Keith Jarrett - The Survivors' Suite (1977)

Jazz
Label: ECM

1. Beginning (27:21)
  2. Conclusion (21:18)
Misterfool
Indrukwekkend album. Inderdaad heel dynamische en, mijns inziens, ook erg filmische muziek. Ik kende het album wel wat langer, maar het was wat weggezakt. Echt een aanrader voor iedereen die wat meer heeft met onstuimige jazzmuziek.

avatar van DeWP
Gaaf, om zo te kunnen improviseren/musiceren. Hoog niveau!

avatar van EttaJamesBrown
'Buiten de lijntjes tekenen' voor gevorderden. Tja, die gevorderde ben ik zeker niet al laat ik mijn potloodjes niet afpakken. Mijn Sinterklaastekening mag er ook zeker zijn. Morgen met Wasco!

Soledad
Eh... ?

avatar van EttaJamesBrown
Associatief improviseren vanuit het kinderlijke. Dat gevoel kwam in mij op. Verwondering is goed.

Soledad
In tegenstelling tot veel users ben ik niet zo'n Jarrett fan. Deze plaat blijft daarop één van de enorme uitzonderingen. Tijdloze plaat met zijn Amerikaanse kwartet. Jammer dat hij niet veel meer in deze lijn heeft gemaakt. Hij steekt er voor mij altijd wel met kop en schouders boven uit. Toch maar eens op vinyl aangeschaft.