Bruce Springsteen & The E Street Band - Live/1975-85 (1986)

Label: CBS

1. Thunder Road (5:41)
  2. Adam Raised a Cain (5:25)
  3. Spirit in the Night (6:22)
  4. 4th of July, Asbury Park (Sandy) (6:29)
  5. Paradise by the "C" (3:34)
  6. Fire (3:12)
  7. Growin' Up (7:57)
  8. It's Hard to Be a Saint in the City (4:37)
  9. Backstreets (7:27)
  10. Rosalita (Come Out Tonight) (9:59)
  11. Raise Your Hands (5:13)
  12. Hungry Heart (4:27)
  13. Two Hearts (3:05)
  14. Cadillac Ranch (4:50)
  15. You Can Look (But You Better Not Touch) (3:51)
  16. Independence Day (5:09)
  17. Badlands (5:15)
  18. Because the Night (5:18)
  19. Candy's Room (3:09)
  20. Darkness on the Edge of Town (4:24)
  21. Racing in the Street (8:13)
  22. This Land Is Your Land (4:17)
  23. Nebraska (4:16)
  24. Johnny 99 (4:21)
  25. Reason to Believe (5:19)
  26. Born in the U.S.A. (6:07)
  27. Seeds (5:11)
  28. The River (11:37)
  29. War (4:51)
  30. Darlington County (5:12)
  31. Working on the Highway (3:59)
  32. The Promised Land (5:32)
  33. Cover Me (6:58)
  34. I'm on Fire (4:24)
  35. Bobby Jean (4:26)
  36. My Hometown (5:08)
  37. Born to Run (5:02)
  38. No Surrender (4:42)
  39. Tenth Avenue Freeze-Out (4:18)
  40. Jersey Girl (6:30)
avatar van vielip
Deze fantastische live-box was het begin van mijn Bruce intdekkingsreis. Direct na mijn eerste Bruce concert (Arnhem '99) gekocht en sindsdien mijn absolute nr.1 album ever! Mocht ik ooit 1 album moeten kiezen uit mijn collectie om mee te nemen naar een andere planeet, dan is het zonder aarzelen deze. En dan mis ik nog een slordige 100 nummers op dit meesterwerk ook. Kun je nagaan...

Laat ik nou op Ebay deze box in 5 LP editie in toestand M- (Mint) gekocht hebben voor 22,50 inclusief verzendkosten...

avatar van Broem
west schreef:

Vandaag nog voor 10 euro op de platenbeurs in Eindhoven zien staan. Oei. Ik heb 'm al.

avatar van itchy
Op 5xLP overgenomen van een mede-user, waardoor mijn cassettebandjes-versie de deur uit kan, dus als er iemand interesse heeft
Dit allegaartje zal nooit mijn favoriete Springsteen live-album worden, omdat ik meer waarde hecht aan volledige concerten zoals deze en deze. Ook zal ik nooit vrede kunnen hebben met de merkwaardige trackkeuze. Waarom een Fire en Seeds erop zetten terwijl er 20.000 onuitgebrachtte maar wel live gespeelde nummers zijn die 30.000 keer zo goed zijn? Gelukkig brengt hij die nummers nog steeds tijdens zijn concerten en valt er op bootlegs meer te genieten.

Maar: desondanks staat er nog steeds heel wat moois op en ben ik dan ook heel blij dat ik hem eindelijk weer kan draaien!

avatar van vielip
Ik heb gisteren de maxi single van War (afkomstig van deze live box) gekocht. Omdat er twee live nummers opstaan die niet op de box zijn gekomen destijds. De één is Merry christmas baby. Erg goede uitvoering en tijdens de kerst zeker leuk om af en toe op te zetten. Maar het andere nummer is HET prijsnummer op deze maxi; Incident on 57th street! En wel in een 10 minuten durende live versie die z'n weerga niet kent! Dat het één van de mooiste Bruce nummers is dat weten we natuurlijk al jaren maar in deze geweldige live uitvoering kende ik 'm nog niet. Die gitaarsolo gaat maar door en door. Werkelijk fantastisch!!

