Prince - Sign 'O' the Times (1987)

Alternatieve titel: Sign “☮” the Times

4,07

Rock / Funk
Label: Warner Bros.

1. Sign 'O' the Times (4:56)
  2. Play in the Sunshine (5:05)
  3. Housequake (4:42)
  4. The Ballad of Dorothy Parker (4:01)
  5. It (5:09)
  6. Starfish and Coffee (2:50)
  7. Slow Love (4:22)
  8. Hot Thing (5:39)
  9. Forever in My Life (3:30)
  10. U Got the Look (3:47)
    met Sheena Easton
  11. If I Was Your Girlfriend (5:01)
  12. Strange Relationship (4:01)
  13. I Could Never Take the Place of Your Man (6:29)
  14. The Cross (4:48)
  15. It's Gonna Be a Beautiful Night (9:01)
  16. Adore (6:30)
588 BERICHTEN 13 MENINGEN
avatar van goldendream

geplaatst: 14 december 2016, 18:20 uur [permalink]
Alweer dank voor de uitleg.

Nog een laatste vraag: welke nummers van 'Dream Factory' zijn super en niet te vinden op SOTT?

avatar van Minneapolis
geplaatst: 14 december 2016, 18:23 uur [permalink]
aERodynamIC schreef:
Ik vind Dream Factory nu niet zo veel beter dan SOTT (er is natuurlijk ook veel overlap). Op Dream Factory staan een paar heerlijke nummers die SOTT niet gehaald hebben ja, maar op SOTT staan dan weer een paar toevoegingen om je vingers bij af te likken dus ach.

Ik had Housequake ,
Hot Thing,
Forever in My Life,
U Got the Look,
If I Was Your Girlfriend,
It's Gonna Be a Beautiful Night en Adore voor geen goud willen missen.

geplaatst: 14 december 2016, 19:21 uur [permalink]
goldendream schreef:
Alweer dank voor de uitleg.

Dat is natuurlijk heel erg persoonlijk. Crystal Ball is een geweldig nummer natuurlijk (staat op het verzamel-album Crystal Ball), A Place in heaven vind ik leuk en ik ben nogal liefhebber van All My Dreams. Witness 4 the Prosecution is ook sterk.

avatar van Funky Bookie
geplaatst: 16 december 2016, 16:19 uur [permalink]
Ik denk dat je het ook even in de tijdsgeest moet plaatsen.
Als Dream Factory en het Camille album waren uitgekomen, was dat wel zeer bijzonder geweest.
SOTT is mijn favo album ooit gemaakt, maar ik had liever bovenstaande releases gezien.

avatar van Johnny Marr
geplaatst: 24 december 2016, 13:11 uur [permalink]
Tsjonge jonge wat ben ik weer gevloerd door dit album. Wat. Een. Meesterwerk. If I Was Your Girlfriend, wat een prachtige, ingenieuze compositie. Hoe kreeg hij het toch voor elkaar...

avatar van wibro
geplaatst: 24 december 2016, 13:18 uur [permalink]
In de jaren tachtig kon ik dit album helemaal niet waarderen, maar nadat ik dit album vanmorgen weer eens heb beluisterd is daar toch echt verandering in gekomen en wel in zeer positieve zin. Stuk voor stuk zeer genietbare nummers. Toch maar goed dat ik het jaren tachtig tijdperk maar weer eens helemaal opnieuw doorneem. Veel albums die ik toen zeer kon waarderen maar nu eigenlijk niks meer aan vind. Maar andersom is het dus ook en Prince is hier het beste bewijs van. 🙂

avatar van DjFrankie
geplaatst: 28 december 2016, 14:26 uur [permalink]
Johnny Marr schreef:

Dat vind ik dus een vreselijk nummer. Gelukkig dat smaken verschillen.

