK!

0
geplaatst: 24 februari 2012, 19:55 uur
Wordt tijd dat ze hier eens een vervolg van maken, dan met wat new wave klassiekers het liefst en dingen als Massive Attack en Radiohead e.d.
0
geplaatst: 24 februari 2012, 20:05 uur
Inderdaad, al is het wel leuk dat ze hem nog eens opnieuw uitzenden want ik heb ze nog niet allemaal gezien.
0
geplaatst: 24 februari 2012, 20:40 uur
Morgenavond ga ik zeker de documentaire van The Doors bekijken. Ik heb alleen het stukje gezien over het drumintro van Break On Through en dat was al erg leuk.
0
geplaatst: 25 februari 2012, 13:21 uur
orbit schreef:
Wordt tijd dat ze hier eens een vervolg van maken, dan met wat new wave klassiekers het liefst en dingen als Massive Attack en Radiohead e.d.
Mijn avatar komt ook langs, zou dat het eerste album zijn uit de laatste 25 jaar?
Met andere woorden, ik ben het wel met je eens... Van de BBC zou je toch wel mogen verwachten dat ze iets minder in het verleden blijven hangen.
0
geplaatst: 25 februari 2012, 16:02 uur
Nope, dat is Jay-Z - Reasonable Doubt (1996).
Op Wikipedia lees ik nu trouwens dit: The first hour-long series, produced independently by John and Roger, opened with Dire Straits’ Brothers In Arms in May 1989. Dus de eerste radioshow was met Brothers in Arms. Ook Hotel California is daar langsgekomen, toch ook zeker een album waar makkelijk een documentaire van een uur mee gevuld kan worden.
Op Wikipedia lees ik nu trouwens dit: The first hour-long series, produced independently by John and Roger, opened with Dire Straits’ Brothers In Arms in May 1989. Dus de eerste radioshow was met Brothers in Arms. Ook Hotel California is daar langsgekomen, toch ook zeker een album waar makkelijk een documentaire van een uur mee gevuld kan worden.
0
geplaatst: 4 maart 2012, 12:31 uur
Iemand gister de aflevering van de John Lennon/Plastic Ono Band gezien? Ik vond het een erg mooie aflevering. Ik wist niet dat zijn nummers zo persoonlijk waren en het hele idee van de Plastic Ono Band wist ik ook niet. Grappig concept is dat.
Ook heel grappig was die man met dat hele neppe gezicht die ging zeggen hoe echt deze plaat van John Lennon was
Ook heel grappig was die man met dat hele neppe gezicht die ging zeggen hoe echt deze plaat van John Lennon was

0
geplaatst: 8 juli 2012, 16:08 uur
Wat deed Caro Emerald opeens bij Classic Albums 
Sorry, staan best mooie nummers op, maar verre van een klassieker.

Sorry, staan best mooie nummers op, maar verre van een klassieker.
0
geplaatst: 8 juli 2012, 19:47 uur
Een tip. Veel afleveringen zijn op YouTube te bekijken.
In stukjes, maar de laatste maanden ook gewoon integraal.
Ik heb er een paar van gepindakaasd.
En zelfs al een paar albums van gekocht daardoor.
Aja van Steely Dan was bijvoorbeeld een ontdekking.
In stukjes, maar de laatste maanden ook gewoon integraal.
Ik heb er een paar van gepindakaasd.
En zelfs al een paar albums van gekocht daardoor.
Aja van Steely Dan was bijvoorbeeld een ontdekking.
* denotes required fields.