Eagles - The Very Best Of (1994)

Label: Elektra

1. Take It Easy (3:32)
  2. Witchy Woman (4:15)
  3. Peaceful Easy Feeling (4:21)
  4. Dalton (3:29)
  5. Desperado (3:35)
  6. Tequila Sunrise (2:55)
  7. Best of My Love (4:36)
  8. James Dean (3:40)
  9. I Can't Tell You Why (4:56)
  10. Lyin' Eyes (6:24)
  11. Take It to the Limit (4:48)
  12. One of These Nights (4:53)
  13. Hotel California (6:30)
  14. New Kid in Town (5:04)
  15. Life in the Fast Lane (4:47)
  16. Heartache Tonight (4:26)
  17. The Long Run (3:42)
heerlijk relaxte muziek, bij uitstek voor tijdens het leren. Een woord: GENIETEN

avatar van Witch-king
Van deze cd heb je 2 versies.
Bij de andere versie begint de cd met "One of these nights" en eindigt met "Life in the Fast Lane".

avatar van Witch-king
Deze cd krijgt van mij 4,5 sterren, er staan goede nummers op. Ik vind geen 1 nummer echt slecht van deze cd

avatar van c-moon
Mijn versie is uit 2001 en bevat een andere tracklisting...

1. One of these night 04:51
15. Witchy woman 04:10
16. The long run 03:42
17. Life in the fast lane 04:45

andere volgorde, dus

Ik heb de versie zoals beschreven op deze site.
The Eagles is top!

c-moon schreef:
Mijn versie is uit 2001 en bevat een andere tracklisting...

1. One of these night 04:51
14. Doolin dalton 03:26
15. Witchy woman 04:10
16. The long run 03:42
17. Life in the fast lane 04:45

Deze versie van deze cd heb ik dus ook.

avatar van FunkStar
Een CD met al hun wereldhits. Mooie songs en een mooi bijgevoegd boekje met details en foto's!
Al blijft het de zoveelste verzamelaar de muziek is en blijft wel gewoon GOED.

avatar van rudiger
zal er iemand rondlopen die hier geen bal aan vindt , ik denk het niet
klasse cd van deze wereld band , alleen maar top nummers en dus krijgt het de volle mep van 5 sterren
mijn favo nummers ; eigenlijk allemaal

EVANSHEWSON
Rudiger, hou je echt van de Eagles (die hebben namelijk geen Knopfler in de rangen...) dan doe je jezelf nog meer plezier met The Complete Greatest Hits, een dubbelceede met 33 onvergetelijke tracks, zie mijn bespreking bijvoorbeeld !

Wat niet weg neemt dat deze ook best dik in orde is.

avatar van rudiger
ja , de eagles is gewoon tijdloze muziek , `n mega band .
en natuurlijk jeugd sentiment
het zijn toch allemaal dijken van nummers die hier op staan .
DESPERADO - een van de beste songs
ONE OF THESE NIGHTS - moet de stereo op 10 voor staan
HOTEL CALIFORNIA - geen woorden voor

NEW KID IN TOWN - meesterwerk
dus in 1 woord ; top

Pieter Paal
Om de zoveel jaar wordt er bij Warner een compilatie van de Eagles uitgebracht. Niks mis mee, want goede muziek mag van mij best gehoord worden.
Na de 2 volumes van 'Greatest hits' kwam 'Legend of Eagles' in 1988 uit die (vooral op cd) hartstikke goed verkocht. Daarna volgden nog een aantal verzamelaars zoals deze.
Ik luister liever naar de reguliere albums van deze band en dan komen deze nummers vanzelf wel langs. Van mijn meest favoriete Eagles-songs kan ik altijd nog een compilatie samenstellen en branden.

avatar van TEQUILA SUNRISE
Mee eens, hun afzonderlijke platen zijn veel interessanter om te luisteren dan al die Greatest Hits albums!!

avatar van kaztor
rudiger schreef:
zal er iemand rondlopen die hier geen bal aan vindt , ik denk het niet

djeffibrelich
rudiger schreef:
HOTEL CALIFORNIA - geen woorden voor

inderdaad

ach dat hotel california,
soms kan ik het wel aanhoren, mits ik in een goede bui ben.

maar vaak kan ik het gewoon niet aanhoren.
kwestie van overkill denk ik, want ik vind het juist het minst slechte eagles liedje van alle eagles liedjes die ik onvrijwillig gehoord heb.

staat elk jaar met de feestdagen hoog genoteerd in alle toplijsten van de radiozenders.

