MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Classic Albums (de BBC documentaire-reeks)

zoeken in:
Antonio schreef:
Misschien bevind jij je in zulke kringen, maar ik ken in mijn directe omgeving sowiso 5 vrienden/familieleden die FZ zeer zeker kunnen waarderen en die het absoluut niet erg vinden dat het volume hard staat.

Integendeel...

Ik heb door al het 'gedoe' eigenlijk ook steeds meer zin gekregen eens naar Zappa te luisteren.

Straks maar eens die eerste Mothers of Invention plaat voor het eerst opzetten (ik begin meestal chronologisch met het uitkammen van een artiestenoeuvre om vervolgens wel te zien waar het schip strandt).

Even wat achterstallige smiley's voor gisteren.. opdat mensen me niet te serieus gaan nemen.

Antonio
orbit schreef:

Even wat achterstallige smiley's voor gisteren.. opdat mensen me niet te serieus gaan nemen.

En iedereen leefde nog lang en gelukkig

Kan het boek nu dicht ?

deric raven schreef:

Kaztor neemt Zappa mee naar het werk, en pleziert er collega's mee.

In een betere wereld wel, ja.

Sir Spamalot (crew)
TV-tip: Canvas donderdag 7 mei 2009 23u35 - 0u35:
Paul Simon - Graceland is aan de beurt.

Sir Spamalot (crew)
TV-tip: Canvas donderdag 11 juni 2009 23u50 - 0u40:
Nirvana - Nevermind

Voor de liefhebbers van deze reeks is er sinds enkele weken ook een interessant programma op de Belgische "Radio 1", met name "Helden" op zondag tussen 18h00 en 20h00. Vandaag opgebouwd rond Bob Marley & The Wailers met "Live" en David Bowie met "Ziggy Stardust".

Via deze link vind je meer info en kan je ook via internet naar de uitzending luisteren!

Classic Albums Specials haal ik altijd van FTD3 af. Ik raad IEDEREEN aan om die van Stevie Wonder's Songs In The Key Of Life te downen. Bij het zien van het enthousiasme van de verschillende musici die erop meespeelden krijg je meteen weer dat heerlijke gevoel dat de plaat zo loepzuiver over brengt!

VB1
Weet iemand waar ik de aflevering over the Doors kan vinden??

Zie de post boven je.
kaztor schreef:
Classic Albums Specials haal ik altijd van FTD3 af.

The Oath
Donderdag 15 April op Canvas:
- Om 22u10: Classic Albums: Electric Ladyland
- Om 23u15: Het concert van Jimi op Isle of Wight in 1970

Donderdag a.s. Dark Side of the Moon .
Ik wil nog steeds de aflevering van The Doors zien

The Oath
chevy93 schreef:
Donderdag a.s. Dark Side of the Moon .
Ik wil nog steeds de aflevering van The Doors zien

Ik heb die ook gemist.
FUCK!

Torrents?

Was het maar zo makkelijk.

Het is zo makkelijk.

De reeks start opnieuw op Nederland 3, meer info: hier.

Wordt tijd dat ze hier eens een vervolg van maken, dan met wat new wave klassiekers het liefst en dingen als Massive Attack en Radiohead e.d.

Inderdaad, al is het wel leuk dat ze hem nog eens opnieuw uitzenden want ik heb ze nog niet allemaal gezien.

Morgenavond ga ik zeker de documentaire van The Doors bekijken. Ik heb alleen het stukje gezien over het drumintro van Break On Through en dat was al erg leuk.

Ik wacht nog steeds op die van Brothers in Arms.

orbit schreef:
Wordt tijd dat ze hier eens een vervolg van maken, dan met wat new wave klassiekers het liefst en dingen als Massive Attack en Radiohead e.d.

Mijn avatar komt ook langs, zou dat het eerste album zijn uit de laatste 25 jaar?

Met andere woorden, ik ben het wel met je eens... Van de BBC zou je toch wel mogen verwachten dat ze iets minder in het verleden blijven hangen.

Nope, dat is Jay-Z - Reasonable Doubt (1996).

Op Wikipedia lees ik nu trouwens dit: The first hour-long series, produced independently by John and Roger, opened with Dire Straits’ Brothers In Arms in May 1989. Dus de eerste radioshow was met Brothers in Arms. Ook Hotel California is daar langsgekomen, toch ook zeker een album waar makkelijk een documentaire van een uur mee gevuld kan worden.

Iemand gister de aflevering van de John Lennon/Plastic Ono Band gezien? Ik vond het een erg mooie aflevering. Ik wist niet dat zijn nummers zo persoonlijk waren en het hele idee van de Plastic Ono Band wist ik ook niet. Grappig concept is dat.

Ook heel grappig was die man met dat hele neppe gezicht die ging zeggen hoe echt deze plaat van John Lennon was

Die man was eng. Ikke huilen dus.

Het album staat nu bovenaan in mijn rotatielijst

Wat deed Caro Emerald opeens bij Classic Albums
Sorry, staan best mooie nummers op, maar verre van een klassieker.

Een tip. Veel afleveringen zijn op YouTube te bekijken.
In stukjes, maar de laatste maanden ook gewoon integraal.

Ik heb er een paar van gepindakaasd.
En zelfs al een paar albums van gekocht daardoor.

Aja van Steely Dan was bijvoorbeeld een ontdekking.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:57 uur

geplaatst: vandaag om 08:57 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.