avatar van Johnny Marr
geplaatst: 6 januari, 20:18 uur [permalink]
Prince komt echt kapot hard op Housequake. Gruwelijke beat ook. Eén van de meest dope MC's van de jaren '80, dat was ie ook...

geplaatst: afgelopen maandag om 20:08 uur [permalink]
Sign 'O' Times staat weer op spotify. Naast veel van zn andere muziek. De kleine grote man draait zich vast om in z'n graf...

geplaatst: afgelopen maandag om 21:04 uur [permalink]
vinylbeleving schreef:

Als dat zou kunnen... hij is gecremeerd namelijk. Maar als het hem echt zo geboeid had, had ie wel een testament over nagelaten. Blijkbaar boeide het hem geen zier. Ook de kluis is niet heel erg zorgvuldig ingericht geweest zodat tapes op de goede temperatuur lang bewaard konden blijven. Het was puur voor eigen gebruik en wat er na zijn dood mee gebeurde was blijkbaar niet interessant voor hem.

Geniet dus van het feit dat ie weer stromend te vinden is...maar ik zou toch gaan voor het vinyl...of als t niet anders kan, de cd. Want die beleving is toch niet te vergelijken met de muziek uit een computer boxje?

geplaatst: afgelopen maandag om 21:48 uur [permalink]
lennon schreef:

😎

geplaatst: afgelopen dinsdag om 07:35 uur [permalink]
Sowieso vinyl lennon Ben inmiddels trotse eigenaar van Sign O The Times, Around The World In A Day, Parade, Purple Rain en The Black Album. Nu de rest nog, maar welke eerst?

avatar van Marco dB
geplaatst: afgelopen dinsdag om 08:09 uur [permalink]
vinylbeleving schreef:
Nu de rest nog, maar welke eerst?

1. 1999
2. The Rainbow Children
3. Lovesexy

geplaatst: afgelopen dinsdag om 12:18 uur [permalink]
Marco dB schreef:

1. 1999
2. The Rainbow Children
3. Lovesexy

Rainbow Children, voor als je een dikke portefeullie hebt... 😉 (op vinyl) Ik heb 'm gelukkig, maar die is niet meer te betalen.

vinylbeleving schreef:

Maar inderdaad 1999, Lovesexy en Controversy zou ik zeggen.

geplaatst: afgelopen dinsdag om 19:00 uur [permalink]
lennon schreef:

Maar inderdaad 1999, Lovesexy en Controversy zou ik zeggen.

1999 en Lovesexy stonden op het lijstje al zou ik The Rainbow Children graag willen hebben, het het laatste geval is het wachten op de herpersing. Die bedragen die er nu voor betaald worden slaan natuurlijk nergens op.

avatar van meneer

geplaatst: afgelopen dinsdag om 19:27 uur [permalink]
Wel mooi, vreemd en discusbaar. Ik heb een 20 minuten geleden dit album opgezet omdat het nu op Spotify staat. Uit mezelf had ik het nooit gekocht maar juist Spotify doet mij wel weer kennismaken met het album. Vroegah veel Prince gehoord bij vrienden in de jaren 80. Ik kon wel genieten van een bepaalde stijl in zijn muziek (nummers als Paisley Park, Pop Life of het zeer top uitgevoerde 'Love.. Thy will be done' door Martika - mooiste nummer wat hij ooit geschreven heeft !) en juist die nummers kan ik nu in een mooie playlist zetten.

Het is mooi !

avatar van Funky Bookie
geplaatst: afgelopen woensdag om 19:07 uur [permalink]
Laten we aub Dirty Mind niet vergeten voor vinylbeleving. Essentieel album.

geplaatst: afgelopen woensdag om 19:46 uur [permalink]
Jongens rustig aan hè, ook Dirty Mind staat in de planning, maar pas na eerder genoemde platen. 😄Oh en laat ik zeggen dat ik ook pas sinds kort Parade echt op waarde kan schatten. Wat een parel van een plaat is dat ook zeg!