Wolfgang1975
Ondanks de aanwezigheid van een aantal toppers, kan deze band mij toch niet helemaal bekoren. Af en toe klinken ze mij iets te relaxed... Desalniettemin wel een voldoende, want als ze goed zijn (o.a. Hotel California, Take It To The Limit, Tequila Sunrise) zijn ze erg goed.

Oude rotten in het vak, maar wel enorm lekkere muziek. Verveelt nooit. Zelfs het nieuwe album is wederom een genot om naar te luisteren. Maar deze verzamel is mijn favoriet.

avatar van musician
Een wel erg voorspelbare greatest hits van The Eagles (volgens mij hebben ze inmiddels meer compilaties uitgebracht dan studio-cd's).

Aardig de aanwezigheid van Doolin' Dalton en James Dean, specifiek voor deze cd.

Toch zijn de nummers van Eagles cd's maar moeilijk onderling uitwisselbaar. Dat beïnvloedt de luisterbaarheid van deze compilatie, als je uit bent op sfeer ipv het afluisteren van Greatest hits.

Ze hebben 7 studio cd's uitgebracht, als je die hebt kun je alle compilaties verder laten zitten.

avatar van Madjack71
Wederom een verzameling....zucht. o.a in '82/'85/'88/'94, ook een manier om jezelf in levensonderhoud te voorzien.
Met de toevoeging van Dalton en James Dean, verandert wat mij betreft niets aan het feit, dat je beter de jaren zeventig albums gewoon in huis kunt halen...sluit ik mij helemaal bij aan.

avatar van Shelter
Take it Easy, Desperado, I Cant Tell You Why en natuurlijk Hotel California vind ik de beste nummers. I Cant Tell You Why krijgt de meeste playtime in huize Shelter, omdat Hotel California een overkill aan promotie heeft op tv en radio.

Heartache tonight vind ik overigens echt een ruk nummer, standaard skip moment.

avatar van james_cameron
Lekker voortkabbelende verzamelaar. Nooit een groot fan geweest van de band (mede door het doodgedraaide Hotel California), maar de hier verzamelde nummers zijn best aangenaam. Alle krakers staan erop. Herhaaldelijk moest ik door de hoge zang overigens denken aan Bee Gees. Countrypop van niveau, zullen we maar zeggen.

avatar van MIAB

New Kid in Town (5:04) 4,0
Life in the Fast Lane (4:47) 3,5
Heartache Tonight (4:26) 3,5
The Long Run (3:42) 3,5

Hoewel niet vervelend ook niet mijn ding, maar is wel eens handig als er bezoek is dat niet van mijn muziek houdt. Lag ergens voor € 3,00 in de bakken op CD, dus die kon ik niet laten lopen. En ach, volgens mij, wel aardig overzicht waar de bekende krakers wel op staan.

avatar van Wandelaar
Erg veilige aankoop als je deze puntgaaf in een kringloopwinkel in Valkenswaard mocht aantreffen, zoals ik onlangs deed. Niets aan te merken op de geluidskwaliteit en ik vraag me af of de tweede verzamelaar met deze naam: Eagles - The Very Best Of (2001), met iets gewijzigde volgorde van de tracklist, net zo goed klinkt, beter, óf door remaster-woede is aangetast en dus afgeraden moet worden.
Dat is dus mijn vraag. En zeg nu niet te snel: je kunt beter alle reguliere albums aanschaffen, want dít heeft toch ook wel wat: een beperkte selectie maken en je daar tevreden mee stellen. En dat voor zo'n klein prijsje.