En ook dit album vandaag in een complete box voor een mooi bedrag op vinyl aan kunnen schaffen! Het was mijn dag qua vinyl in de kringloop denk ik! Iemand had zijn collectie de deur uit gedaan, en ik had 't geluk (waarschijnlijk) om als een van de 1e er doorheen te lopen.

Plaat 1 staat nu hard aan, en ik geniet! Op plaat klinkt het net zo energiek als in 't echt. Da's knap dat dat op die manier over te brengen is, en zegt veel over de echtheid en de liefde waarmee deze muziek wordt gebracht. Ben normaal gesproken niet echt een liefhebber van complete Bruce albums (een paar uitgezonderd) maar 5 lp's live kan ik echt heeeeeeel goed hebben! Wat een feest!!

avatar van Heer Hendrik
Mooie live box van de periode dat Springsteen zo langzaamaan de hele wereld had veroverd met zijn energieke concerten. Nummers als Adam raised a cain, Growing up, Rosalita en Because the Night)wat wel mijn favoriet is op dit album) geeft mij veel muzikale voldoening.

Echter vind ik Live in New York beter. Het klinkt daar allemaal wat meer uitgebalaneerder, misschien meer geregisseerder.
Deze live box blijft natuurlijk toch een allergaartje, maar dan wel 1 die mij zo af en toe prima smaakt. Zijn haast vertellende vormgegeven nummers zijn erg boeiend

avatar van vielip
Live in New York City is inderdaad ook te gek! Al was het alleen al om de magistrale versie van Jungleland die daarop staat

WPE
Toch wel een heel mooi overzicht van Bruce's werk...maar ik vind de derde cd wel de beste, met een weergeloos prachtige i'm on fire (ik weet het, meningen verschillen), verder natuurlijk "the river", "war", Bobby Jean, ach eigenlijk alles wel. Het klinkt geweldig gedreven, en het was ook meteen mijn kennismaking met Bruce Springsteen. Een grandioze artiest.

Baas boven baas........dit jaar al hele, hele fraaie concerten beleefd ( met ondermeer Ina Forsman, Tasha Taylor, Layla Zoe en Rod Stewart in de hoofdrol) maar ruim 3 uur alles uit de kast halen, ontroeren, ter plekke improviseren en imponeren met een sublieme set-list is alleen Bruce Springsteen gegeven. Een mooier begin van deze zomer is nauwelijks voor te stellen.

Deze box bevat zo enorm veel verbluffende songs en het is erg lastig om daar de baas ( hihi ) uit te destilleren, als toch 1 liedje dat predicaat verdient is het voor mij; Racing in the street ....de opbouw, tekst en sfeer is ronduit schitterend.

avatar van Zwaagje
Na lange tijd weer aan het beluisteren. De box krijgt met terugwerkende kracht wat meer waardering van mij. Ik kreeg het album toen het uitkwam voor een prikkie omdat mijn vrouw bij de inpak afdeling werkte. Ik kon het toen eigenlijk maar matig waarderen alhoewel ik wel een Springsteen fan was. Ouder en wijzer is het echter genieten.

avatar van ArthurDZ
Bericht verplaatst naar Bruce Springsteen

‘Racing in the street’ gaat nooit vervelen, zo mooi opgebouwd. Er staan fabelachtige versies op Youtube

Deze box is fenomenaal en laat zowel de rauwe, intense, improviserende en onuitputtelijke kanten van Bruce Springsteen zien. Hoogtepunt naar hoogtepunt en toch staat hier mijn ultiem favoriete live-track niet op; Bruce Springsteen Live in Tampa 03/23/12 met American Skin ( 41 shots ) zo meeslepend en intens heb ik nog nooit een nummer gehoord, deze uitvoering laat je totaal verbouwereerd en tot tranen geroerd achter.

artonna campaign schreef:

Omdat het nummer toen ('85) nog niet bestond wellicht?

avatar van Funky Bookie
Bruce op zijn allerbest. Rockend met de E-Street banden soms kwetsbaar. Heerlijk.